משתמש:ידידיה לייבנר/מונקי די. לופי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מונקי די לופייפנית: モ ン キ ー ・ D ・ ル フ ィ, הפבורן: Monkī Dī Rufi, [ɾɯɸiː]), המכונה גם "כובע קש", הוא דמות בדיונית. הגיבור הראשי של סדרת המנגה וואן פיס, שנוצרה על ידי אייצ'ירו אודה. לופי ערך את הופעת הבכורה שלו בפרק מס 1 במנגה של וואן פיס כילד צעיר שרוכש את תכונות הגומי לאחר שאכל בטעות את פרי הגומי-גומי ובפרק אחד של האנימה כאשר הוא מתעורר בתוך חבית בספינה שנשדדת על ידי פיראטים.

נולד ב -5 במאי, לופי חלם להיות פיראט מילדותו ובעידודו של שאנקס "אדום השיער" שמשמש בתור המנטור של לופי. בגיל 17 לופי מפליג מהים המזרחי אל הקו הגדול כדי לחפש אחר האוצר האגדי - וואן פיס, וכדי להפוך למלך הפיראטים הבא. לופי, הקפטן והמקים של צוות כובעי הקש, מגייס אנשי צוות, נלחם בנבלים ועוזר לתושבי כמה איים בדרכו ואף מתיידד עימם. בדרך כלל הוא שטותניק, הוא נהיה רציני כאשר הוא נלחם. לופי משתמש בגמישותו כדי לרכז את כוחו, ומבצע מגוון התקפות. לופי מתחזק גם במהלך הסיפור. הוא נכדו של מונקי די גארפ גיבור המארין ובנו של מונקי די דרגון המהפכן, אך גדל על ידי דדן אימו המאמצת שהיא גם שודדת הרים ביחד עם פורטוגס די אייס וסאבו, אחיו המאומצים.

לופי מופיע ברוב הפרקים, הסרטים, הספיישלים וה- OVA של עיבודי האנימה ובשלל משחקי הווידאו. בשל הפופולריות הבינלאומית של הסדרה, לופי הפך לאחת מדמויות האנימה המוכרות בעולם. בנוסף לוואן פיס, הדמות הופיעה במספר סדרות מנגה ואנימה ומשחקי וידאו שיתופיים.

תיאור

בדרך כלל ניתן לזהות את לופי על ידי כובע הקש שלו, מתנה משאנקס "אדום שיער". בילדותו המוקדמת הוא לובש חולצה לבנה ומכנסיים קצרים כחולים. לדמות יש צלקת מתחת לעינו השמאלית כי דקר את עצמו בשביל לנסות להצטרף לצוות של שאנקס. מאוחר יותר הוא לבש אפוד אדום, מכנסי ג'ינס וסנדלים לפני שהחליף את אפודו במעיל קפטן אדום ולא מכופתר ( כך שהוא חושף את צלקת ה-X על חזהו אותה קיבל מאקאינו), ואבנט צהוב סביב מותניו. בנוגע למוצאו האתני, אודה גילה שהוא מדמיין את לופי ממוצא ברזילאי.

אִישִׁיוּת

לופי מצטייר כדמות חסרת דאגות ומאושרת עם תיאבון עצום, לעיתים קרובות הוא חושב עם הבטן. אופטימי ובדרך כלל טוב לב, הוא לא חשוך רגשית כמו שרבים מאמינים, ולעיתים קרובות מפגין הבנה רבה יותר מכפי ששאר הדמויות מצפות. כשהוא מכיר את הסכנה העומדת לפניו, לופי מוכן לסכן את חייו כדי להפוך למלך הפיראטים ולהגן על הצוות שלו. הוא קפטן מוכשר ואמין, ולעולם אינו מעמיד את צוותו או את עצמו בסיכון חסר סיכוי הצלחה. במהלך העלילה של לוגטאון, סמוקר (קפטן בחיל הים באותה תקופה) אומר שלופי "נהנה לשחק טיפש" לופי מגיב בחיוך מסתורי.

הוא גייס את צ'ופר וברוק לצוות שלו לא רק בגלל האישיות או המראה שלהם, אלא גם בגלל היכולת האינסטינקטיבית שלו לקרוא אנשים. לופי זקוק למשרות מפתח שימלאו הצוות שלו טבח (סאנג'י), נווט (נאמי), רופא (צ'ופר), מוזיקאי (ברוק) ומתקן ספינות (פרנקי). בתחילת הסדרה הוא אמר שהוא רוצה לפחות 10 אנשי צוות. למרות אישיותו חסרת הדאגות, כל אחד מאנשי הצוות מכבד אותו בדרכו. לופי לעיתים רחוקות מודאג מההשלכות של מעשיו, ועושה את מה שהוא מרגיש באותו הרגע גם אם זה מוביל לסכסוך עם גורמים חזקים ממנו. הוא קפטן נאמן ביותר, שהדגים לאורך כל הסדרה כי הוא מוכן לסכן את חייו לרווחת צוותו.

יכולות

גופו של לופי עשוי גומי כתוצאה של אכילת פרי שטן הנקרא Gomu Gomu no Mi, (פרי הגומי-גומי בעברית) מה שהופך אותו לחסין מפני התקפות חשמל ומכות יבשות (אך יכול להיחתך ולהידקר) כוחותיו גם נותנים לו את היכולת למתוח את גופו כרצונו. כמו משתמשי פירות שטן נוספים, לופי לא יכול לשחות, כאשר הוא במגע עם אבן ים (קיירוסיקי), הוא מאבד מכוחו ולא יכול לנוע בכוחות עצמו (בשלב הראשון של הסדרה). בנוסף לכוחותיו של פרי השטן, יש לו כוח עצום, עמידות, מהירות, רפלקסים, זריזות וסיבולת.

טכניקה נוספת שפותחה בהמשך הסדרה היא גיר שני (ギ ア 2 セ カ ン G, גיה סקנדו), מגדיל את כוחו ואת מהירותו לזמן קצר אך מאמץ את גופו ויכול לקצר את תוחלת חייו אם משתמשים בו זמן רב מדי. בהתבונן בטכניקת ה- סורו (剃, Soru) של הCP9, לופי התאים את המהלך לגוף הגומי שלו והגיע למהירות המתנקשים. בגיר השלישי (ギ ア 3 サ ー ド, Gia Sādo), (טכניקה אחרת), הוא משתמש באוויר על מנת לנפח את אחד או יותר מאייבריו ומגדיל אותו למיימדי ענק תופעת הלוואי היא התקווצות כל גופו למשך זמן קצר. לופי יכול להשתמש בשתי הטכניקות בו זמנית, לאחר הטיים-סקיפ הוא השיג שליטה טובה יותר בטכניקות ואינו מושפע עוד מחסרונותיהן.

בזמן הטיים-סקיפ, לופי פיתח את היכולת הסמויה שלו להשתמש בהאקי (覇 気,). יכולת זו כוללת שני סוגים עיקריים: האקי חימוש (武装 色 の 覇 気, Busōshoku no Haki), כוח דמוי שריון שיכול להגביר את ההגנה ואת כוח ההתקפות ולשלול את ההגנה של משתמש פרי שטן, ולאפשר מגע פיזי ונזק. והאקי תצפית (見聞 色 の 覇 気, Kenbunshoku no Haki), חוש שישי שיכול לקרוא את המהלכים של האדם ולזהות את נוכחותם. יש לו גם סוג שלישי נדיר, האקי המלכים הכובש (覇王 色 の 覇 気, Haōshoku no Haki), אשר יכול לגרום לאנשים בעלי רצון חלש או לבעלי חיים לחוסר הכרה. לופי לומד את שלושת סוגי ההאקי הבסיסיים ומשתמש בהם בהתקפותיו המשופרות. כתוצאה ממפגשו עם מגלן, הוא פיתח גם חסינות לרעל (למרות שמוצג כי רעל חזק עשוי להשפיע עליו, אם כי לאט מאוד). במהלך מאבקו בשארלוט קאטקורי, האקי התצפית של לופי משתפר ליכולת המאפשרת לראות כמה שניות אל העתיד. במהלך שהותו בכלא אודון בוואנו, האקי החימוש של לופי זוכה ביכולת לפוצץ פיצוץ קצר של האקי שיכול גם להיכנס לגוף האויב או לחפצי המטרה שלו ולהרוס אותו מבפנים.

לופי מפתח טכניקה נוספת, גיר רביעי (ギ ア 4 フ ォ ー G, ג'יה פוסו), ומנפח את שריריו כדי להגדיל את גודל איבריו (למעט רגליו). הוא יכול לבצע מהלכים הרסניים על ידי דחיסה ושחרור של איבריו, ויכול לטוס בצורה דומה לטכניקת הירח (גפו, 月 歩, Geppō) של הCP9.

באונטי

(סכום הפרס על ראשו של מישהו) הבאונטי הראשון של לופי היה 30,000,000 ברי, אותם הוא קיבל לאחר שניצח את באגי, דון קריג וארלונג בים המזרחי. הבאונטי השני שלו גבוה משמעותית, 100,000,000 ברי, לאחר שהביס את קרוקודייל אחד מהשיצ'יבוקאי. לופי מקבל את הבאונטי השלישי שלו, 300,000,000 ברי, לאחר שהשתולל באניס לובי (בית המשפט העולמי) והציל את ניקו רובין אחת מצוות כובעי הקש. הבאונטי הבא שלו, הוא סך של 400,000,000 ברי, ניתן לו בעיקר בגלל הבסתו של שיצ'יבוקאי נוסף - גקו מוריה, ועל מה שעשה במארינפורד (המפקדה הראשית של המארין) ואימפל דאון (הכלא השמור בעולם). לאחר הטיים-סקיפ, הבאונטי של לופי הולך ומתעצם ומקבל 500,000,000 ברי על ראשו, לאחר שהביס את השיצ'יבוקאי השלישי שלו, דונקיהוטה דופלאמינגו. לאחר שניצח שניים מחברי הצוות החזקים ביותר של היונקו ביג מאם, את שרלוט קראקר (800,000,000 ברי) ושרלוט קאטאקורי (1,057,000,000 ברי), ואחרי שהתנגד לביג מאם (אחת מארבעת היונקו), הוא קיבל את הבאונטי הנוכחי שלו, 1,500,000,000 ברי.