שיחה:רטרו-וירוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת Apoptosis בנושא פרטים חסרים

"היות ובתהליך התרגום לאחור לא מתקיימת הגהה (תיקון שגיאות על-ידי אנזימים), סוג זה של נגיפים עובר מוטציות לעיתים קרובות מאוד. דבר זה מאפשר לנגיף להגדיל את ההתנגדות לתרופות אנטי-נגיפיות במהירות; זאת אחת הסיבות הראשיות שעדיין לא פותחה תרופה אפקטיבית ל-HIV."

לדעתי נפלה טעות בכיתוב התרופות שפותחו כנגד HIV הנן יעילות. המוטציות התכופות מקשות על מאידך על פיתוח חיסון אפקטיבי כנגד HIV. דר. יואב אלקן 18:15, 7 בפברואר 2007 (IST)תגובה

הגדרה.[עריכת קוד מקור]

  • בפסקה הראשונה לא מספיק להגדיר את הרטרו-וירוס כוירוס RNA. השעתוק לאחור הוא חלק מהותי מההגדרה, כי קיימים נגיפי RNA שאינם רטרו וירוסים. תיקנתי.
  • מחקתי את הטענה שרוב הנגיפים הם נגיפי DNA. לא ברור לי מה מקור הטענה ובכל מקרה, אין מקומה כאן אלא בערך עתידי על נגיפי RNA, או בערך הכללי נגיף.
  • שיניתי כל מקום שנכתב בטעות "תרגום לאחור" ל"שעתוק לאחור". כי התרגום לחלבונים אינו "לאחור".

יש עוד מה לתקן. אולי בהזדמנות. י.ל.ר. - שיחה 12:23, 4 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

ויריון[עריכת קוד מקור]

בערך מוזכר המושג הנ"ל - והוא מפנה לערך "וירוס". מה ההבדל בין ויריון לווירוס? אלדדשיחה 10:45, 10 בינואר 2010 (IST)תגובה

בהקשר הנכחי ויריון משמעו יחידה ויראלית בסיסית של חומצת גרעין ומעטפת + רכיבים בסיסיים. כלומר, הוירוס כפי שהוא קיים מחוץ לתא. לעומת זאת, כשהוירוס חודר לתוך התא הוא מאבד את המעטפת ומשתלב במערכות התא הקיימות ואז אינו נקרא ויריון. (הערת אגב, לדעתי אפשר בכלל למחוק מהערך הנכחי את המשפט הזה [על הויריון], כי זו עובדה כללית בכל הוירוסים ולא ספציפית רק לרטרו וירוסים). י.ל.ר. - שיחה 18:51, 10 בינואר 2010 (IST)תגובה

התמודדות התא עם הוירוס.[עריכת קוד מקור]

מחקתי את הטענה "בנוסף לתא קשה יותר לזהות נגיפי רטרו וירוס מאשר נגיפים רגילים מכיוון שלא כמו DNA‏, RNA הוא חומר נפוץ מחוץ לגרעין התא." עובדה זו אינה מדוייקת, ראשית מפני שישנם נגיפי RNA שאינם רטרו וירוסים, ושנית מפני שרטרו-וירוסים מייצרים את מולקולות ה-DNA שלהם בציטופלסמה, ורק אחר כך נכנסת המולקולה לגרעין. למעשה לנגיפים השונים יש יתרונות וחסרונות זה על פני זה, והתא משתמש במנגנוני הגנה שונים על מנת לזהות אותם ולהתמודד עמם. י.ל.ר. - שיחה 23:24, 12 בינואר 2010 (IST)תגובה

פרטים חסרים[עריכת קוד מקור]

הערך חסר מספר פרטים חיוניים בעיני, אולי אוסיף בעצמי בעתיד:

  • שיניתי את מספר הרטרווירוסים באדם: זוהו 4 זנים של HTLV (שניים מהם בינתיים רק באפריקה) ולא שניים כפי שנכתב. יחד עם זאת מדובר ברטרווירוסים אקסוגנים. הגנום שלנו מלא ברטרווירוסים אנדוגניים וכדאי לדעתי להוסיף על זה ערך.
  • ההערה על המוטציות לא מדוייקת - לא נכון לומר שהתרופות אינן יעילות, ולכן תיקנתי את הערך לומר שהן מצריכות שילוב של מספר תרופות. אך - HTLV-1 לא עובר מוטציות באותה מידה כלל (רוב השכפול הוא באמצעות DNA polymerase ולא RT) ובערך כללי על רטרווירוסים צריך לתת על זה את הדעת.
  • רצוי לדעתי להוסיף התייחסות לשימוש ברטרווירוסים לצורך ריפוי גנטי (החדרת מקטעי DNA לתאים על מנת לתקן גן פגום), על יתרונותיו וחסרונותיו.
  • הערך מתייחס רק לרטרווירוסים המדביקים בני אדם אך יש עוד רבים מעניינים. Apoptosis - שיחה 00:49, 9 במרץ 2011 (IST)תגובה