מגבות (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"מגבות"
סינגל בביצוע אגם בוחבוט
יצא לאור 19 ביולי 2021
מקום הקלטה ישראל
סוגה פופ
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 2:47
חברת תקליטים Y.V פרודקשנס
כתיבה ירדן פלג, רון ביטון ואיתי שמעוני
לחן ירדן פלג, רון ביטון ואיתי שמעוני
הפקה ירדן פלג
עיבוד ירדן פלג
כרונולוגיית סינגלים של אגם בוחבוט
"כל העולם"
(2021)
"מגבות"
(2021)
"באתי להציל אותך"
(2021)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגבות הוא שיר שהוקלט על ידי הזמרת הישראלית אגם בוחבוט. השיר יצא לאור בתור סינגל ב-19 ביולי 2021 על ידי על ידי חברת התקליטים Y.V פרודקשנס. הוא נכתב על ידי ירדן פלג, רון ביטון ואיתי שמעוני והופק על ידי פלג.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאיון לאתר וואלה אמרה בוחבוט:

מגבות הוא להיט פופ קצבי וכיפי במיוחד שבא להרים לקיץ ולכולם.. יצרו אותו ביחד איתי ג'ורדי, רון ביטון ואיתי שמעוני שהם גאונים בפני עצמם והיה לי מאוד כיף לעבוד איתם על השיר הזה.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוידאו קליפ של השיר בוים על ידי רומן בוצ'אצקי והופק על ידי גלית בורנצוויג.

בתחילת הקליפ נראית בוחבוט לבושה בחולצה ורודה מכופתרת וחצאית מיני תואמת ומשקפי שמש של חברת פאטושה[1] כשהיא יושבת על המחצלת. לאחר מכן היא עוברת לרקוד עם קבוצת רקדניות על החוף ובהמשך הן פוגשות את השחקן שחר טבוך, את כוכב הטיקטוק עדן דניאל גבאי ואת קוסטיה וסילקוב כשהם שרים קריוקי על במה מאולתרת. בוחבוט מתפרצת לשירת הקריוקי כשהיא בבגד ים לבן בזמן שהאחרים מסתכלים עליה בפליאה. לאחר מכן נראית בוחבוט עומדת ברכב עם גג פתוח כשהיא לבושה בחלוק צבעוני, לאחר מכן היא והרקדניות מתחילות לרקוד בחוף ולקראת הסוף, מצטרפים אנשים רבים לריקודים על החוף[2][3].

תוך שבועיים מיציאתו מנה סרטון הקליפ ביוטיוב מעל ל-1.3 מיליון צפיות[4] ונכון לנובמבר 2022 הוא מונה מעל ל-4 מיליון צפיות ביוטיוב[2].

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר מאקו תיארו את השיר: "בוחבוט מתנסה בשיר החדש שלה בסגנון מוזיקלי שונה ממה ששחררה עד עכשיו, וברגעים מסוימים הוא אפילו מזכיר קצת את סגנון ה-PC שאפשר למצוא היום בקרב הדור הצעיר של הטיקטוק בארצות הברית"[5].

ביטול קמפיין חכם בשמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחודש לפני יציאת השיר נבחרה אגם בוחבוט להוביל את הקמפיין השנתי של העמותה הישראלית "האגודה למלחמה בסרטן" ובמסגרתו הקליטה חידוש לשיר "חכם בשמש", שבו מעבירים לקהל את ההנחיות לשמור על עצמו בחשיפה לשמש. ב-1 באוגוסט 2021 פורסם באתר פרוגי כי בעקבות פרסום הקליפ של "מגבות" החליטו בעמותה לגנוז את הקליפ "חכם בשמש" שכבר צולם[6][4]. מהעמותה נמסר:

האגודה למלחמה בסרטן פועלת במשך שנים ארוכות לקידום בריאות הציבור על ידי הטמעת המסרים של אורח חיים בריא לרבות התנהגות חכמה בשמש. השנה, כמו בשנים קודמות, הכנו גרסה חדשה לקליפ המיתולוגי של האגודה – 'חכם בשמש', שהוא סימן רשום של האגודה למלחמה בסרטן מזה עשרות שנים, והפעם בהשתתפותה של אגם בוחבוט, כמודל לחיקוי, בקליפ שנועד להדגיש את המסרים הללו.
להפתעתנו, נודע לנו מהתקשורת, על כך שאגם בוחבוט הוציאה קליפ חדש משלה שהמסר העיקרי המועבר בו, במלל ובוויז'ואל, הוא חשיפה בשעות מסוכנות ובצורה לא מבוקרת לשמש. כך למשל השורה בשיר: 'השמש מעליי ואני נשארת', כלומר מדובר בשעות הכי מסוכנות בין 12–14. כמובן שמסרים אלו מנוגדים לחלוטין למסרי 'חכם בשמש' של האגודה למלחמה בסרטן ועלולים לעודד התנהגות מסוכנת בקרב ילדים ובני נוער. לכן הוחלט לגנוז את השיר בביצועה. אנו מצירים על כך שלא יידעו אותנו מראש על הכוונה להקליט את השיר. לאגודה למלחמה בסרטן חשוב ביותר שכל מי שמעביר את מסריה, גם יעמוד מאחוריהם הלכה למעשה. פעילות האגודה לאורך השנים הובילה לשינוי התנהגותי מציל חיים ובאחריותנו לשמר הישג זה.

במענה לדברים השיבו משרד יחסי הציבור של אגם:

האגודה למען מלחמה בסרטן עשתה שימוש ציני בטאלנטית, עבדה בצורה לא אחראית ושאינה מבוקרת. אגם הצטלמה לקמפיין בשני ימי צילום שונים (אחד להקלטות והשני לצילומים) בהתנדבות מלאה ומרצונה החופשי בשל חיבור למסרים, ואף הציעה לצלם סרטון הסבר שמפרט את החשיבות להיות חכם בשמש. השבוע הופתעה לגלות שבשל שיר שנכתב עבורה טרם צולמה לקמפיין בחרה האגודה לגנוז אותו. כפי שרואים בקליפ אגם לבושה ושומרת על עצמה מפני השמש ובצילומי הסינגל אף דאגה להימרח בקרם הגנה עם 50 spf. צר לנו שהאגודה עושה שימוש ציני ומחפשת יחסי ציבור על גבה של אגם

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 12

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ משקפי שמש אגם בוחבוט מתוך הקליפ "מגבות" - קיץ 2021, באתר פׇּאטוּשֶה | PasToucher, ‏6 ביוני 2021
  2. ^ 1 2 (Prod. By Jordi) אגם בוחבוט - מגבות, סרטון בערוץ "אגם בוחבוט - הערוץ הרשמי", באתר יוטיוב (אורך: 02:48)
  3. ^ אגם בוחבוט - מגבות | מאחורי הקלעים, סרטון בערוץ "ROMS STUDIOS", באתר יוטיוב (אורך: 02:21)
  4. ^ 1 2 גיל משעלי, ‏הקליפ של אגם בוחבוט והקמפיין שנגנז, באתר ‏מאקו‏, 1 באוגוסט 2021
  5. ^ מערכת mako מוזיקה, ‏להיט של קיץ: אגם בוחבוט חוגגת את החום עם "מגבות", באתר ‏מאקו‏, 19 ביולי 2021
  6. ^ משה אבוטבול, "עלול לעודד התנהגות מסוכנת": קמפיין של אגם בוחבוט ל'חכם בשמש' נגנז בגלל השיר "מגבות", באתר פרוגי, ‏ביולי 2021