משתמש:Elyashivn/גיבורי העוצמה והקסם III

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Elyashivn.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Elyashivn.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

גיבורי העוצמה והקסם 3
Heroes of Might and Magic III
כללי
תאריך הוצאה 3 במרץ 1999
סוגה Turn-based strategy, אסטרטגיה
פיתוח

New World Computing Loki Software – Linux

DotEmu – HD Edition
הוצאה לאור

The 3DO Company Loki Software – Linux

Ubisoft – HD Edition
עיצוב

גרגורי פולטון

ג'ון ואן קאהנהם
סדרה Heroes of Might and Magic
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו לשחקן יחיד, משחק מרובה משתתפים
פלטפורמות Windows, Macintosh, Linux (PowerPC/x86), iOS, Android
המשחק הקודם גיבורי העוצמה והקסם 2
המשחק הבא גיבורי העוצמה והקסם 4
דרישות מערכת
מעבד Intel Core2 Duo E4400 @ 2.0 GHz or – מינימום
זיכרון 2 ג'יגה רם – 3 ג'יגה רם

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia (המכונה בדרך כלל Heroes of Might & Magic 3, או פשוט Heroes 3) הוא משחק אסטרטגיה מבוסס תורות, שפותח על ידי ג'ון ואן קאהנהם באמצעות New World Computing שפורסם במקור עבור Microsoft Windows על ידי חברת 3DO בשנת 1999. יציאותיה למספר מערכות מחשב וקונסולות היו בשנים 1999–2000. זהו החלק השלישי של סדרת "גיבורי העוצמה והקסם". סיפור המשחק מוזכר לראשונה ב-"Might and Magic VI: The Mandate of Heaven" ומשמש כפריקוול ל-"Might and Magic VII: For Blood and Honor". השחקן יכול לבחור לשחק בשבעה סגנונות שונים המספרים את הסיפור, או לשחק בתרחיש נגד יריבים ממוחשבים או אנושיים.

המשחק דומה מאוד לקודמיו בכך שהשחקן שולט במספר גיבורים המפקדים על צבא יצורים בהשראת מיתוס ואגדה. המשחק מחולק לשני חלקים, חקירה טקטית יבשתית ומערכת לחימה מבוססת תורות. השחקן יוצר צבא על ידי תשלום במשאבים לאחד משמונת סוגי הערים במשחק. הגיבור מתקדם בניסיון בכך שהוא נלחם עם גיבורי אויב ומפלצות. התנאים לניצחון משתנים בהתאם למפה, כולל כיבוש כל האויבים והעיירות, איסוף של כמות מסוימת של משאב או מציאת הגביע.

Heroes III יצא בשנת 1999 וזכה לשבחים מצד המבקרים. המשחק קיבל את חבילות ההרחבה Heroes of Might and Magic III: Blade של Armageddon ו-Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death. גם Heroes Chronicles, סדרת משחקי היכרות קצרים המבוססים על מנוע Heroes III, שוחרר. גרסה מיוחדת של Heroes III שכותרתה Heroes III Complete, שכללה את המשחק המקורי ושתי חבילות ההרחבה, שוחררה בשנת 2000. ב־10 בדצמבר 2014, Ubisoft הכריזה על גרסת HD למשחק. הגרסה החדשה כוללת גרפיקה מעודכנת וכן תאימות למסך רחב ושוחררה ב־29 בינואר 2015 עבור Microsoft Windows, iOS ו-Android.[1] עם זאת, ההרחבות לא פורסמו מחדש מכיוון שקוד המקור שלהן אבד.[2] אך, בשנת 2017 נמצא קוד מקור לגרסה המלאה של המשחק, כאשר אחד הקבלנים האחראים על הנחיית המשחק ב-MAC מצא מקור, כלים ונכסים ב-HD הישן שלו והעלה אותו ל-Ubisoft.[3]

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מורכב מחקירה אסטרטגית על המפה העולם ולחימה טקטית מבוססת תורות. כמו בסדרה בכלל, השחקן שולט במספר "גיבורים" הפועלים כגנרלים וכוחות פיקוד הכוללים סוגים שונים של יצורים בהשראת מיתוס ואגדה. השחקן יכול להשלים או "לזכות" במפה על ידי השלמת היעדים שקבע יוצר המפה. היעדים עשויים לכלול ביטול כל שאר הפלגים במשחק, איסוף כמות מוגדרת של משאבים, או חיבור פאזל למציאת הגביע. אם שחקן מאבד את כל העיירות שלו, יהיו לו שבעה ימי משחק לתפוס עיר חדשה. אם הם לא מצליחים לעשות זאת הם מפסידים, והמשחק מסתיים. אם שחקן מאבד את כל הגיבורים והעיירות שלהם, הוא יפסיד במשחק.[דרוש מקור]

ישנן שתי "שכבות" למפה העולמית: פני השטח ומתחת לפני השטח. בדרך כלל ישנם שערים תת-קרקעיים המובילים אל מתחת לפני השטח. מפות מלאות במגוון עצום של מבנים, אוצרות, מפלצות, מכרות וכן הלאה המתגמלים חיפושים נרחבים. לכל הפחות, שחקן חייב לאתר מכרות ולסמן אותם כשלו (ואז הם מספקים משאבים קבועים), מכיוון שמשאבים אלה נדרשים לפיתוח ערים ועיירות. על השחקן לפתח גם את כישורי הגיבורים שלהם, הן על ידי מאבק ביצורים (וגיבורי אויב) והן על ידי רכישת חפצים או ביקור במקומות מיוחדים. לגיבורים ניתנת בחירה של כישורים לשדרוג עם נקודות ניסיון, כמו להיות טובים יותר בלחימה או שימוש בקסם. יש לבחור את הכישורים בקפידה, מכיוון שהם קבועים ורק ניתן ללמוד מספר מוגבל של כישורים.[דרוש מקור]

עיירות השחקן משרתות הרבה תפקידים במהלך המשחק, אך הכי חשוב הן מאפשרות גיוס יצורים להקים צבאות. העיירות מספקות גם כספים, כישופים חדשים ומיקום מבוצר כדי לעמוד אחרונה נגד גיבור אויב פולש. כדי לבנות מבנים חדשים בתוך עיירה נדרש זהב ובדרך כלל סוג אחד או יותר של משאב. עץ ועופרת נחוצים לרוב המבנים, אך מבנים יקרים יותר דורשים גם משאבים נדירים יותר (כספית, קריסטל, יהלומים או גופרית). כל סיעה דורשת כמות גדולה בעיקר של אחד מהמשאבים המיוחדים הללו בלבד, מה שהופך את הרכישה של מכרה מקביל לחיונית לניצחון. אותו משאב נחוץ גם כשמזמינים את היצורים החזקים ביותר שזמינים לאותה פלג. לכל סיעה יש גם קומץ מבנים ייחודיים העומדים לרשותם בלבד.[דרוש מקור]

אם שחקן מוצא את הגביע, הוא יכול למסור אותו לעיירה כדי להפוך את אותה עיר לבית הקבע של הגביע על ידי יצירת מבנה מיוחד. הענקת הגביע מגדיל מאוד את צמיחת היצורים וההכנסה השבועית, בנוסף לבונוס ייחודי לעיירה.[דרוש מקור]

שמונה הטירות השונות הזמינות ב-Heroes III מסווגות כטובות, רעות ונייטרליות. בכל עיירה שבעה יצורים בסיסיים, כאשר כל אחד מהם ניתן לשדרג לגרסה חזקה יותר. כל עיירה כוללת גם שני סוגי גיבורים קשורים: אחד הנטוי יותר לעוצמה (לחימה), ואחד שנשען יותר לעבר קסם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור המשחק מתפתח בעיקר באמצעות סדרה של שבעה קמפיינים ניתנים להפעלה, שכולם מתרחשים ביבשת אנטגאריק. במהלך הקמפיינים, הסיפור מסופר מנקודות מבט מתחלפות, מה שמאפשר לשחקנים לשחק בכל אחת מהמערכות בעיר.

בעקבות היעלמותו של המלך רולאנד אגרופברזל מאנרות' לפני גיבורי העוצמה והקסם שש: מנדט גן עדן, נותרה אשתו, המלכה קת'רין, לשלוט בממלכה. בינתיים, אביה, מלך גריפונהארת', נרצח. ללא המלך האהוב שלהם, ממלכת ארת'יה נופלת על הכוחות האפלים של נייון ואייפול. המלכה קת'רין חוזרת הביתה לאנטגאריק ומבקשת לגייס את תושבי מולדתה ולהוביל אותם נגד הרוע שהרס את האומה שלהם.

בירת סטידוויק של ארת'יה נשדדה על ידי אדוני הצינוק של ניגון והקריגנים של אייפול. בינתיים מדינות טטליה וקרוולוד מתכתשות בגבול המערבי ומנצלות את ההזדמנות להרחיב את שטחן. המשימה הראשונה של קת'רין היא להקים מאחז בממלכה הכבושה על ידי סיוע של בעלות ברית. הקוסמים של ברקדה והאלפים של אוולי ענו לקריאה שלה, ויחד הם דחפו לכיוון סטידוויק בשביל לכבוש אותה מחדש, במהרה המלחמה במערב דעכה. זמן קצר לאחר מכן שולח לוציפר קריגן, מפקד בצבאות אייפול, שליח לארת'יה בטענה שרולאנד אגרופברזל שבוי בשטחן. האלפים של אוולי פלשו לאייפול, אך לא מצליחים לחלץ את רולאנד, המועבר לאחזקותיהם הצפוניות. לאחר מכן, קת'רין פולשת לניגון, ודוחפת את צבאות אדוני הצינוק חזרה לביתם.

בינתיים, בעלי האוב של דייג'ה, שהיו אחראים לרצח של המלך גריפונהארת', זממם להחיות את גופתו כליץ'. הם מתכננים להשתמש בחוכמתו בהנהגת צבאותיהם של מתים. עם זאת, רצונו של המלך גריפונהארת' מוכחת כיותר מדי עבור בעלי האוב אפילו במצבו המושחת, והוא הופך לליץ' נוכל. בעקבות כמות משאבים מצומצמת, המלכה קת'רין נאלצת לעשות ברית עם בעלי האוב וביחד הם יוצאים להשמיד את המלך גריפונהארת' הליץ' לפני שהוא יהיה חזק מדי.

קמפיין בונוס אחרון, שנגיש רק לאחר סיום הקמפיינים העיקריים, מספר את סיפורם של נבדלים החיים בארצות ההתמודדות, המרכז של ארת'יה ואוולי. עייפים מהתכתשויות שמביאות תסיסה בארצות מולדתם, הם מתחברים יחד למאבק למען עצמאות משתי הממלכות הגדולות. מאוחר יותר משתמע כי עלייה זו מתוכננת על ידי ארצ'יבלד אגרופברזל, האנטגוניסט של גיבורי העוצמה והקסם 2.

יציאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק שוחרר במקור למחשב Windows ב-3 במרץ 1999. יציאת Apple Macintosh שוחררה על ידי 3DO, וחיבור לינוקס שוחרר על ידי Loki Software, שניהם בסוף דצמבר באותה שנה. בשנת 2000 שוחרר יציאת Game Boy Color בשם Heroes of Might and Magic 2. יציאת Dreamcast ששמרה על הכותרת המקורית פותחה והושלמה גם היא, אך היא לא פורסמה בגלל בעיות טכניות שמנעו מהקונסולה להפעיל את המשחק בצורה מספקת.

חבילות הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שתי חבילות הרחבה רשמיות שוחררו עבור Heroes III. ההרחבה הראשונה מבין אלה, להב ארמגדון, הציגה מערך עיר תשיעי, קונפלוקס; מחולל תרחישים אקראיים, מגוון יצורים, גיבורים ומבנים חדשים; ושישה קמפיינים ניתנים להשמעה.

ההרחבה השנייה, צל המוות, הייתה הרחבה עצמאית שכללה את שחזור ארת'יה והוסיפה שבעה קמפיינים ניתנים להשמעה ומגוון חפצים חדשים, כולל חפצי שילוב. חפצי שילוב היו פריטים חזקים במיוחד שהורכבו על ידי איסוף סט ספציפי של חפצים פחותים.

מהדורה שלמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000 שוחררה חבילה המכילה את Heroes III ושתי חבילות ההרחבה כ-Heroes of Might ו-Magic III: Complete. עם זאת, מעבר לסידור תקליטורי המשחק המקוריים, מהדורה זו עיבדה מחדש את תהליך ההתקנה של המשחק, כמו גם את תפריטי המשחק שלו כדי לשקף מוצר מאוחד.

Heroes of Might & Magic III – מהדורת HD[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־29 בינואר 2015, כ-15 שנה לאחר המהדורה המקורית של Heroes of Might & Magic III, הוציאה Ubisoft גרסת High-Definition חדשה למשחק התואמת למחשבים אישיים וכן לטאבלטים של Android ו-iOS.[4] חבילות ההרחבה לא נכללו מכיוון שקוד המקור למהדורות אלה אבד.[5]

קרן התהום[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן התהום היא הרחבת קהילה חינמית שמוסיפה סוג עירוני חדש, מספר רב של פריטים חדשים לשים על המפות, תמיכה במפות ענק, עורך תבניות מחולל אקראי גרפי, בין היתר.[6][7][8]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Heroes of Might and Magic III נכנס לטבלאות המכירות השבועיות של משחקי המחשב של PC Data במקום 3 לתקופה שבין 28 בפברואר – 6 במרץ.[9] היא החזיקה בתפקיד עוד שבועיים,[10] לפני שיצאה מהטופ 10 השבועי בשבוע הרביעי.[11] זה היה משחק המחשב השני הנמכר ביותר של ארצות הברית במרץ 1999.[12] PC Data, שעקב אחר המכירות בארצות הברית, דיווח כי Heroes III מכרה 185,553 עותקים עד ספטמבר 2000.[13] המכירות הגלובליות המשולבות של סדרת הגיבורים הגיעו לדצמבר 1999 לחצי מיליון עותקים.[14]

ביקורות ביקורתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

heroes III זכה לשבחים מצד המבקרים,[15] קיבל ציון ממוצע של 87% ב-GameRankings.

הדור הבא בדק את גרסת המחשב של המשחק, דירג את ארבעת הכוכבים מתוך חמישה, וקבע כי "בעוד אסטרטגיית זמן אמת נובלת על הגפן, עם הרבה מהדורות חדשות דלילות במקרה הטוב, HoMM מזכירה לנו כי משחק מבוסס תורות חי וקיים. למעשה, קשה לזכור מדוע אנשים אמרו שקרב מבוסס תורות מת בכלל בפעם הראשונה. "

מחשב גיימינג העולם רוברט קופי אמר כי המשחק 'מרחיב את המשחק ממכר בטירוף של המהדורה הקודמת, שמירה על משחק הליבה תוך שיפור כמעט בכל היבט של המשחק'. הוא המשיך ואמר כי המשחק "מרתק את עומקו", אך מתח ביקורת על קצב הקמפיין הלא אחיד ועל מהירויות החיבור "האיטיות" במהלך המשחק המקוון. הוא סיכם: "בסופו של דבר, התגמולים של Heroes of Might and Magic III עולים בהרבה על חסרונותיה המעטים. . . . [זה] הוא משחק שחובבי האסטרטגיה אמורים לשחק בהחלט ".[16]

Heroes of Might and Magic III הגיע לגמר משחקי מחשב אסטרטגיה פלוס ' 1999 'משחק אסטרטגיה של השנה' הפרס, אף על פי שהיא הפסידה ל"רכבת הרים טייקון". העורכים כתבו כי Heroes of Might and Magic III "שומר על סדרה זו פועלת על כל הגלילים. אין כאן שום דבר שונה בתכלית, אבל מה היית משנה? "[17]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Heroes of Might and Magic III". Ubisoft. 10 בדצמבר 2014. אורכב מ-המקור ב-18 בדצמבר 2014. נבדק ב-10 בדצמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "A special announcement". Ubisoft. 10 בדצמבר 2014. אורכב מ-המקור ב-11 במרץ 2015. נבדק ב-10 בדצמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Morris, John Keoni (19 באוקטובר 2017). "announcement". [twitter]. נבדק ב-19 באוקטובר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Heroes of Might and Magic III HD edition". Ubisoft. 29 בינואר 2015. אורכב מ-המקור ב-11 בינואר 2015. נבדק ב-29 בינואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "A Special Announcement". Might & Magic Heroes VII. Ubisoft. 9 בדצמבר 2014. אורכב מ-המקור ב-11 במרץ 2015. נבדק ב-5 באוגוסט 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Scott-Jones, Richard. "Horn of the Abyss, a community expansion for Heroes 3, just got a huge new update". PCGamesN.
  7. ^ "Heroes of Might and Magic 3: Horn of the Abyss (Рог Бездны) — волшебство из детства вернулось".
  8. ^ "In memory of Docent Picolan - A Hero of Might and Magic". Celestial Heavens.
  9. ^ Fudge, James (16 במרץ 1999). "Strategy Games Top Weekly Charts". Computer Games Strategy Plus. אורכב מ-המקור ב-6 באפריל 2005. נבדק ב-13 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Fudge, James (25 במרץ 1999). "EverQuest Debuts At Numero Uno". Computer Games Strategy Plus. אורכב מ-המקור ב-6 באפריל 2005. נבדק ב-13 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Staff (5 באפריל 1999). "SimCity Beats Back EverQuest". GameSpot. אורכב מ-המקור ב-19 ביוני 2000. נבדק ב-13 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Fudge, James (16 באפריל 1999). "EA Tops Charts". Computer Games Strategy Plus. אורכב מ-המקור ב-7 באפריל 2005. נבדק ב-13 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Jones, George (בספטמבר 2000). "Call to Power 2; The Numbers Racket". Computer Gaming World (194): 54, 55. {{cite journal}}: (עזרה)
  14. ^ "3DO Ships Heroes of Might and Magic(R) III for Macintosh(R)" (Press release). Redwood City, California: PR Newswire. 21 בדצמבר 1999. אורכב מ-המקור ב-25 באפריל 2001. {{cite press release}}: (עזרה)
  15. ^ from IGN.
  16. ^ Coffey, Robert (1 ביולי 1999). "Heroes of Might & Magic III". Computer Gaming World. אורכב מ-המקור ב-16 באוגוסט 2000. נבדק ב-14 באפריל 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Staff (6 במרץ 2000). "The Computer Games Awards; The Best Games of 1999". Computer Games Strategy Plus. אורכב מ-המקור ב-24 במרץ 2005. {{cite web}}: (עזרה)

קטגוריה:משחקי Windows קטגוריה:משחקי אסטרטגיה ממוחשבים (תורים) קטגוריה:משחקי לינוקס קטגוריה:Heroes of Might and Magic קטגוריה:משחקי וידאו משנת 1999