שיחה:קבלה/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הצעת הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים 21:50, 16 בדצמבר 2006 (IST)

עבודה מעמיקה, יסודית ומאירת עיניים מבית היוצר של שי יקיר, שנכתבה על פני חודשים ארוכים תוך שימוש במקורות רבים, ומיטיבה להציג את הנושא גם לחסרי רקע בתחום.

מסכים עם הקביעה כי אין זה ערך לקריאה אגבית, מי שיקרא אותו באופן הזה עלול לצאת מעט מתוסכל שכן יש בערך מספר "מושגים בלועזית אקדמית מעצבנת" שכותב הערך טרח להסביר אותם אך ההסבר עלול להישמט במרוצת הקורא את הערך. עוד אעיר כי מחובתי לצייד את הרוצה לבוא בשערי הקבלה במושגים האקדמים המתאימים על אף שהם עלולים להיות מעצבנים (גם אותי אגב). בעניין "רשימת המי ומי בקבלה" אני לא מוצא פחיתות ערך שכן אלו לא בדיוק רשימת המוזמנים לקוקטייל לכבוד מסיבת השנה האזרחית החדשה באירוחו של הנדבן הידוע גאיידמק, אלו אנשים אשר פועלם מהווה אבן דרך בהתפתחות הקבלה ותפוצתה בכל תחומי היהדות. בנושא שבתי צבי עלי לומר שנזהרתי בלשוני וכתבתי שנתגלו בו סימנים ולא כי הוא אובחן במאניה דיפרסיה. כל הבוחן את מהלך חייו של שבתי צבי יראה זאת בנקל והעובדה שהמחלה אובחנה מאוחר יותר לא סותרת את העובדה שהנ"ל לקה בה (על דרך נגע העששת אצל האדם הקדמון). בברכה, Shayakir שיחה. 14:49, 10 בדצמבר 2006 (IST)
יש הבדל בין לאחוז ביד גולגולת אדם בת אלפי שנה ולראות בלסתה שיניים חולות בעששת (כפי שעשיתי בעבר), לבין קביעת תסמינים לאבחנה נפשית על יסוד עדויות כתובות אשר מהימנותן לא ברורה. הלוואי שהיינו יכולים לשבת ולצפות בראיון מוקלט עם שבתאי צבי. --‏Golf Bravo17:18, 10 בדצמבר 2006 (IST)
  • בעד אור 23:32, 9 בדצמבר 2006 (IST)
  • נגד יש פה עדיין כמה דברים שמציקים לי: "למרבה האירוניה"; יותר מידי מושגים בלועזית אקדמית מעצבנת: התאוסופית-תאורגית (מה זה?), האקסטטית, הפילורמה - או לתרגם או להוסיף הסבר עם התבנית ההיא שמישהו הביא לפרוש מונחים.
חסר מקורות: באמת, אפשר מקור למאניה דפרסיה הזו? מי אמר שהרב קוק גלגול של הרמח"ל? בכלל, אם רשימת הקריאה נוספת הייתה קצרה יותר והפניות ספציפיות היו רבות יותר (יש בדיוק 2 ציטוטים בערך ו-3 הפניות, כולם למקורות תורניים). זה לא סביר לתת רשימה של 20! ספרים ו"לך חפש מאיפה הטענה הזו הגיעה".
ודבר אחרון: לקרוא לישעיהו לייבוביץ' שומר מצוות זה תיאור שלא מקובל על רוב הציבור שומר המצוות האורתודוקסי. נא לא לכפות דעת מיעוט על הרוב. DGtal 00:47, 10 בדצמבר 2006 (IST)
ישעיהו ליבוביץ' היה שומר מצוות, זו עובדה. על אופן שמירת המצוות אפשר להתווכח. ‏pacmanשיחה 00:49, 10 בדצמבר 2006 (IST)
עכשיו ראיתי שאכן כתוב בערכו שהוא הוגדר על ידי מבקריו "כופר שומר מצוות". אני מעדיף לא להכניס את שומרי המצוות ה"רגילים" איתו בסל אחד. DGtal 00:55, 10 בדצמבר 2006 (IST)
על איזה תבנית לפירוש מונחים אתה מדבר?-->מישהו סודי 17:20, 12 בדצמבר 2006 (IST)

הוסף

ראו דיון גילגמש שיחה 17:49, 12 בנובמבר 2016 (IST)

מומלץ ותיק שלא עומד בסטנדרטים. גילגמש שיחה 06:41, 30 בספטמבר 2016 (IDT)

הוסר גילגמש שיחה 21:50, 19 בנובמבר 2016 (IST)