משתמש:א 158/טיוטה פרנסס בנג'מין ג'ונסטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של א 158.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של א 158.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
פרנסס בנג'מין ג'ונסטון
פרנסס בנג'מין ג'ונסטון, 1896 (דיוקן עצמי היתולי)
פרנסס בנג'מין ג'ונסטון, 1896
(דיוקן עצמי היתולי)
פרנסס בנג'מין ג'ונסטון, 1896
(דיוקן עצמי היתולי)
לידה 15 בינואר 1864
גרפטון, וירג'יניה המערבית
פטירה 15 במאי 1952 (בגיל 88)
ניו אורלינס
לאום אמריקאית
תחום יצירה צילום
זרם באמנות צילום עיתונות, צילום מסחרי וצילום ארכיטקטוני

פרנסס בנג'מין ג'ונסטון (באנגלית Frances Benjamin Johnston, ‏15 בינואר 186416 במאי 1952) הייתה צלמת אמריקאית. היא נודעה בעיקר בזכות תצלומים מוושינגטון הבירה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, ובזכות צילומי גנים וארכיטקטורה, בעיקר בדרום ארצות הברית.

חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונסטון נולדה בגרפטון, וירג'יניה המערבית, והיתה היחידה שהגיעה לבגרות מארבעה ילדים. אביה, אנדרסון דוניפן ג'ונסטון, היה פקיד בכיר במשרד האוצר. אמה, פרנסס אנטואנט בנג'מין ג'ונסטון, הייתה עיתונאית, אחת הכתבות הפרלמנטריות הראשונות, ומבקרת תיאטרון. בזכות הוריה, היו לג'ונסטון קשרים לצמרת הפוליטת והחברתית. היא למדה שנתיים באקדמיה ז'וליאן בפריז, ועם שובה לוושינגטון החלה לעבוד כמאיירת עבור עיתון.

ג'ונסטון החלה לעסוק בצילום ב-1888. כששאלה את ג'ורג' איסטמן, מייסד חברת קודאק וידיד המשפחה, איזו מצלמה תתאים לצילום עיתונות, הוא שלח לה מצלמת תיבה פשוטה שנועדה לחובבים.[1] בהמשך הייתה ג'ונסטון סוכנת של קודאק.

ג'ונסטון למדה צילום אצל תומס סמילי (Smillie), מנהל הצילום בסמית'סוניאן, וב-1894 פתחה סטודיו לצילום בוושינגטון. היא הוזמנה לצלם בבית הלבן, ובבתי הספר של העיר.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Daniel, Pete & Smock, Raymond (1974). A Talent for Detail: The Photographs of Miss Frances Benjamin Johnston 1889–1910. Harmony Books, New York.
  • Berch, Bettina (2000). The Woman Behind the Lens: Frances Benjamin Johnston, 1864–1952. University of Virginia Press.
  • Robinson, Edward (2006). Frances Benjamin Johnston: The Early Years, 1889–1904. Ph.D., University of Oxford, Pembroke College.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לגירסה אחרת, ראה: גילי חן, איך תרמה חברת קודאק למהפכה הפמיניסטית, באתר סטודיו גברא