שיחת ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 48/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת הידוען האלמוני בנושא הצבעה מוצעת לגיבוש הנוהל

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


דברי הסבר להצעה[עריכת קוד מקור]

  • תפקידם של מפעילי המערכת הוא תפקיד בעל אחריות רבה, לעיתים קרובות הם מייצגים את פני הקהילה, ובמיוחד כלפי ויקיפדים חדשים. הידע הרב הנצבר בתפקיד והזמן שחולף משכיחים לעתים את הקשיים וההתלבטויות העומדים בפני ויקיפדים מן השורה וויקיפדים מתחילים.
  • ישנם מפעילים שנטשו את הפעילות שבה עסקו טרם מינוים וזמנם מושקע כעת בעיקר בניטור. יש לעודד מפעילים אלו לתרום בפעילויות ויקיפדיות אחרות. כתיבת ערכים, ויקיגמדות, תחזוקה, מיזמים.
  • מבחינה תפיסתית ופסיכולוגית, ישנו הבדל משמעותי בין הצבעה וולונטרית על השארת מפעילים בתפקידם (כנהוג היום) לבין מינוי ויקיפד או ויקיפדית מן השורה, גם אם היו מפעילים בעבר, לתפקיד.
  • ההצעה מציעה שמפעילים ישרתו בתפקידם תקופת שירות קצובה ולאחריה יעברו תקופת צינון אשר תאפשר להם לחוות מחדש את חווית המשתמש מהשורה ולהפכם למפעילים טובים יותר במידה שיבחרו לחזור ולהיות מפעילים.

הבהרה: הצבעה זו היא הצבעה מקדימה לאור הדיונים שהתקיימו בדפי השיחה על-מנת לגבש את הנוהל הסופי שיוגש לפרלמנט. לאחר שיגובש הנוהל, יאספו חמש חתימות והוא יוגש לפרלמנט. אי לכך, בפרלמנט ניתן יהיה להצביע נגד הנוהל, ואילו הצבעה זו מכוונת אל מי שמעוניין לשנות את המדיניות הקיימת ולעזור בניסוח הנוהל שיוגש לפרלמנט. תוצאותיה נועדו רק לגיבוש הנוהל, ואינן מחייבות את המנגנון הוויקפדי בשום דבר.

  • שימו לב: באפשרותכם לבחור את סדר ההעדפה שלכם באופן הבא (המחרוזת מתפרשת מימין לשמאל):
    • לדוגמה "גד(אב)" - מעדיף את אפשרות ג' על פני אפשרות ד' על פני אפשרות "ב או א" ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
    • לדוגמה "ד" - מעדיף את אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
    • לדוגמה "(דה)(אבג)" - מעדיף את אפשרויות ד' או ה' על פני אפשרויות א' או ב' או ג' שעדיפות על פני כל אפשרות אחרת.
    • אין חובה שהמחרוזת תתייחס לכל האפשרויות. אפשרויות שאינן מופיעות במחרוזת כאילו דורגו בעדיפות נמוכה יותר מכל אלה שכן הופיעו, וללא העדפה כלשהי ביניהן.
    • ואם אתם כמו רבים מאיתנו - לא מבינים ולא רוצים להבין מה פירוש המחרוזות לעיל, הוסיפו את דעתכם במילים: "אפשרות א', ואם לא אז ג' ואם לא אז ב'" וכד', ומישהו אחר יוסיף מחרוזת מתאימה.
  • הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד בכל הצבעה. לאחר מכן יועברו התוצאות לדיון נוסף וסגירת פינות, ולאחר מכן למזנון ולפרלמנט.
  • תאריך תחילת ההצבעה: 00:42, 19 באפריל 2010 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 00:41, 26 באפריל 2010 (IDT)

הצבעה מוצעת לגיבוש הנוהל[עריכת קוד מקור]

לדף ויקיפדיה:מפעיל מערכת תצורף ההוראה הבאה:

מפעילי מערכת שהשלימו תקופת שירות, יבקשו בסופה את הסרת הרשאותיהם מהדיילים, ולא יוכלו לשוב ולהחזיק בהרשאות מפעיל למשך תקופת צינון. בירוקרטים אינם נכללים בהוראה זו (אם יתקבל הנוהל בפרלמנט, נדון כיצד לשלב אותם בנוהל).

הוראות המעבר יידונו בתום ההצבעה.

הצבעה 1: משך תקופת שירות[עריכת קוד מקור]

משכה של תקופת שירות של מפעיל או מפעילה צריך להיות:
א. שנה
ב. שנה וחצי
ג. שנתיים
ד. שנתיים וחצי
ה. שלוש

הצבעה 2: משך תקופת צינון[עריכת קוד מקור]

משכה של תקופת צינון צריך להיות :
א. שבועיים
ב. חודש
ג. חודשיים
ד. שלושה חודשים
ה. ששה חודשים

הצבעה 3: קבלת הרשאות מחדש[עריכת קוד מקור]

א. מפעילים החפצים לשוב ולהחזיק בהרשאותיהם בתום תקופת הצינון, רשאים לפתוח דיון במפעיל נולד (ככל ויקיפד או ויקיפדית) ולהתמנות בהסכמת הבירוקרטים.
ב. מפעילים החפצים לשוב ולהחזיק בהרשאותיהם בתום תקופת הצינון, יפנו לבירוקרטים אשר יהיו רשאים לבחור, כראות עיניהם, אחת מהאפשרויות הבאות: (1) להעניק הרשאות, (2) לסרב, (3) להפנות אותם למפעיל נולד.
ג. מפעילים החפצים לשוב ולהחזיק בהרשאותיהם בתום תקופת הצינון, יפנו לבירוקרטים אשר יהיו רשאים לבחור, כראות עיניהם, אחת מהאפשרויות הבאות: (1) להעניק הרשאות, (2) לסרב, (3) להפנות אותם למפעיל נולד. אם יבחרו הבירוקרטים באפשרות (1) או (2), יוכלו 5 ויקיפדים בעלי זכות הצבעה לדרוש לקיים בכל זאת דיון במפעיל נולד.
ד. מפעילים החפצים לשוב ולהחזיק בהרשאותיהם בתום תקופת הצינון, יפנו לבירוקרטים אשר יחויבו למנותם מחדש. כלומר, ביטול הרשאות ייעשה באמצעות נוהל ביטול הרשאות בלבד.

תוצאות[עריכת קוד מקור]

האפשרויות הזוכות שנבחרו בשיטת שולצה הן:

  • הצבעה 1 (משך תקופת שירות): שלוש שנים
  • הצבעה 2 (משך תקופת צינון): שלושה חודשים
  • הצבעה 3 (אופן קבלת הרשאות מחדש): אפשרות א', דרך מפעיל נולד בלבד ככל ויקיפד אחר.