קו רחוב 42 של הרכבת התחתית של ניו יורק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קו רחוב 42- S
42nd Street Shuttle
מידע כללי
מדינה ארצות הברית
עיר ניו יורק
שם המערכת הרכבת התחתית של ניו יורק
מפעיל רשות התחבורה של ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על ההקמה
פתיחת הקו 1 באוגוסט 1918 עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על הקו
אורך הקו 0.44 מיל עריכת הנתון בוויקינתונים
רוחב המסילה 1435 מ"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מתח חשמלי 625V DC railway electrification עריכת הנתון בוויקינתונים
צבע על המפה אפור
מספר התחנות 2
תרשים הקו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קו S או בשמו המלא קו רחוב 42אנגלית: 42nd Street Shuttle) הוא קו רכבת תחתית במחלקה A של הרכבת התחתית של ניו יורק. סמל המסלול של הקו הוא בצבע אפור והוא משמש כקו קישור בין תחנת הרכבת התחתית כיכר טיימס/רחוב 42 לבין תחנת גרנד סנטרל. הקו שנקרא גם "גרנד סנטרל- טיימס" הוא הקו הקצר ביותר במערכת, אורכו 732 מטר ומרחק הנסיעה בין 2 תחנותיו עומד על 90 שניות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקו ברחוב 42 נבנה והופעל על ידי חברת Interborough Rapid Transit Company) IRT), והוא כיום חלק מחטיבה A של הרכבת התחתית של ניו יורק. המסילה שבה הקו משתמש נפתח בשנת 1904 כחלק מפרויקט הרכבת התחתית הראשונה בעיר. מסלולו של קו הרכבת התחתית המקורי היה מתחיל צפונית מהעירייה פונה מערבה אל רחוב 42 ומשם פונה צפונה אל רחוב ברודוויי. מסלול זה שהיום משמש בחלקו את קו 1 של הרכבת התחתית של ניו יורק פעל עד שנת 1918. כשנבנה קו ברודוויי- השדרה השביעית, בוטל רוב המסלול של הקו והוא ממשיך לפעול עד היום בקטע הקצר שבין תחנת כיכר טיימס לתחנת גרנד סנטרל. ברשימות של חברת IRT הוא נקרא "קו 0" (אפס) כדי להבדיל אותו משאר הקווים. ובשלטי התחנות הוא מסומן כ- S.

מסלול הקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקו עובר מתחת לרחוב 42 ממזרח למערב בין תחנת כיכר טיימס עד לתחנת הרכבת גרנד סנטרל, המרחק הכולל בין 2 תחנותיו עומד על 732 מטר בלבד.

קווים נוספים בשם זה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במערכת הרכבת התחתית של ניו יורק פועלים עוד 2 קווי קישור הנקראים "קו S" הראשון הוא קו פרנקלין- אבהמה (אנ') הפועל בין 2 תחנות חשובות בברוקלין, והשני הוא קו רוקוואי פארק (אנ') המשמש כקו קישור בין 5 תחנות חשובות בדרום ברוקלין.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]