שיחה:ממלכת דמות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך דאמוט התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

ממלכת דמות

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקצוענות קצר מאוד מכדי לקבוע.
אמינות אין התייחסות לכך שהממלכה הייתה קיימת גם לפני שהפכה להיות תחת עול האימפריה האתיופית. הערות השוליים לא הועתקו מהאנגלית.
מקוריות הערך מתורגם מתוך הויקיפדיה באנגלית, לא מצוטטים שום מקורות, ולא ניתן קרדיט לוויקי האנגלית לפי תנאי הרישיון. עם זאת, הערך מתורגם טוב, בהנחה שהמידע בוויקיפדיה האנגלית תקין. הערך הוא קצרמר. אין הוספת מידע לגבי גודל הממלכה, שפה, אוכלוסייה, תושבים. לא ברור אם הממלכה התנצר בעקבות פעולת תקלה הימנות ואין אזכור לדאמוט החדשה היא האזור החדש שבו ישבו הדאמוט לאחר פלישת האורמו. אין התייחסות לאזור שבו מוקמה ביחס לאתיופיה של היום [וואלגה].
מקומיות אין התייחסות לדאמוט כממלכה עצמאית ואין התייחסות לתושביה ואודתיה. ערך קצר. לא ידוע מהמחקר על קשר יהודי לאזור זה, למרות שניתן להוסיף את השערתו של קרלו קונטי רוסיני בדבר יהודית המלכה שלדעתו היא מלכת דאמוט.
אוניברסליות אין התייחסות. חוץ מכך שהאורומו פלשו לממלכה אין התייחסות שהיא אינה אתיופית אלייה. ישנה התייחסות רק בהקשר האתיופי ולא בהקשר כללי של כל קרן אפריקה או סתם ללא אתיופיה אם כי האורמו מוזכרים כפולשים.
נגישות תיאור כללי ומעורפל על הממלכה, אך אין אזכור לשלוטנה העצמאי שאינו תחת אתיופיה. ישנו רושם כי הממלכה תמיד הייתה תחת שליטה אתיופית. אין אזכור למיקומה המדויק ורק לאחר מכן מוזכר ששליטה התיישבו מצפון לנילוס הכחול.
קישוריות הקישורים מובאים היטב, וכל הקישורים כחולים . בין אם מדובר בקישור לנילוס הכחול, עמדה ציון, גוג'אם או להגיוגרפיה.
חזות ערך בעל 5 שורות. ללא תמונות, ללא תוספות.
רהיטות שימוש במושגים לועזיים במקום במושגים עבריים כגון "ממלכה וסאלית" ולא ממלכת לווין. מה גם שהערך אליו הוא מפנה "וסאל" אינו מפרש את המושג בהתייחס לשעבוד של ממלכות בידי ממלכות אחרות.
שיתופיות אין, נכתב על ידי אורי.
סיכום
קצר מאוד. היה אפשר להוסיף מתוך ספרים ומאמרים על ממלכה זו. הערך מביא רק את השם של הממלכה ותו לא, ללא אזכור אחר שאינו בקשר ליחסי אתיופיה-דאמוט או סתם מידע על דאמוט. קצרמר מדי כדי לשפוט. זקוק להרחבה.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 10:45, 26 ביולי 2011 (IDT)