שיחה:מרקאטו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך מרקאטו התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

מרקאטו

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקוריות נראה כי הערך הסתייע בוויקיפדיות הזרות אך לא רק, ונעשה שימוש במגוון קישורים חיצוניים לפי שיקול דעת עצמאי, כך שהערך מציג תמונה רחבה יותר. אם מקורות אלו הם הבסיס לכתיבת הערך, מן הראוי לציין זאת בהערת שוליים בצורה היאה והנאמנה.
אוניברסליות נקודת המבט נראית כללית ולא רק מקומית, ומשקפת אותה כהלכה.
נגישות הערך כתוב היטב וכל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכותו אודות השוק. פסקת הפתיחה קצרה, ברורה וקולעת, אך מהווה בעיקר הגדרה, וניתן היה להוסיף משפט או שניים על ההיסטוריה והמבנה; כן חסרה בה הערת שוליים לגבי הטענה שזהו השוק הפתוח הגדול באפריקה. בפרק ההיסטוריה נדרש הסבר קצר נוסף או לפחות ציון של שנים כאשר מוזכר הכיבוש על ידי איטליה, אחרת זה קצת מקשה על ההתמצאות בזמן עבור קורא ללא ידיעה על ההיסטוריה של אתיופיה.
קישוריות מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים רבים, בעיקר בנושא גאוגרפיה והסטוריה של אתיופיה, המסייעים להבנת הערך. יש קישור לערך זה מתוך הערך אדיס אבבה, והערך תורם להכרת העיר. הקישוריות טובה, רוב הקישורים הפנימיים תקינים ורלוונטיים. מושג שכדאי היה לקשר ולהכחיל: אדיס קטאמה. ישנה הפנייה להערות שוליים בצורה נאותה.
חזות עיצוב הטקסט בערך הגיוני ונוח לקריאה. התמונה בערך נאה וממחישה את השוק הגדול והסואן. עם זאת, היא אינה ממחישה מספיק את הערך. ניתן היה להוסיף גם תמונה היסטורית של השוק. כן הייתה תורמת מפה של העיר ובה אזורי השוק כיום ובעבר.
רהיטות הערך כתוב ברהיטות, בעברית תקינה, שוטפת ונעימה לקריאה, ללא עגה מקצועית לא ברורה. כתיבה בשפה ברורה וזורמת.
שיתופיות נכתב ונערך על ידי אורי.
סיכום
ערך מעניין בהחלט. ערך נאה וחביב המתאר באופן בהיר, רהוט וקולע את השוק, פעילותו וההיסטוריה שלו. כתיבה טובה וזורמת. הוספת תמונות תעזור בהמחשה וחיזוק התוכן. קיימים מעט חוסרים, כפי שתוארו קודם.
הערות
תקלדות: חנויות כל בו --> חנויות כלבו.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 11:50, 26 ביולי 2011 (IDT)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:53, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:05, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במרקאטו שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:43, 19 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]