לדלג לתוכן

משתמש:Police267/אנטי וירוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ תסריטאי, מפיק, במאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ צלם, עורך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אנטי וירוס
קובץ:AVforweb.jpg
שחקנים ראשיים מתן מלינגר
מורן רייטמן
מוזיקה ????
חברה מפיצה דונקישוט פילמס
הקרנת בכורה ???? 2014
משך הקרנה 40 דקות
שפת הסרט עברית
פרסים ?????

אנטי וירוס הוא סרט קולנוע ישראלי, בבימויו של אלון נוימן, אשר ייצא לאקרנים בשנת 2014.

הסרט הדרמטי-מדע בדיוני נגיף קטלני שמועבר ב-סמס משתלט על עובדי חברת תוכנה המתמחה באנטי וירוס לבני אדם, הם מנסים למצוא דרך לנטרל אותו בזמן שהצבא מחליט לחסל אותם בכדי שלא תפרוץ מגיפה.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת פתוגן השייכת לשני אחים, רם – מנכ"ל החברה ומיכה סמנכ"ל מחקר ופיתוח הנמצאים על סף סיום פיתוח של המצאה גאונית – אנטי וירוס דיגיטאלי לבני אדם. שש שנים של מחקר ופיתוח והשקעה של למעלה מ-20 מליון דולר נדרשו להביא את המוצר לכלל סיום. אך כאשר הם ניצבים מול המשוחה האחרונה - אישורי הניסוי על בני אדם, משרד הבריאות לא מאשר. הכול יורד לטמיון ונשאר להם שבוע עד למציאת פתרון חלופי. רם כועס אבל מקבל את חוקי המשחק. מי שלא מקבלת ומנסה לחולל מהלך בלתי הפיך - היא המנהלת האדמיניסטרטיבית שלו – שחר. היא מאוהבת בו ובאקט של טיפשות מתוך רחמים והרצון לעזור היא מפעילה את הפרוטוקול – מהלך המפיץ וירוס קטלי הפוגע בעובדי החברה. שחר שומרת בסוד את מעשיה בזמן שרם ומיכה עובדי עצות כיצד להיחלץ מהסיטואציה הקטלנית.

אורלי בת זוגתו של מיכה, שוטרת תנועה באה למשרדי החברה במטרה לעודד את רוחו לכבוד יום הולדתו ונקלעת לתוך הסיטואציה - הסגר הרמטי על משרדי חברת פתוגן. המשטרה והצבא צרים על בניין המשרדים בזמן שהמרכז לבקרת מחלות מנסים למצוא פיתרון. אורלי היא הקשר היחידי שלהם החוצה, הודות למכשיר הקשר המשטרתי שלה.

שירה וירוטקית (מפתחת אנטי וירוס למחשבים) וראש צוות הפיתוח איבדה את בעלה – רועי בהתפרצות הנגיף. היא ביחד עם מיכה מגלים שהנגיף הקטלני שמחסל אותם בזה אחר זה, הוא הכלאה בין נגיף ביולוגי ווירוס דיגיטאלי. נגיף חכם וקטלני בעל יכולות אדפטציה והוא מנסה בעזרת העובדים הנגועים לפרוץ את ההסגר ולהתפשט לכלל האוכלוסייה. לשירה לא נותרת ברירה אלא להפסיק להתאבל על בעלה ולצאת ולהילחם בנגיף הקטלני.

רם ומיכה מבינים שאין ברירה והם הניסוי שלו הם ייחלו לקבל אישור ממשרד הבריאות. הם מנסים להפעיל את פתוגן, אך אז הם מגלים שמישהו פרץ לסרבר הראשי של החברה ומחק את כל הקבצים. מנותקים מהעולם החיצון ואין באפשרותם להגיע לגיבויים, הם נאלצים לפנות לפתרון הביולוגי בדרך הישנה. אז מגלה מיכה שהנגיף המתוחכם הקדים אותם והוא נגוע.

מיכה שמושפע מהנגיף מתמרן מהלך לצאת ממשרדי החברה אך למזלו הרע הוא נתפס וההסגר מתהדק. מיכה, רם, שירה ושחר, ביחד עם קומץ עובדים נוספים, נשארים כלואים במשרדי החברה. אורלי מצליחה להיחלץ מתוך הבניין ומבקשת ממפקדי החמ"ל לנסות ולהציל את העובדים שנותרו. הם מסבירים לה שהנגיף כל כך קטלני שעדיף לחסל אותו ביחד עם העובדים מאשר להציל אותם ולקחת סיכון.

רם מרים ידיים כשמבין שזאת תסבוכת שאין לה מנוס. הוא נפגש עם שחר ומגלה שזאת היא שהפעילה את הפרוטוקול ויותר מזה, היא מסרה את המוצר לאויבם של פתוגן תאגיד תרופות ענק בשם אפסילון, אשר חש איום אם יצא המוצר לפועל. אפסילון מתגלה כחסרת רחמים ומסירה ידיה מהעסקה עם שחר. כשנודע לרם על כך, הוא מאבד את העשתונות, הורג את שחר ומתאבד.

שירה מגלה שבזמן שהמעבדה המתינה לאישורי משרד הבריאות, התוכנות המייצרות את האנטי וירוס נשארו על המחשבים ולא נמחקו. בעזרתם הם מייצרת נוגדן דיגיטאלי. היא מנסה על עצמה את הנוגדן אך מאבדת את ההכרה. אורלי מבינה שהזמן אזל, היא עוזרת אומץ ובמהלך נועז היא חוזרת למשרדים להציל את בן זוגה, זאת בניגוד להוראות המרכז לבקרת מחלות והמפקד שלה. היא מתעמתת עם מיכה הנגוע שמרגיש נבגד ונזנח על-ידה ולבסוף משלימה את פעולת הנוגדן שפיתחה שירה. כך משמידה אורלי את הנגיף הקטלני ומצילה את קומץ העובדים שנותרו בהסגר. אך הנגיף הקטלני מספיק לעבור מוטציה והופך לדיגיטאלי ובכך מוצא את דרכו לעולם חופשי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:סרטי 2014]] [[קטגוריה:סרטי דרמה ישראליים]]