שיחה:סמל בלארוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סמל עם כיתוב ביידיש[עריכת קוד מקור]

מעניין שלפני כמה עשורים כלל סמל בלארוס כיתוב בארבע שפות, ובהן יידיש. (ראו יידישיזם#יידישיזם בברית המועצות). אביעדוסשיחהתל אביב חוגגת מאה! 22:59, 19 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

הידעת? כבר כתבת על זה? • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 23:01, 19 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
nope.. thy art welcome. אביעדוסשיחהתל אביב חוגגת מאה! 23:08, 19 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
ככל שאני לומד יותר את ההיסטוריה של ברית המועצות, אני קולט כמה היא לא באמת הייתה קומוניסטית. בשנות ה-20 הם עוד לקחו את נושא השוויון והצדק ברצינות: מדברים בבלארוס בארבע שפות? - אז בסמל יהיו ארבע שפות!
בסוף שנות השלושים הכול נהרס: מי שעוד היה אכפת לו מהקומוניזם הרומנטי של חופש ושוויון, הוצא להורג ונשארו רק ססמאות. מדברים בבלארוס פולנית ויידיש? - אז צריך להכריח אותם לדבר רוסית! (וגם את הבלארוסים.)
בסוף עוד ייצא ממני טרוצקיסט. --אמיר א. אהרוני · בואו לכתוב דקדוק! 23:16, 19 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
אתה ממליץ?
אני תוהה האם זה המקרה היחידי של כיתוב יידי בסמל מדינה. ניחשתי שבסמל של המחוז היהודי האוטונומי יהיה כזה, אבל בינתיים נראה שלא. אביעדוסשיחהתל אביב חוגגת מאה! 23:19, 19 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
עוד לא גיבשתי את דעתי על תורת טרוצקי, אבל בזמן האחרון יצא לי לקרוא קצת דברים שהוא כתב. מכל הקומוניסטים הידועים השפה שלו הכי יפה. אצל מרקס ואנגלס אי אפשר להבין אף מילה בלי דוקטורט בכלכלה, מדעי חברה ופילוסופיה; לנין כריזמטי, אבל לא ממש מעניין; סטלין נוטף שקרים; מאו פשוט מעפן. השפה של טרוצקי, לעומת זאת, חיה, מושכת ומעניינת.
יידיש בסמלים - לא ידוע לי. --אמיר א. אהרוני · בואו לכתוב דקדוק! 12:05, 20 במרץ 2009 (IST)[תגובה]