שגעונות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שגעונות
Выкрутасы
בימוי לוואן גבריאדזה
הופק בידי טימור בקממבטוב
תסריט רומן נאפומניצ'אניי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קונסטנטין חבנסקי
מילה יובוביץ'
איוואן אורגנט
סרגיי גרמש
ולדימיר מנשוב
מוזיקה פאבל יסנין
צילום מרארט אדלשין
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Bazelevs
הקרנת בכורה 17 בנובמבר 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 97 דקות
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, מלודרמה, קומדיה רומנטית, סרט כדורגל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 7.8 מיליון דולר[1]
הכנסות 12.86 מיליון דולר
www.vykrutasy.ru
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שגעונותרוסית: Выкрутасы) הוא סרט קומדיה רוסי משנת 2011, סרט הביכורים של הבמאי הגאורגי-רוסי לוואן גבריאדזה.[2] בסרט מככבים מילה יובוביץ', קונסטנטין חבנסקי ואיוואן אורגנט. הסרט הוקרן בבכורה ב-17 בפברואר 2011 והכניס 12.86 מיליון דולר לעומת תקציב של 7.8 מיליון דולר.[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויאצ'סלב "סלאבה" קולוטילוב הוא מורה למדעי הטבע מכפר לחוף הים הכספי בשם פלצ'יקי שעובר במוסקבה כדי לחפש את מזלו כסופר, אך ללא הצלחה מרובה. אבוד במחשבות הוא חוצה את הרחוב ומכונית פוגעת בו במהירות גבוהה.

נאדז'דה הייתה על ההגה עם ארוסה דניל. ויאצ'סלב יוצא מההתנגשות ברגל שבורה בלבד. בין סלאבה לנאדז'דה מתפתח ניצוץ. ויאצ'סלב משכנע אותה לנתק את אירוסיה והם מתחייבים להינשא זה לזה במקום זאת. על המורה, בנוסף לעזיבת עבודתו, לעבור למוסקבה שם תתקיים החתונה. עם זאת, באותו יום שעליו לנסוע ברכבת נערכות ההכנות לקראת גביע הנוער בכדורגל. המפקח על הטורניר, טועה לחשוב שהוא מאמן כדורגל, בהיותו חבר הדומה הממלכתית, הוא לוקח את הדרכון של סלאבה כדי שלא יוכל להימלט ומאלץ אותו לאמן את קבוצת הנוער של הכפר.

סלאבה רוצה לעזוב מהר ככל האפשר, הוא מקבל עצות מחלובוסטין, מאמן קבוצת מרכז מוסקבה, כדי לוודא שקבוצתו תפסיד. נואש להתאחד עם ארוסתו, הוא מגייס קבוצת עברייני רחוב לשחק בקבוצת הנוער (לאחר שהוא תופס אחד שמנסה לגנוב את הטלפון הנייד שלו). הוא בטוח שאין להם את המומחיות המספיקה אך הם מתחילים להפגין יכולת מולדת לשחק כדורגל ולנצח בצורה מבריקה, למורת רוחו ובייאושו של קולוטילוב.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה נקרא הפרויקט "קולוטילוב".[4] הסרט לא תוכנן בתחילה להיות קומדיה רומנטית, אך התסריט השתנה בשלב מאוחר של ההפקה כשמילה יובוביץ' הסכימה לגלם תפקיד בסרט.[5] יובוביץ' אמרה בראיון שהסכימה לשחק בסרט בגלל ידידותה עם אורגנט. סצנות בהשתתפותה צולמו במשך 10 ימים.[6]

דוברת הרוסית מילה יובוביץ' גילמה את תפקידה בעצמה וזה היה תפקידה הראשון בשפה הרוסית. אף על פי שהיא חצי-רוסייה, יובוביץ' עברה להתגורר בילדותה בלונדון, מה שהפך את השפה העיקרית שלה לאנגלית ולכן היו לה קשיים ללמוד את הסצנות שלה.[6] אמה, גלינה לוגינובה, מופיעה גם בסרט. היא מגלמת את גלינה אלכסנדרובנה, אמה של נדיה.

רוב הסרט צולם בכפר ייסק שבמחוז קרסנודאר.[7]

האותיות הראשונות של שמות השחקנים הראשיים ששיחקו בסרט (חבנסקי, אורגנט, יובוביץ') יוצרות מילה מגונה ברוסית. באחד הטריילרים של הסרט זה נראה בולט לעין ומסיבה זו בתי קולנוע רבים סירבו להציג את טריילר הסרט.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ RIA Novosti. "Из 33 российских фильмов текущего года рентабельными стали шесть" [6 Russian films became profitable out of 33 films this year.] (ברוסית).
  2. ^ ABC DE SEVILLA. "Milla Jovovich presentará en Sevilla "Lucky Trouble"" [Milla Jovovich presents "Lucky Trouble in Seville] (בספרדית).
  3. ^ Kinoafisha Rossii. "Выкрутасы" [Lucky Trouble] (ברוסית).
  4. ^ New Look Media. ""Футбольные выкрутасы"" [Football Trouble] (ברוסית).
  5. ^ "Выкрутасы" [Lucky Trouble]. VokrugTV.
  6. ^ 1 2 Stas Tyrkin. "Милла Йовович: "Я снялась в российском кино ради Вани Урганта"" [Milla Jovovich: " I acted in Russian film because of Vanya Urgant"]. Komsomolskaya Pravda.
  7. ^ Komsomolskaya Pravda. "Благодаря съемкам "Выкрутасов" ейский стадион привели в порядок" [Due to the filming of "Lucky Trouble" Yeysk stadium was put in order] (ברוסית).
  8. ^ MTV Russia. Трейлер фильма «Выкрутасы» запретили в кинотеатрах [Trailer of the film "Lucky Trouble" banned in movie theaters] (ברוסית).