שיחה:תל עדשים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת עדירל בנושא ספורי סבתא.

החלפתי את התמונה. התמונה הקודמת נראית כמו כל חצר אחורית של כל משק חקלאי. התמונה הזו כוללת אלמנט ייחודי לתל עדשים, מה גם שהיא יותר צבעונית ויותר יפה לטעמי. אלמוג 16:19, 30 מרץ 2006 (UTC)

העברה מהערך[עריכת קוד מקור]

עם תושביו המפורסמים נמנה בעבר הרמטכ"ל והשר לשעבר רפאל איתן (רפול), בן המושב הקבור בו. תושבים ידועים אחרים: שרה לישנסקי, ירחמיאל צימבל, יגאל כהן, אליק רון וגונן שגב. לתקופות קצרות בשנות הקמת המושב חיו בו א"ד גורדון ואלכסנדר זייד.

ספורי סבתא.[עריכת קוד מקור]

בינואר 2005 הוסיף אלמוני:

בשנים הבאות, בערך עד מלחמת העצמאות, היה המושב נתון להתקפות רבות מספור של הישוב הערבי "איכסאל" אשר שוכן בסביבתו. יחסי הכוחות בשנות ה-30 היו דחוקים כנגד תל עדשים, עם כ-70 תושבים כנגד 500 תושבי איכסאל. היתרון היחיד של היהודים בזמנים ההם היה נשק מתקדם, גם אם רק במעט. ההתקפות היו קשות אך תושבי המושב הצליחו לעמוד בהן.

לא מצאתי שמץ של זכר של מקור לסיפורים אלו. לאחר כחודש הוסיף אלמוני נוסף מדמיונו הפורה את המשפט:

"ובזכות עוז הרוח של התושבים, אשר הקימו מגדלי שמירה ו"סליקים" שונים לאגירת נשקים."

דברים אלו הועתקו ביולי 2009 לערך של אכסאל שם הם עברו טוויסט משעשע במרץ 2010, עת אלמוני כלשהו (ככל הנראה פטריט מקומי) החליט להפוך את הקרבות הרבים מספור ליחסי שכנות טובים בהם "הסתירו תושבי אכסאל חלק מתושבי תל עדשים בבתיהם וחלקם אף נרצח בכלל כך". למרבה המזל, באוקטובר 2010 הוסר החלק האחרון של המשפט לגבי מותם של חסידי אומות העולם שהחביאו יהודים בבתיהם (מפני מי?). עדירל - שיחה 17:42, 4 בספטמבר 2012 (IDT)תגובה