פוקרסטארס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקרסטארס
PokerStars
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים ישי שיינברג, יגאל שיינברג
תקופת הפעילות 2001–הווה (כ־23 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם Flutter Entertainment
מיקום המטה האי מאן
משרד ראשי דבלין, אירלנד
ענפי תעשייה פוקר מקוון
מנכ"ל פיטר ג'קסון
 
www.pokerstars.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקרסטארס (PokerStars) הוא חדר פוקר מקוון, הגדול בעולם. החברה, ששוויה נאמד ב-3–4 מיליארד דולרים, רשומה באי מאן, המשמש כמקלט מס.

לאחר החקיקה נגד הימורים מקוונים בארצות הברית, החליטו ראשי פוקרסטארס להמשיך ולקבל הפקדות משחקנים אמריקניים, בטענה כי פוקר הוא משחק מיומנות, ולא משחק מזל.[1] פוקרסטארס, שעוד קודם לכן היה חדר הפוקר השני בגודלו בעולם, נכנסה לוואקום שהשאירו אחריהם חברות ההימורים הציבוריות (בעיקר פארטיגיימינג), שהפסיקו לקבל הפקדות משחקנים אמריקניים. המהלך הניב לחברה רווחים המוערכים במאות מיליוני דולרים, והפך אותה לחדר הפוקר המקוון הגדול ביותר בעולם. פוקרסטארס מציעה מגוון משחקי פוקר, כגון טקסס הולדם ואומהה הולדם.

כמו כל חדרי הפוקר באינטרנט, פוקרסטארס מרוויחה את כספה משני מקורות עיקריים: גביית עמלה ("רייק") בכל סיבוב משחק, ודמי רישום לטורנירים נושאי פרסים. פוקרסטארס הוא אתר הבית של אליפות העולם בפוקר מקוון, טורניר שהשחקנים המסיימים במקומות הראשונים בו, זוכים במאות אלפי דולרים כל אחד.

באוגוסט 2014, קנתה אמאיה (Amaya Gaming Group) את חברת האם של פוקרסטארס בסכום של 4.9 מיליארד דולר במזומן. עסקה זו הפכה את אמאיה לחברת ההימורים הגדולה בעולם באותה העת. לאחר הסתבכות עם שלטונות החוק בקנדה, שינתה החברה את שמה ל-The Stars Group. במאי 2020, התאחדה חברה זו עם החברה האירית Flutter Entertainment, לפי שווי ערך של כ-4.95 מיליארד דולר.[2] השווי של שתי החברות יחד הוערך לאחר הרכישה ביותר מ-11 מיליארד דולר.

על פוקרסטארס נמתחה ביקורת מאחר שדירקטוריון החברה קיבל החלטה מודעת לעבור על חוקי ארצות הברית. בני משפחת שיינברג, וכמוהם בעלי המניות האחרים בחברה ומנהליה הבכירים, היו מנועים מלהיכנס לארצות הברית, מחשש למעצר בידי השלטונות האמריקניים. ישי שיינברג הסגיר את עצמו בינואר 2020 כחלק מעסקה עם הרשויות, ובספטמבר אותה השנה הורשע ונקנס ב-30 אלף דולר, ללא כניסה לכלא.[3]

סבבי טורנירי פוקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוקרסטארס היא הספונסר הראשי של מספר סבבי טורנירי פוקר ברחבי העולם. הגדול בניהם הוא סבב הפוקר האירופי, אשר ב-2011 רכשה החברה את הזכויות עליו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ טלי ציפורי, ‏פוקרסטארס קוראת תיגר על החוק האמריקני; טוענת כי פוקר הוא משחק של מומחיות ולא של מזל, באתר גלובס, 15 באוקטובר 2006
  2. ^ The Stars Group combines with Flutter Entertainment in all share transaction to create world's largest online gaming company by revenue, באתר Jones Day, ‏מאי 2020 (באנגלית)
  3. ^ Poker Site Operator Gets Slap On The Wrist For Charges Stemming From Black Friday, באתר CardPlayer, ‏24 בספטמבר 2020 (באנגלית)