שיחה:היוב לודולף

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך היוב לודולף התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

היוב לודולף

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Itzuvit
מקוריות אמנם מצויינים מקורות, אך נראה שהערך תורגם מהערך האנגלי. אם אכן תורגם, לא צריך לרשום הערות שוליים שהועתקו מהערך האנגלי, שכן העורכת העברית לא קראה את המקור בפועל. יש קישורים חיצוניים בערך העברי שמוסיפים לו.
מקומיות לא קיים בערך הקשר מקומי.
אוניברסליות קיים הקשר אוניברסאלי. ישנם ליקויים במונחים מסויימים למשל: בשנת 1652 התגייס לשירות הדוכס "סקסה גותה" - מה זה סקסה גותה, איפה זה, מי הדוכס?
נגישות חלקו השני של הפתיח מבלבל. לא כולם יודעים מה זה "אתיופיסט" וערך על החבר אדוארד אולנדורף כלל לא קיים. אם כך הקורא "נתקע" כבר בפתיח. הפסקה על חייו קצרה ולא ממצה.
קישוריות רצוי ליצור קישור פנימי לערכי שנים. בתאריכי לידה מלאים יוצרים קישורים גם לערכי יום-חודש.
חזות חסר תבנית:אישיות. לערך בהיקף הלא הגדול הזה, מספיקה תמונה אחת כשהיא בתוך תבנית. מדובר בשתי תמונות "פספורט", אין טעם להעמיס. אפשר היה להתאמץ ולמצוא בוויקישיתוף את תמונת קברו ולשלבה: File:Frankfurt Katharinenkirche Epitaph Hiob Ludolf zu Erfurt.jpg
רהיטות בפרק על עבודתו מצויין השם לודורף, מיהו האיש? בהתחשב בפתיח שכבר סיבך את הקורא עם אולנדורף, העניין יוצר בילבול. מקריאת הערך האנגלי מדובר שוב באולנדורף אותו כאמור אנו לא מכירים, המדבר על לודלף. כתוב שגוי ומבלבל. כללית הפסקה הנ"ל מעט מלאכותית ונראית כהרחבה של רשימת כתביו שיכלה להופיע בפסקה נפרדת. ניסוח לקוי: "...הקדיש את חייו ליצירה הספרותית אשר תימשך כמעט עד יום מותו" - תימשך? מדובר על זמן עבר.
שיתופיות נכתב על ידי עיצובית. קיימת עריכות נוספות של אדעולם, שביצע קישורים פנימיים ותיקון קטגוריות.
סיכום
ערך בסיסי שלא הרחיב מעבר לערכים הזרים ובחלקו מנוסח לקוי ומטעה. יש מקום לשיפור מבנה הערך ושילוב התמונות. בינוני מאד עד גבולי.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 11:02, 26 ביולי 2011 (IDT)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:07, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]