שיחת משתמש:אליהו יפרח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת מישהו שאין לו מחשב בנושא השלמת הערך מלכודות בפתיחה
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אליהו יפרח, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, life is good for me 16:32, 6 פברואר 2006 (UTC)

במידה ותצטרך הסברים, תוכל לבקש ממני, (גבעת זאב :-)).

פתיחות שחמט[עריכת קוד מקור]

הערכים שכתבת על פתיחות בשחמט הם התחלה טובה בתחום זה (ואני מקווה שתכתוב רבים נוספים). בכל מקרה, יש כמה כללים שאנחנו מנסים לשמור לשם האחידות. למשל, אין חותמים שם בערכים עצמם (שם הכותב נשמר תחת "גרסאות קודמות", ותמיד אפשר לברר מי כתב מה). כמו-כן, במקום category כתוב 'קטגוריה'. ואחרון: למרות שהערכים האלה יכולים בוודאי לשמש כספר לימוד, צריך לטשטש את העובדה הזו ולנסות לשוות להם מראה יותר עובדתי ונייטרלי. במקום "האם הינך רואה בעמדה זו את ההגנה הסיציליאנית בהיפוך צבעים ?", מספיק לכתוב "ההגנה הסיציליאנית בהיפוך צבעים".

אני מצרף גם את המבוא הסטנדרטי לסגנון כתיבה:

תודה על תרומתך לוויקיפדיה!

אנו יודעים כי זמנך יקר, אך על מנת שתהיה אחידות בוויקיפדיה, אנו מבקשים וממליצים לקרוא את המדריכים העוסקים בכתיבת ערכים חדשים:

בכל שאלה נשמח לעזור לך בדלפק הייעוץ.

בברכה,

עוזי ו. 16:31, 12 פברואר 2006 (UTC)

כדאי גם להפנות לתשומת לבך מיזם נוסף של קרן ויקימדיה, בשם "ויקיספר", שמטרתו לכתוב ספרי לימוד. אשמח מאוד לראות אותך כותב שם מדריך שחמט, תוך שימוש בסגנון אותו תמצא לנכון. כמובן שאין צורך לעשות "עבודה כפולה" - אין בעיה עקרונית עם כך שקטעים שלמים יופיעו גם בויקיפדיה וגם בויקיספר ללא שינוי. גדי אלכסנדרוביץ' 19:59, 15 פברואר 2006 (UTC)

ראיתי את השינוי שעשית בערך שחמט, ואני לא בטוח שהוא משפר את המצב. יש כמה כלים שכדאי להתרגל אליהם, ויכולים להתאים גם למצבים כאלה. ראשית, הכלי הבסיסי בויקיפדיה - קישור בצורה [[הצרחה]]. במספר רב של ערכים חשובים (לדוגמא, ראה [[ישראל]]), הערך עצמו נותן סקירה כללית, מתוך מודעות לכך שתת-הנושאים אינם מכוסים כראוי בערך. במקום זה, הערך כולל הפניה ברורה לערכי-משנה, בעזרת התבנית {{הפניה לערך מורחב|שם הערך}}. כך הקורא יכול לקבל את התמונה הכללית בערך הראשי, ואת הפרטים (אם רצונו בהם) בערך מורחב וממוקד.

גם במקרה של שחמט, צריך לתת תמונה כללית של הנושאים החשובים בשחמט, ולהשאיר את הטיפול בפרטים לערכים מורחבים. הפסקה על הצרחה תפתח בתבנית {{הפניה לערך מורחב|הצרחה}}, ותתאר את המושג הזה (ההתגלגלות ההסטורית שלו, החשיבות שלו בשחמט המודרני) ממעוף הציפור. הפרטים יימצאו בערך הצרחה.

בכל מקרה, מאד חשוב להמנע מכפילויות בסגנון הנוכחי (שבו הפסקה "הצרחה" בערך שחמט חוזרת מלה-במלה על הערך הצרחה). לא רק שאין בזה צורך וזה מבלבל את הכותבים, התוצאה תהיה שכאשר מתקנים ומשפרים באחד המקומות, לקורא עדיין ישאר סיכוי לא-רע להתקל בגרסה הפחות מוצלחת. עוזי ו. 21:26, 15 פברואר 2006 (UTC)

ערכים במצב ביניים[עריכת קוד מקור]

אליהו שלום רב. קודם כל שא ברכה על התרומה לתחום השחמט בויקיפדיה. שמתי לב שאתה מותיר לפעמים ערכים שמורים במצב ביניים, מן הסתם מתוך כוונה לתקן או להמשיך. תוך זמן קצר. אני מפנה את תשומת לבך שבדרך כלל עדיף לעבוד על ערך בארגז חול פרטי (ראה עזרה:דף משנה) ולהעביר את התוכן למרחב השם האמיתי רק לאחר שהוא במצב ייצוגי. אם בכל זאת אתה משאיר ערך במצב ביניים, ראוי לסמן אותו בתבנית {בעבודה} כדי שיוכלו אחרים לדעת שאתה מתכוון לעבוד עליו. צביקה 15:41, 16 פברואר 2006 (UTC) משתמש:אליהו יפרח/מלכודות בפתיחה

ולדימיר ליברזון[עריכת קוד מקור]

אודה לך אם תבחן את השינויים שביצעתי בערך כדי להכיר יותר טוב את אופן הכתיבה בויקיפדיה. ספציפית לגבי הערך הזה יש לי כמה בקשות:

  • מה פרוש שליברזון היה "לא מקצועי"? אני מניח שאתה לא בא להעליב אותו... למה הכוונה?
  • מקובל בערך על אישיות לכתוב את תאריך לידתו ופטירתו, בסוגריים אחרי שמו. האם יש לך את הפרטים האלה כדי להוסיף? גם שנת עלייתו בולטת בהיעדרה.
  • באופן כללי על אנשים שנפטרו אנו נוהגים לכתוב בלשון עבר.

תודה והמשך כתיבה נעימה. צביקה 09:43, 28 פברואר 2006 (UTC)

שלום,

הבנתי שאתה מבין בשחמט, וראיתי כי הפסקה בערך על היסטוריית השחמט ריקה ולמעשה לא כתוב עליה כלום. תוכל לכתוב קצת?

בברכה,

Pacman 11:41, 5 אפריל 2006 (UTC)

פתיחת גמביט המלכה הנרצה[עריכת קוד מקור]

ניסיתי כמה פעמים להבין את המהלכים שם, ולא הצלחתי להבין.
איך זה שרגלי הולך צעד אחד אחורה(במהלך השלישי של השחור)?
אודה לך אם תסביר לי את העניין/תתקן אם ישנה טעות. זוהי העתקה מדף השיחה של הערך "מלכודות בפתיחה בשחמט". העתקתי לדף השיחה שלך בגלל שכאן יש סיכוי גדול יותר שתשים לב לדברי. תודה בכל אופן Eyal1990 03:25, 2 באפריל 2007 (IDT)תגובה

שים לב הרגלי מגיע מ ג2 ואינו הרגלי הנמצא בערוגה ג4.--אליהו יפרח - שיחה 12:28, 24 בפברואר 2008 (IST)תגובה

תמונת הרמב"ם[עריכת קוד מקור]

שלום לך, אינני רואה צורך בפירוט שרשמת כיוון שיש ערך מורחב (ואפילו מומלץ) על התמונה עצמה, שכתוב בה טיעון זה ועוד טיעונים רבים אחרים מדוע התמונה איננה אמיתית. כמו כן, כיתוב מתחת לתמונה בדרך כלל אמור להיות תמציתי. בברכה, שדדשכשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ב • 22:52, 30 באוקטובר 2011 (IST)תגובה

השלמת הערך מלכודות בפתיחה[עריכת קוד מקור]

אם אתה עדיין עורך נא להשלים את הערך הנ"ל. אני זוכר שקראתי בעבר על מלכודות רבות חלקם בשמות מעניינים (למשל "תיבת נוח" שבה נלכד הרץ הלבן על ידי התקפה של רגלים ומוסע אחורה 3 פעמים) אבל אני לא זוכר את סדר המסעים שם.

תודה רבה איציק - שיחה 11:49, 31 במרץ 2017 (IDT)תגובה
כעת ראיתי שהמלכודת כתובה בפתיחה ספרדיתאיציק - שיחה 12:34, 31 במרץ 2017 (IDT)תגובה