שיחה:קרב גשר סטמפורד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בויקיפדיה:פרקליטו של השטן נכתב אודות בעיית תעתיק השמות שמצוייה כאן. הhousecarls והfyrds לא מצאו את תרגומם לעברית. ואני, לאחר לבטים רבים - החלטתי להשאירם באנגלית, שכן האוסקרלס ופירדס לא נשמע לי יותר ברור או מתאים. הייתי שמח לקבל הצעות אחרות בנוגע לשמות ולמה שאפשר לעשות איתם. Radagaisus

כרגע כתוב:
צבאו של המלך הרולד התאסף, מורכב בעיקר מ-housecarls ומ-fyrds. ה-fyrds היו איכרים ואנשים עובדים שנקראו לצבא רק בשעות חירום; בעוד ה-housecarls היוו את החלק המאומן של הצבא, שקיבל תשלום בעבור שירותו.
אם אי אפשר לתרגם את המונחים, אולי אפשר להיפטר מהם -
צבאו של המלך הרולד התאסף, מורכב בעיקר מאיכרים ואנשים עובדים שנקראו לצבא רק בשעות חירום מחד ומהחלק המאומן של הצבא, שקיבל תשלום בעבור שירותו מאידך.
הניסוח לא מושלם, השאלה היא מה דעתך על הרעיון. נדב 11:56, 18 דצמ' 2004 (UTC)
לא זה לא המונחים הנכונים. איכרים לא התגייסו סתם כך לצבא מדובר בשכבה מסוימת מהאוכלוסיה. החלק המאומן של הצבא הוא צבע הקבע וכך יש לתרגמו. גילגמש 12:17, 18 דצמ' 2004 (UTC)
א. חסרה לי פסקת פתיחה, שתסביר בקצרה, בתמצות ובלי מושגים ושמות מיותרים מהו הקרב ולמה הוא חשוב.
ב. יש לאורך הערך מספר שמות באנגלית - עדיף לטעמי לתעתק אותם לעברית.
נדב 20:16, 17 דצמ' 2004 (UTC)
א. יבוצע. תודה.
ב. אני קצת בדילמה בנוגע לזה, מאחר ואני כותב על תקופה שיחסית אין עליה הרבה ערכים ועל כן אני מפתח בעצמי ערכים למלכים של אותה התקופה כשאני קורא להם בשמותיהם, ולכן אני מעדיף לתת זאת למישהו אחר. כל מלך משנה את שמו ומקבל כינוי וזה יוצר תסבוכת, מה גם שחלק מהשמות קשים לרשימה בתעתיק. אתה מציע פתרון כלשהו? Radagaisus
דיברתי בעיקר על משפטים כמו 'צבאו של המלך הרולד התאסף, מורכב בעיקר מhousecarls ומfyrds.' לא ברור ולא אסטתי. כבר עדיף לכתוב שצבאו הורכב מהאוסקארלז ומפירדס, במיוחד כשאתה מסביר שורה אח"כ. מי שמכיר יזהה, למי שלא מכיר זה לא משנה. נדב 20:37, 17 דצמ' 2004 (UTC)
אם אפשר לקיים את הדיון בדף השיחה, זה יהיה מועיל יותר. אני משוכנע שהדיון הזה יהיה שימושי בעתיד, ולכן לא תהיה בו תועלת רבה אם הוא יהיה חבוי פה, במקום שאי אפשר יהיה למצוא אותו יותר. למיטב הבנתי, הדף הזה משמש רק לרישום הדפים הנבדקים והויקיפדים שלקחו על עצמם את הטיפול במשימה. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 20:39, 17 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא מבין מדוע אתה קובע שהאיום הנורמני היה חמור יותר. לדעתי דווקא היום הויקינגי הוא החמור מבין השתיים. בכל אופן, כדאי לבסס טענה זו, אם אתה רוצה להשאירה בטקטס. גילגמש 20:54, 17 דצמ' 2004 (UTC)
הדעה שלי לא מופיעה בטקסט, וגם לא שלך, אלא הדעה של המלך הרולד, שהחליט בסופו של דבר ללכת קודם כנגד הויקינגים ואז מהר-מהר לחזור ולהספיק לפלישה הנורמנית - אבל, הוא לא ממש הצליח בזאת. Radagaisus
אתה דווקא כן כתבת שהחלטתו הייתה תמוהה. בכל אופן מושגי הזמן המודרני לא תקפים לגבי ימי הביניים. לחזור תוך מספר ימים זה אכן נחשב למהלך מהיר. גילגמש 22:55, 17 דצמ' 2004 (UTC)
בנוסף לכך הרקע ההיסטורי לא ברור. מה פתאום המלך הנורווגי החליט לפלוש? מי הוא אותו אדוארד המוודה שנפטר. בנוסף על כך, ההתחלה מסורבלת למדי וקשה להבין מי נגד בגלל שלל השמות הזרים. אם אפשר היה לצמצם במעט את המספר בהתחלה נראה לי זה היה עוזר, פרט לכך הערך ברור. גילגמש 23:15, 17 דצמ' 2004 (UTC)
ערך יפה ומעניין. שיפצרתי והוספתי כמיטב ידיעתי. הוספתי הרבה על הרקע ההיסטורי. תיקנתי טעויות ככל שמצאתי אותן. הערה כללית סיגנונית - כאשר כותבים על קרב שאירע לפני אלף שנים, אין לכתוב בלשון הווה אלא בלשון עבר. אלמוג 06:23, 18 דצמ' 2004 (UTC)

הערך ברור ויפה, עבודה טובה. הדבר היחיד שטיפה הפריע לי זה השימוש המשולש במונחים נורדים, ויקינגים ונורווגים שיכול להטעות את הקורא התמים. כמו גם השמות השונים של ויליאם הראשון, אולם פחות משום שלרוב מצורף תוארו וקישור מחודש לערך שלו. מלך הג'ונגל 11:44, 18 דצמ' 2004 (UTC)

כן, גם לי זה הפריע. אני לא מתמצא כל כך בתקופה הנדונה וקצת הלכתי לאיבוד בין הנורדים לויקינגים, הנורמנים והנורמנדים. אם אפשר לפרש מי הוא מי זה יעזור מאוד. הערך באמת מענין מאוד. גילגמש 11:50, 18 דצמ' 2004 (UTC)
נורמנדים? טעות הקלדה. אני הולך לתקן את זה. פשוט, ניסיתי לגוון קצת בין "הויקינגים הלכו לפה. הויקינגים עשו את זה" עם עוד שמות להם כמו נורדים ונורווגים. Radagaisus
הכוונה היא הבלבול שבין הנורמנים מנורמנדי לנורמנים שהם ויקינגים. גילגמש 14:02, 18 דצמ' 2004 (UTC)
נורמנים שהם ויקינגים? אתה כנראה מתכוון ל'נורדים' (מלשון north, אגב). Radagaisus
כן אליהם התכוונתי. סליחה. גילגמש 14:42, 18 דצמ' 2004 (UTC)

הצבעה על הסרת/השארת ההמלצה[עריכת קוד מקור]

הצבעה על הסרת/השארת ההמלצה מתקיימת כאן. לעיון הויקיפדים. ‏Danny-w00:34, 3 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]


הועבר מהדף ויקיפדיה:איך להקים אסם/רענון רשימת המומלצים/2005א
Ori‏ • PTT00:49, 15 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

ההמלצה הוסרה

המסע ליורק[עריכת קוד מקור]

"הרולד וצבאו עברו כשמונים קילומטר ביום"... אין דברים כאלה, בטח לא חיילים חמושים בגרזנים דניים ושאר כלי משחית. 20 ק"מ ביום זה קצב שאפשר לעמוד בו יום. משתמש:Gilgamesh? בורה בורה - שיחה 01:48, 16 בספטמבר 2016 (IDT)[תגובה]

אין בעיה לצעוד מרחק גדול בהרבה מ-20 ק"מ. חוץ מזה, כנראה שהכוונה רק לגרעין הקבע של הצבא (הצבא הורכב משני חלקים: הפירד שזה מיליציה מקומית והאוסקרלים שהם צבא קבע). אז האוסקרלים נלחמו אמנם ברגל אבל השתמשו פעמים רבות בסוסים לתנועה מחוץ לשדה הקרב, אז אין שום בעיה עם הנתון הזה. הפירד הוא בלאו הכי גיוס מקומי. גילגמש שיחה 07:14, 16 בספטמבר 2016 (IDT)[תגובה]