מכירת חיסול (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכירת חיסול
The Gun Seller
מידע כללי
מאת יו לורי
שפת המקור אנגלית
סוגה ספר מתח, הומור שחור
הוצאה
תאריך הוצאה 1996
מספר עמודים 430
הוצאה בעברית
הוצאה עם עובד
תאריך 2012
תרגום יעל אכמון

מכירת חיסולאנגלית: The Gun Seller) הוא ספרו הראשון של השחקן והסופר יו לורי. הספר עוסק בחייל בריטי בדימוס אשר נגרר בעל כורחו לעולם של ריגול ותככים. לורי הודיע כי הוא מתכנן לכתוב ספר המשך בשם "חייל של נייר" (The Paper Soldier), אולם נכון ל-2022 הוא טרם יצא לאור.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומאס לאנג, חייל משוחרר מהמשמר הסקוטי, עובד לפרנסתו כשומר ראש וחי מהיד לפה. באחת מנסיעותיו, הוא פוגש באמסטרדם באדם בשם מקלסקי, אשר מציע לשלם לו הון עתק אם יתנקש בחייו של איש עסקים אמריקני בשם אלכסנדר וולף. לאנג מסרב להצעה, ומגיע לביתו של וולף כדי להזהיר אותו. הוא מגלה שוולף אינו בבית, ונקלע לקרב עם פורץ מסתורי שחדר פנימה. לאנג מתגבר על הפורץ ופוצע אותו קשה. הוא מצליח להתחמק מהזירה, אולם העניינים מסתבכים כאשר לאנג מגלה שמי שהזמין את הרצח הוא לא אחר מאשר אלכסנדר וולף עצמו. תוך זמן קצר מבין לאנג שנקלע בעל כורחו לפרשיית ריגול סבוכה שבה מעורבים ה-CIA, ה-MI6 וסוחרי נשק בינלאומיים.

ספר המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורי הודיע שהוא מתכנן לכתוב ספר המשך ל"מכירת חיסול" שייקרא "חייל הנייר". Amazon.com פרסמה הודעה על פיה הספר יצא בספטמבר 2007. עם זאת, כאשר התאריך המיועד הגיע, הודיע עורך דינו כי לא זו בלבד שהספר לא מוכן להוצאה לאור, לורי אפילו לא התחיל לכתוב אותו. כעבור שנתיים הוציא לורי הודעה נוספת על פיה הספר עדיין אינו מוכן. הוא לא פרסם הודעה מתי הספר אמור לצאת לאור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]