שיחה:לקות שפה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Chenspec בנושא קשיים שפתיים מול לקות שפה

הערך מכיל סתירות פנימיות. לפי ההגדרה של הערך, לקות שפה קיימת אצל מי שנשללות אצלו לקויות התפתחותיות אחרות והיא בעצמה לקות התפתחותית שמתבטאת במשכל המילולי. אולם, בהמשך הערך צצים שוב ושוב משפטים על חירשים ואוטיסטים. בהמשך יש גם המלצה לתקשורת חלופית ותומכת, למרות שזו אינה מפצה על בעיות קוגניטיביות אלא רק על בעיות הגייה. ציטוט ביטוי סתום מאחד המקורות (הביטוי "צלילים לא בשלים") מחשיד מאוד שכותבת הערך מכירה את נושא הערך בשטחיות מוחלטת.

אגב, את תבנית השכתוב הנחתי אחרי שכבר שכתבתי בעצמי את הגדרתו שלא נוסחה בשום אופן באופן המוגדר ההגדרה (למרות שהתחננתי אל העורכת שתעיין בערך הגדרה) ואחרי שאיחדתי סעיפים ופסקאות נפרדים שעסקו כולם בנושא הסימפטומים. אני חוזר ומבקש מהעורכת להוריד הילוך ולהשקיע יותר מחשבה בכל אחת מעריכותיה.

תודה. עִדּוֹ - שיחה 19:04, 8 בדצמבר 2011 (IST)תגובה

לפי סעיף הטרמינולוגיה שבערך האנגלי[עריכת קוד מקור]

המושג האנגלי "SLI" הוא מושג גרוע ומבלבל. מבלבל גם את המומחים. לדעתי, כשבתרגום של המושג לעברית השמיטו את המילה "ספציפי", הפכו את המושג הגרוע, לגרוע עוד יותר. בכול מקרה, השאלה הרלוונטית לערך העברי היא איך מסבירים לקורא על מה בכלל מדובר בלי שגיאות מהותיות בהסבר.

המשימה הזו כמעט בלתי אפשרית. עִדּוֹ - שיחה 19:27, 11 בדצמבר 2011 (IST)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

נוסף דיווח על טעות בערך כאן. 79.180.61.148 12:56, 29 בנובמבר 2013 (IST)תגובה


הועבר מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

לאחר שעסקתי אתמול בנושא, ונתקלתי גם אני ב - "סתירה" המדוברת, העמקתי והגדרה והבנתי. לקות שפתית לא היא לקות בפני עצמה, ולא נלווית ללקויות אחרות - ולכן הקוגניציה תקינה, המוטוריקה וכו'. עם זאת, ישנה הלקות השפתית המשנית, שהיא תוצר נלווה של לקות אחרת (אוטיזם, פיגור, בעיות מוטוריות ועוד ועוד), ולכן מדברים על התפתחות קוגניטיבית לקויה או בעיות אחרות, ואין סתירה בנאמר. דווח על ידי: 79.180.61.148 12:56, 29 בנובמבר 2013 (IST)תגובה

טופל, תודה. יונית4 - שיחה 13:00, 29 בנובמבר 2013 (IST)תגובה


בוצע בוצע

סוף העברה

קשיים שפתיים מול לקות שפה[עריכת קוד מקור]

שלום, בעקבות השיחות הקודמות וההגדרות הבעייתיות אני חושבת שיש מקום לערכים נפרדים עבור לקות שפה במובן ה"קליני" של SLI וקשיי שפה שהם כל בעיה שפתית באשר היא, אשר יכולים לנבוע ממספר גורמים שלקות שפה היא רק אחת מהם. הפרדה דומה נעשתה בהצלחה בין לקות למידה לקשיי למידה. מה דעתכם? Chenspec - שיחה 13:41, 30 בנובמבר 2013 (IST)תגובה