משתמש:AVIVANK1233/גינטאמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גינטאמה
銀魂
מאנגה
יוצר הידקי סוראצ'י
הוצאה kodansha comics
התפרסם לראשונה במגזין Shōnen Magazine
תקופת הפרסום המקורית 8 בדצמבר 200320 ביוני 2019
מספר הכרכים שהתפרסמו 77
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי שינג'י טקמאטסו (מספר 1–105)
יואיצ'י פוג'יטה (# 100–201)
תסריטאי אקאצוקי יאמטויה
אולפני אנימציה סאן רייז
תקופת שידור מקורית 4 באפריל 200635 במרץ 2020
מספר העונות 7
מספר הפרקים 367


גינטאמה (יפנית:魂)(אנגלית:Gintama) היא סדרת מאנגה יפנית, שנכתבה ואיירה על ידי הידקי סוראצ'י. העלילה שוכנת באדו, שנכבשה על ידי חייזרים בשם אמנטו, ועוקבת אחר החיים מנקודת מבטו של הסמוראי גינטוקי סאקאטה, העובד כפרילנסר לצד חבריו שינפאצ'י שימורה וקגורה בכדי לשלם את שכר הדירה החודשי. המאנגה פורסמה במגזין השבועי של ג'אמפ מדצמבר 2003 עד ספטמבר 2018, מאוחר יותר במגזין הבת גיגה ג'אמפ מדצמבר 2018 עד פברואר 2019, והסתיימה.

הסדרה עובדה לאנימה על ידי חברת האנימציה סאן רייז והוצגה ב- Jump Festa 2006 בשנת 2005. אחריה הופיעה סדרת טלוויזיה אנימה מלאה של 367 פרקים, שהופיעה לראשונה באפריל 2006 בטלוויזיה בטוקיו, ו הסתיימה באוקטובר 2018. הופקו שלושה סרטי אנימציה. הסרט הראשון הוקרן בבכורה באפריל 2010. הסרט השני הוקרן בבכורה ביולי 2013. הסרט השלישי והאחרון הוקרן בבכורה בינואר 2021. מלבד סדרת האנימה, היו רומנים קלים ומשחקי וידאו שונים המבוססים על גינטאמה. עיבוד סרט לייב אקשן בשם זהה יצא ביולי 2017 ביפן על ידי האחים וורנר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש בתקופה ההיסטורית החלופית של סוף אדו, שם האנושות מותקפת על ידי חייזרים המכונים "אמנטו". המאבק הסמוראי של אדו יפן כדי להגן על כדור הארץ, אך השוגון נכנע בפחדנות כשהוא מבין את כוחם של החייזרים. הוא מסכים לחוזה לא שוויוני עם החייזרים, הטלת איסור על נשיאת חרבות בפומבי ומאפשרת לפולשים להיכנס למדינה. חרבות הסמוראים מוחרמות והבקופו הופכת לממשלת בובות.

הסדרה מתמקדת בסמוראי, גינטוקי סאקאטה שעובד כפרילנסר מוזר. הוא עוזר למתבגר בשם שינפאצ'י שימורה להציל את אחותו אוטאה מקבוצה זרה שרוצה לשלוח אותה לבית בושת. אחרי שמתרשם מגינטוקי, שינפאצ'י הופך לחניך הפרילנסר שלו ועוזר לו לשלם את החשבונות וללמוד עוד על הסמוראי החידתי. כאשר הזוג מציל ילדה חזקה וזרה בגיל העשרה, קגורה, מקבוצת יאקוזה, הם מקבלים אותה לעסקים הפרילנסרים שלהם וקוראים לעצמם "עבודות מוזרות".

תוך כדי עבודה הם נתקלים בקביעות במשטרת השינסנגומי, שלעיתים קרובות מתלווה לגינטוקי כאשר העבודה כוללת פושעים מסוכנים. השלישייה פוגשת גם את חבריו לשעבר של גינטוקי מפלישת האמנטו, כולל קוטארו קצורה המהפכן אשר ידידותי כלפיהם למרות פעילות הטרור שלו נגד הממשלה הנשלטת על ידי החייזרים.

אף על פי שהסיפור ברובו מפוזר, מתפתחים כמה ארקים סיפורים ואנטגוניסטים חוזרים. לדוגמה, חברו לשעבר של גינטוקי שינסקה טקאסוגי הוא אנטגוניסט מרכזי הרואה בגינטוקי ובחבריו לשעבר אחרים אויבים ורוצה להשמיד את השוגון. עם הזמן טקאסוגי זוכה לבני ברית, כולל אחיה של קגורה, קאמוי, ויחידת הלחימה המובחרת ההימאוואריגומי כדי להתכונן להפיכה הגדולה שלו.