שיחה:מטריצה לכסינה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדובר בקצרמר. חסרה המוטיבציה ללכסון, מבוא אינטואיטיבי (יש להרחיב על הגישה של מציאת בסיס של וקטורים עצמיים, שהיא קונספטואלית קלה יותר להבנה), יש להביא עוד קריטריונים ללכסינות (למשל: כל הערכים העצמיים שונים, מטריצה הרמיטית או ממשית סימטרית וכו'), יש גם להסביר איך מבצעים לכסון בפועל ומציאת הע"ע באמצעות הפולינום האופייני. רבה עוד העבודה על הערך. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:18, 4 מרץ 2006 (UTC)

תודה על חוות הדעת. אבל חוששני שקטונתי מלהכניס את כל ההרחבות שאתה מדבר עליהן, כיוון שאני סטודנט לשנה א' ובקורס אלגברה א' לא מלמדים מטריצה הרמיטית מהי וכיו"ב. לגבי מציאת ה-ע"ע, הרי שהמקום לכך הוא מן הסתם בערך עצמי ובעיקר בפולינום אופייני. לגבי הלכסון בפועל, הוא לא מבוצע ע"י כפל במטריצה המלכסנת מימין ובהפוכה שלה משמאל? מארק ברלין 19:26, 4 מרץ 2006 (UTC)

100 בלינארית[עריכת קוד מקור]

ערך זה עזר לי מאוד!!! מקווה שבזכותו אקבל 100 בלינארית 2!!!! אעדכן... 213.151.48.142 13:37, 30 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

שתי שאלות[עריכת קוד מקור]

א)בפסקה הראשונה בקטע על העתקה ליניארית לכסינה. האם נכון לומר שהעתקה היא לכסינה אם"ם קיים בסיס שאיבריו הם וקטורים עצמיים של המטריצה? (אם כן כדאי לציין).

ב)האם הבאת מטריצה למצב משולשי ע"י דירוג מטריצות רלוונטית איכשהוא לעניין המטריצה האלכסונית הדומה למקורית? (אם כן חשוב להסביר, אם לא לשקול גם לציין כי לי לפחות זה קפץ מייד לראש כשקראתי על מטריצות לכסינות).אריק1111 - שיחה 23:29, 5 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-08 בדצמבר 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

״נפתור את הפולינום האופייני״. מה זה לפתור פולינום?? צריך להיות : נמצא את כל שורשי הפולינום האופייני.(באלגוריתם ללכסון מטריצות)