משתמש:YoavRabi/מיד אשוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
YoavRabi/מיד אשוב
Be Right Back
פרק מ"מראה שחורה"
מספר פרק 1
מספר עונה 2
תאריך שידור מקורי 11 בפברואר 2013
אורך 44 דקות
שפה אנגלית
תסריט צ'ארלי ברוקר
בימוי אוון האריס
כוכבים אורחים

מיד אשובאנגלית: Be Right Back) הוא הפרק הראשון בעונה השנייה של אנתולוגיית המדע הבדיוני הבריטית "מראה שחורה". הוא נכתב בידי יוצר הסדרה צ'ארלי ברוקר ובויים על ידי אוון האריס. הפרק שודר לראשונה בערוץ 4 הבריטי ב-11 בפברואר 2013.

הפרק מגולל את סיפורה של מרתה (היילי אטוול), בחורה צעירה שהחבר שלה, אש סטארמר (דונל גליסון), נהרג בתאונת דרכים. בעוד היא מתאבלת עליו, היא מגלה כי הטכנולוגיה מאפשרת לה כעת לתקשר עם מערכת בינה מלאכותית שמחקה את אש, ומחליטה לנסות להשתמש בה.

"מיד אשוב" בוחנת את נושא העצבות; זהו סיפור מלנכולי שדומה בהיבט זה לפרק הקודם, "תולדות חייך". הפרק קיבל ביקורות חיוביות, והופעותיהם של אטוול וגליסון קיבלו שבחים. מספר מבקרים מחשיבים אותו לפרק הטוב ביותר של מראה שחורה, אם כי הסיום שלו עורר ביקורות. אתר "tvbee" של mako דירג אותו במקום השני ברשימת הפרקים הטובים ביותר של הסדרה.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרתה (היילי אטוול) ואש (דונל גליסון) הם זוג צעיר שעברו לביתו של אש בכפר מרוחק. יום לאחר שעברו לשם, אש נהרג בזמן שהוא מחזיר את הואן השכור. בהלוויה, חברתה של מרתה, שרה, מדברת איתה על שירות מקוון חדש שהיא נעזרה בו כאשר הייתה במצב דומה. מרתה מתנגדת לרעיון וצועקת עליה, אבל שרה רושמת את מרתה לשירות בכל מקרה. לאחר שהיא מגלה שהיא בהיריון מאש, מרתה מנסה את השירות בחוסר רצון. באמצעות איסוף של כל הקשרים האינטרנטיים והפרופילים שלו ברשתות החברתיות, השירות יוצר "אש" וירטואלי חדש. מרתה מתחילה לתקשר עם אש באמצעות מסרים מידיים, מעלה עוד קטעי וידאו ותמונות ומאוחר יותר מתחילה לדבר עם אש המלאכותי גם בשיחות טלפון. מרתה לוקחת אותו לטיולים בכפר, מדברת אליו כל הזמן תוך התעלמות מההודעות והטלפונים של אחותה. בבדיקה רפואית, מרתה שומעת את פעימות הלב של העובר שלה, ובדרכה החוצה מפילה בטעות את הטלפון מידה ומאבדת לרגע את הקשר עם היישות המלאכותית. אחרי שהוא מרגיע אותה, אש המלאכותי מספר לה על השלב הבא והנסיוני של השירות. באמצעות הנחייתו, מרתה הופכת גוף סינטטי לתוך אנדרואיד שנראה זהה כמעט לחלוטין לאש. מרגע הפעלתו של האנדרואיד, מרתה חשה חוסר נוחות ומתקשה לקבל את קיומו. למרות שהאנדרואיד מצליח לספק אותה מינית, היא מוטרדת מכך שהוא לא יכול לישון ומכך שאין לו את תכונות האישיות של אש. לילה אחד היא דורשת מאש המלאכותי לעזוב, והיא מתעצבנת עליו שהוא אכן עושה זאת, בניגוש לאש האמיתי שהיה מתנגד לה. בבוקר שלמחרת, מרתה לוקחת את אש המלאכותי לצוק ומורה לו לקפוץ. כאשר הוא מתחיל לעקוב אחר ההוראה שלה, מרתה מבטאת את תסכולה על כך שאש לא היה פשוט מציית לה, אלא מתחנן על חייו. לכן האנדרואיד מחכה את אש ומתחנן אליה שתוותר לו.

אחרי כמה שנים, כאשר מרתה נמצאת עם בתה החוגגת יום הולדת. מרתה חותכת מהעוגה שתי פרוסות, אבל הילדה מבקשת ממנה עוד פרוסה כדי להביא ל"אבא", מרתה אומרת לה שזה לא סוף השבוע אבל בסוף מוותרת, והילדה עולה לעליית הגג ומדברת עם אש, ובזמן הזה מרתה מחוץ לעליית הגג וקרובה לדמעות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:פרקי טלוויזיה

  1. ^ ליהי סוויד, ‏הרשימה השחורה, באתר ‏מאקו‏, 4 בינואר 2018