מיומנות (מבוכים ודרקונים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מיומנות במשחקי תפקידים, היא ייצוג של יכולות הנרכשות עם הזמן, מגוון מיומנויות, בהן הדמות עשויה להשתפר עם הזמן בכל פעם שהיא עולה דרגה. אופן היישום של מיומנויות משתנה משיטה לשיטה, וגם בין מהדורות של מבוכים ודרקונים - לדוגמא בין מהדורה חמש בה התוסף הוא קבוע בהתאם לדרגה לבין פאת'פיינדר בעולמות פראיים בה השחקן בוחר אילו מיומנויות לשפר.

קבלת מיומנויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופן קבלת המיומנויות משתנה משיטה לשיטה.

מבוכים ודרקונים מה' 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהדורה חמישית[1], יש תוסף הכשרה שמשפיע על כל המיומנויות בהן הדמות מיומנות. לא ניתן להעלות מיומנות אחת בפני עצמה, אלא לבחור באלו מיומנויות יש לדמות הכשרה. שיטה זה היא פשוטה ביותר, אך מגבילה את בחירת השחקן.

פאת'פיינדר בעולמות פראיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפאת'פיינדר בעולמות פראיים[2], מיומנויות מהוות את עיקרי הדמות, כשכל מיומנות נמדדת לפי סוג קוביה - ניתן לשפר מיומנויות כשעולים בדרגה, בהתאם לתכונה המקושרת. שיטה זה מציעה גמישות מרבית לשחקן להתאים את הדמות, כך שגם לוחם יכול להיות מיומן

במהדורות ישנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהדורה 3.5 כל פעם כאשר דמות עולה דרגה היא מקבלת נקודות מיומנות, בעזרת נקודות אלה הדמות "רוכשת" מיומנויות אשר מייצגות את היכולות של הדמות שעקב אימון רב השתפרה בהן. כל דמות מקבלת מספר נקודות מיומנות שונה. זה תלוי במקצוע הדמות, התכונות של הדמות והגזע שלה. לכל מקצוע יש את המיומנויות שיש לו "פוטנציאל" בהן ולכן הוא צריך להשקיע נקודה אחת בלבד כדי לזכות במיומנות. אולם, ישנם מיומנויות שיותר קשה לו להשתפר בהן ולכן הוא צריך להשקיע שתי נקודות כדי להשתפר בה. יתר על כן, ישנן מיומנויות שהדמות כלל וכלל אינה יכולה לרכוש והן ייחודיות לדמויות העוסקות במקצועות מסוימים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]