מבנה ליגות הכדורגל בגרמניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיטת ליגות הכדורגל בגרמניה, מתייחסת לשיטת הליגות המקושרות באופן היררכי לכדורגל בגרמניה, שבעונת 2016/17 כללה 2,235 ליגות, 13 רמות ו-31,645 מועדונים, שבהן כל החטיבות קשורות יחדיו על ידי עקרון העלייה והירידה. שלוש הרמות המקצועניות המובילות מכילות חטיבה אחת כל אחת. מתחת לזה, לרמות החצי-מקצועניות והחובבניות יש חטיבות מקבילות יותר בהדרגה, שכל אחת מכסה אזורים גאוגרפיים קטנים יותר. קבוצות שמסיימות בראש החטיבה שלהן בסוף כל עונה יכולות לעלות גבוה יותר בפירמידה, בעוד אלו שמסיימות בתחתית ירדו ליגה. לכן, בתיאוריה, ייתכן שאפילו מועדון החובבים המקומי הקטן ביותר יעלה לפסגת הפירמידה ויהפוך לאלוף גרמניה בכדורגל יום אחד. מספר הקבוצות שעלו וירדו בין החטיבות משתנה, והעלייה לדרגים העליונים של הפירמידה מותנית בדרך כלל בעמידה בקריטריונים נוספים, בעיקר בנוגע למתקנים וכספים מתאימים.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת ליגת הכדורגל הגרמנית מתנהלת בסמכות השיפוט של פדרציית הכדורגל הגרמנית והגוף המקצועי שלה ליגת הכדורגל הגרמנית, יחד עם חמש ההתאחדויות האזוריות שלה ו-21 ההתאחדויות המדינתיות שלהן.

על בראש המערכת נמצאות הבונדסליגה ברמה 1 והבונדסליגה השנייה ברמה 2. שתיהן מאורגנות על ידי ליגת הכדורגל הגרמנית המקצועית. אחרי הליגות האלו נמצאת הליגה השלישית, החטיבה המקצוענית הנמוכה ביותר בגרמניה, המוחזקת על ידי התאחדות הכדורגל הגרמנית עצמה.

הרמה המקצועית הרביעית מחולקת ל-5 חטיבות מרחביות, המאורגנות בדרך כלל על ידי אחת או שתיים מחמש ההתאחדויות האזוריות של התאחדות הכדורגל הגרמנית:

  • התאחדות הכדורגל של צפון גרמניה
  • התאחדות הכדורגל של צפון-מזרח גרמניה
  • התאחדות הכדורגל של מערב גרמניה
  • התאחדות הכדורגל של דרום-מערב גרמניה
  • התאחדות הכדורגל של דרום גרמניה
  • בבוואריה התאחדות הכדורגל הבווארית, חברה בהתאחדות הכדורגל של דרום גרמניה, מנהלת את החטיבה העליונה שלה תחת תחום השיפוט שלה.

החל מרמה 5, החטיבות השונות של חובבים מלאים מנוהלות בדרך כלל על ידי 21 האגודות המדינתיות. עבור התאחדות הכדורגל של צפון מזרח גרמניה והתאחדות הכדורגל האזורית הדרום-מערבית, שני הגופים האזוריים עדיין מנהלים את החטיבות ברמה 5 שבתחום השיפוט שלהם, ולכן הפירמידות של ההתאחדויות החברות במדינה שלהם מתחילות ברמה 6.

רמה חטיבה
ליגות מקצועיות
1 בונדסליגה
18 קבוצות
2 מקומות הדחה + מקום פלייאוף ירידה
2 הבונדסליגה השנייה
18 קבוצות
2
מקומות עלייה + מקום פלייאוף עלייה
2
מקומות ירידה + מקום פלייאוף ירידה
3 הליגה השלישית
20 קבוצות
2
מקומות עלייה + מקום פלייאוף עלייה
4
יורדות
ליגות לא מקצועיות
4 הליגה האזורית - צפון
18 קבוצות

מקום עלייה או מקום פלייאוף עלייה

עד 4 מקומות ירידה

הליגה האזורית - צפון מזרח
18 קבוצות
מקום עלייה אחד או מקום פלייאוף עלייה

עד 5 מקומות ירידה

הליגה האזורית - מערב
18 קבוצות
מקום עליה אחד

עד 4 מקומות הדחה

ליגה אזורית - דרום מערב
19 קבוצות
מקום עלייה אחד
עד 6 מקומות
ירידה
הליגה האזורית - בוואריה
מקום עלייה אחד או מקום פלייאוף עלייה
5 אוברליגה - לכל מדינה יש ליגה משל עצמה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]