משתמש:AVIVANK1233/ביטס אלקטרוניקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
AVIVANK1233/ביטס אלקטרוניקס
Beats Electronics
נתונים כלליים
סוג חברת בת
מייסדים ד"ר דרה ג'ימי איובין
תקופת הפעילות 2006–הווה (כ־18 שנים)
חברת אם אפל
מיקום המטה קולבר סיטי, קליפורניה, ארצות הברית

ביטס אלקטרוניקס (המכונה גם "Beats מאת ד"ר דרה", או פשוט "Beats by Dre") היא יצרנית מכשירי שמע אמריקאית לצרכנות שמטה המטה בקולבר סיטי, קליפורניה. החברה הוקמה על ידי המפיק המוזיקלי ד"ר דרה ומנהל חברת התקליטים ג'ימי איובין. מאז 2014 היא חברה בת של אפל.

קו המוצרים של חברת הבת מתמקד בעיקר באוזניות ורמקולים. קו המוצרים המקורי של החברה יוצר בשותפות עם חברת הציוד AV Monster Cable Products. לאחר סיום ההתקשרות עם החברה, ביטס ביצעה פיתוח נוסף של המוצרים שלה בתוך הבית. בשנת 2014 החברה התרחבה לשוק המוזיקה המקוונת עם השקת שירות סטרימינג מבוסס מנוי, Beats Music.

בשנת 2011 דיווחה קבוצת NPD כי נתח השוק של ביטס עמד על 64% בארצות הברית באוזניות שמחירן היה גבוה מ-100 דולר, והמותג הוערך במיליארד דולר בספטמבר 2013.

במשך תקופה הייתה החברה בבעלות הרוב על ידי יצרנית הסמארטפונים הטאיוואנית HTC. החברה הקטינה את חלקה ל-25% בשנת 2012, ומכרה את יתרת יתרתה בחזרה לחברה בשנת 2013. במקביל, קבוצת קרלייל החליפה את HTC כבעלת מניות מיעוט, לצד ד"ר דר ואיובין בסוף 2013. ב-1 באוגוסט 2014 אפל רכשה את ביטס תמורת 3 מיליארד דולר בעסקת מזומנים ומניות, הרכישה הגדולה ביותר בתולדות אפל.

קטגוריה:אפל קטגוריה:מערכות שמע קטגוריה:חברות אלקטרוניקה אמריקאיות