שיחה:פמיניזם דתי (יהדות)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אריה א הוריד סעיף שלם מהערך והסברו "הקטע שהסרתי מוטה מאוד. אם רוצים להכניסו צריך לשכתב אותו". החזרתי את המצב לקדמותו, ונימוקי: אני מתקשה למצוא את ההטיה שאריה א מצא. בעיני הערך מכיל רק עובדות, ואני מניח שהן נכונות (לפחות אריה א לא פסל את נכונותן). אם עובדות אלה אינן שלמות, יש להשלים אותן, אבל ברור שמחיקת הסעיף תגרום להיעלמותו בתהום הנשייה במקום להשלמתו. דוד שי 03:48, 13 אוק' 2004 (UTC)

הנה ההטיה(ציטוט מדף השיחה שלי)- "הבעיה היא ברוח הפסקה, שנראית כאילו מטאתה להכפיש את הרבנים. למשל: "הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, קרא לנשים לקבל את תוכנית הלימודים שקובעים הרבנים, ובעצם להיות כפופות למרותם"- כביכול יש כפייה של נשים אל דברי הרבנים הגברים, אולם למעשה, ביהדות מקובל (לדעתי בצדק) שהרב הוא המכריע ומורה הדרך, לגברים ולנשים כאחד, כך שאין למשפט מקום. גם "המשלימות עם תפקידיהן המסורתיים" מביע שיפוטיות, וגם המשפט לא מדוייק כיוון שגם בבנין שלם מכירים בשינויים המודרניים, אולם לתפיסתם (שוב, לדעתי המוצדקת) לא כל דבר מודרני הוא בהכרח טוב. חוץ מזה, הפסקא סתם לא מדייקת בניסוח ולא מבהירה כמו שהיא אמורה את עמדת הרבנים. אם לא ברור מה עמדת הרבנים המתנגדים- אין ערך לפסקה".
הערך לא מציג שום עובדה למעט שהקימו את ארגון "בנין שלם" (תנועה?!). ולכן יש לי 2 טענות נגדו- א. הוא לא מוסר שום מידע רלוונטי ב. הוא מביע שיפוטיות ומציג את עמדת הרבנים כ"חרדית", "כופה למרותם" ןכו' והנשים המסכנות "משלימות עם תפקידיהן המסורתיים". אריה א 07:59, 13 אוק' 2004 (UTC)
יש משפטים שכל תוכנם נמצא, כנראה, בעיני המתבונן. המשפט "הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, קרא לנשים לקבל את תוכנית הלימודים שקובעים הרבנים, ובעצם להיות כפופות למרותם" הוא בעיני משפט עובדתי פשוט ביותר, ייתכן שהוא נכון, ייתכן שהוא שקרי, אך אין בו כל הטיה, ואף איני רואה בו גנאי. הגנאי הוא, כמובן, בכך שבזרם העיקרי של היהדות תפקיד הרב שמור לגברים בלבד, אך גנאי זה לא נאמר במשפט. גם ביתר הסעיף אני רואה עובדות ואריה רואה גנאי. הכל בעיני המתבונן. בכל מקרה גדולים וטובים ממני נכנסו לעובי הקורה, כך שאני חש פטור מעונשו של ערך זה. דוד שי 09:43, 13 אוק' 2004 (UTC)
העובדה שכיום בדרך כלל (שהרי יש יוצאות מן הכלל, כנחמה לייבוביץ ואחרות) תפקיד הרב סגור בפני נשים, ובאופן רשמי נשים לא יכולות להיות פוסקות (רשמי, כיוון שלמעשה הרבה שאלות שבעבר היו מופנות לרב מופנות לרבניות במדרשות וטוענות רבניות על ידי תלמידותיהן וסביבתן, בעיקר בנושאים אינטימיים), היא עובדה מצערת מאוד. אולם משתי סיבות אני שמח שלא נעשה שינוי דרסטי בנושא.
א. בגלל שאני חושב ש(כמעט) תמיד מהפכות דרסטיות גוררות איתן נזק שעולה על התועלת ושינוי איטי עדיף.
ב. לדעתי אם יהיה כיום שינוי בנושא זה, ייפתח פער בלתי ניתן לגישור בין הציבור החרדי והדתי לאומי, דבר שלדעתי יהיה אסון גדול למדינת ישראל ולכל אחד מהציבורים השונים בה.

אריה א 12:50, 13 אוק' 2004 (UTC)

אריה, נראה לי שלא רק שאתה רואה הטיות היכן שאתה רוצה, אתה אף מוסיף ומחזיר דברים שלפי דף זה נקבעו כלא מוטים, על דעת עצמך כדוגמת:"הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, קרא לנשים לקבל את תוכנית הלימודים שקובעים הרבנים, ולהיות כפופות למרותם." מה לעשות אילו הרבנים שלכם! למחוק את המשפט מהערך לא ישנה אותם לצערי (וכנראה שגם לצערך... בתור מי שמנסה למחוק זאת). F
משפט זה לא הורדתי מתוך הטייה, אלא מתוך חוסר משמעות לנוכח ההוספות לערך. כמו כן אני כן טוען ש"ולהיות כפופות למרותם" זו הטיה. אריה א 16:32, 13 אוק' 2004 (UTC)


לגבי המשפט על הרב אריאל, או שתתפשרו או שתלכו לבורר. ממלחמות של "אני אמחוק לך - אתה תמחוק לי" יוצא רק תסכול שן שש זעם 16:16, 13 אוק' 2004 (UTC)

שש זעם, דוד שי הוא זה שבחזיר את המשפט לאחר שנמחק בטיעון שאין פה שום הטיה. ואז אריה שב ומחק אותו ללא כל הסבר. האין זה נראה קצת הטיה....? ולכן השבתי את המשפט למקומו. לפני כן לא ביצעתי עריכות בעלות השפעה תוכנית על הערך. F

הטיה או עובדה[עריכת קוד מקור]

אריה א עומד על זכותו להוריד את המשפט: "הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, קרא לנשים לקבל את תוכנית הלימודים שקובעים הרבנים, ולהיות כפופות למרותם", בטענה שחלקו הראשון חסר ערך וחלקו השני מוטה. על כך יש לי הערות אחדות:

  • לפי דף השיחה אפשר לראות שיש כאן לפחות שלושה אנשים (אפי, F16 ואני), שרואים משפט זה כבעל ערך וכבלתי מוטה, ורק אריה א טוען אחרת. מן הנימוס שלא תוריד משפט זה עד שתשכנע בצדקתך לפחות אחד מאיתנו, ומוטב שתשכנע שניים מאיתנו.
  • משום דרכי שלום הורדתי את החצי השני, אף שאיני רואה בו כל הטיה. דוד שי 18:35, 13 אוק' 2004 (UTC)

צועד בראש...[עריכת קוד מקור]

ביחס למשפט: נשים לומדות ומלמדות תורה.... מחקתי את הסיפא: בתחום זה צועד בראש ארגון קולך. זהו משפט סובייקטיבי נעדר כל בסיס עובדתי. נשים לומדות ומלמדות תורה עוד הרבה לפני הקמת הארגון, רבות מהן כלל אינן קשורות אליו ומוסדות רבים נוספים עוסקים בלימוד תורה. אדרבה, עיקר פעולתו של קולך אינה בתחום הלמדנות. הערה נוספת: ערך כזה חשוב שיכלול התייחסות לתכנית יועצות ההלכה הכל-כך חשובה של נשמת. ייתכן שאעשה זאת בעצמי...ובכלל, קולך תופס מקום נכבד מדי בערך הזה, עם כל הכבוד לפועלו של הארגון מן הערך משתמע כאילו קולך והפמיניזם הדתי חד הם. מה בדבר ראשיתו של הפמיניזם הדתי בארה"ב, משם יובא לארץ? תמר 15:53, 25 ינו' 2005 (UTC)

פמיניזם יהודי?[עריכת קוד מקור]

יש בערך איזכור של הפמיניזם בזרמים הלא אורתודוכסיים, אולם גם בקטע העוסק באורתודכסיה השתרבבו נושאים ששייכים לזרמים האחרים. למשל, המושג 'מנין נשים' איננו קיים באורתודכסיה. במקומו ישנו המושג של 'קבוצות תפילה של נשים' וכיוצ"ב.


הערך עוסק בפמיניזם ביהדות בלבד אך משתמע משמו שהוא עוסק בפמיניזם בכל דת. צריך לשנות את שמו ל'פמיניזם ביהדות', 'פמיניזם יהודי', או משהו בסגנון. בערך על פמיניזם דתי בכלל, צריך לקרוא גם על פמיניזם באיסלאם, למשל, ובעוד דתות. טל שחר 00:12, 27 דצמבר 2005 (UTC)

אומנם באיחור, אבל אולי באמת כדאי להעביר את זה ל-פמיניזם (יהדות). דורית 12:10, 6 יולי 2006 (IDT)
אולי פמיניזם דתי (יהדות)? דוד 14:08, 6 יולי 2006 (IDT)
מישהו פה מכיר מושג של פמיניזם דתי באיזשהי דת אחרת, או שזה דיון תיאורטי לחלוטין? DGtal 14:16, 6 יולי 2006 (IDT)
en:chrisitian Feminism , en:islamic feminism, למשל. דוד 14:44, 6 יולי 2006 (IDT)
אז אפשר להעביר? דורית 14:46, 6 יולי 2006 (IDT)
אומנם הערך על פמיניזם נוצרי לא קיים (לפחות הלינק לא תקין) אבל זה המוסלמי קיים (כקצרמר). אם אתם מתעקשים, אפשר מבחינתי להעביר לפמיניזם דתי (יהדות). DGtal 14:51, 6 יולי 2006 (IDT)
למה מתעקשים? שואלים. זה נראה לי נכון. אם לא תהיה התנגדות נוספת, נעביר. דורית 14:53, 6 יולי 2006 (IDT)
אני לא רואה פמיניסטיות מוסלמיות מסתובבות ברחובות ושורפות רעלות, או פמיניסטיות קתוליות נדחפות בתור לקבל מקום טוב במיסה. אבל ניתן גם להן צ'אנס להוכיח את עצמן. את מוזמנת להעביר. DGtal 14:57, 6 יולי 2006 (IDT)

א. פיטוריה של חנה קהת עדיין נמצאים בבירור. כך גם כתוב בערך עליה. שיניתי את הכתוב בערך.
ב. לזכרוני, בראיון של הרב אליהו הוא לא פסק שאסור לקרוא את העלון של קולך; הוא אמר שלבית הכנסת שלו הוא לא מכניס את העלון. דוד 12:06, 6 יולי 2006 (IDT)

קישור חיצוני לשיחה של תמר רוס עם ישעיהו ליבוביץ[עריכת קוד מקור]

מדוע בוטל ומדוע לא נומק הביטול?

החזרתי אותו לאחר צפיה. עדירל - שיחה 11:50, 13 במאי 2010 (IDT)[תגובה]
תודה רבה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:54, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

זהו אינו הנושא של הערך כאן, אבל אין ספק שהדיינים (לפחות חלקם) חוששים מגט מעושה, ובשנה האחרונה יש תסיסה ברחוב החרדי בטענה שהם לא חוששים מספיק. ראו למשל כאן. מי שיחפש בגוגל גט כפוי או גט מעושה ימצא עוד מקורות רבים. נרו יאירשיחה • ד' באדר א' ה'תשע"ד • 15:51, 4 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפמיניזם דתי (יהדות) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 19:49, 14 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפמיניזם דתי (יהדות) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:42, 17 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפמיניזם דתי (יהדות) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 09:09, 16 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוגוסט 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:43, 22 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]