שיחת משתמשת:Saifunny/ארכיון מעניין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ציר הזמן של המפץ הגדול[עריכת קוד מקור]

יש התקדמות? בברכה, Nurick - שיחה 17:44, 27 במרץ 2014 (IST)

לא ממש, בדיוק התחלתי ללמוד בטכניון ולא היה לי זמן. אני מקווה להתחיל בקרוב. אם אתה רוצה אתה יכול לכתוב... Saifunny - שיחה 17:55, 27 במרץ 2014 (IST)
ברוכה הבאה לטכניון! ברשותך אני רק אמחק בנתיים את הדף שיצרת... יש לי רשימת ערכים לכתוב לפני שאתפנה לכתוב דווקא את זה עם זאת את מוזמנת לחזור אליו יום אחד, פסח מגיע בקרוב, בברכה, Nurick - שיחה 17:59, 27 במרץ 2014 (IST)
מצוין, תודה Saifunny - שיחה 08:50, 28 במרץ 2014 (IDT)

דחיית תחרות הכתיבה[עריכת קוד מקור]

הודעה לנרשמי תחרות הכתיבה התשיעית:
לצערנו, עקב חוסר היענות של הציבור, נדחית תחרות הכתיבה בשלב זה.

להלן הדיון במזנון, ובו פירוט.
במידה שתהיו מעוניינים - באפשרותכם להמשיך ולעבוד על הערך עד 28.11.2014, מועד הסיום הרשמי של התחרות. במקרה כזה, הערך שכתבתם עתה יוכל לעמוד לשיפוט בתחרות הכתיבה הבאה שתתקיים (אנו מקווים שבשנה הבאה), ויישפט לפי גרסת ה-28.11.2014, מועד הסיום הרשמי של התחרות הנוכחית.
צר לנו על כי התחרות לא מתקיימת השנה, אנו מעריכים את השקעתך ותרומתך.
בברכה - דני וגילגמש, מזכירי התחרות.

דני, Danny-wשיחה 23:40, 23 באוקטובר 2014 (IDT)


כוכב עם חתיכת לב![עריכת קוד מקור]

כוכב המסורים
על מסירותך לויקיפדיה, הגאוט מעניק לך כוכב זה. גאוט - שיחה 23:00, 21 בפברואר 2021 (IST)
תודה! ‏Saifunny‏ • שיחה 23:09, 21 בפברואר 2021 (IST)

GAN[עריכת קוד מקור]

חשבתי שתמצאי את זה מעניין ואולי מועיל לערך. בב"ח מה, באמת? 23:34, 3 במרץ 2021 (IST)

נראה מצוין! אני בהחלט יכולה להשתמש במידע משם. האמת היא שגם לקחתי קורס בנושא בסמסטר האחרון באוניברסיטה העברית, אז אני יכולה גם להשתמש בחומר של הקורס (אם כי הוא היה באנגלית וכאלו יש הרבה). תודה! ‏Saifunny‏ • שיחה 23:45, 3 במרץ 2021 (IST)

בואי נדבר רצח[עריכת קוד מקור]

ראיתי שכתבת את הערך ואת מתקשה עם תמונה. צריכה עזרה? Nirvadel - שיחה 22:18, 8 במרץ 2021 (IST)

תודה! בסוף הצלחתי להעלות אותה בתור לוגו, אז עכשיו יש תמונה בערך. ‏Saifunny‏ • שיחה 22:38, 8 במרץ 2021 (IST)


טיפים חשובים[עריכת קוד מקור]

שלום Saifunny,

תודה על תרומתך לוויקיפדיה בתחום הניטור, ברצוני להציע לך מספר כלים שימושיים שיכולים להיות לך לעזר, ומספר הנחיות כלליות לניטור:

גאדג'טים אלו יוסיפו לדף השוואת הגרסאות קישוריות להנחת הודעות בדף השיחה של העורך (רשום או אלמוני) שאת עריכתו בוחנים, וקישוריות להוספת בקשות לדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים.

כללים לניטור יעיל ומאבק בהשחתות

כל הדברים להלן נכתבים כעצות שנצברו מניסיונם של מנטרים אחרים, הם לא פקודות או כללים מחייבים. הכלל הראשון אותו יש לזכור בעריכה בוויקיפדיה ובניטור הוא השמעות לשכל הישר.

  • בראש ובראשונה, קרא את הדף ויקיפדיה:איך לנטר ולהישאר בחיים.
  • ביטול עריכה ייעשה רק אם לא מצאת מקור אמין להוספה זו (כל שינוי נתון לשיקול דעת שלך; אם הוסף מידע שאריק איינשטיין נולד בקנדה ולא מצאת מקורות בוויקיפדיה אחרת או בחיפוש גוגל פשוט – בטל העריכה. אם הוספו טענה או מחקר שאיינשטיין שנא תפוחי עץ כי הייתה לו טראומה מתפוחי עץ ולא מצאת מקור לכך – כדאי להצמיד תבנית {{מקור}} בערך. כמובן שאם הטענה היא טענת הבל ברור, ניתן לשחזר אותה מייד).
  • כשמוצאים השחתה, יש לבדוק עריכות קודמות באותו הדף: אם נעשו שלוש השחתות ברצף בערך מסוים, ואתם מתקנים את האחרונה, התיקון שלכם "מסתיר" את ההשחתות הקודמות משאר המנטרים, שבדרך כלל יבדקו את ההיסטוריה עד העריכה האחרונה של משתמש מוכר (כלומר השחזור שלכם), ויעצרו שם.
  • אחרי סיום טיפול בהשחתה, כדאי לבדוק את שאר העריכות של אותו עורך או מאותה כתובת בתקופה האחרונה: משחיתים רבים נוהגים לבצע מספר השחתות, באותו הדף או בדפים אחרים.
  • עריכות כמו "גכהמהכקהכק" שנעשות מכתובת IP או חשבון רשום – יש להניח (מחמת חזקת החפות שעומדת לכתובת או חשבון שאין להם היסטוריית השחתות) כי הוא מבצע ניסויי עריכה ולכן יש להציב בדף שיחתו שניסויי עריכה עושים בארגז חול (תבנית {{ניסויים}} מבהירה זאת היטב).
  • עריכות כמו "הדס המלכה המהממת/המעצבנת" הן השחתה לכל דבר ועניין ויש להזהיר עליהן (תבנית {{אזהרה}} עושה את העבודה ולרוב הם לא חוזרים). אם חזרו על כך – פנה למפעילים בבקשת חסימה. בדרך כלל נהוג שאין לבקש חסימה אם המשתמש או האלמוני טרם הוזהר. כמו כן, אין טעם לבקש חסימת אלמוני בשל עריכה שנעשתה לפני זמן רב (מספר שעות). לפני בקשת חסימה של אלמוני, כדאי לבדוק את הכתובת (whois מתחתית דף התרומות)
  • כשעריכה ששחזרת מכילה חשיפת פרטים אישיים, איומים, או ביטויים גזעניים, התבטאויות נאציות וכדומה, אפשר לבקש "הסתרת גרסה".
  • אם נתקלת במשחית שמשחית ערכים מרובים, אין טעם למלא את דף השיחה שלו באזהרות. אזהרה אחת מספיקה – לאחר מכן ניתן לבקש חסימה.
  • יש להניח כוונה טובה; כשנתקלים בעריכה גרועה או מזיקה שיכלה להיות תוצאה של טעות ולא זדון, בנוסף לשחזור או ביטול הנזק, רצוי לפנות לעורך או האלמוני שביצע את הטעות בדף השיחה, ולהסביר להם איפה טעו - אין עודף של עורכים מועילים בוויקיפדיה, ועדיף לסייע לעורכים, רשומים ואלמונים כאחד, להפוך מועילים, מאשר לגרש אותם מוויקיפדיה בבושת פנים.

בברכה, הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 23:22, 15 במרץ 2021 (IST)

תודה העיתונאי המנטר! אני ממש מחכה להיות מנטרת אמיתית, אבל אין לי עדיין מספיק עריכות בויקיפדיה בשביל להיות זכאית לתפקיד ‏Saifunny‏ • שיחה
זה בסדר, לאט לאט, אני רואה שאת מתקדמת היטב בין כה וכה יש להכיר את פעולות הניטור לפני קבלת ההרשאה. עד אז, טיפ קטן - לפני שמבקשים חסימה בנימוק "השחתה לאחר אזהרה", יש לחכות מספר דקות לאחר האזהרה (או לחילופין, מספר עריכות). למשל: אם משתמש השחית בשעה 23:30, ונתתי לו אזהרה. לא אבקש חסימה אם השחית שוב בשעה 23:33 כי ייתכן שלא ראה את האזהרה לפני שנכנס למצב העריכה. אם השחית בשעה 23:36 כן הייתי מבקש חסימה, כי לטעמי זה די זמן מאז האזהרה, והוא יכל להספיק לראותה כבר. גם אם השחית בשעה 23:32, ואז שוב בשעה 23:34 הייתי מבקש חסימה, כי יצא ממצב העריכה ויכל לראות את האזהרה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 23:30, 15 במרץ 2021 (IST)
מעולה! תודה ‏Saifunny‏ • שיחה 23:33, 15 במרץ 2021 (IST)


דף משתמשת[עריכת קוד מקור]

היי, אהבתי את הפתיחה של דף המשתמש שלך איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:37, 17 במרץ 2021 (IST)

תודה! שמחSaifunny‏ • שיחה 22:40, 17 במרץ 2021 (IST)

כפר סבא[עריכת קוד מקור]

אני לא מניח שזה משהו שאקדם בחודשים הקרובים, אבל אם כבר הוספת את התבנית (היי, גם אני מכפר סבא ) אני חייב לשאול - הייתה לי פעם מחשבה לנסות לארגן פעם מפגש ויקיפדים-שרון או משהו בסגנון הזה. לא הייתי בטוח אם לנסות ליזום אירוע משפחות (שאני מניח שפחות ידבר אליך, אבל הייתה לי הנחה שזה יתאים לדמוגרפיה המקומית) או שמתאים רק לעורכים עצמם. מאחר שכל מי שנתקלתי-במקרה עד עכשיו בתיבת משתמש שלהם "שרונית" לא היו מאוד פעילים בהווה, חשבתי ששווה לבדוק מולך מדגם מאוד לא מייצג של אדם אחד, אם זה נראה לך משהו שיהיה מגניב לארגן פעם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:53, 17 במרץ 2021 (IST)

איש השום, זה נשמע לי כמו רעיון נהדר, אני אשמח לעזור בארגון וכמובן לבוא למפגש כזה. אני יכולה לעזור לחפש עוד ויקיפדים כאלו. איך מתקדמים מכאן? ‏Saifunny‏ • שיחה 23:04, 17 במרץ 2021 (IST)
סיפן, אם כבר חתמת, את לא יכולה לתייג. ניתן למחוק את החתימה, לתייג, ולחתום מחדש. אחרת לא יקבל את התיוג. אתייג בשבילך: HaShumai. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 08:21, 18 במרץ 2021 (IST)
על זה נאמר ״אופס״ ‏Saifunny‏ • שיחה 09:02, 18 במרץ 2021 (IST)
הכל טוב, ככה לומדים ותודה להארי. בגדול כדי לקדם כזה דבר, לדעתי, כדאי לפתוח דף מיזם (אולי במרחב משתמש למשל), לחפש עוד עורכים עם תבניות של ערים רלוונטיות ולהזמינם להרשם בדף המיזם ולעקוב אחריו, ואולי גם לפתוח מודעה בכיכר העיר או לוח מודעות להזמין עוד. אני השתעשעתי במחשבה לעשות את זה מתישהו, אבל טרם התפנתי לכך בפועל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:42, 18 במרץ 2021 (IST)


בקשה[עריכת קוד מקור]

אבקש את התייחסוך בש:אלימות נגד נשים#מחיקת חלקים נרחבים מהערך בברכה לַבְלוּב📜🍅

בשמחה, לבלוב Saifunny‏ • שיחה 12:38, 31 במאי 2021 (IDT)
תודה לך! על תגובה עניינית ומכבדת!
עד לרגע זה לא יצא יצא לי לדון איתך באופן ישיר, שמחתי להכיר אותך.
בתקווה שיחד נהפוך את המיזם למקום מועיל עם שיח מכבד. בברכה לַבְלוּב📜🍅12:44, 31 במאי 2021 (IDT)


הסמליל[עריכת קוד מקור]

היי?מה שלומך?לא רוצה להיות קטנוני, הסמליל שלך יפה ולכן הצבעתי - אבל יש 2 דברים ממש קטנים שמפריעים לי. הראשון שבקצה הימני של הסרט הסגול - יש דבר שנראה כמו צ'ופיק שיוצא מהקווים. 2. יש שאריות לבנות מעל אחד האפסים ושאריות לבנות בשמאל הסרט. תוכלי לתקן את כל אלו?. בברכה דזרטשיחה 14:45, 11 ביולי 2021 (IDT)

בטח, אני אעבוד על זה. גם לי זה הפריע, אבל לא חשבתי שאני יכולה להחליף את הלוגו באמצע ההצבעה. ‏Saifunny‏ • שיחה 20:11, 11 ביולי 2021 (IDT)
הי Saifunny מה שלומך? אני יכולה להצביע לסמליל שלך? הוא ממש יפה בעיני Sjustdoitright - שיחה 23:22, 11 ביולי 2021 (IDT)
הי סיגל! טוב לראות אותך כאן שוב. תודה רבה על המחמאות. זכות הצבעה בויקיפדיה ניתנת לעורכים שביצעו למעלה מ100 עריכות ב-90 הימים שקדמו לפתיחת ההצבעה, לכן נראה שבהצבעה הזו לא תוכלי להצביע כך שקולך יספר. אם תרצי בכל זאת להביע תמיכה, תוכלי להצביע עם הזחת ההצבעה כך שהיא לא תיספר במניין הקולות. ‏Saifunny‏ • שיחה 23:40, 11 ביולי 2021 (IDT)
אני גם לא בטוח שאת יכולה, דגש - האם זה אפשרי?בברכה דזרטשיחה 09:55, 12 ביולי 2021 (IDT)
RTFM. "למעט מגישי שתי ההצעות". דגש - שיחה 14:24, 12 ביולי 2021 (IDT)
אני חושבת שהשאלה שנשאלה היתה האם ניתן לבצע שינוי קל בהצעה (מחיקת פצפוצים לבנים קטנים שנשארו), על אף שכבר מצביעים על הגרסה הנוכחית שלה. ‏Saifunny‏ • שיחה 14:29, 12 ביולי 2021 (IDT)
לא קראתי בעיון את הפסקה, התנצלותי. משום־מה היה נראה לי שברפרוף שהשאלה היא האם מגישי הצבעות יכולים להשתתף בהצבעה, ועל־זה עניתי בקוצר רוח. באג שלי – מחילה.
עריכת חלופה בזמן שמתקיימת הצבעה בעניינה, ובפרט לאחר שכבר הצביעו בעדה או נגדה לא נראית לי תקינה. דגש - שיחה 14:33, 12 ביולי 2021 (IDT)
היי סיפן, ראיתי שהערת לי באיזה מקום על תגובתי רציתי להגיב אך משום מה פרח מזכרוני ואיני מוצא היכן.
אגיב לך כאן, הערותי לגבי הסמליל הם: כל "הפנינים" המקיפים את הסרט הסגול מפוקסלים, חלקן לבנות וחלקן ורודות? יש מקומות שיש שורות כפולות ויש מקומות שאין כלל. קצה הסרט חתוך בצורה מפוקסלת לחלוטין. משום כך אני סבור שלא ניתן להשתמש בסמליל כזה. באם הוא יזכה לדעתי יש לערוך אותו בצורה מקצועית אך בעיצוב זהה לחלוטין לזה שנבחר • חיים 7שיחה12:47, 13 ביולי 2021 (IDT)
בסדר, הוא ממילא לא יזכה אז נחסך הבלגן. ‏Saifunny‏ • שיחה 12:59, 13 ביולי 2021 (IDT)
היי, אל תתייאשי כל כך מהר, יש עדיין סיכוי, שבי על זה תוציאי משהו נאה וגם אני אצביע לזה, ואני רואה שיש עוד, את יכולה לשחזר את המהפךחיים 7שיחה15:35, 13 ביולי 2021 (IDT)

סמליל 300K[עריכת קוד מקור]

תוכלי לייצר להצעתך עבור סמליל 300,000 גרסה בה לא מופיע הגלובוס וטקסט ויקיפדיה -רק הכרזה, כמובן לשמור על גדול זהה לסמליל העכשווי (גם יחסי מספיק טוב, לא מוכרח גודל זהה לחלוטין) לנוחיותך מצרף קישור לקובץ המקוריחיים 7שיחה16:05, 13 ביולי 2021 (IDT)

אני לא בטוחה שאני מבינה מה הסיבה לבקשה. למה צריך לייצר רק גרסה שבה מופיע הסרט? ‏Saifunny‏ • שיחה 21:34, 13 ביולי 2021 (IDT)
זו הדרך היחידה להציג אותה למשתמשים לא רשומים. ובבקשה שהסרט יהיה איכותי (פליז) • חיים 7שיחה22:15, 15 ביולי 2021 (IDT)
אני מודה שלא הבנתי כלום. ‏Saifunny‏ • שיחה 22:19, 15 ביולי 2021 (IDT)
סיפן, למעשה קיימים שני קבצים המשמשים כסמליל, קובץ PNG לעיצוב הישן וקובץ SVG לעיצוב וקטור החדש. ראי עזרה:שינוי לוגו האתר ובפרט עזרה:שינוי לוגו האתר/עיצוב הלוגו. עלי - שיחה 22:45, 15 ביולי 2021 (IDT)
תודה תבנית:עלי, עכשיו הבנתי. ‏Saifunny‏ • שיחה 23:04, 15 ביולי 2021 (IDT)

מזל טוב 2[עריכת קוד מקור]

מזל טוב שוב :) ◉ ʕ•́ᴥ•̀ʔ אנימה ʕ•́ᴥ•̀ʔהצטרפו למיזם האנימציה!שיחה14:37, 15 ביולי 2021 (IDT)

תודה! האמת היא שאני ממש אוהבת את הפתרון של חצי שבוע לכל הצעה. ‏Saifunny‏ • שיחה 15:36, 15 ביולי 2021 (IDT)


@[עריכת קוד מקור]

לתשומת ליבך הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:35, 4 באוגוסט 2021 (IDT)

שיטות פורמליות[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

ראיתי עכשיו לראשונה את דף המשתמש שלך, וראיתי שחשוב לך לשפר ערכים בתחום מדעי המחשב. אם כך, אשמח אם תכתבי את הערך שיטות פורמליות, שהוא היחיד שחסר כיום בתבנית:מדעי המחשב. תודה, -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 15:47, 5 באוגוסט 2021 (IDT)

נשמע מעולה! אני בתקופה יחסית לחוצה אז לא אספיק לכתוב אותו בזמן הקרוב (הזמן הפנוי שיש לי כרגע מספיק לעריכות קטנות ולניטור). אני מקווה שאתפנה לכך בעוד חודש פחות או יותר, אם הוא לא יכתב עד אז. ‏Saifunny‏ • שיחה 19:48, 5 באוגוסט 2021 (IDT)
תודה -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 08:32, 6 באוגוסט 2021 (IDT)

כל הכבוד על המאמץ🌠⭐🌟💯 Lolo2233 - שיחה 20:17, 11 באוגוסט 2021 (IDT)


סיועך בחתימה להצבעת שחזור[עריכת קוד מקור]

שלום סיפן, אני כותב ועורך כאן בחודשים האחרונים בנושאי אקדמיה, תקשורת, מדע ואישים, ונחשפתי לפועלך הרחב והמרשים. רציתי לבקש את סיועך בהוספת חתימה בעד פתיחת הצבעת שחזור לערך רני רביב (כרגע במצב טיוטה; ר' שיחה:רני רביב), האם תוכלי לסייע? המון תודה ושבת שלום, קוונטום דוץ - שיחה 14:18, 6 באוגוסט 2021 (IDT)

תודה רבה על העלאת הנושא, אלך לבדוק את הסוגיה ולהתעמק בה ואגיב בהתאם לדעה שאגבש . ‏Saifunny‏ • שיחה 14:24, 6 באוגוסט 2021 (IDT)
תודה על המענה המהיר והאדיב! קוונטום דוץ - שיחה 14:27, 6 באוגוסט 2021 (IDT)
הוספתי תגובה בדיון, והצבעתי בנוסף. ‏Saifunny‏ • שיחה 14:32, 6 באוגוסט 2021 (IDT)
ראיתי, המון תודה לך תודה קוונטום דוץ - שיחה 14:36, 6 באוגוסט 2021 (IDT)

נחסמתי[עריכת קוד מקור]

היי. נחסמתי מהוויקיפדיה עד שהמצא חונך תוכלי לעזור לי למצוא חונך בבקשה? Lolo2233 - שיחה 19:50, 11 באוגוסט 2021 (IDT)

בטח Lolo2233, רשימת החונכים נמצאת כאן. אתה יכול לכתוב בקשה לליווי חונך בדף הזה, ומי שפנוי יפנה אליך ויעזור. ‏Saifunny‏ • שיחה 19:56, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
כן אבל לוקח להם מלא זמן לענות Lolo2233 - שיחה 20:04, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
איך אתה יודע? אני לא רואה שניסית לכתוב בדף. ‏Saifunny‏ • שיחה 20:07, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
Lolo2233, בבקשה תפסיק להשחית לי את דף השיחה, או שיחסמו אותך גם מכתיבה בדפי שיחה. ‏Saifunny‏ • שיחה 20:16, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
סליחה Lolo2233 - שיחה 20:17, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
היי הרבה זמן לא דברנו Lolo2233שיחה19:55, 2 בספטמבר 2021 (IDT)


שאלה של פרצטמול (12:40, 22 באוגוסט 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום Saifunny, אני משתמש חדש, ובמהלך חיפוש עריכות מוצעות, נתקלתי בערך שיוותריום. אני רוצה להרחיב אותו, אבל אני לא יודע איך ליצור קליידוגרמות בוויקיפדיה. איך יוצרים כאלה? והאם את יכולה בבקשה לעבור על הטיוטה שלי ולעזור לי בה? --פרצטמול - שיחה 12:40, 22 באוגוסט 2021 (IDT)

הי פרצטמול, הרחבת הערך נשמעת לי כמו רעיון נהדר. האם יש לך דוגמה לערך שיש בו קליידוגרמה? אם כן, ניתן להשתמש בה בשביל להבין איך יוצרים אחת. אם לא, אז או שלא מקובל ליצור קליידוגרמות, או שתצטרך לייצר באופן חיצוני ולהשתמש בה כתמונה. אשמח לעזור עם הטיוטה. איפה היא נמצאת? ‏Saifunny‏ • שיחה 19:41, 22 באוגוסט 2021 (IDT)
בזמן שחיכיתי לתשובה, נשענתי על מדריכי ויקיזציה, הרחבתי את הטיוטה, הוספתי קישורים פנימיים, העברתי את הטיוטה לערך הראשי ופניתי למחיקת הטיוטה שנמחקה על ידי התו השמיני. תוכנה נמצא כעת בדף שיוותריום. בנוגע לקליידוגרמה, לאחר מעבר מעמיק יותר על הנתונים, התברר כי התוכן מוגן בזכויות יוצרים, וייצירת הקליידוגרמה תפר אותה. בסוף מצאתי את התבנית שהיא תבנית:קלייד. תודה על המילים החמות, פרצטמול - שיחה 20:07, 22 באוגוסט 2021 (IDT)
ואו אתה מהיר! סליחה על העיכוב במתן התשובה, אני נמצאת במקום לא שגרתי ולכן נבצר ממני לערוך בוויקיפדיה בתדירות הרגילה. כל הכבוד לך, אני שמחה לראות את הפרואקטיביות ואת האקטיביות שלך. איזה כיף שהתחלת לערוך בויקיפדיה וברוך הבא! אני כאן לכל שאלה שתעלה (אשתדל להשיב מהר יותר בפעם הבאה) ‏Saifunny‏ • שיחה 21:05, 22 באוגוסט 2021 (IDT)

שאלה של פרצטמול (06:59, 23 באוגוסט 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום Saifunny ובוקר טוב. אני רוצה להרחיב את הערך עיט צפרדעים, אך נתקלתי במחקר הבא: https://repository.si.edu/bitstream/handle/10088/6276/2005B_Helbig_et_al.pdf. אני לא מצליח להבין מהו סוג הרישיון של זכויות היוצרים: מה מותר ומה אסור לעשות איתו? הכוונה - האם מותר להשתמש במאמר זה לצורך עריכה תוך אזכורו? תודה, פרצטמול - שיחה 06:59, 23 באוגוסט 2021 (IDT)

וגם, מהי המדיניות במידה שצריך לתרגם שם סוג שאין לו שם בעברית, משתמשים בשם המדעי? האנגלי? מתרגמים את האנגלי? פרצטמול - שיחה 08:11, 23 באוגוסט 2021 (IDT)
בוקר טוב פרצטמול, שאלת שאלות נהדרות. לגבי המחקר - ניתן להשתמש במידע הכתוב בו, ולאזכר אותו כהערת שוליים בכל מקום שבו השתמשת במידע כזה (כמובן בהתאם למקובל בוויקיפדיה - עדיף בסוף משפט או בסוף פסקה הלקוחים מהמאמר). כמובן שאסור להעתיק טקסט שלם כדי לא להפר זהויות יוצרים, אך ניתן להשתמש במידע ולנסח מחדש במילים שלך, בכתיבה המתאימה לוויקיפדיה מבחינה אנציקלופדית. תמונות מהמאמר אי אפשר להעלות לוויקיפדיה, אלא אם תקבל כרגיל אישור זכויות יוצרים מיוצרי התמונות.
לגבי תרגום שם לעברית, אם באמת לא מצאת אזכור לשם בעברית, ניתן לנסות לתרגם את השם האנגלי. תוכל להתייעץ בייעוץ לשוני. אם השם האנגלי לא נשמע טוב בתרגום אז עדיף להישאר עם שם ערך שכתוב באנגלית, אך הדבר יקשה על כתיבת הערך. אני חושבת שהתשובה תלויה במקרה עצמו, ולכל מקרה תהיה תשובה אחרת. תרצה לכתוב את השם הספציפי שרצית לתרגם? ‏Saifunny‏ • שיחה 09:08, 23 באוגוסט 2021 (IDT)
עיט מנוקד, spotted eagle (Clanga) פרצטמול (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
פרצטמול, נשמע לי כמו תרגום נהדר שאפשר להשתמש בו בערך בעברית. ‏Saifunny‏ • שיחה 09:20, 23 באוגוסט 2021 (IDT)


שאלה של הוג דוגלאס (12:49, 19 בספטמבר 2021)[עריכת קוד מקור]

r --הוג דוגלאס - שיחה 12:49, 19 בספטמבר 2021 (IDT)

ניאנדרטל או שמא ניאנדרתל[עריכת קוד מקור]

נראה לי שלא קראת עד תום את פיסקת etymology בערך האנגלי. היה ראוי לנהל דיון לפני ביטול תיקון, גם כדי למנוע 'מלחמת עריכה', וגם כי יש מקום לדיון ראוי בין עורכים, והתייחסות לסיבת השינוי, בין אם נכונה היא ובין אם לאו. לכשאתפנה יותר, אעלה לשיחת הערך את הביסוס האטימולוגי לשינוי. בנצי - שיחה 12:42, 21 בספטמבר 2021 (IDT)

בנצי, קראתי את הפסקה, וגם את הערך בגרמנית. מכיוון ששם הערך בעברית הוא ״ניאנדרטל״, הגיוני שפסקת האטימולוגיה תפתח בשם זהה ולא בהצדקה לשם שכתוב בכתיב שונה. בהקשר של המשפט הראשון בפסקה, נכון להשתמש במילה ניאנדרטל כי אין בו שום אזכור לשם הישן. הפסקה השניה היא זו שדנה בשם הישן - ניאנדרתל, ובשינוי הכתיב שגרם לצורת האיות החדשה, ולכן מתאים להזכיר את השם ״ניאנדרתל״ בפסקה הזו.
השקעתי מחשבה בסוגיה של פתיחת דיון בדף שיחה לעומת שחזור, אך החלטתי שבמקרה הזה יהיה נכון לשחזר, ונוכל לפתוח דיון בדף השיחה לאחר מכן, אם לא תקבל את ההסבר. זו הסיבה שבגללה כתבתי הסבר מפורט מאוד בתקציר השחזור. ‏Saifunny‏ • שיחה 12:51, 21 בספטמבר 2021 (IDT)

שאלה של ניסים80 (06:58, 3 באוקטובר 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום איך אני פותח ערך חדש לחלוטין --ניסים80 - שיחה 06:58, 3 באוקטובר 2021 (IDT)

בוקר טוב ניסים80, כאשר יוצרים ערך חדש, עדיף ליצור אותו בטיוטה. שמתי לך בדף השיחה הודעת ״ברוך הבא״ שכתובים בה קישורים שימושיים להתחלת התהליך כעורך חדש בוויקיפדיה.
כדי ליצור טיוטה - לחץ על הכפתור בצורת האיש בצד שמאל למעלה של המסך, ותבחר ב״טיוטה״. שם תוכל להתחיל להתנסות בהוספת הערך. כאשר תחשוב שהוא מוכן, תוכל לבקש להעביר אותו למרחב הערכים, כדי שיהפוך להיות ערך שמשתמשים יכולים לראות ולקרוא. ‏Saifunny‏ • שיחה 09:07, 3 באוקטובר 2021 (IDT)

חסינת חסימת IP[עריכת קוד מקור]

שלום רב, לאור הדיון בדלפק הייעוץ הבאתי לך הרשאה למשך שבוע. אשמח שבשבוע הזה תבדקי האם את יכולה לערוך גם מהנייד. כדי לוודא שזה פותר את הבעיה. אשמח שתעדכני כאן או בדלפק הייעוץ. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:28, 3 באוקטובר 2021 (IDT)

תודה יונה, ביצעתי מספר עריכות מהטלפון ונראה שזה באמת פותר את הבעיה. ‏Saifunny‏ • שיחה 14:21, 3 באוקטובר 2021 (IDT)

הנחת תבנית:הונחה תבנית חשיבות, ראשונה על חיי[עריכת קוד מקור]

הי Saifunny, ביצעתי ניסיון ראשון על חי/אמת של הנחת התבנית החדשה שיצרתי בדף השיחה של Avinat בעקבות הנחת תבנית חשיבות על הערך אבינת גוטסמן שהוא כתב. מה דעתך? . . . Crocodile2020 - שיחה 02:30, 6 באוקטובר 2021 (IDT)

ראי כאן הונחה תבנית חשיבות . . . Crocodile2020 - שיחה 02:35, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
הי Crocodile2020, אני חושבת שהצבעים לא כל כך נעימים לעין. קשה לקרוא את הכתב על התיבה הירוקה, והאדום בצד לא מאוד מתאים. בנוסף, נראה שהקישור לדיון החשיבות אדום. מעבר לכך, כדאי לבצע הגהה כי ישנן מספר שגיאות כתיבה.
אתעמק יותר בצהרים, ואוסיף אם יהיה לי משוב נוסף. ‏Saifunny‏ • שיחה 08:20, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
כמו כן, אני חושבת שהניסוח ששלחתי באימייל עדיף ממספר סיבות.
הראשונה היא שאני לא מאוד אוהבת את השימוש ב״להגן״ כאילו אנחנו בית משפט ותובעים את יוצר הערך. אני חושבת שהזמנה לטעון ולנמק עדיפה על פני להגן.
השניה היא שהניסוח שכתבתי יותר נייטרלי ולא מכריח את כותב הערך לבצע פעולות. אם הוא לא רוצה, הוא לא מחויב לעשות זאת.
השלישית קשורה למשפט העוסק בדפי המידע לקריאה. המילה ״ללמוד״ גורמת להרגשה שאתה מצווה על האדם ללכת ולעשות עבודת מחקר מעמיקה, לשנן את הדפים, ולהיבחן עליהם בסוף. זה לא המצב, הם רק דפי עזר. ‏Saifunny‏ • שיחה 08:29, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
כאשר מזמינים את כותב הערך להשתתף בדיון חשיבות, כדאי להבהיר לו את מעמדה של הבהרת החשיבות שבכוחו להציע. עלי - שיחה 08:41, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
Saifunny, תודה על הערותיך. אבצע תיקונים בתבנית על בסיסם. באשר לצבעים בכוונה בחרתי בהם על מנת שלא ניתן יהיה להתעלם מהתבנית. אנסה לשנות את הצבעים. לאורך כל הטקסט אני כותב בלשון המלצה... אני ממליץ ... כמובן שאין כאן חיוב כלשהו. בכל מקרה אשפר עוד את הטקסט על בסיס הצעתך. . . Crocodile2020 - שיחה 12:48, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
עלי, תודה. אני חושב שבדף ויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית נמצאת ההבהרה למעמדה של הבהרת החשיבות. על כן אני ממליץ לחזור וללמוד את הדף במסגרת התבנית החדשה. . . Crocodile2020 - שיחה 12:48, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
Crocodile2020, לידיעתך, כבר קיימת התבנית הוותיקה {{הונחה תבנית חשיבות}}. Dovno - שיחה 17:35, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
Dovno, ידוע לי ואני מנסה לערוך מחדש את התבנית שתהיה יותר ידידותית במיוחד לעורכים החדשים. . . Crocodile2020 - שיחה 17:43, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
אם כך, אציע לנהל דיון בדף השיחה של התבנית ולהזמין לשם מלוח המודעות - בכל מקרה צריך יהיה להסביר שם שינוי מוצע לעיצוב הישן שלה. Dovno - שיחה 17:55, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
Dovno, אין בעיה בו נתקדם גם משם. . . Crocodile2020 - שיחה 18:41, 6 באוקטובר 2021 (IDT)

העברת טיוטות[עריכת קוד מקור]

מומלץ לבצע את העברה תוך מעבר בדף ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה זה נותן גם תיעוד וגם עוד זוגות עיניים שעוקבות, וכמובן גורם לעורכים נוספים לתקן ולערוך את הדרוש, תודה • חיים 7שיחה23:11, 7 באוקטובר 2021 (IDT)

חיים 7, אתה מתכוון לערכים של משתמשים חדשים, או לערכים שאני כותבת? ‏Saifunny‏ • שיחה 23:14, 7 באוקטובר 2021 (IDT)
רק משתמשים חדשים • חיים 7שיחה23:19, 7 באוקטובר 2021 (IDT)
בסדר, אבל מה קורה אם אני כן רוצה שהמשתמש יתנסה בעצמו בפרוצדורה שיש לבצע מיד לאחר ההעברה (קטגוריות, בינויקי, קישורים מערכים אחרים), בהנחה שהוא קיבל הסבר מפורט על השלבים הללו? ‏Saifunny‏ • שיחה 23:28, 7 באוקטובר 2021 (IDT)
הוא יוכל לבצע הכל בעצמו, הסיבה לשימוש בדף שציינתי הוא בעיקר לעשות סדר בהעברות כפי שכתבתי.
שם, המשתמש יכול להעלות בקשה, ואת תמיד תוכלי לבצע את העברה ולאפשר למשתמש לעשות את מה שאת מעוניינת שיעשה • חיים 7שיחה23:31, 7 באוקטובר 2021 (IDT)
בסדר גמור, תודה. ‏Saifunny‏ • שיחה 23:31, 7 באוקטובר 2021 (IDT)


היי[עריכת קוד מקור]

היי, במיזם הטלפונים אחלפתי תמונה תוכלי להחליף לשים בבקשה את התמונה בתבנית תבנית:משתמש משתתף במיזם הטלפונים? Lolo2233שיחההצטרפו למיזם הטלפונים20:07, 27 באוקטובר 2021 (IDT)

בוצעSaifunny‏ • שיחה 20:12, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה! זה יותר יפה נכון? Lolo2233שיחההצטרפו למיזם הטלפונים20:12, 27 באוקטובר 2021 (IDT)

שאלה של פרצטמול (13:37, 12 בנובמבר 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום וצהרים טובים. אוכל לקבל ממך חוות דעת על טיוטה:ירגזי שחור-כיפה? תודה, פרצטמול - שיחה 13:37, 12 בנובמבר 2021 (IST)

ראיתי שהיא כבר הועברה למרחב הערכים Saifunny‏ • שיחה 18:36, 12 בנובמבר 2021 (IST)
פרצטמול, נראה נהדר! הייתי חושבת אם יש דרך אחרת לכתוב את הפסקה שמכילה את השמות של כמעט כל האזורים בארצות הברית ובקנדה תחת ״תפוצה ובית גידול״ כך שלא תהיה כל כך מפורטת וכחולה, ועדיין תכיל את המידע הרלוונטי. ‏Saifunny‏ • שיחה 18:48, 12 בנובמבר 2021 (IST)
תודה רבה וערב טוב! פרצטמול - שיחה 18:56, 12 בנובמבר 2021 (IST)


ברכות על התנדבותך לערוך את חדשופדיה[עריכת קוד מקור]

בהצלחה בפרוייקט שלקחת על עצמך יחד עם קוונטום דוץ. אני בטוח שנראה דברים חשובים וחדשים. ....Crocodile2020 ‏• שיחה 12:43, 14 בנובמבר 2021 (IST)

תודה רבה! אני בטוחה שיהיה נפלא. ‏Saifunny‏ • שיחה 12:51, 14 בנובמבר 2021 (IST)
מצטרף - שמח שלקחתם על עצמכם להשאיר את המיזם פעיל, אני בטוח שתהנו איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:24, 15 בנובמבר 2021 (IST)
מצטרפת לברכות ומודה על רוח ההתנדבות והתרומה לוויקיפדיה. ובהזדמנות זו, מה דעתך להתמנות למפעילה? אני בטוחה בהתאמתך לתפקיד, וגוף המפעילים הנוכחי זקוק לזריקת עידוד.שלומית קדם - שיחה 18:05, 15 בנובמבר 2021 (IST)
כל הכבוד על ההתנדבות כל הכבוד! בלונים ולגבי שאלתה של שלומית, שמתי לב שהציעו לה בעבר להתמודד לתפקיד... עכשיו רק נחכה ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 18:07, 15 בנובמבר 2021 (IST)
Crocodile2020 , שים לב שאני עדיין אמשיך להפעיל את חדשופדיה. סיפן וקוונטום דוץ לקחו על עצמם את הפרויקט הגדול של עריכת הטילדה הרביעית הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 21:37, 15 בנובמבר 2021 (IST)
תודה רבה לכולכם על הברכות ועל התמיכה.
תודה שלומית. לגבי ההצעה להגיש מועמדות למפעילה, אני בהחלט אשקול זאת בחיוב, אך אעדיף לחכות לתקופה קצת פחות עמוסה בחיי, כדי שאוכל להשקיע בפעילות במסגרת התפקיד. התשובה המאוחרת שלי לברכות הללו מעידה על הפנאי המועט שיש לי בימים אלו. אני מקווה שדברים ישתנו בהקדם, ועד אז - אני משתדלת לתרום בזמני הפנוי בדרכים אחרות (וכנראה שלא פחות משמעותיות). ‏Saifunny‏ • שיחה 23:23, 15 בנובמבר 2021 (IST)
העיתונאי המנטר, תודה על ההבחנה המדייקת. אני רציתי רק לברך את המתנדבים החדשים וחס וחלילה לא לפגוע באף אחד. .... Crocodile2020 ‏• שיחה 08:48, 16 בנובמבר 2021 (IST)

למידה עמוקה[עריכת קוד מקור]

היי, מסתבר שלפני חודש נכתב הערך למידה עמוקה (שתכננתי לכתוב לבד, אבל הקדימו אותי), הערך ברובו הוא תרגום מכונה וחסר בו הרבה פרטים (צריך להעביר אליו חלק מרשת עצבית מלאכותית ולנסח את כל שאר הפרקים). תרצי לתת יד בשכתוב שלו? מה, באמת? 22:55, 20 בנובמבר 2021 (IST)

כן, אשמח מאוד! ‏Saifunny‏ • שיחה 23:02, 20 בנובמבר 2021 (IST)


טיוטות פרטיות[עריכת קוד מקור]

אני פונה אלייך מכיוון שאני רואה שאת פעולת בהעברות הערכים החדשים כעת על מדעניות אמריקאיות. ראשית שימי לב שבחלקן יש שגיאות פרמטריות (הערות שוליים , ותבניות אחרות).
שנית, כדאי לעודד את המשתמשים להשתמש במרחב טיוטה ולא בטיוטה פרטית, גם מפני שאנונימיים לא יכולים לערוך טיוטות פרטיות, וגם טיוטות שננטשות זוכות לעיתים לחיים חדשים. • חיים 7שיחה16:37, 26 בדצמבר 2021 (IST)

ההעברה נעשתה במסגרת מפגש של תוכנית אלפא. היו שני ערכים כאלו שאני מודעת אליהם, ואני מתכננת לעבור על הכל ולתקן - אל דאגה. ‏Saifunny‏ • שיחה 17:19, 26 בדצמבר 2021 (IST)
בוצע ‏Saifunny‏ • שיחה 17:23, 26 בדצמבר 2021 (IST)
אנחנו הולכים לעבור על כל הערכים שהועברו בתום הסדנה - לכן, אין לך מה לדאוג. ‏Saifunny‏ • שיחה 17:33, 26 בדצמבר 2021 (IST)

שאלה של Dan Moshayev (09:46, 27 בדצמבר 2021)[עריכת קוד מקור]

איך יוצרים ערך חדש בויקיפדיה? --Dan Moshayev - שיחה 09:46, 27 בדצמבר 2021 (IST)

הי Dan Moshayev, כדי ליצור ערך חדש מומלץ קודם לכתוב את הטקסט בטיוטה, ולאחר מכן לבקש שיעבירו אותה להיות ערך במרחב הערכים. כדי ליצור טיוטה תוכל ללחוץ על התפריט שמופיע לך משמאל למעלה (ליד שם המשתמש), ולאחר מכן על טיוטה. שם גם יופיע הסבר על אופן ההעברה לאחר סיום הכתיבה. מומלץ להיעזר בערכים קיימים דומים לערך שתכתוב, ובויקיפדיה:צעד אחר צעדSaifunny‏ • שיחה 13:18, 27 בדצמבר 2021 (IST)


רשת עצבית מלאכותית[עריכת קוד מקור]

הי סיפן, התפנה לי קצת זמן ואני מתכוון לשפר את הערך של רשת עצבית מלאכותית. אשמח אם תצטרפי אלי, מה דעתך? מה, באמת? 16:38, 16 בינואר 2022 (IST)

אני אשמח מאוד להצטרף אליך. באיזו תצורה תרצה שנעבוד? ‏Saifunny‏ • שיחה 23:45, 16 בינואר 2022 (IST)
אני חושב בפסקאות. אני כרגע עובד על שכתוב והרחבה של פסקת ההיסטוריה, אם תוכלי לקחת פסקה אחרת ולטפל בה (צריך לאחד את הפסקאות על אלגוריתם ללימוד הרשת ותהליך "אימון" הרשת, לשכתב את הפסקה על מבנה רשת עצבית ולעדכן את הפסקה של יישומים). אפשר גם אחרי שכל אחד מטפל על פסקה שהשני יעבור עליה לביקורת או משהו כזה. מה, באמת? 10:16, 17 בינואר 2022 (IST)

עזרה בגרמנית?[עריכת קוד מקור]

שלום לך! ראיתי בדף השיחה של אלדד שחיפשת מישהו. במידה ועדיין רלוונטי, אשמח לעזור. תגיבי כאן או בדף השיחה שלי. כל טוב! --Kippi70 - שיחה 10:43, 20 בינואר 2022 (IST)

תודה רבה Kippi70, משתמש אחר עזר לי. אזכור אותך למקרה שאצטרך עזרה נוספת בגרמנית. ‏Saifunny‏ • שיחה 14:50, 20 בינואר 2022 (IST)


אני זקוק לעזרתך[עריכת קוד מקור]

אני זקוק לעזרתך
שלום Sainuffy,

לא הצלחתי למצוא את הכפתור לשלוח לך הודעה רגילה אז אני אשלח לך ויקי-אהבה במקום ♥ גם מגיע לך אותו בלי קשר :) בכל אופן, אני זקוק לעזרתך ונראה לי שתוכלי לעזור לי... אני כבר תקופה מתעניין במוזיקה קלאסית, אני ממש אוהב את המלחינים שופן, מוצרט ובמיוחד ואת רחמנינוב. ונתקלתי במונח "אוקטבה". הבנתי שמדובר במרווח בין כמה תווים. אז יש לי כמה שאלות: 1. כמה אוקטבות יש לבן אדם ממוצע? 2. כמה אוקטבות היו לרחמנינוב? קראתי שהיו לו ידיים גדולות במיוחד. זה משפיע על כמה אוקטבות יש לו? 3. בנימה אישית, כמה אוקטבות יש לך?

תודהה :) שמוליק פסטנינו - שיחה 20:34, 9 בפברואר 2022 (IST)

מצטער סיפן על הפלישה, פשוט נושא שאני מתעניין בו גם :) פסטנינו, נגני פסנתר מקצועיים יכולים לנגן בכל האוקטבות שיש בו (כמדוני זה 8). האוקטבות שיש לבן אנוש זה המנעד קול שלו - טווח הצלילים שאדם מצליח להגיע אליהם, מהנמוך עד לגבוה ביותר. זמרת שתמיד עולה בשיחות על אוקטבות היא מריה קארי. לקארי יש יכולת מיוחד - קולה נע בין 5.5 אוקטבות - שבנימה אישית זה די מטורף. לגבי האדם הממוצע - זה מאוד משתנה בנתונים. לגברים יש מנעד (אוקטבות) מצומצם, ולנשים יש רחב יותר. לי למשל, על-אף שאני בן, יש מנעד קול יחסית רחב (4 ושליש אוקטבות), זה בגלל הפיתוח קול שאני עושה במשך שש שנים. ידיים גדולות אכן עשויות להשפיע על נגינתו. תכלס, כל נגן יכול לנגן על הפסנתר מקצה לקצה. יתכן שידיים גדולות נותנות "יתרון" לתנועה מהירה בין קליד לקליד. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 21:02, 9 בפברואר 2022 (IST)


הוספת מקורות[עריכת קוד מקור]

שלום, אני עורך יחסית חדש לויקיפידה בשפה העברית, אני לא מסתדר עם תבניות מקור. האם יש איזה אתר חיצוני, טריק או עצה לעריכה ו/או בדיקה שלהם, כי כרגע זה מתיש, במקרה הטוב. --צבילי - שיחה 08:23, 20 במרץ 2022 (IST)

שלום צבילי, ברוך הבא לוויקיפדיה!
האם אתה משתמש בעריכת קוד מקור או בעריכה חזותית?
אני ממליצה לנסות להוסיף מקורות מהעריכה החזותית, מכיוון שהיא מאפשרת למלא את כל הפרמטרים ויוצרת את התבנית בעצמה, ויש שם אפילו אפשרות ליצירה אוטומטית בהינתן קישור לאתר.
כמו כן, תוכל לקרוא מידע נוסף בדף התיעוד של התבנית או בדף העזרה של הערות שוליים. ‏Saifunny‏ • שיחה 09:22, 20 במרץ 2022 (IST)
מאז ומתמיד השתמשתי בעריכת קוד מקור, אני אנסה לבדוק אם עריכה חזותית הבשילה או לפחות תעזור פה. תודה.--צבילי - שיחה 07:34, 21 במרץ 2022 (IST)
מעולה, אני מקווה שתמצא את העורך החזותי נוח בהקשר הזה. תוכל לעדכן אותי, אם תרצה. אשמח לשמוע האם זה עזר. ‏Saifunny‏ • שיחה 07:43, 21 במרץ 2022 (IST)

שאלה של Benyosi (10:23, 22 במרץ 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מנסה להכניס תמונות לכתבה שערכתי על פיטאיה. אך המערכת לא נותנת לי, היא טוענת שהתמונות צולמו על ידי מישהו אחר. אני בעצמי צילמתי את התמונות לאתר של החברה שלנו, התמונות צילמו על ידי ולא על ידי מישהו אחר. אשמח לעזרתך --Benyosi - שיחה 10:23, 22 במרץ 2022 (IST)

שלום Benyosi, איך ניסית להעלות את התמונות? ניסית להעלות לוויקישיתוף או לשרת של ויקיפדיה? ‏Saifunny‏ • שיחה 11:00, 22 במרץ 2022 (IST)
שלום, אני לא בטוח איך נקרא אופן העלאת התמונות, בזמן שעשיתי עריכת מאמר לחצתי על סימן של העלאת תמונות ועשית העלאה דרך הקישור הזה, אך המערכת לא קיבלה את התמונה בטענה שהיא לא מקורית Benyosi - שיחה 11:09, 22 במרץ 2022 (IST)
Benyosi, הבנתי. האם כשהעלית את התמונה העלית את התמונה המקורית שצילמת ששמורה על המחשב שלך, או ששמרת את התמונה מהאתר של החברה ואותה ניסית להעלות? ‏Saifunny‏ • שיחה 12:13, 22 במרץ 2022 (IST)
לא העלאתי את מקור התמונה, אלא שמרתי תמונות במחשב והעלאתי מהעותק שיש במחשב שלי. אני אציין- התמונות שימשו אותי לצורך אתר האינטרנט שלי ולכן יש עליהם כיתוב גם של שם הזן גם של שם החברה שלי והכתובת שלה Benyosi - שיחה 13:10, 22 במרץ 2022 (IST)
Benyosi, נשמע שהסיבה לחסימת ההעלאה די ברורה עכשיו. אני ממליצה לך לנסות להעלות את התמונות המקוריות שצילמת, ולא להוריד אותן מהאתר. עדכן אותי אם זה יעבוד, ואם לא - נמצא פתרון אחר. ‏Saifunny‏ • שיחה 18:37, 22 במרץ 2022 (IST)
@Benyosi, @Saifunny: אני חושב שיש כאן בעיה אחרת.
לפי מה שהבנתי מהתיאור שלך, לחצת על הכפתור של הוספת/צירוף תמונות (שכבר עלו) ולא פנית לדף העלאת תמונות (חדשות).
כדי להעלות תמונות חדשות, יש לעבור לאשף ההעלאה בוויקישיתוף. (הסבר). —מקף 12:09, 23 במרץ 2022 (IST)
מקף, באיזה שלב בדרך בשימוש בתמונות קיימות המערכת יכולה לחסום את השימוש ולומר שמדובר בהפרת זכויות יוצרים? מה שחשבתי שקרה זה שהוא באמת ניסה להוסיף בהתחלה מהצירוף של התמונות, ושם הוא לחץ על העלאה שמעבירה אותו להעלאה לשרת של ויקיפדיה, ואז התקבלה השגיאה. ‏Saifunny‏ • שיחה 12:31, 23 במרץ 2022 (IST)
אני לא בטוח שהוא הגיע לאשף ההעלאה. זה נשמע כמו כלי הוספת המדיה בעורך החזותי – לא? —מקף 12:38, 23 במרץ 2022 (IST)
מקף, כן, והוא לא שקול להעלאה לשרת של ויקיפדיה (לא לוויקישיתוף כמובן, אלא העלאה לשרת עצמו)? חשבתי שהעלאת מדיה ״אינליין״ שקולה להעלאת קבצים שאין עליהם זכויות יוצרים לשרת. אם זה לא עולה לשם, לאן זה כן עולה? ‏Saifunny‏ • שיחה 12:43, 23 במרץ 2022 (IST)
אני כבר לא בטוח, אולי זה בדיוק אותו הדבר.
בכל מקרה, אולי כדאי לנסות להעלות את זה לוויקישיתוף, ולראות אם גם שם יש את הבעיה (תמיד עדיף שם על פני השרת המקומי, שנועד בעיקר בשביל שימוש הוגן). —מקף 12:47, 23 במרץ 2022 (IST)
תודה מקף, אני בעד ניסיון כזה, אם כי אני עדיין חושבת שיכול להיות שהבעיה נובעת מה-metadata של התמונה כפי שהיא נשמרת כאשר מורידים אותה מהאתר, ושאם Benyosi היה מנסה להעלות אותה ישירות מהתמונה המקורית השמורה על המחשב זה היה יכול להסתדר. לדעתי כדאי לנסות את שתי ההצעות ולראות מה עובד.
אם שתיהן לא יעבדו, אני חושבת שכדאי לשאול את Geagea, ובכל אופן, תייגתי אותך כאן כדי שאולי תוכל לייעץ בסוגיה. ‏Saifunny‏ • שיחה 12:56, 23 במרץ 2022 (IST)
אין בדיקה אוטומטית לזכויות יוצרים. יכול שהקובץ כבר הועלה קודם ונמחק בעבר. כעקרון אם הקובץ היה קיים קודם לכן במקום אחר, גם אם אתה צילמת אותו, צריך לשלוח אישור ל-OTRS לפי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS. ‏Geagea - שיחה 14:47, 23 במרץ 2022 (IST)
Saifunny‏ שלום, הצלחתי להעלות תמונה אחד של פיטאיה מזן מלך המדבר, אבל משום- מה אני רואה אותה עכשיו פעמיים, גם בגלריה וגם בצד שמאל, קצת מעל הגלריה. הייתי רוצה להשאיר אותה בגלריה ולהוריד את התמונה שהיא בצד שמאל. בקשר לשאלה הקודמת- הבנתי שלא ניתן להעלות תמונה עם כיתוב עליה, אפילו אם זה רק שם של זן, כי ויקיפדיה רואה בזה תוכן פירסומי. אחפש אצלי תמונות אחרות של פיטאיה מזן בילו ואנסה להעלות אותן. תודה רבה על העזרה Benyosi - שיחה 12:53, 23 במרץ 2022 (IST)
מעולה Benyosi, מחקתי את התמונה שמחוץ לגלריה. אשמח לשמוע אם הפעולה בוצעה לשביעות רצונך. ‏Saifunny‏ • שיחה 13:00, 23 במרץ 2022 (IST)
Saifunny‏ שלום, בדקתי עכשיו את הכתבה על פיטאיה ואני רואה שהורידו את כל מה שניסיתי לשנות בה. מדוע זה קרה? מי שהתחיל בגידול מסחרי של פיטאיה והראשון שעשה ייצוא מישראל- זה הייתי אני- יוסי צפריר. כאשר את הייחורים הראשונים של הטיפוס הוויטנמי קיבלנו מאוניברסיטת באר שבע. בנוסף, המידע על זנים של פיטאיה שמצוין בכתבה הנוכחית אינו מדויק- קיימים עוד זנים של פיטאיה שפותחו במשק צפריר, בנוסף, קיים גם זן של פיטאיה חורפית, שזה לא מצוין בכתבה כרגע.
אינני מעוניין בפרסום, כתבתי את זה לא בשביל הפרסום, אני מעוניין שיהיה רשום מידע אמיתי.
נ.ב. - יש לי אישור על זכויות מטפחים על זן בילו שאני פיתחתי. אם יש צורך אני יכול לשלוח לכם. Benyosi - שיחה 13:08, 23 במרץ 2022 (IST)
היי,
במקרה אני עשיתי את זה.
אשמח אם תוכל להוסיף את המועד והמיקום בו התחילו לגדל פיטאיה בישראל, בתוספת סימוכין – אבל לא מעבר לזה. צריך לזכור שיש עוד מאות מדינות בעולם, והצידוק היחיד להוספת המידע היא שיש פיתוח ישראלי שקשור לפרי. —מקף 13:11, 23 במרץ 2022 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: Benyosi, נראה שחלקים מהתוספות נכתבו בצורה לא אנציקלופדית והכילו מילים שלא תואמות כתיבה אנציקלופדית כמו ״בזן הטעים ביותר״ או ״יוסי צפריר MSc״. אני חושבת שעיקרי התוספת היו טובים, ואני חושבת שכדאי לנסות לנסח בצורה שונה שיותר תתאים. הכתיבה על משק צפריר היא בסדר, אבל עדיף שתהיה מגובה במקורות שמוכיחים את הכתוב. אתייג גם את מקף ששחזר את העריכות שאולי יוכל להוסיף על ההסבר שלי. ‏Saifunny‏ • שיחה 13:15, 23 במרץ 2022 (IST)
בדיוק. אין לי התנגדות להוספה מפני שיש משהו מיוחד לכתוב על ישראל, בניגוד למדינות אחרות. אבל הכתיבה צריכה להיות יבשושית – מיקום גאוגרפי ומועד תחילת הגידול, בתוספת מקור. —מקף 13:25, 23 במרץ 2022 (IST)
Saifunny‏ שלום, תודה על התשובה, הבנתי מה היתה הבעיה. אבל יש לי כמה שאלות : אכן פיתחתי זן חדש שנקרא "בילו" במשק שלי בכפר בילו, יש לי את האישור על זכויות מטפחים, אבל אני לא יודע איך אני יכול לצרף את האישור? האם צריך לצרף אותו כמו תמונה לכתבה? או לשלוח למייל למישהו שיאשר שאכן האישור שלי בסדר? אותה השאלה לגבי שאר האישורים- למשל- "יוסי צפריר MSc "- MSc- זהו בעצם קיצור של התואר שלי- master of science מאוניברסיטת קליפורניה (איך ולמי אני יכול לצרף את האישור?) , יש לי כמה פרסים, למשל פרס אגריטך לשנת 2003 על הכנסת גידול חדש "הפיטאיה" או פרס ממועצת הצמחים לשנת 2012 על תרומתי לחקלאות בישראל. האם אני צריך לצלם את הפרסים ולשלוח למישהו בויקיפדיה? בקשר לטעם של הזן "בילו" - יש לי תוצאות של 2 בדיקות טעם- בישראל ובארה"ב - ובהם הזן הוכרז כטעים ביותר בין שאר הזנים. האם צריך לשלוח למישהו את כל החוברת של ביצוע מבחן הטעם? בנוסף, עוד שאלה- איזה עוד סימוכין אני יכול להוסיף שמעידות על שהתחלתי לגדל את הפיטאיה בישראל בכפר בילו בתחילת שנות ה-90? אודה מאוד לתשובתך. Benyosi - שיחה 10:37, 27 במרץ 2022 (IDT)
שלום Benyosi, אין צורך לשלוח אישורים ותארים.
מה שצריך לעשות הוא להבין איך כותבים את המידע האובייקטיבי בכתיבה שמתאימה לאנציקלופדיה, וכנראה שהחלק שמתאים לכתוב הוא אלו זנים פותחו בארץ ומתי. האסמכתא שיש לצרף היא קישור למקור מהימן שטוען את העובדה הזו, למשל כתבה בעיתון שנחשב מהימן, מאמר מדעי, ספר וכדומה.
לגבי בדיקות הטעם - טיב של טעם הוא דבר סובייקטיבי. אין מקום לציין זאת בוויקיפדיה. אם אתה רוצה לדבר על הטעם אז אפשר לציין זאת במקרה שבו קודם לכן הפרי היה חסר טעם, והמחקר אפשר לייצר פירות שיש להם טעם - זו עובדה אנציקלופדית. ‏Saifunny‏ • שיחה 15:14, 30 במרץ 2022 (IDT)

טיוטה:יהדות ונציה[עריכת קוד מקור]

שלום סיפן!
אמש במפגש התחלנו לעבוד על הערך "יהדות ונציה". כיוון שלא התאפשר לך להשתתף בו, שמרנו עבורך מבעוד מועד את הפסקות על הקמת הגטו בעיר. נוסף על כך, שלחתי לחברי המועדון בדואר האלקטרוני צילומים של דפי הספר הרלוונטיים לכתיבה. נסי לחפש את המייל ששלחתי (אולי הוא מופיע בקטגוריית "ספאם"). את יותר ממוזמנת לערוך את הטיוטה בכל עת שתרצי!
שבת שלום! כובש המלפפוניםשיחה 15:11, 25 במרץ 2022 (IDT)

תודה כובש המלפפונים, איזה כיף! האימייל באמת היה בספאם. אשתדל לסיים לעבוד על הטיוטה בקרוב. ‏Saifunny‏ • שיחה 19:20, 25 במרץ 2022 (IDT)


שאלה של Yair1811 (23:21, 20 באפריל 2022)[עריכת קוד מקור]

היי, איך אני עורך דף? אני לא יודע איך.. תודה --Yair1811 - שיחה 23:21, 20 באפריל 2022 (IDT)

שלום Yair1811, כדי לערוך ערך, היכנס אליו, ובצד שמאל למעלה יש כפתור ״עריכה״. לאחר שתבצע את העריכה, לחץ על ״פרסום השינויים״. אני ממליצה לך להתחיל מקריאת ויקיפדיה צעד אחר צעד לפני שתבצע את העריכה הראשונה. ‏Saifunny‏ • שיחה 11:10, 21 באפריל 2022 (IDT)


לשאלתך לגבי תמונות מדוברות בית הנשיא.[עריכת קוד מקור]

אני מקבלת תמונות באופן שוטף ומעבירה למערכת ויקיפדיה:OTRS משתמש:Geagea הוא שלרוב מעלה את התמונות. תפני אליו בבקשה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 19:32, 5 ביולי 2022 (IDT)

תודה רבה ‏Saifunny‏ • שיחה 20:10, 5 ביולי 2022 (IDT)


שאלה של Melodygroup (07:58, 4 באוגוסט 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום --Melodygroup - שיחה 07:58, 4 באוגוסט 2022 (IDT)

שלום MelodygroupSaifunny‏ ♾ שיחה 08:32, 4 באוגוסט 2022 (IDT)