משתמש:טוויג/עולם בדיוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עולם בדיוני הוא עולם מומצא במדיות שונות, כגון ספרות, קולנוע ומשחקי מחשב. עולמות בדיוניים נוטים להכיל קסמים, יצורים בדיוניים (כגון אלף (פנטזיה)|אלפים), טכנולוגיות שאינן קיימות או חוקי פיזיקה שונים. בחלק מהמקרים העולם הבדיוני מחובר אל העולם האמיתי באמצעות שערים קסומים, ובמקרים אחרים העולם הבדיוני הוא בעצם כדור הארץ בעתיד או בעבר הרחוק.

עולמות בדיוניים נוטים להתבסס על ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והסוציולוגיה של העולם האמיתי, כמו גם על מיתולוגיה ופולקלור.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העולמות הבדיוניים העתיקים נטו להיות פשוט ארצות בדיוניות מרוחקות- כך למשל ארץ עוץ מתוארת כמקום מופלא וקסום אך חלק מעולמנו. מאחר ואנשים מיעטו במסעות, היה קל לדמיין שבמרחקים נמאות ארצות קסומות ובהן יצורים מופלאים. ככל שמיפוי העולם הלך והושלם, נעשה קשה יותר ויותר לדמיין שמעבר לאופק יכולה לשכון ארץ פלאית[1].

עולמות בדיוניים

מסגרות חלום היו גם פעם נפוצות עוטף את עולם הפנטסיה עם הסבר על הפלאות שלה. כזה מסגרת חלום התווסף הסיפור של הקוסם מארץ עוץ עבור גירסת הסרט; בספר, עוז מוגדר בבירור כמקום בפועל. [10] H.P. לאבקראפט עשה שימוש פעיל של מסגרת החלום, יצירת אזורים גיאוגרפיים משוכללים לנגיש לאנשים רק כשהם נרדמו ולחלום. חלום-הגדרות אלה זכו לביקורת, [11] והם הרבה פחות תכופים היום.

שינוי זה הוא חלק מהמגמה כללית כלפי עוד עולמות העצמיים עקביות ופנטזיה מהותית [12] זה גם שינה את אופיו של המגרשים.; עבודות קודמות לעתים קרובות כוללות פרט בודד הרפתקאות אשר בעולם הפנטסיה הם של significiance האישי, ואיפה העולם קיים בבירור לתת היקף להרפתקאות האלה, ומאוחר יותר עובד לעתים קרובות יותר הכילו דמויות אינטרנט חברתי, שבו מעשיהם הם להציל את בעולם ואלה בו מסכנה.

עולם פנטזיה יקום בדיוני מדינה בדיונית עיר בדיונית בניית עולמות

  1. ^ John Grant and John Clute, The Encyclopedia of Fantasy, "Oz", p 739 ISBN 0-312-19869-8