משתמש:N130101/סרט השופט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"השופט"(באנגלית: "the judge" ) הוא סרט דרמה על עו"ד האנק פאלמר החוזר לבית ילדותו . אביו ,שופט העיירה, נחשד ברצח.[1]

במהלך הסרט מתקיימת חקירה ומשפט לאב בו מנסה לעזור האנק ועל הדרך מחדש בלית ברירה את הקשר עם המשפחה שהותיר מאחור ויוצא לגלות את האמת[3].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השופט הוא סרט על האנק פאלמר ,עורך דין מוצלח בשיקגו. האנק מצטייר בתחילת הסרט כאדם לא מוסרי אשר מגן על החלאות[3], כל מחשבותיו ומעשיו סובבים סביב הדרך בה הוא משיג כסף.[1]

אחיו של האנק,גלן פאלמר, מודיע לו שאמם נפטרה ומשאיר את אשתו ובתו בשיקגו. האנק נמצא בהליך גירושין, לכן נוסע לבד לעיר הולדתו קרלינוויל , אינדיאנה , ששם לא היה תקופה ארוכה בעקבות סכסוך עם אביו. [1] האנק מגיע לקרלינוויל שם מתאחד עם אחיו גלן ודייל פאלמר, דייל סובל מאוטיזם וסובל מהטרדות של החברה. האנק נכנס לבית המשפט העירוני וצופה במשפטים אשר מתנהלים בבית המשפט תחת חסותו של השופט ,יוסף פאלמר(אב המשפחה)[3],המכונה במהלך הסרט "השופט" .לאחר עבודתו בבית המשפט, השופט פאלמר חוזר הביתה לניחום האבלים של אשתו אשר נפטרה ,מודה לכל האורחים על שהגיעו ורק אל הבן שלו הוא מתנהג בקרירות.

באחד מהערבים, יוסף פאלמר נוסע למרכול לקנות ביצים, ופוגש שם את אחד מן הנאשמים שהכניס לכלא.הנאשם מתנכל ליוסף. יוסף לא אוהב את התנהגותו וכשהוא נוסע לביתו מחליט לחזור לפי המצלמות האבטחה שבאזור ניתן לראות שהוא דורס אותו.

למחורת האנק מתכנן לנסוע לשדה התעופה לטוס חזרה הביתה כי מטרתו היתה ביקור זריז.הוא יוצא לחניה ורואה שהפנס של הרכב של אביו שבור. המכונית היתה מכונית ״קדילאק דה וויל קופה״ שיוסף לא נתן לאף אחד לנהוג בה חוץ ממנו .יוסף מאשים את ילדיו של גלן ,נכדיו, והאנק מטיל ספק שלא עשה תאונה. לאחר מכן מגיעים שוטרים לביתם של משפחת פאלמר ולוקחים את האוטו כי הם חושדים ביוסף. הם מגלים שהדם שעל המכונית זהה לדם של הנדרס, אותו דרס יוסף לפי מצלמות האבטחה. [1] מתנהלת נגד יוסף ,מכיוון שהגיעו למסקנה שהוא הוא אשם בעזרת תצלומים פותחים נגדו הליך משפטי .יוסף משכיר את שירותו של עורך דין מתחיל וחסר ניסיון סי.פי קנדי במקום לשכור את שירותיו של בנו, האנק, הידוע כעורך דין טוב ומוצלח מאוד. הדבר מעצבן את האנק והוא מחפש הזדמנויות לכך שאביו יתייאש ויגיד שהוא צריך אותו.

במהלך בניית טיעון הגנה למשפט מתגלה שיוסף חולה בסרטן והוא מקבל טיפול כימותרפי . הכימותרפיה פוגעת ליוסף בזיכרון כך שהוא לא זוכר שהוא דרס למרות זאת הוא מודה שעשה זאת. אחרי זמן קצר מי שמייצג את יוסף זה הבן שלו האנק ובעזרת סי.פי קנדי הם מגנים במהלך המשפט על יוסף.

המשפט מסתיים באשמת יוסף בהריגה, אבל לא ברצח ונגזרות עליו 4 שנים .לאחר 7 חודשים שוחרר כי המחלה התפשטה ומצבו קשה. בסיום הסרט יוסף יוצא ביחד עם בנו האנק לטיול דייג באגם והשופט נפטר בזמן הדייג.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברט דאוני ג'וניור- הנרי ״האנק״ פאלמר , עורך דין ובן השני של משפחת פאלמר.

רוברט דובאל- יוסף פאלמר, אב משפחת פאלמר ושופט בבית המשפט של העיירת קרלינוויל

ויסנט ד׳אונופריו- גלן פאלמר, בן בכור במשפחת פאלמר בעל חנות צמיגים

ג׳רמי סטרונג- דייל פאלמר בן הזקונים במשפחת פאלמר הסובל מאוטיזם.

ורה פרמיגה- סמנתה ״סם״ פאוול חברת ילדות של האנק, אם חד הורית ובעלת בית קפה.

אמה טרמבליי- לורן פאלמר בתו של האנק.

דקס שפרד- סי.פי קנדי עורך דין שיוסף פאלמר שוכר את שירותיו במשפט.

בילי בוב תורנטון- דווייט דיקאם עורך הדין של התובע במשפט על השופט פאלמר.

לייטון מיסטר- גלריה פאוול בתה של סמנתה פאוול.

דייויד קרומהולץ- מייק קהטן

קן הרווארד- השופט וורן

שרה לנסקר- ליסה פאלמר

[1]

  1. ^ השופט (2014), באתר וואלה! סרטים