ריבר (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריבר
River
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
סוגה סדרת דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים אבי מורגן
כותבים אבי מורגן
שחקנים סטלאן סקארסגארד
ניקולה ווקר
אדיל אקטר
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 6
הפקה
מפיק כריס קארי
מפיקים בפועל ג'יין פת'רסטון
מנדה לווין
אבי מורגן
לוסי ריצ'ר
חברת הפקה Kudos
הפצה Shine International
מוזיקה הארי אסקוט
אורך פרק 54–58 דקות
שידור
רשת שידור BBC One
תקופת שידור מקורית 13 באוקטובר 201517 בנובמבר 2015
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריבראנגלית: River) היא סדרת דרמה בריטית בת שישה פרקים שיצרה וכתבה אבי מורגן,[1] ובכיכובם של סטלאן סקארסגארד וניקולה ווקר. שידור הבכורה של הסדרה בערוץ BBC One היה ב-13 באוקטובר 2015. בנטפליקס שודרה הסדרה החל מ-18 בנובמבר 2015.[2] הסדרה מתמקדת במפקח הבילוש ג'ון ריבר, שסובל מרגשות אשמה אחרי רציחתה של השותפה שלו במשטרה, והיא מופיעה בהזיותיו כרוח רפאים.[3]

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הסדרה הזמינו שארלוט מור ובן סטיבנסון.[5] המפיקים בפועל היו ג'יין פת'רסטון, מנדה לווין, אבי מורגן ולוסי ריצ'ר. באוקטובר 2014 החל שלב הצילומים בלונדון.[6] החברה המפיקה הייתה Kudos, והסדרה הופצה ברחבי העולם על ידי Shine International.[7]

שירה של הזמרת טינה צ'ארלס "I Love to Love (But My Baby Loves to Dance)" מופיע פעמיים בסדרה, בתחילת הפרק הראשון ובסיום הפרק האחרון.

אתרי צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים נערכו בשמונה רבעים בלונדון - למבת', איזלינגטון, קמדן, האקני, סאות'ארק, רדברידג', ניוהאם, טאוור המלטס ולואישם.

אתרים בולטים בסדרה כוללים את דרך קלרקנוול באיזלינגטון, פארק סאות'ארק, תיאטרון הגלוב וגשר המילניום בסאות'ארק, ותחנת הרכבת סטרטפורד בניוהאם.[8]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק


תאריך שידור מקורי
1 1 פרק 1 ריצ'רד לקסטון אבי מורגן 13 באוקטובר 2015
סמל בילוש ג'ון ריבר סובל מהזיות בהן הוא רואה את שותפתו לעבודה, סמלת בילוש ג'קי "סטיבי" סטיבנסון, שנרצחה לא מזמן. הוא מנסה למצוא את הרוצח אף על פי שנאסר עליו להשתתף בחקירה בשל הקרבה שלו לאירועים. ריבר נאלץ לעבור בדיקה פסיכיאטרית, ומפקדיו מבהירים לו שמצפים ממנו להיכשל בה. בינתיים ריבר רודף אחר חשוד ברצח, שבמהלך המרדף הוא קופץ מבניין ונהרג. במקביל ריבר מתמודד עם אם שבתה נעדרת, שדורשת למצוא את גופתה.
2 2 פרק 2 ריצ'רד לקסטון אבי מורגן 20 באוקטובר 2015
בטקס האשכבה של סטיבי, ריבר פוגש את אחיה ג'ימי ובני משפחה נוספים. סטיבי הייתה מרוחקת ממשפחתה במשך שנים רבות. היא העידה במשפט נגד ג'ימי, שהביא למאסר ממושך בגין רצח. החלטתה לאחר מכן להיות שוטרת העמיקה את השבר בינה לבין משפחתה. חברתו ההרה של האיש שנהרג בגלל ריבר תוקפת אותו. ריבר מתחיל לפקפק באשמתו של האיש. מסתבר לו שלסטיבי היה טלפון נייד נוסף. ראיות DNA מוכיחות שסטיבי הייתה בתוך המכונית בה נהג הרוצח שלה. ריבר והאישה ההרה מתחילים לבטוח זה בזה, ובעזרתה הוא בוחן את ההיסטוריה של המכונית שממנה נרצחה סטיבי.
3 3 פרק 3 טים פייוול אבי מורגן 27 באוקטובר 2015
ריבר מתעמת עם השותף החדש שלו, איירה, שרוצה לספר למפקדים על גילוי הטלפון הנוסף של סטיבי. ריבר מסכים לעשות זאת, אבל מתעקש לחקור בעקבות הרמזים שהתגלו מהטלפון. במקביל ריבר ואיירה חוקרים מקרה של תאונת עבודה באתר בנייה. להפתעתו מגלה ריבר שהמסקנה מהדו"ח הפסיכיאטרי שלו היא שהוא כשיר להמשיך בעבודתו.
4 4 פרק 4 ג'סיקה הובס אבי מורגן 3 בנובמבר 2015
ריבר חוקר את מערכת היחסים של סטיבי עם עובד בחנות לממכר קבב, והוא מודאג מהתפיסה שלו של חייה הפרטיים. הוא ואיירה עובדים ערב אחד בביתה של כריסי ריד. ריבר מופתע לגלות שאחד האנשים שאליו התקשרה סטיבי בטלפון השני היה טום ריד, בעלה של כריסי. ריבר משתתף במפגש שעורכת רוזה לאנשים ששומעים קולות.
5 5 פרק 5 ג'סיקה הובס אבי מורגן 10 בנובמבר 2015
ריבר ואיירה חוקרים את הרצח בספריה של עובד חנות הקבב, היידר ג'מאל אבדי. הם מתמקדים במנקה שנראה בצילומי הטלוויזיה במעגל סגור, וגם בעורכת דין שמיצגת את היידר בבית המשפט בנושאי הגירה. הם מבינים שייתכן שזאת הייתה החקירה שסטיבי עסקה בה בחשאי, ושאולי הביאה למותה.
6 6 פרק 6 אנדי וילסון אבי מורגן 17 בנובמבר 2015
ריבר ואיירה ממשיכים לחקור בעקבות הממצאים שגילתה סטיבי. היא בדקה כיצד מהגרים לא רשומים, קיבלו בקלות אישורי הגירה ואחר כך נוצלו בעסקים מסוימים. עוד הם גילו קשר בין העסקים האלה, ועדויות לשחיתויות. אבל ריבר גם חושף סודות גדולים בחייה הפרטיים של סטיבי. הוא מוצא לבסוף את הרוצח שלה, אבל מבין שבכך הוא מאבד אותה לנצח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד Pa, ‏Abi Morgan to pen new detective series for BBC, The Telegraph, 24 September 2013
  2. ^ "Netflix Acquires BBC's 'River' Starring Stellan Skarsgård". Deadline. 13 באוקטובר 2015. נבדק ב-14 באוקטובר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "John Doyle: Watch River, a masterpiece of melancholy crime drama". Globe and Mail. 15 במאי 2018. נבדק ב-28 ביוני 2019. Over six hours, the mystery of Stevie's death unravels and River becomes deeply knowledgeable about despair and anxiety, something that enables him to solve other crimes. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "BBC One River, Episode 1: Credits". BBC. נבדק ב-13 באוקטובר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "BBC One announces brand-new drama series RIVER, by Emmy award-winning writer Abi Morgan". BBC. 24 בספטמבר 2013. נבדק ב-25 בינואר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Production starts on BBC One's River starring Stellan Skarsgard". BBC. 6 באוקטובר 2014. נבדק ב-27 במרץ 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ White, Peter (24 בספטמבר 2013). "BBC1 orders Abi Morgan crime series". Broadcast Now. נבדק ב-25 בינואר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "London's at its moody best in Scandi-style River" (Press release). FilmFixer. 13 באוקטובר 2015. נבדק ב-13 באוקטובר 2015. {{cite press release}}: (עזרה)