שיחה:עין אנושית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפיסקה הנ"ל שגויה עובדתית, ואני מוחק אותה: העין האנושית מסוגלת לקלוט עד 24 תמונות בשנייה ולכן גם בסרטים ובטלוויזיה יש 24 תמונות בשנייה. השגיאות: העין לא קולטת בדיוק 24 תמונות בשניה, ואפשר להבחין בתנאים מסויימים בשינויים הרבה יותר קצרים. 24 תמונות בשניה זה המינימום בכדי ליצור אשליה של תנועה וזה קשור יותר לעיבוד התמונה במוח מאשר למבנה העין. דבר שני: בטלוויזיה אין 24 תמונות בשניה. בטלוויזיה ארץ ובאירופה יש 25 תמונות בשניה, ובארה"ב 30. --סלע 08:31, 27 יולי 2004 (UTC)

א. העין קולטת הרבה יותר מ-24 תמונות בשנייה, ב. בטלוויזיה 50 הרץ יש 50 תמונות בשנייה וכל שתי תמונות משלימות זו את אז זו ככה שאפשר להגיד שיש 25 תמונות, ובאותו הגיון הטלוויזיה 100 הרץ יש 50 תמונות לשנייה.

מאמר שטחי ביותר ומלא שגיאות בקרנית אין שרירים. אתקן בהזדמנות קרובה



הרשימה למטה נמצאת כאן מסיבות טכניות, אני לא רוצה להכניס את זה למאמר כי לא כתוב על זה כלום - אבל הרשימה צריכה להשאר איפשהו כדי שעורכים ידעו מה להוסיף.

  • עדשה
  • עצב הראייה
  • קשתית
  • רשתית
  • שרירי העין

IBB - שיחה - 17:46, 3 מרץ 2005 (UTC)

העין האסייתית[עריכת קוד מקור]

מאמר חשוב כעין זה אסור שיבזה עצמו בתמונות שאינן לעניין, כמו זו המפרטת את צורת העין האסייתית. אם אין התנגדות מפורשת, אבקש רשות להסירה. ShrimpEr 13:16, 20 מרץ 2005 (UTC)

מה מבזה בזה? הרי ברור לחלוטין שמבנה ערובת העין שונה. זה כמו לא לכתוב על תושבי אפריקה המקוריים בתור שחורים. אני לא רואה בזה משהו משפיל. גילגמש שיחה 13:21, 20 מרץ 2005 (UTC)
יש להסיר את התמונה משום שאינה רלבנטית בערך זה, ובוודאי שלא בראשו. מקומה בערך שיעסוק בהשוואת מבנה הגוף של גזעי האדם השונים. דוד שי 20:17, 20 מרץ 2005 (UTC)
חוצפה להוריד את התמונה בלי לשאול לדעתי קודם. זו תמונת אילוסטרציה בלבד. אין שום תמונה שיכולה להכיל את כל התוכן התיאורטי של הערך, ולכן, התמונה הנילווית צריכה לתת מושג בלבד, אבל גם להיות מעניינת וייחודית כדי שהקורא יטרח ויכנס לויקיפדיה שוב. Hotguy 20:53, 20 מרץ 2005 (UTC)
Hotguy, נסה להשתמש קצת פחות במילה "חוצפה". כצעד ראשון, אני ממליץ ששבוע כלל לא תשתמש בה. הסברתי היטב מדוע התמונה מיותרת בערך זה, ואם אתה מתקשה לכתוב בו דברים של טעם, אינך חייב לכתוב בו. אין צורך לשים תמונה ייחודית - צריך לשים תמונה רלבנטית. כאן זה לא ערוץ 2. דוד שי 20:58, 20 מרץ 2005 (UTC)
אני מתנצל, הצדק איתך. תמונה של עיניים אכן לא רלבנטית לערך 'עין'. מה שנכון נכון. אני מציע להמשיך לערוך את ויקיפדיה לפי גישתך המתקדמת (מנומס מספיק?) Hotguy 21:01, 20 מרץ 2005 (UTC)

אנשים קטנים[עריכת קוד מקור]

אנשים קטנים מחקו מהערך 'עין' תמונה של 'עיניים', רק בגלל שהמצולם אסיאתי. שילוב נדיר של גזענות, חוסר הבנה (לא הצליחו למצוא את הקשר בין התמונה לערך), וגם חוסר רגישות (מחיקת עבודתם של אנשים אחרים). Hotguy 06:34, 21 מרץ 2005 (UTC)

אין כל בעיה בכך שהמצולם הוא אסייתי. הבעיה התחילה בכיתוב לתמונה שחרג מההקשר של הערך, ולכן היה לו רלבנטי, והמשיכה בכך שהתמונה לא מוצלחת (אין זה מצב שגרתי שאדם מותח את פניו באמצעות ידיו). יש לי (וכנראה גם לאחרים) בעיה עם האגרסיביות שלך: לא כל שינוי שאתה עושה בערך יתקבל במחיאות כפיים - יש שינויים שיעברו עריכה נוספת. זה נכון לגבי מה שאתה כותב וגם לגבי מה שאני כותב. אתה יוצא דופן בזעם הרב שלך בעקבות כל שינוי. נסה להתמקד יותר בתרומה מועילה ופחות בזעקות שבר ובמלחמות. דוד שי 09:58, 21 מרץ 2005 (UTC)

אינפו..רבותיי

טעות קלה, ניתן ל"רמות" את המוח עד לטווח של 8 "פרמים" בשניה עדיין תראה תמונה כביכול נעה, בכל מקרה העיין איננה פועלת על בסיס זה . קיימת תנועה בלתי נראת הקרויה ניסטיגמוס (מצב רגיל ומצב לא תקין)הטוענת את הפוטורצפטורים מחדש כ5-28 פעם בשניה אחת. (אוריק)

שגיאות וניסוחי פופ[עריכת קוד מקור]

* קנים: ישנם כ־120 מיליון קנים ברשתית. אלו תאים ארוכים ודקים הפועלים בעיקר בלילה. הם נמצאים בעיקר בהיקף הרשתית, ופחות במרכזה. בתאים אלה אין המרה שלצבע ושל פרטים קטנים בשדה הראייה. והם פעילים יותר לזיהוי אור שחור/לבן. כמו כן, לוקח להם זמן להתרגל לשינויי אור. * מדוכים: ישנם כ־6 מיליון מדוכים ברשתית. אלו תאים קצרים ושמנים הפעילים ביום, ונמצאים רק במרכז הרשתית (הנקרא גם Fovea). לתאים אלה תפיסה טובה של צבעים. הם רגישים ביותר לפרטים, ואינם רגישים לשינויי תאורה.

לקנים לא לוקח זמן להתסגל לאור ,אלא צמצם כניסת האור לעין מסתגל בהדרגה לעוצמות אור שונות. הקנים הן מולקולות בעלות פוטנציאל פעולה קבוע.

מדוכי הצבע אינה יתר רגישים לפרטים ,אלא רזולוציית הפיזור שלהם ברשתית גבוהה יותר(כפי שמצויין) אין רגישות לפרטים אצל תא יחיד.

בנוסף ,ראיית הצבע זקוקה לאנרגיהי גבוהה יותר בשביל לקבל גירוי התחלתי ,זה למה לא רואים בצבע מלא בלילה. זה לא שהם "אינם רגישים לשינוי בתאורה".

גם הניסוח בערך, וגם הערתך, לא מדויקים.
  • האישון, שהוא צמצם העין, מגיב יחסית מהר (משהו כמו 20 שניות) לשינויי תאורה. אבל לוקח הרבה יותר זמן להתרגל לשינוי מהיר מאור לחושך (כלומר "לעבור לראיית לילה"). זהו תהליך שכרוך בשינויים פוטוכימיים בקנים, שמתרחשים ברשתית העין בחשיכה, והם לוקחים דקות ארוכות. מה שכתבת פה לגמרי לא נכון.
  • לגבי הנקודה השנייה שציינת, הניסוח בערך אכן לוקה בחסר. לתאים אין תפיסה של צבעים ואין להם רגישות לפרטים - אלה תפקודים של המוח ולא של הפיזיולוגיה של העין.
  • אני מניח שהכוונה בניסוח "מדוכים... אינם רגישים לשינוי בתאורה" היא שראיית יום היא גמישה ומסוגלת להתגבר בקלות על שינויים גדולים בתאורה. אם אדם יוצא מחדר מואר לאור שמש בחוץ, ההסתגלות לתאורה המוגברת מתרחשת תוך שניות, למרות שמדובר ברמת תאורה שיכולה להיות גבוהה פי אלף. odedeeשיחה‏ 03:33, 3 מרץ 2006 (UTC)

העין - לא רק איבר חישה[עריכת קוד מקור]

חצי מהערך חסר - העין היא לא רק איבר ראיה. העין היא גם כלי תקשורת בין בני אדם. אני לא מבין יותר מדי בנושא אבל זה קשור, כנראה, לסיבי עצבים (או משו כזה). בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 20:12, 17 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

עיניים בבעלי חיים אחרים[עריכת קוד מקור]

כדאי להוסיף התייחסות לעיניים של חרקים, עיניים בעלות מבנה שונה (חתולים), מיקום שונה של עיניים (לטאות וציפורים למשל), ראיית צבעים אצל יונקים אחרים וכד'. (אגב, לגבי הפירושון, עוד פירוש ל"עין" הוא מעיין) Hummingbird 14:42, 19 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

תרגמתי את תמונה:Schematic diagram of the human eye he.svg. האם כדאי לשלבו בערך זה? קומולוסשיחה 23:36, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

יפה מאוד. הייתי עושה אף יותר מזה: בונה תבנית:העין עם קישורים לחיצים ומשלב אותה בכל הערכים הרלוונטיים: עין, רשתית, קרנית, וכו'. ‏odedee שיחה 00:38, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אני מבין שאתה מתכוון לקישורים לחיצים מתוך התמונה? איך עושים כזה דבר? קומולוסשיחה 01:05, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

התמונה אמיתית ב 100%?[עריכת קוד מקור]

אם יש שם גימורים בפוטושופים למינהם אז אני חושב שכדאי להחליף אותה:)

צריך להחליף את השם.[עריכת קוד מקור]

השם צריך להיות: העין האנושית שבו הקטע מתעסק או להוסיף על העינים של החיות השונות...

יש חלק בעין הנקרא לחמית, שאינו מוזכר כלל בערך. אולי כדאי להזכיר מהו.

לחמית לא נמצאת בעין, אלא על העפעף. גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 06:48, 25 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

שאלה:למה העין רואה הפוך?[עריכת קוד מקור]

אני יודע שהעין רואה הפוך אבל לא יודע איך.המוח מתוכנת להפוך את ה"סרט" שאנו רואים בעין. 109.64.184.225 16:47, 29 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

למוח יש יכולות מאוד מיוחדות בעיבוד תמונה, ולגבי רובן לא בדיוק יודעים איך זה עובד. עוד בסוף המאה ה-19 עשה Stratton ניסוי שבו הרכיבו לאנשים משקפיים מיוחדים שהפכו את התמונה מלמעלה למטה. הם לא יכלו להסיר את המשקפיים בכלל ונאלצו ללכת ככה. היו להם כמה ימים קשים שבהם הם נתקלו בכל דבר כשניסו ללכת או לעשות משהו. אחרי כשבוע הם גילו כי הם יכולים לראות "כרגיל" וכי המוח הפך את התמונה שהתקבלה מהעין, כך שתתאים למציאות. לאחר מכן הסירו להם את המשקפיים המיוחדים, ואז הם התחילו לראות הפוך... ואחרי תקופת הסתגלות הפוכה הם חזרו שוב לראות כרגיל. זה ניסוי שחזרו עליו מספר פעמים, בחלקם טענו שקיבלו אותן תוצאות, ובמקרים אחרים דווח אחרת - שהאנשים הסתגלו למצב אבל לא באמת התרגלו לראייה הפוך ברמה יסודית-חושית, אלא ברמה עילית-התנהגותית, ראה כאן קובץ PDF, וכאן וכאן. גם אנשים שסובלים מטראומות מסוימות בראייה, למשל כתם מטושטש לאחר ניתוח בעין, מדווחים שהתופעה נעלמת אחרי זמן מה - איכשהו המוח מעלים אותה, או מתעלם ממנה. מכונה חכמה :) ‏odedee שיחה 17:14, 29 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
העין לא רואה הפוך. גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 18:12, 29 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
עדשת העין יוצרת על הרשתית תמונה שהיא הפוכה מעלה-מטה. המוח יודע להציג לנו תמונת עולם נכונה. ‏odedee שיחה 18:13, 29 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
אני לא בטוח אם זה נכון. בעין שני גופים אופטיים עיקריים - קרנית ועדשה. שניהם למעשה עדשות מרכזות. גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 18:17, 29 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
זה נכון בוודאות, מדובר בתכונה ידועה של המערכת האופטית בעין, ראה למשל כאן. אוסיף על כך בערך. ‏odedee שיחה 18:41, 29 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
אה, אני רואה כעת שלא רק שזה כבר נזכר בערך, יש גם התייחסות לניסוי של Stratton. מצוין. ‏odedee שיחה 18:46, 29 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

ההגדרה: חלקיקי אור היא בעייתית[עריכת קוד מקור]

האור מועבר האמצעות גלים שהם בעצם קרני האור...ולא באמצעות חלקיקים או כל דבר אחר. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

כדאי לקרוא את הערך פוטון. ‏odedee שיחה 14:04, 19 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

איור 'חתך של עין אנושית'[עריכת קוד מקור]

איור 'חתך של עין אנושית'. מאחורי הקרנית ובמישור האישון צריכה להיות ה'קשתית'. באיור במקום זאת כתבו 'רשתית'. וזו טעות.

פיצלתי את הערך לעין אנושית ולעין (בעלי חיים), ללא דיון, כי זה נראה לי מתבקש. אני מקווה שאין חולקים על המהלך באופן עקרוני. ‏Setresetשיחה 08:15, 15 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

טעות ב"עין אנושית-איור"[עריכת קוד מקור]

כל המידע טוב ונכון. התמונה "עין אנושית-איור" שגויה. הקשתית מסומנת כרשתית בתמונה, ובכל אין קשתית באיור.

תודה על ההערה. העברתי את התמונה לטיפול בסדנה לגרפיקה. גילגמש שיחה 20:18, 20 במרץ 2014 (IST)[תגובה]

אנופתלמוס – Anophthalmus , חוסר עין[עריכת קוד מקור]

אנופתלמוס – Anophthalmus , חוסר עין

אנופתלמוס הינו מצב בו אין עין, אם מלידה או לאחר שהיה צורך להוציאה. הניתוח להוצאת העין נקרא אנוקלאציה ( Enucleation ) / אויסצרציה ( EVISCERATION ).

מתי יש צורך להוציא עין?

ישנם מקרים נדירים ביותר בהם נולדים ללא גלגל העין . ניתוח להוצאת העין מבוצע ( בכל גיל ) לאחר פגיעה קשה של העין מפציעה, זיהום, גידול או מחלה ( גידול בגלגל העין או בארובת העין, עין עוורת וכואבת ) 79.176.8.251 16:19, 9 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

ראיה של תינוקות על לגיל שנה - מיתוס?[עריכת קוד מקור]

משום שהמידע המובא (ללא מקור) בפסקה 'אופן פעולתה של העין' ביחס לתינוקות מאוד הפליא אותי עשיתי קצת גוגל על העניין ולפי הנראה בתוצאות בגוגל מדובר במיתוסים ותינוקות לא רואים תמונה הפוכה עד קרוב לגיל שנה. לכן מחקתי את השורה הזו משום שאנשים סומכים על כך שהערכים באתר הזה הם נכונים. אם למישהו יש מקור לזה אשמח שיכניס שוב את המשפט בליווי מקור אמין.

משוב מ-6 ביוני 2019[עריכת קוד מקור]

יפה מאוד

קובץ מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף מועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 07:08, 26 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]