שיחה:תקופת בית ראשון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם חייבים להכניס את הממלכה המאוחדת לערך היסטורי? אין לדבר הזה שום אזכור פרט לתנ"ך. אני בספק אם זה עונה על הקריטריונים. אני לא רוצה להכנס למלחמת עריכה מייגעת ואורכה, אך אם אפשר היתי מבקש להוריד את הפרק. הסייג הקיים לא מספיק לדעתי. הפורמט המקובל עלי הוא הכתוב בהיסטוריה של עם ישראל, אשר מביא סייגים חמורים לקיום הישות הזאת. גילגמש 21:12, 12 דצמ' 2004 (UTC)

לטעמי הסייג מספיק. איני היסטוריון, ואתה מוזמן לשנות את הערך כרצונך. Tal Cohen 04:04, 13 דצמ' 2004 (UTC)
לדעתי יש להשאיר את הקטע ואם הסייג לא מספיק לדעתך אז תרחיב על העיניין. כמה שיותר מידע יותר טוב. --Berger 20:14, 13 דצמ' 2004 (UTC)
הענין הוא שאם אני אשחזר לפי הבנתי תתפתח מלחמת עריכה. אני נזהר מלגעת בערכים בהם יש לי דעה נחרצת מדי ולא מתפשרת מדי. אולי אפשר לבקש מעמנואל להתערב בערך כפי שהוא עשה עם היסטוריה של עם ישראל. גילגמש 20:26, 13 דצמ' 2004 (UTC)
הגיעה אלי שמועה מבוססת שפרופ' ישראל פינקלשטיין לא היה ולא נברא, ואינו אלא ניסוי שעורכת חבורה של עשרה סוציולוגים, ששמו של כל אחד מהם מיוצג על ידי אות אחת בשם המשפחה פינקלשטיין (אתם הרי לא ממש מאמינים שיש איש אמיתי עם שם משפחה כזה). השם הפרטי "ישראל" הוא שם סמלי, שמסגיר את העובדה שהניסוי נערך בישראל. חשוב להדגיש שאין כל הוכחה מוצקה לקיומו של פינקלשטיין הזה - אני, בכל אופן, טרם פגשתי אדם שהצליח למשש אותו. דוד שי 20:27, 13 דצמ' 2004 (UTC)
בלי קשר לעמדתי המהותית בדיון - גדול! נדב 20:34, 13 דצמ' 2004 (UTC)
אומנם לא מיששתי אותו, אבל שאלתי אותו שאלה. אם כי עדיין ייתכן שהוא היה הולוגרמה. eman
כפי שכבר אמרתי, על מנת לא לעורר מהומות אני מושך את ידי מעריכת מאמרים על היסטוריה המוקדמת של עם ישראל ואסתפק והגיה ותיקוני טעויות בולטות. גילגמש 20:43, 13 דצמ' 2004 (UTC)


וחבל שכן האתר (כמו תוכנית הלימודים בישראל אבל זה נושא אחר) ובמיוחד העמודים הקשורים לתקופות התנ"ך מבלבלים בהתמדה בין מיתולוגיה להיסטוריה, ושוב, חבל. ברור לי שכניסה למלחמות עריכה זה גם בעייתי, מרבית העורכים כמרבית הישראלים מאמינים באמת ובתמים שדוד המלך היה אדם אמיתי ולא דמות מיתולוגית (ואולי הוא היה אבל אין לנו שום מקור מהימן המאשש זאת), ויש להפריד המוץ ממה שמוציאים ממנו.

בינוויקי[עריכת קוד מקור]

מסתבר שהקישורים לפרויקטים בשפות האחרות מובילים לערכים על בית המקדש הראשון ולא על התקופה ההיסטורית שבמהלכה מבנה זה עמד על תלו. על פניו, יש צורך למחוק את הבינוויקי בערך זה ולהעבירם לערך על בית המקדש עצמו. או שהיה כאן רעיון מאחד כלשהו שפספסתי? -- Prokurator11 - שיחה 11:38, 12 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

לא פספסת. אני לא חושב שהביטוי קיים בשפות אחרות. גילגמש שיחה 11:40, 12 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

טעויות בהבנה[עריכת קוד מקור]

הערך כתוב בצורה לא מדוייקת בכלל, יש דברים שצריך להביאם לדיוק "דוד הומלך מכוח נישואיו למיכל בת שאול"?? איפה מוזכר הרעיון הדבילי הזה?? או מכוחו הכריזמטי?? מעניין אם זאת תחושה של הכותב מקריאת התנ"ך? אמנם הוא התחתן עם מיכל בת שאול אך לא מתואר בשום מקום שזה מה שזיכה אותו במלכות, דווקא הוא היה צריך לבקש מאיש בושת שיתנו לו את אשתו. וזה היה בתקופה שהוא מלך רק על יהודה ובחברון. 84.108.183.242 15:40, 29 במאי 2016 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתקופת בית ראשון שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:45, 17 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]