שיחה:מאנטאוואב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך מאנטאוואב התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

מאנטאוואב

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקוריות נראה כי הערך הסתייע בוויקיפדיות הזרות אך גם בקישור החיצוני, לפי שיקול דעת, כך שהערך מציג תמונה רחבה על הקיסרית. חסר קצת מידע לגבי פועלה כשליטה עם המון כוח, וכן תמונה מלאה יותר של קשרי המשפחה המורכבים שלה.
אוניברסליות נקודת המבט נראית כללית ולא מקומית, ומשקפת אותה כהלכה.
נגישות הערך כתוב היטב וכל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכותו אודות הקיסרית. פסקת הפתיחה ברורה, ומפרטת באופן קצר וקולע את קשרי המשפחה של הקיסרית, אך פחות את פועלה וחשיבותה. ההסבר לאורך הערך על הפיכתה לשותפה לשלטון וכן על הדחתה, ברור ומנוסח היטב. עם זאת, המשפט על השליטה המשותפת עם בנה וריכוז הכוח העצום בידיה, אינו מובן אם לא מתחילים לחשב את תאריך הלידה שלו ומבינים שהוא פשוט היה בן 7; התייחסות קטנה לעניין זה יכולה להבהיר את העניין. גם תיאור קצרצר לגבי מי זה בכלל מיכאל סהול (ראס טיגראי), ללא צורך ללחוץ על הקישור, עשוי לתרום.
קישוריות מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים רבים, בעיקר בנושא גאוגרפיה והסטוריה של אתיופיה, המסייעים להבנת הערך. יש קישור לערך זה מתוך לא מעט ערכים נוספים, והערך תורם להבנת ערכים אלו, במיוחד כשמדובר בקרובי המשפחה של הקיסרית, ובפאסיל גמב. הקישוריות טובה, הקישורים הפנימיים תקינים. חסר קישור לאתיופיה הראשון שמופיע בפתיח.
חזות עיצוב הטקסט בערך הגיוני ונוח לקריאה. התמונה בערך נאה וחביבה. ניתן היה להוסיף איור, שימחיש את קשרי המשפחה המורכבים של הקיסרית, בדומה לעץ המשפחתי בוויקי האנגלית, אך אולי עם יותר דגש על המשפחה הגרעינית. כן ניתן היה להוסיף תבנית:אישיות.
רהיטות הערך כתוב ברהיטות, בעברית תקינה, שוטפת ונעימה לקריאה, וכמעט ללא עגה מקצועית לא ברורה.
שיתופיות נכתב ונערך על ידי אורי (מלבד תיקון קישור קטן על ידי ויקיפדית נוספת).
סיכום
ערך נאה וחביב המתאר באופן בהיר, רהוט וקולע את חייה של הקיסרית. קיימים מעט חוסרים כגון אודות פועלה בתקופתה כקיסרית. כן חסר איור על קשרי המשפחה המורכבים שלה.
הערות
מעניין היה לקשור לכך את היחסים בין הממלכות השונות באתיופיה. אם איננו טועים, הייתה זו תקופה שבה למעשה השוואנים שלטו על הממלכה הגודרית ומיסו אותה (דרוש מקור). תקלדות: אחינה --> אחיינה. בקשה --> ביקשה. קאסקאם --> קוסקאם (פעם אחת בסוף).

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 11:14, 26 ביולי 2011 (IDT)