משתמש:Barakbuchnik1/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישיבת נעם שיח כוכב השחר הוקמה בא' אלול תשס"ג (ספטמבר 2003). בישיבה ממוקמת בישוב כוכב השחר הנמצא בשטחה של המועצה אזורית מטה בנימין. ישיבת נעם שיח היא ישיבה גבוהה בעלת מימד עומק רוחני ייחודי בחלקי התורה האמוניים והעיוניים, מתוך גישה פנימית ורחבת דעת לתורתו של הרב קוק זצ"ל. הישיבה משתייכת לזרם הציוני דתי. הישיבה נוסדה ע"י הרב אמנון ברד"ח והרב אהד קרקובר, וכיום (תש"ע) לומדים בה כששים תלמידים, אברכים ור"מים.

דמותה של הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיצוב דמותה של הישיבה היה ועודנו מלווה במטען פנימי חזק מאוד של שאיפות גדולות לקדושה ולרוחב דעת, בשיח נוקב, ובבניית יכולות לימודיות ומעשיות שתהיינה מסוגלות להכיל יותר ויותר את כל אותם העולמות הגדולים שמבקשים להתממש ולהפוך לדרכי חיים והתגדלות הרוח. הגרעין המקים את הישיבה היה מורכב ברובו מבוגרי ישיבות תל אביב ורמת גן, בעלי תפיסות מגוונות בעולמות הרוח והקדושה, וכך הלך והתעצב אופי המקום מלכתחילה כמקום של מחשבה, תמורה, ובמידה מרובה אף מהפכניות. אנשים באו כדי להשתנות, כדי להביא עצמם לשינוי, להתפתחות, לצמיחה. לימוד התורה הקלאסי ניצוק לתוך תהליכים יצירתיים, מוטעני מתח גבוה ופוריים, ויחד עם האנשים התגבש במשך השנים גם חלק גדול ממימדי האופי הישיבתי. תהליך זה נמשך גם כיום, ומושך אליו תלמידים צעירים ובוגרים שאינם יכולים להסתפק במהלך מחשבה סגור ומוכתב מראש.

פעילות הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניסן תשס"ט הוקם על ידי תלמידי ישיבת נעם שיח מכון בניה ע"ש בניה ריין הי"ד. מכון בניה ממוקם העיר הוד השרון והוקם עבור שתי מטרות עיקריות יסוד מכון למחקר בתורת הרב קוק העוסק בשאלות הקיומיות של החברה הישראלית וקירוב רחוקים ליהדות. כיום לומדים כ30 סטודנטים במשך השבוע, בשיעורים ובחברותות המכון מעניק מלגות לסטודנטים זכאים והכנת זוגות לקראת חיי נישואים.