משתמש:Turi49/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רשות אשפוז הוא שמה של תוכנית לארגונו מחדש של משרד הבריאות, באמצעות הסבת בתי החולים הממשלתיים לרשות סטטוטורית. מטרותיה של תוכנית זו היו:

א. הקמת מסגרת ניהולית שתקל על בתי החולים הממשלתיים להתמחות בניהולם השוטף ולבצע את משימותיהם באופן יעיל וגמיש, תוך ניצול היתרונות לגודל של מערך בתי חולים זה.

ב. שיחרור המשרד מהעיסוק המרובה בניהולם של בתי חולים אלה, באופן שיאפשר לו להתמקד בתפקידיו המיניסטריאליים המובהקים כתכנון, קביעת מדינות וסדרי עדיפויות, רישוי, פיקוח ובקרה על מערכת הבריאות כולה.

ג. שיחרור המשרד מדימוי של גורם אינטרסנטי הדואג קודם כל לבתי החולים שלו, ובכך חיזוק מעמדו במערכת הבריאות כגורם על בלתי תלוי.

רעיון זה הועלה לראשונה בשנת 1981 ע"י מנהל המרכז הרפואי שיבא ומי שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' מרדכי שני וקיבל את ברכתו של שר הבריאות דאז אליעזר שוסטק. שנה אחר כך יצאה התכנית לדרך עת מינה מנכ"ל המשרד פרופ' ברוך מודן את אורן טוקטלי ממשרד האוצר לעמוד בראש המטה להקמת רשות האשפוז. לאחר שהושלמו ההכנות להחלטת ממשלה בנושא, נכנס בסוף שנת 1984 לתפקיד שר הבריאות מרדכי גור וזה החליט שאינו מעוניין להמשיך לקדם תכנית זו ובכך ירד הנושא מסדר היום.

כעבור כשלושים שנה החליטה שרת הבריאות יעל גרמן לשוב לרעיון זה ולממשו, הפעם תחת השם רשות בתי החולים הממשלתיים. גם ניסיון זה נקטע באיבו בהחלטתו של סגן שר הבריאות שהחליף את השרה גרמן, יעקב ליצמן.

הערות שוליים

חוברות המטה

מבקר המדינה