מיגל אנחל לופס (רוכב אופניים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיגל אנחל לופס
Miguel Ángel López 
לופס, לאחר ניצחונו בטור דה סוויס 2016
לופס, לאחר ניצחונו בטור דה סוויס 2016
לידה 4 בפברואר 1994 (בן 30)
פסקה, קולומביה
כינוי סופרמן לופס
גובה 170 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 65 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות טיפוס
קבוצה נוכחית Team Medellin - EPM
קבוצות עבר אסטנה (2020-2015)
קבוצת מוביסטאר (2021)
אסטנה (2022)
הישגי שיא

וולטה אה קטלוניה (2019)
טור דה סוויס (2016)

2 קטעים בוואלטה אספנייה (2017)
מילאנו–טורינו (2016)
קטגוריית הרוכב הצעיר בג'ירו ד'איטליה (2018, 2019)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיגל אנחל לופס מורנוספרדית: Miguel Ángel López Moreno; נולד ב-4 בפברואר 1994) הוא רוכב אופני כביש קולומביאני בקבוצה הקולומביאנית מדרג קונטיננטל, Team Medellin - EPM. לופס הוא מנצח טור דה סוויס משנת 2016, ומנצח הוולטה אה קטלוניה משנת 2019. סיים שלישי בג'ירו ד'איטליה 2018 ווואלטה אספניה 2018, כשבג'ירו באותה המהדורה ניצח את קטגוריית הרוכב הצעיר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2014: ניצחון בטור דה ל'אווניר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לופס ניצח במרוץ היוקרתי לרוכבים הטור דה ל'אווניר, שנחשב למרוץ היוקרתי ביותר לרוכבים עד גיל 23. במרוץ עצמו, ניצח את הקטע השישי, וניצח את קטגוריית מלך ההר. הוא זכה במרוץ כולו בפער של 30 שניות מרוברט פאוור האוסטרלי. הוא סיים רביעי באליפות קולומביה עד גיל 23. באליפות העולם עד גיל 23, סיים במקום ה-36 במקצה נגד השעון, 2:37 דקות פער מהמנצח, קמפבל פלייקמור האוסטרלי. במרוץ הכביש, הוא סיים במקום ה-26, לאחר שהגיע עם הפלוטון במרחק של שבע שניות מהמנצח, סוון אריק בייסטרום.

קבוצת אסטנה (2015 - 2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

2015[עריכת קוד מקור | עריכה]

לופס חתם בקבוצת אסטנה (אופניים) הקזחית, הוא סיים שמיני באליפות קולומביה. והשתתף בטור של טורקיה, שם סיים שני בקטע השישי ובמקום ה-15 הכללי, 3:51 דקות מקריסטיאן דוראסק הקרואטי שניצח במרוץ. לופס סיים שביעי בטור דה סוויס, 3:06 דקות אחרי סימון שפילאק הסלובני שניצח במרוץ. בוואלטה אה בורגוס, לופס ניצח את הקטע הרביעי וסיים רביעי גם בדירוג הכללי (12 שניות פער מריין טאראמה האסטוני שניצח).

2016: ניצחון בטור דה סוויס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לופס פתח את העונה בטור דה סן לואיס, וניצח את הקטע השישי והגיע למקום הרביעי הכללי (38 שניות פער מדאייר קינטנה המנצח), וניצח את דירוג הצעירים. הוא סיים רביעי באליפות קולומביה בנגד שעון, וסיים שלישי בטור דה לאנגווקי (ניצח את הקטע הרביעי). בחודש יוני, רשם את אחד מההישגים הגדולים בקריירה שלו, כאשר ניצח את מרוץ הטור דה סוויס ואף סיים שני בקטע ה-7 וה-8. הוא נבחר לראשונה לגראנד טור, כאשר רכב במרוץ הוואלטה אספנייה, אך פרש במהלך הקטע השישי. בנוסף לכך, לופס ניצח את המרוץ החד יומי האיטלקי, מילאנו–טורינו.

2017: ניצחון בשני קטעים בוואלטה אספנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לופס סיים שני בקטע הפרולוג בטור של אוסטריה, וניצח את הקטע הרביעי, בסופו של דבר, סיים במקום השני הכללי (מרחק של 22 שניות מדליו פרננדז הספרדי שניצח). הוא ניצח את הקטע החמישי בוואלטה של בורגוס, וסיים רביעי כללי. לאחר שהבכורה שלו בוואלטה אספנייה ב-2016, לא הלכה טוב והוא פרש בקטע השישי, ב-2017 הוא כבר ניצח שני קטעים. את הקטע ה-11, כשהוא מקדים את כריסטופר פרום ווינצ'נצו ניבאלי. ואת הקטע ה-15, כשהוא מקדים את אילנור זאקארין וווילקו קלדרמן. בסופו של דבר, סיים במקום השמיני הכללי, מרחק של 9:13 דקות מכריס פרום המנצח.

2018: מקום שלישי בג'ירו ד'איטליה ובוואלטה אספנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לופס ניצח את הקטע ה-5 בטור של עומאן, וסיים שני כללי וניצח את דירוג הצעירים. הוא סיים שלישי כללי בטור של אבו דאבי, וניצח גם שם את דירוג הצעירים. הוא סיים במקום ה-16 הכללי במרוץ הטירנו - אדריאטיקו, וניצח את הקטע השני בטור של האלפים, אך סיים במקום השלישי הכללי (מרחק של 15 שניות מטיבו פינו הצרפתי). בג'ירו ד'איטליה, שימש לופס כמוביל קבוצתו והיה חלק ממאבקי הדירוג הכללי, לאחר קריסתם של סיימון ייטס ודומניקו פוצוביבו בקטע ה-19, עלה לופס למקום השלישי הכללי ושמר עליו עד לסיום, 4:57 מכריסטופר פרום הבריטי שניצח, וניצח את קטגוריית הרוכב הצעיר ביתרון של 47 שניות על ריצ'רד קאראפז האקוואדורי. הוא ניצח את דירוג המאיצים בוואלטה אה בורגוס, וסיים במקום השני הכללי, לאחר איוואן רמירו סוסה המנצח.. לאחר מכן התחרה בוואלטה אספנייה וסיים במקום השלישי הכללי (2:04 שניות מסיימון ייטס המנצח), לופס היה קרוב לניצחון בקטע ה-20, אך נכנע לאנריק מאס בספרינט הסיום. לקראת סוף העונה התחרה במילאנו–טורינו והיה בעמדה טובה לקראת ניצחון שני במרוץ, אך התנגש בדוד גאודו בדיוק לאחר שהתקיף, וסיים את המרוץ במקום השני, אחרי טיבו פינו המנצח.

2019: ניצחון בטור של קולומביה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לופס, לבוש בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר המצטיין, במהלך ג'ירו ד'איטליה 2019

לופס ניצח את הטור של קולומביה[1]. הוא סיים שני באליפות קולומביה בנגד השעון וניצח את מרוץ הוולטה אה קטלוניה, וגם את דירוג הצעירים במרוץ ואת הקטע הרביעי. בג'ירו ד'איטליה, הוא סיים במקום השביעי הכללי, מרחק של 7:26 דקות מריצ'רד קאראפז המנצח, אך ניצח את דירוג הצעירים במרוץ. בקטע ה-20 במרוץ, רשם תקרית לא נעימה כאשר התעמת פיזית עם אוהד שהפריע לו במהלך הרכיבה.

2020[עריכת קוד מקור | עריכה]

את 2020 פתח לופס בוולטה או אלגארבה, הוא ניצח את הקטע ה-4 במרוץ לאחר שהקדים את דן מרטין ואת רמקו אוונפול, אך בסופו של דבר סיים את המרוץ כולו במקום ה-3, 39 שניות אחרי אוונפול המנצח. הוא חזר מפגרת הקורונה למרוצים בצרפת, כשסיים במקום ה-12 באתגר המון ונטו וחמישי בקריטריום דו דופינה, 1:38 דקות מבן מדינתו דניאל פיליפה מרטינס. בטור דה פראנס ערך לופס הופעת בכורה ושימש כמוביל אסטנה לדירוג הכללי, בקטע ה-17 הוא עקב אחר התקפה של ספ קוס בעלייה האחרונה של הקטע, ה"קול דה לוז", לופס פירק את קוס בהמשך העלייה והמשיך לרכיבת סולו עד לניצחון בקטע, מקדים ב-15 שניות את פרימוש רוגליץ' וב-30 שניות את טאדיי פוגאצ'אר, בעקבות הניצחון הוא עלה למקום השלישי הכללי, 1:26 דקות מרוגליץ'. בקטע ה-20 והלפני אחרון במרוץ, שהיה נגד השעון, סיפק לופס ביצוע רע, כשסיים את הקטע במקום ה-45, 6:17 דקות מפוגאצ'אר שניצח את הקטע, בעקבות התוצאה התדרדר לופס עד למקום השישי הכללי, בו גם סיים את הטור, 6:47 דקות מפוגאצ'אר המנצח. לאחר הטור אמור היה לופס להתחרות בג'ירו ד'איטליה, אך הוא התרסק במהלך קטע נגד השעון הפותח של המרוץ, סמוך לנקודת מדידת הזמן הראשונה, ונאלץ לפרוש מהמרוץ ולסיים את עונתו.

מוביסטאר (2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 בנובמבר פורסם שלופס חתם במוביסטאר לעונת 2021[2]. בכך יעזוב לופס את אסטנה לאחר 6 עונות במדיה, לפי הדיווחים והשמועות השונות, הסיבה לעזיבת לופס הייתה שכרו הגבוה, שקבוצתו הייתה מתקשה לשלם עוד עונה בשל בעיות כלכליות שנוצרו בקבוצה הקזחית וגרמו לה לצרף ספונסר חדש, חברת פרמייר טק הקנדית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיגל אנחל לופס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]