משתמש:שוקו מוקה/תוכן שיווקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הנה ערך אמיתי שהועלה לאחרונה למרחב הערכים (ונמחק כמובן), שמכיל בתוכו הרבה מאוד סממנים של תוכן פרסומי בוויקיפדיה. מדובר בדוגמה קיצונית במיוחד, ורוב הערכים הפרסומיים הרבה פחות בולטים מזה, אבל רציתי לתעד את הערך הזה (תוך כדי שינוי פרטים מסויימים כדי לא להבהיר באיזה ערך מדובר), כדי להראות חלק מהדברים שכדאי לשים לב אליהם, ואיך לתקן אותם.

הערך[עריכת קוד מקור | עריכה]

סחוטרי[1] המותג המוביל בישראל בייצור ושיווק מיצים סחוטים ומצוננים - הוא מותג הבית של חברת "עסיסים מזון" הנמצאת בבעלות הציבור וקיבוצי עסיסים, יטבתה ודגניה.

הפירות שלנו נסחטים בקיבוץ יטבתה ובקיבוץ עסיסים ומשם נשלחים ישירות לכל נקודות המכירה בארץ ובעולם.


בנוסף למיצים סחוטים ומצוננים, סחוטרי מייצרת ומשווקת מגוון רחב של משקאות קלים, מיצים ונקטרים מבוססי פרי בעלי אורך חיי מדף ארוכים ורכזי פרות לשוק המוסדי.

המפעל החדשני של חברת "עסיסים מזון" מייצר מגוון רחב של מוצרים, הן לשוק המקומי והן לשוק העולמי.

בשוק העולמי

"עסיסים מזון" מתמחה בפיתוח וייצור מיצים, תרכיזים ובסיסים מרכיבי פרי בהתאם לדרישת הלקוחות (TAILOR MADE) והם נמכרים בהצלחה ברחבי העולם: מהמזרח הרחוק ועד מערב אירופה וארצות אמריקה.

בשוק הישראלי

מלבד מוצרי המותג סחוטרי, "עסיסים מזון" מספקת לשוק המקומי מגוון רחב של מוצרים:

  • חומרי גלם ליצרני המשקאות הקלים המובילים.
  • תרכיזים למכונות מזיגה לשוק האירוח והתיירות.
  • שמנים אתריים המופקים מקליפות ההדרים המעובדים.
  • מוצרי עגבניות לשוק המוסדי והתעשייתי.

איכות ללא פשרות

מוצרי "עסיסים מזון" עומדים בכל התקנים הישראליים והבינלאומיים הנדרשים.

בנוסף לכך, המפעל מוסמך לתקן הבינלאומי לניהול איכות ISO 9001 2000, לתקן HACCP לבטיחות המוצר ולתקן OHSAS 18001 לבטיחות וגהות העובדים.

בנוסף לכל אלו, "עסיסים מזון" אמונה על אכיפת כל הדרישות והסטנדרטים לשמירת איכות הסביבה.

הבעיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודם כל, בואו נתעלם מכל הבעיות העיצוביות שבערך,[2] ונתמקד בניסוח. הנה הערך שוב, אבל עם סימון והסבר של כל אחת מהבעיות בו:

סחוטרי המותג המוביל בישראל[א] בייצור ושיווק מיצים סחוטים ומצוננים - הוא מותג הבית[ב] של חברת "עסיסים מזון" הנמצאת בבעלות הציבור וקיבוצי עסיסים, יטבתה ודגניה.

הפירות שלנו[ג] נסחטים בקיבוץ יטבתה ובקיבוץ עסיסים ומשם נשלחים ישירות לכל נקודות המכירה[ד] בארץ ובעולם.


בנוסף למיצים סחוטים ומצוננים, סחוטרי מייצרת ומשווקת מגוון רחב של משקאות קלים, מיצים ונקטרים מבוססי פרי בעלי אורך חיי מדף ארוכים ורכזי פרות לשוק המוסדי.

המפעל החדשני[ה] של חברת "עסיסים מזון" מייצר מגוון רחב של מוצרים, הן לשוק המקומי והן לשוק העולמי.[ו]

בשוק העולמי

"עסיסים מזון" מתמחה בפיתוח וייצור[ז] מיצים, תרכיזים ובסיסים מרכיבי פרי בהתאם לדרישת הלקוחות (TAILOR MADE)[ח] והם נמכרים בהצלחה[ט] ברחבי העולם: מהמזרח הרחוק ועד מערב אירופה וארצות אמריקה.

בשוק הישראלי

מלבד מוצרי המותג סחוטרי, "עסיסים מזון" מספקת לשוק המקומי מגוון רחב של מוצרים:

  • חומרי גלם ליצרני המשקאות הקלים המובילים.[י]
  • תרכיזים למכונות מזיגה לשוק האירוח והתיירות.
  • שמנים אתריים המופקים מקליפות ההדרים המעובדים.
  • מוצרי עגבניות לשוק המוסדי והתעשייתי.

איכות ללא פשרות[י"א]

מוצרי "עסיסים מזון" עומדים בכל התקנים הישראליים והבינלאומיים הנדרשים.

בנוסף לכך, המפעל מוסמך לתקן הבינלאומי לניהול איכות ISO 9001 2000, לתקן HACCP לבטיחות המוצר ולתקן OHSAS 18001 לבטיחות וגהות העובדים.

בנוסף לכל אלו, "עסיסים מזון" אמונה על אכיפת כל הדרישות והסטנדרטים לשמירת איכות הסביבה.[י"ב]

בנוסף לכל הבעיות הללו, הערך לא מנוסח בצורה אנציקלופדית באופן יותר עמוק. המבנה שלו מתאים הרבה יותר לזה של פרסומת מאשר לזה של ערך לגיטימי בויקיפדיה.

הסברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לפי מי הוא מוביל? המילה מוביל במשמעות הזאת היא בעלת קונוטציות פרסומיות עבות, ומכיוון שהיא כל כך מעורפלת, אין אופציה לאמת אותה. אין לה מקום בערכים, חוץ מבמקרים מאוד ספציפיים שבהם אשכרה מדברים על הובלה של דברים.
  2. ^ ביטוי טיפה מוזר שלמרות שאין בעיה איתו בהכרח, הוא ממש לא נחוץ ומבלבל. עדיף להשתמש בביטוי "שייך לחברת..." (או משהו אחר בסגנון), כי הוא יותר מובן בקונטקסט הזה.
  3. ^ אסור בתכלית האיסור להשתמש בגוף ראשון בערכים. השימוש בו הופך את העובדה שהערך נכתב על ידי החברה שהערך עוסק בה לברורה כשמש.
  4. ^ שוב, אין בעיה יסודית עם הביטוי הזה, אבל הוא ביטוי עם קונוטציות שיווקיות מאוד שהגיוני למצוא בעלון שיווקי או באתר החברה.
  5. ^ עוד סופרלטיב מיותר
  6. ^ מדובר בשכפול של נקודות שכבר הוצגו בשלב מוקדם יותר בערך.
  7. ^ שוב, למה לא פשוט לכתוב "מייצרת"?
  8. ^ שימוש בבאזוורדים לא נחוצים, בעיקר כשהם באנגלית, הוא סימן היכר של כתיבה פרסומית מאז ומעולם, ולא של כתיבה אנציקלופדית.
  9. ^ מילה מיותרת שכדאי להסיר
  10. ^ שוב טיפה בעייתי. עדיף לכתוב "ליצרני משקאות קלים"
  11. ^ אוקיי, זה כבר פשוט סלוגן. אין שום סיבה שהוא יהיה פה.
  12. ^ פירוט תקנים בדרך כלל לא מופיע בערכי ויקיפדיה, והוא לא צריך להופיע בהם - הוא לא מעניין את רוב הקוראים, ומתאים יותר באתר החברה מאשר באנציקלופדיה.

איך לתקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד הדברים הכי מבאסים בערך הזה, הוא שהחברה שהערך המקורי עסק בה ככל הנראה הייתה בעלת חשיבות אנציקלופדית. ניתן וכדאי לכתוב עליה ערך יותר טוב. אנסה להדגים איך עושים את זה. כדי לא לחשוף את זהות החברה, אסתמך רק על מידע שמופיע בערך עצמו, ופשוט אנסה לקצץ את הערך עד שייצא ממנו ערך קצר יותר, אך יותר טוב.

הנה הערך המתוקן:

עסיסים מזון היא חברה ישראלית לייצור מיצים סחוטים ומשקאות קלים. החברה נמצאת בבעלות הציבור וקיבוצי עסיסים, יטבתה ודגניה, ומוכרת בעיקר בזכות המותג סחוטרי שבבעלותה.

המיצים בייצור החברה מורכבים מפירות שנסחטים בקיבוץ יטבתה ובקיבוץ עסיסים, ולאחר מכן משווקים ברחבי מדינת ישראל ומיוצאים למדינות נוספות ברחבי העולם.

מלבד מוצרי המותג סחוטרי, "עסיסים מזון" מייצרת מוצרים נוספים בשביל השוק הישראלי, כגון חומרי גלם ליצרני משקאות קלים, תרכיזים למכונות מזיגה, שמנים אתריים המופקים מקליפות הדרים, ומוצרי עגבניות שונים.

ראיתם כמה הערך קטן עכשיו? המידע הפרסומי המנופח היה רוב התוכן של הערך המקורי, ועכשיו נותר רק המידע הנייטרלי על החברה, בלי גינונים פרסומיים. כן, כנראה שמדובר באולטרה קצרמר, אבל עם קצת יותר מקורות ותיאור על ההיסטוריה של החברה, הערך יהפוך לקצרמר טוב למדי. קצרמר לא מוטה עדיף משמעותית על ערך ארוך שמלא בתוכן שיווקי, לפחות לפי דעותיי בנושא. לעיתים, כדי לטפל בערך פרסומי, צריך להקטין אותו ביותר מחצי מגודלו כדי לנקות אותו מהעומס הפרסומי ששרר בו. לדעתי, ברגע שמסירים את התוכן הפרסומי, ניתן ללמוד יותר מהערך, והוא הופך ליותר ברור וקל להבנה.

ברוב המקרים קצת יותר קשה לזהות תוכן פרסומי, וקשה קצת יותר לטפל בו. יש גם סממנים פרסומיים שלא הופיעו בערך הזה ולעיתים יש מחלוקות בין עורכים לגבי מה בכלל נחשב לתוכן פרסומי או יח"צני. אבל אני מקווה שהקטע הזה עזר לכם להבין לפחות קצת איך מטפלים בתוכן כזה, ולמה חשוב לטפל בו. כולי תקווה שעל סחוטרי האמיתית ייכתב בקרוב ערך טוב ולא פרסומי (אולי אפילו אני אכתוב אותו מתישהו), ושביחד נצליח לטפל בתוכן פרסומי בכל הערכים האחרים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כל השמות ופרטים מזהים אחרים הוחלפו בשמות פיקטיביים
  2. ^ הן למען האמת תוקנו בגרסה של הערך שהועלתה למרחב הערכים בשלב מאוחר יותר, אך הערך עדיין נמחק מכיוון שהניסוח הפרסומי לא תוקן.