רותי נעים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רותי נעים
גילי בן אוזיליו ב"רותי נעים"
גילי בן אוזיליו ב"רותי נעים"
גילי בן אוזיליו ב"רותי נעים"
בימוי אמנון רובינשטיין
הופק בידי יוסי בסון
תסריט איתן אפשטיין, אמנון רובינשטיין, איתן גרין
עריכה יפה אושרוב
שחקנים ראשיים גילי בן אוזיליו
מאיר בנאי
גבי שושן
מוזיקה דודי אור
צילום ויקטור ליבון
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 1989
משך הקרנה 60 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

רותי נעים הוא סרט טלוויזיה ישראלי שהועלה לשידור בערוץ הראשון בשנת 1989 בבימויו של אמנון רובינשטיין, עם גילי בן אוזיליו, מאיר בנאי וגבי שושן בתפקידים הראשיים[1].

העלילה היא על בחורה צעירה ממשפחה הרוסה שכל חייה עברו עליה באלימות ובניכור משפחתי, וכעת היא נמצאת במוסד לעברייניות צעירות ומנסה לפרוץ את המעגל בו היא חיה[1].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רותי נעים (גילי בן אוזיליו) נמצאת במוסד לעברייניות צעירות "ניצנים" באשמת צריכת סמים. מדי פעם היא בורחת ומוחזרת בכוח לתא המעצר שם היא עצורה עם סימונה (שרית סרי) שגם היא בורחת סדרתית לחבר שלה שצורך אתה סמים ואלכוהול.

רותי קשורה בעבותות של שנאה וכניעות לעבריין דוד (גבי שושן) שנמצא במאסר בכלא רמלה בגלל עבירות סמים. הוא מכריח אותה לבקר אותו ושולח לשם זה את עוזרו העבריין ימין (יעקב כהן). ימין מחזיר אותו לניצנים אך בדרך היא מרגיזה אותו והוא זורק אותה מהרכב, חובט בה ומשאיר אותה לדדות ברגלים.

כעבור זמן קצר נעצר לידה בחור צעיר על אופנוע, הוא מציג את עצמו בשם יעקב (מאיר בנאי), לוקח אותה לביתו ומטפל בה. הוא מחזיר אותה למוסד ומנהל המוסד חיים (מוטי שירין) עוצר אותה שוב בגלל יציאה ללא רשות. חיים רוצה לעזור לה ואף מילא עבורה טפסים לגיוס אך היא הגיעה לשם "מסטולית" ונפסלה.

קרן מגיעה ממשפחה הרוסה, הוריה גרושים והיא מתייחסת בקרירות לאמה (רות משיחי) ורוצה לפגוש את אביה הרצל (גד אלון). חיים נותן לה את הכתובת והיא מגיעה לתקוה (אהובה קרן) אשתו שלוקחת אותה לפגוש את הרצל בחוף הים אך הוא לא מזהה אותה ומנסה אף להתחיל אתה ורותי בורחת משם.

בביקור נוסף אצל דוד הוא מפליא בה את מכותיו בגלל שלא ביקרה אצלו מספיק. היא חוזרת ליעקב שמשפיע עליה לחזור לניצנים. דוד מזריק לעצמו סמים בכלא ולאחר שחרורו הוא מגיע עם ימין ליעקב והם מכים אותו מכות נמרצות.

לבסוף מתגייסת רותי אך לא מסתדרת ורוצה לברוח. ליד השער מחכה לה יעקב עם סימני המכות בראשו ומספר לה כי "סגר חשבון" לדוד וכופה עליה לחזור לבסיס. הסרט מסתיים ששניהם פוסעים בחזרה לשער הבסיס.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
גילי בן אוזיליו רותי נעים
מאיר בנאי יעקב
גבי שושן דוד עבריין
יעקב כהן ימין עבריין
שרית סרי סימונה
רות משיחי אמא של רותי
גד אלון הרצל אבא של רותי
אהובה קרן תקוה אשתו של הרצל
קרן ישר טובה אחותה הקטנה של רותי
מוטי שירין חיים מנהל המוסד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]