מנצ'סטר סיטי (כדורגל נשים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מנצ'סטר סיטי נשים
Manchester City W.F.C.
מידע כללי
שם מלא Manchester City Women's Football Club
כינוי הסיטיזנס, התכולות, סיטי
תאריך ייסוד 1988
אצטדיון אצטדיון האקדמיה, מנצ'סטר, אנגליה
(תכולה: 7,000)
מאמן ווילסווילס גארת' טיילור
ליגה הסופר ליג
האתר הרשמי
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית

מועדון הכדורגל מנצ'סטר סיטי נשיםאנגלית: Manchester City Women's Football Club), ובקיצור מנצ'סטר סיטי נשים, הוא מועדון כדורגל נשים אנגלי מהעיר מנצ'סטר, המשחק בסופר ליג - ליגת העל האנגלית. המועדון נוסד בשנת 1988 בשם מנצ'סטר סיטי ליידיס (באנגלית: Manchester City Ladies Football Club) כפעילות צדדית במועדון מנצ'סטר סיטי, והחל משנת 2012, במסגרת הסכם חדש, הפך למחלקת כדורגל הנשים הרשמית של המועדון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנצ'סטר סיטי ליידיס, נוסד בשנת 1988 כמועדון נשים המסונף למועדון הגברים. למרות זאת, המועדון לא קיבל תמיכה ממועדון הגברים, נאבק במשך שנים על קיומו וסבל מקשיי תקציב ותנאים לאימון ומשחק. מאז הקמתה שיחקה הקבוצה בליגת המחוזות במסגרת המחוז הצפון מערבי. בשנת 2000 עלתה למחוז הצפוני בליגת המישנה.

כשבוצעה המהפכה בליגת הנשים האנגלית והוקמה הסופר ליג בשנת 2010, הקבוצה לא זכתה להצטרף לליגה והמשיכה לשחק שלוש עונות בליגת המישנה. במסגרת הרחבת הליגה המקצוענית באנגליה ל-18 קבוצות בשתי ליגות קיבלה גם הקבוצה הזדמנות ואף קודמה ישר לליגה הבכירה. כנראה גם כיוון שבתקופה זו החלה לקבל את תמיכת מועדון הגברים מבחינה תקציבית וכן זכתה לשיתוף מלא במתקני המועדון ובשדרוג תנאי האימון. במסגרת הכניסה לליגה הבכירה שינתה הקבוצה את שמה למנצ'סטר סיטי נשים והחתימה מספר שחקניות מפתח מהטובות באנגליה בתקופה זו.

בזירה המקומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז הצטרפה לסופר ליג הפכה הקבוצה לאחת החזקות והדומיננטיות שבה. היא זכתה באליפות בשנת 2016 ו-6 פעמים סיימה כסגנית האלופה. כמו כן זכתה שלוש פעמים בגביע וארבע פעמים בגביע הליגה.

בליגת האלופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 2016/2017 העפילה לראשונה לליגת האלופות והצליחה להגיע חצי הגמר בו הפסידה לליון. זה היה הישג השיא של הקבוצה אותו שחזרה גם בעונה הבאה שגם בה הפסידה בחצי הגמר לליון.

מאז העפילה לראשונה לליגת האלופות הקבוצה משחקת בה ברציפות.

תארים והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מנצ'סטר סיטי בוויקישיתוף