משתמש:Ilayov8/טיוטה2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ilayov8.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ilayov8.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מצגת

פרמטרים [ תצוגה מקדימה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ישנן 5 תמונות בגלריה. ניתן להקיש על תמונה להגדלתה

בטניס, חבטת כף יד (באנגלית: Forehand) היא סוג המכה הנפוצה ביותר, הניתנת לכדור באמצעות המחבט על מנת להחזירו אל צידו השני של המגרש. תהליך החבטה מתחיל מה"ספליט" ניתור קטנטן שמתבצע ברגע כשהיריב חובט את הכדור. בזמן שיש בין חבטת הכדור של היריב עד לפגיעת הכדור בקרקע המחבט עובר מעמידת המוצע אל מצב שבו כתף שמאל של החובט אל מול הרשת (אם החובט ימני. אם החובט שמאלי אז כמובן זאת כתף ימין שמופנית אל הרשת), וראש המחבט מופנה אל מה שמאחוריי השחקן. רגע הפגיעה בכדור יתבצע בד"כ בגובה שבין מותני השחקן לחזהו. השלב האחרון הוא סיום התנועה, סיום התנועה יהיה באזור כתף שמאל (אם השחקן ימני), אך הוא יכול להיות גם מעל הראש או באזור החזה.

אחיזות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביל טילדן חובט פורהנד באחיזת איסטרן.

אחיזת "שתי ידיים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש כמה סיפורי הצלחה על אנשים שחבטו פורהנד בשתי ידיים, אך הם נדירים מאוד, משום שעם השנים חבטה זו הופכת ללא יעילה, בגלל שטווח ההגעה לכדור כשחובטים בשתי ידיים - מתקצר. יש גם סוג של "לחץ חברתי" - הרי 99% מהטניסאים חובטים ביד אחת. פנצ'ו סגורה היה לדעת רבים אחד מחובטי הפורהנד הטובים בעולם באחיזת שתי-ידיים, שהכריע את התמודדות גמר הגראנד סלאם שלו, בעזרת חבטת כף ידו המיוחדת. החובטת הפעילה המצליחה ביותר שחובטת באחיזה זו היא פנג שאווי. היא דורגה בשיאה במקום ה-14 בעולם, הגיעה לחצי הגמר בוימבלדון והרוויחה מתחרויות טניס סכום על סך יותר משבעה מליון דולר.

סוגי אחיזות ביד אחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלה שלוש האחיזות העיקריות:

  • ווסטרן - (western) או "אחיזה מערבית" הוא סוג אחיזה המעניקה הרבה סיבוב עילי (topspin) לכדור. כנראה חובט הווסטרן הטוב בעולם הוא רפאל נדאל. לא קשה להגיד זאת, מכיוון שחובטי הווסטרן מועטים, ובמיעוט זה יש רק שחקן אחד שהגיע להישגים גדולים מאוד.
  • סמי-ווסטרן - (semi-western) או אחיזה חצי-מערבית האחיזה הנפוצה ביותר, כמעט כל הטניסאים המקצוענים והלא מקצוענים משתמשים באחיזה זו.
  • איסטרן - (eastern) או אחיזה מזרחית

חובטי כף יד ידועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]