פדרל צ'ליאבינסק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פדרל צ'ליאבינסק
Федерал Челябинск
צ'ליאבינסק רוסיהרוסיה רוסיה
תאריך ייסוד 4 באוקטובר 1988
תאריך פירוק 1998
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פדרל צ'ליאבינסקרוסית: Федерал Челябинск, או Челябинские Федералы) הייתה קבוצת פוטבול רוסית שהתמודדה בליגת הפוטבול הרוסית.

הקבוצה נחשבת לקבוצת הפוטבול הוותיקה ביותר ברוסיה[1], משהוקמה בשנת 1988 והיוותה חלק ממייסדות ליגת העל הסובייטית בפוטבול אמריקאי, שהוקמה בשנת 1991 והתקיימה במשך עונה אחת בלבד לפני שהפכה לאליפות רוסיה בפוטבול. הקבוצה המשיכה להתקיים עד שנת 1997 לפני שפורקה בעקבות קושי במציאת מימון להמשך פעילות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הוקמה ביוזמת אלכסנדר קובריגין, חייל בשירות הכוחות המזוינים של ברית המועצות, ששירת בבסיס סובייטי, לא הרחק מבסיסי צבא אמריקאים ושם נחשף לספורט זה[2].

הקבוצה הוקמה ביולי 1988 ממיזוגן של מועדוני "סמנה" ו"איסקרה", שיצרו יחד את מועדון "פדרל" (Федерал, ברוסית) שהתמקם בעיר הסגורה צ'ליאבינסק-65 ,כיום אוזיורסק[3], אם כי תאריך הולדתו של המועדון מיוחס ל-4 באוקטובר 1988, התאריך שבו המועדון נרשם ברשם המועדונים כקבוצת רוגבי, שהיה תחום ספורט פופולרי יותר מאשר פוטבול בברית המועצות.

משחק הבכורה של הקבוצה נערך ב-9 בנובמבר 1988 בין קבוצת פדרל לקבוצת פילי מוסקבה (שזכתה מספר פעמים באליפות הלאומית).

בשנת 1993 אלכסנדר קובריגין, שכיהן כנשיא הקבוצה, נסע לוילנה והוא הוחלף על ידי ויאצ'סלב קריביצקי. בשנת 1998 הקבוצה איבדה את תמיכתה הפיננסית של העירייה וקריביצקי הכריז על פירוקה של הקבוצה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא פוטבול ובנושא ספורט ברוסיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.