שיחה:גטאצ'וו מקוריה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך גטאצ'וו מקוריה התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

גטאצ'וו מקוריה

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: T.o.s
מקוריות נראה כי הערך הסתייע בוויקיפדיות הזרות, מתוכן נבחר רק המידע העיקרי על חייו ופועלו, בצורה לא מספיק יסודית; ניתן היה להרחיב עוד משם ולפרט. חסרים קישורים חיצוניים וספרים עם מידע נוסף אודותיו. הערך נותר קצר מדי, דווקא כשנראה כי ניתן היה להרחיב הרבה, למשל על תולדותיו, פועלו כיום, אלבומיו וסגנון המוזיקה שלו, שיתופי פעולה עם אמנים אחרים וחשיבותו בעולם המוזיקה בכלל והאתיופית בפרט.
אוניברסליות נקודת המבט נראית כללית ולא מקומית, אך ניתן היה לפרט יותר על חשיבותו בעולם המוזיקה הכללי.
נגישות כל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכות הערך אודות האיש ופועלו העיקרי, אך בקצרה בלבד. משפט הפתיחה קצר ומהווה בעיקר הגדרה. הכתיבה לא מספיק ברורה ורהוטה, ולכן לא תמיד מובנת לקורא.
קישוריות מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים, המסייעים להבנת הערך. יש קישור לערך זה מתוך הערך מוזיקה אתיופית, והערך תורם להכרת מוזיקה זו. חלק מהקישורים הפנימיים אינם תקינים, למשל פיליפס (צריך להיות פיליפס רקורדס). מושג שכדאי היה לקשר ולהכחיל: ז'אנר הסללה.
חזות עיצוב הטקסט בערך תקין. ניתן היה לחלק לפסקאות על תקופות שונות בחייו ולפרט יותר בהן. חסרה תמונה חופשית של האיש, למרות שהיא קיימת בוויקישיתוף. כן ניתן היה להוסיף תבנית:מוזיקאים.
רהיטות ניכר כי הערך לוקה בתרגמת, תקלדות, וחלק מניסוחי המשפטים והמושגים אינם תקינים, כגון "תפס את האוזניים", "משטרת התזמורת", ו"הלהקה ההולנדית avant-garde/punk" (במקום להקת האוונגרד-פאנק ההולנדית "The Ex"). כן נדרש הסבר לגבי ז'אנר הסללה, שאינו מוכר לקורא שאינו בקיא בתחום.
שיתופיות נכתב ונערך בעיקר על ידי משתמש אחד (T.O.S), עם מעט עריכות קטנות של מספר משתמשים נוספים.
סיכום
קצרמר חביב המתאר את פועלו העיקרי של הסקסופוניסט, אך נותר בוסרי וקצר מדי. מלאכת איסוף החומר אינה יסודית, וקיימים חוסרים כגון מידע פעילותו כיום, תיאור מפורט יותר של תולדותיו, האלבומים וסגנון המוזיקה שלו, וכן מקומו בעולם המוזיקה. כן קיימים לעתים קרובות תרגמת וניסוחי משפטים הדורשים שיפור.
הערות
תקלדות: מוסיקאים --> מוזיקאים. משטרת התזמורת --> תזמורת המשטרה. פוסם --> פורסם. פעמיים שלו - אחד מיותר. חסר מקף בתאריכי הלידה והדיסקוגרפיה בין ב' לשנה.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 12:07, 26 ביולי 2011 (IDT)