מגדלים פורחים באוויר (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מגדלים פורחים באוויר
Castle in the Air
מידע כללי
מאת דיאנה וין ג'ונס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה 1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה כתר ספרים
תאריך 2007
תרגום יעל ענבר
מספר עמודים 243
סדרה
ספר קודם הטירה הנעה עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא House of Many Ways עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 990025801740205171
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגדלים פורחים באוויראנגלית: Castle in the Air) הוא ספר אשר נכתב על ידי הסופרת דיאנה וין ג'ונס ויצא בשנת 1990 באנגלית ובשנת 2007 בעברית בהוצאת כתר ספרים. הספר הוא מז'אנר הפנטזיה ומהווה ספר ההמשך לספר הטירה הנעה וקורה באותו עולם קסום, אף על פי שהוא עוקב אחרי הצעיר עבדאללה, ולא אחר הדמויות הראשיות מהספר "הטירה הנעה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתחילה בזנזיב, בה גר עבדאללה סוחר השטיחים. עבדאללה קונה מרבד קסמים, המוביל אותו בזמן שעבדאללה ישן עליו לגינת ארמון בה נמצאת נסיכת החלומות של עבדאללה - פרח בלילה. השניים מתאהבים ולאחר שני לילות מחליטים לברוח ולהתחתן.

ביום שלפני הלילה השלישי, בו עבדאללה ופרח-בלילה מתכננים להיפגש, עבדאללה מוכר את כל שטיחיו. קרובי משפחתה של אשתו הראשונה של אביו מנסים לשדך אותו לשתי אחיות שאינן מוצאות חן בעיניו בשל צחוקן המעצבן ואופיין השטחי. בנוסף, הוא לראשונה מקבל את כתב הנבואה שניתנה לאביו, בה נאמר שהסולטן ירומם את עבדאללה מכל עם.

עבדאללה מצליח להתחמק והולך לפגוש את פרח-בלילה. אך לדאבונו הוא אינו מצליח להגיע אליה, מכיוון שברגע שהוא מגיע לגינה בה פגש את פרח-בלילה לראשונה היא נחטפת על ידי ג'ין. עבדאללה מנסה לרדוף אחרי הג'ין, אך נכשל וחוזר לביתו שבזנזיב, כשהוא אבל. מהר מאוד הסולטן תופס אותו, ועבדאללה מגלה שפרח בלילה היא בתו של הסולטן. הסולטן רותח על עבדאללה בשל היעלמותה של בתו, ורוצה לתלות אותו על מוט בגובה שנים-עשר מטרים.

עבדאללה מצליח לברוח מכלא הארמון בעזרת כלבו של שכנו, ג'מאל, אך נתקל במדבר בחבורה של שודדים. גם מהם מצליח עבדאללה לברוח בעזרת ג'יני הכלוא בבקבוק שחייב למלא אחר משאלת אדונו פעם ביום, שהיה שייך למנהיג חבורת השודדים - קאבול עקבא, אך מאבד את מרבד הקסמים שלו.

לאחר שביקש מהג'יני שיביא אותו לאדם שיכול לעזור לו לחפש את פרח-בלילה, עבדאללה מגיע לאינגרי וחובר לחייל מסטראנגיה. הם ממשיכים בדרכם לבירת אינגרי - קינגסברי, כדי לבקש את עזרתו של הקוסם המלכותי, סולימאן. בדרך הם פוגשים בחתולה שיכול להפוך לפנתרה ענקית ביחד עם החתלתול שלה, ועבדאללה מכנה אותה אישון-לילה. עבדאללה מבקש מהג'יני שיחזיר לו את מרבד הקסמים שלו. מרבד הקסמים חוזר כשעליו מנהיג השודדים קאבול עקבא - שמתגלה כג'ין בשם הזרואל שחטף את פרח-בלילה. הג'ין מספר להם שאחיו דאלזל גנב את חייו, ולכן הוא מוכרח לעשות את כל מה שהוא מצווה עליו. דאלזל ציווה עליו לחטוף לו נסיכות שיהיו לו לנשים, והזרואל ממלא אחר הפקודה אך מוודא שבכל פעם יישאר מאחור לפחות אדם אחד שאוהב את הנסיכה וינסה להציל אותה, ובכך ינסה גם למצוא את החיים של הזרואל ולהחזיר לו אותם. הזרואל מספר להם שהוא עומד לחטוף את נסיכת אינגרי - הנסיכה ולריה בת הארבע - ושדאלזל נמצא בטירה מרחפת מעל אינגרי.

עבדאללה, החייל והחתולים מגיעים לקינסברי ומתמקמים בפונדק. עבדאללה הולך להזהיר את הקוסם סולימאן מפני חטיפתה של הנסיכה ולריה. החתולה אישון-לילה עוקבת אחרי עבדאללה, ומתברר שזוהי סופי, גיסתו של הנסיך סולימאן ואשתו של הקוסם האול, שנהפכה לחתולה על ידי בעלה בזמן פלישה של ג'ין לביתם - הטירה הנעה. סולימאן הופך את סופי בחזרה לבת אדם, והיא מספרת שילדה את בנה - מורגן - בזמן שהייתה חתולה.

הזרואל מצליח לחטוף את ולריה. סופי ועבדאללה ממהרים בחזרה לפונדק, אך החייל, הג'יני ובנה של סופי אינם שם. השניים יוצאים על גבי מרבד הקסמים של עבדאללה במטרה למצוא את החייל. הם מגיעים לטירה מרחפת - טירתו של דאלזל, אותה גנב מהאול וסופי. הטבח בטירה זו הוא ג'מאל, שכנו של עבדאללה. הם מצליחים להתגנב לחדרן של הנסיכות הרבות שנחטפו, שביניהן נמצאת גם פרח-בלילה. הנסיכות, עבדאללה, סופי, החייל, ג'מאל וכלבו מתכננים תוכנית למצוא את חייו של הזרואל ובכך להביס את דאלזל. בתמורה לעזרתו, החייל מבקש להינשא לנסיכה ביאטריס מסטראנגיה, והיא מסכימה.

התכנית עובדת כמתוכנן - ונחשף שחייו של הזרואל מוחבאים בטבעת שעל אפו. כלבו של ג'מאל אוכל את הטבעת, והזרואל משתחרר משליטת אחיו. עבדאללה מציע לדאלזל להישלח לעולם אחר, ביחד עם שתי העלמות שקרובי משפחתו ניסו לשדך לו בתחילת הספר. דאלזל מסכים לכך, והזרואל שולח אותו.

לאחר הצלחת התכנית הג'יני מבקש את שכרו, ופרח-בלילה מבקשת משאלה - שישתחרר מהבקבוק. הבקבוק מתפוצץ ומתגלה שהג'יני הוא הקוסם האול. האול קורא לשדון האש שלו, קלציפר, וזה מתגלה כמרבד הקסמים של עבדאללה. החייל מתגלה כנסיך ג'סטין מקינגסברי, שהזרואל גרם לו לאיבוד זיכרון. האול וקליצפר מנחיתים את הטירה, וכל הנסיכות משוחררות.

האול וסופי הולכים לדבר עם מלך אינגרי, והוא יוצר שני תפקידים חדשים שנקראים "שגרירים מיוחדים של ממלכת אינגרי" ומציב בהם את פרח-בלילה ועבדאללה. המלך עורך חתונה מלכותית כפולה: של הנסיך ג'סטין והנסיכה ביאטריס, ושל עבדאללה ופרח בלילה. בנוסף, המלך מעניק לפרח-בלילה ולעבדאללה שטח בעמק צ'יפינג, והם עוברים לגור שם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עבדאללה - גיבור הספר, סוחר שטיחים בעיר זנזיב. שונא את קרובי משפחתה של אשתו הראשונה של אביו, מאוהב בפרח-בלילה ומנסה להציל אותה מידיו של הזרואל.
  • ג'מאל - שכנו של עבדאללה, מוכר דיונונים מטוגנים, בעליו של כלב. הופך להיות הטבח בטירתו של דאלזל.
  • פרח-בלילה - בתו של סולטן זנזיב. מעולם לא ראתה גבר עד שפגשה את עבדאללה, נחטפת על ידי הזרואל.
  • הסולטן - אביה של פרח-בלילה. רוצה לתלות את עבדאללה על עמוד בגובה שנים-עשר מטרים.
  • הג'יני - כלוא בבקבוק שעבדאללה מוצא, ממורמר ופסימיסט. מתגלה כהאול, הקוסם המלכותי של אינגרי, בעל הטירה הנעה.
  • החייל - חייל מסטראנגיה שנודד באינגרי לאחר סיום המלחמה בין אינגרי לסטראנגיה. גורם לשודדים לתקוף אותו, ובכך שודד אותם חזרה. הוא ועבדאללה חברו בפונדק באינגרי והמשיכו ביחד לחפש את פרח-בלילה. מתגלה כנסיך ג'סטין, אחיו של מלך אינגרי.
  • אישון-לילה - חתולה שעבדאללה והחייל מצאו בזמן נדודיהם באינגרי. מתגלה כסופי, אשתו של האול.
  • הזרואל - ג'ין ממחנה הג'ינים הטובים. נשלט על ידי אחיו הזאלזל מכיוון שזה גנב את חייו. חוטף את פרח-בלילה ועוד נסיכות רבות בפקודתו של דאלזל.
  • דאלזל - ג'ין ממחנה הג'ינים הרעים. גנב את חייו של אחיו הזרואל, וציווה עליו לחטוף לו נסיכות רבות שיהיו לו לנשים.
  • הנסיכה ביאטריס - נסיכה מסטראנגיה. נחטפה כדי להיות אשתו של דאלזל. דעתנית ועקשנית, מסכימה להינשא לחייל בתמורה לעזרתו לחלץ אותה ואת שאר הנסיכות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]