שיחה:אסאב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך אסאב התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

אסאב

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקצוענות מתואר היטב ובאופן ברור. אם כי אינו נכנס בעובי הקורה אלא מציג סקירה אודות העיר יחד עם סקירה היסטורית די ארוכה. (בנוגע לתעתיק יש לכתוב עסב). הסקירה ההיסטורית נוגעת באירועים אך זקוקה לעריכה (חלוקה לפסקאות) ולהרחבה: מה הקשר בין חורבות ארסינוי לעיר אסאב? האם נבנתה אסאב על חורבות ארסינוי? מיהו הסולטאן המקומי ממנו נרכשה העיר? כיצד עברה השליטה בה מידי האיטלקים לידי הסובייטים? חסרה הרחבה על הנתק בין אתיופיה לאריתריאה שהשפיע על אוכלוסיית העיר. לגבי העיר כיום: גם פרק זה זקוק לעריכה: מוזכרים בתי מלון, חופים ורובע חלונות אדומים – אך אין ביטוי להיותה של העיר אתר תיירותי. מוזכרת קהילה תימנית גדולה ואזור מגורים של תושבים אתיופיים. מדובר בעיר באריתריאה, וחלוקה דמוגרפית כזו נדרשת להסבר.
אמינות אין הערות שוליים, אין הפנייה למקורות ברורים או מקורות ממשלתיים בדבר הדמוגרפיה בעיר.
מקוריות נראה שהערך תורגם מהוויקפדיות האחרות ולא רק בשפה אחת בלבד. אין התייחסות לספרות המחקרית בנושא, אין הפניה למקורות חיצוניים.
מקומיות אין אזכור על הקולובי שלדעת חוקרים מסוימים הם יהודים דוברי סורית שישבו באזור זה בתקופה הקדומה, דבר זה נזכר אצל ההלניסטים.
אוניברסליות אין הקשר אוניברסלי, וכן גם אין את העניין שאתיופיה התכוונה ואף עשתה זאת (?) לחכור את העיר.
נגישות ערך קריא למדי אך זקוק לעריכה, בעיקר הפתיח (המשפט הנוגע לאוכלוסיה קוטע רצף של מיקום גאוגרפי – המופיע פעמיים: לפניו ואחריו).
קישוריות קישורים פנימיים רלוונטיים.
חזות תמונות: מפת מיקום בלבד אינה מוסיפה לתוכן.
שיתופיות Ori + הגהה של אביהו.
סיכום
ערך שלא נידון בו כלל ההיבטים. לא ניתן לומר עליו שהוא סקירה מכיוון שאין הוא מתאר את העיר כעיר על כל מערכותיה. בנוסף לעריכה חיונית, יש מקום להרחבה ולהעשרה של הערך.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 10:49, 26 ביולי 2011 (IDT)