שיחת משתמש:דג בלי מלח/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת קיפודנחש בנושא MyBB
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום דג בלי מלח, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ‏DGtal17:00, 5 במרץ 2012 (IST)תגובה


- תודה רבה דוד, על קבלת הפנים הנהדרת :)

בברכה, דג בלי מלח - שיחה 11:35, 7 במרץ 2012 (IST)תגובה

בכנות עכשיו,[עריכת קוד מקור]

בכנות, את לא מרגישה שאת קצת נטפלת לאנשים? מה אכפת לך שאני לא מרוצה מזה שבוט בירך אותי? איפה החופשיות שלי? זה לא אישי שלי הדף הזה? דג בלי מלח (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

  1. משתמש:DGtal אינו בוט.
  2. אנא קרא/י את ויקיפדיה:דף שיחה. דף השיחה הזה אינו "שלך" אם הכוונה היא לזכות להוסיף ולמחוק דברי אחרים. הדף הזה מיועד כדי לאפשר למשתמשים אחרים לפנות אליך ולתקשר עמך. התקשורת הזו כוללת לפעמים הערות ואפילו גערות שלא תמיד נעים לשמוע, ומשום כך התקבע הכלל שאומר שאין להסיר דברי אחרים מדף השיחה, אפילו אם מדובר בדף "שלך".
  3. בעצם באתי הנה מסיבה אחרת בכלל: העלית תמונה, "בשימוש הוגן" כדי להשתמש בה בדף המשתמש שלך. זה בדרך כלל לא נופל תחת כללי ה"שימוש ההוגן". נסה/נסי אולי למצוא תמונה חופשית מתאימה. תוכל/י לחפש ב
    ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דגים כמזון בוויקישיתוף
    ובתת הקטגוריות שלה, למשל צילום של דג עם מלח.
  4. בברכת ברוך/כה הבא/ה - קיפודנחש - שיחה 03:23, 7 במרץ 2012 (IST)תגובה


מצטער על הדברים שנכתבו. ערכתי ותיקנתי :)

כמה שאתם משגעים אותי, אני אוהב אתכם. גם אותך דורית.

בכל מקרה, במקום להסתכל על כל הדברים המטופשים שאני עושה, מה דעתכם על הדברים היותר טובים שתרמתי לויקיפדיה? כתבתי בעמוד המשתמש שלי.

בברכה, דג בלי מלח - שיחה 11:36, 7 במרץ 2012 (IST)תגובה

תיקון קישור[עריכת קוד מקור]

שלום. אנא תקן את הקישור בדף המשתמש שלך מהאגדה של קורה (סדרה מצוירת) להאגדה של קורה. אין צורך בסוגריים במקרה זה, למיטב הבנתי. בברכה, דורית 00:31, 1 באוקטובר 2012 (IST)תגובה


MyBB[עריכת קוד מקור]

שלום לך. אנא הסבר למה ביטלת עריכה זו? (ועל הדרך: למה בלי תקציר עריכה שמסביר את הביטול?) קיפודנחש 15:25, 17 ביולי 2014 (IDT)תגובה

מכיוון שהקישור מוביל לאתר בעל רווח אישי אל מחוץ לויקיפדיה. יש עוד תרגומים למערכת, אין סיבה שיהיה קישור לתרגום אחד בשפה העברית בערך הרשמי (ראה MyHeBB.org לצורך העניין, שלא מערב פרסומות ופועל בהתנדבות). מעבר לכך, העורך הזה מבצע מעשי ואנדליזם על הערך מזה חודש. אצטט את מה שכתבתי בדף השיחה של שיחת_משתמש:DGtal, ברשותך:

"במהלך החודש האחרון נתקלתי בקרוב לשלושה ניסיונות השחתה\עריכה למען רווחים אישיים של הערך, אני מניח שכולם נעשו על ידי אותו האלמוני.

  • 22:26, 9 ביוני 2014: אדם אלמוני משנה את כתובת האתר הרשמי של המערכת מ-MyBB.com ל-MyBB.co.il. מבדיקה שנערכה עם צוות MyBB.com (האתר הרשמי), הכתובת של "האתר הישראלי" כלל וכלל אינה מהווה נציגה רשמית שלהם.
  • 11:59, 10 ביוני 2014: אותו אדם אלמוני רואה שתקנתי את הקישור, ועל אף ההערה העניינית והסובלנית ("תיקון ניסוח והקישור לאתר המערכת המקורי. זהו ערך איציקלופדי, אבקש לא לערב אתרים אישיים של תמיכה במערכת, הקישור הוא אך ורק לאתר הרשמי.") המשתמש מחזיר את הקישור המטעה, ומצרף הערה פוגענית במיוחד: "אף אחד לא שאל אותך".
  • 12:16, 26 ביוני 2014: האדם האלמוני ממשיך בביצוע מעשי הוונדליזם, כעת הוא משנה מידע קיים שמשתמש:חיים 7 תיקן וביקש להפסיק לשנות ("סדר בחדר, אין תרגום מקורי בעברית"). הוא שם קישור בפסקת הפתיחה של הערך לאתר בעל מטרות רווח אישי (שדרך אגב מסתבר שגם האתר שמתיימר להיות אתר רשמי של המערכת מפנה אליו למעשה, ככה שאני משוכנע שמדובר באותו משחית). אני מצטט את העריכה החדשה: "תרגום לעברית ניתן למצוא בעמוד ההורדות של פורום FRH.".. מדובר בפורום עם פרסומות בעל מטרות רווחיות. מיותר לציין שהטקסט הכיל קישור ישיר לאתר ההוא.

אני מכיר עוד לא מעט גרסאות תרגום למערכת, אף אחת מהן לא מתנהגת בוולגריות שכזו.. מעורר סלידה."


בנוסף, בדקתי את קבצי התרגום וגיליתי כי כל התרגום הזה גנוב ומופץ תחת קרדיט מזוייף לאותו אתר "MyBB.co.il", אם אתה מעוניין בהוכחות מפורטות אשמח להציג לך במקום פרטי על מנת שה"מתרגם" לא יעלים\"יתקן" אותן במידה והוא קורא את ההודעה הזו ברגעים אלו.

דג בלי מלח - שיחה 07:27, 18 ביולי 2014 (IDT)תגובה

"רווחים אישיים" זו לא סיבה להסיר קישור, אבל לא זה העניין. בשיחזורך החזרת את הטקסט "היה קיים בגרסאות ישנות, אך הוסר ואינו זמין יותר.". בבירור הטקסט שהחזרת לא נכון - קיים תרגום עדכני. אם כדבריך יש עוד גרסאות תרגום למערכת, היה עליך לציין זאת, במקום להחזיר טקסט שאומר שתרגום כזה לא קיים. הערך נמצא ברשימת המעקב שלי, ולא ראיתי שום מעשה "ונדליזם" כדבריך.
הדיבורים על "אתר רשמי" הם הבלים. אין שום כלל בוויקיפדיה שמגביל קישורים חיצוניים ל"אתרים רשמיים". עד כמה שאפשר לראות, ביטלת עריכה של עורך אחר, והחזרת לערך מידע שגוי בעליל (כלומר מידע שאין תרגום לעברית למערכת, בעוד שבעליל קיים תרגום כזה). למעשה, מדבריך למעלה עולה שאתה יודע שהמידע שגוי כתבת "יש עוד תרגומים למערכת". אם לדקדק, הוספת (או החזרת) ביודעין מידע שגוי לערך - כלומר דווקא אתה הוא שדיצעת השחתה.
המלחמות הפנימיות (אם יש כאלו) על תואר "האתר הרשמי של mybb בישראל" לא מעניינות איש. אין סיבה לחזור שוב ושוב על כך שמדובר באתר "עם מטרות רווח" - זה לא רלוונטי. אחזור על שאלתי המקורית: האם תוכל להסביר מדוע ביטלת את העריכה ותוך כדי כך הוספת ביודעין מידע שגוי לערך, ואף הגדלת לעשות כשלא טרחת להצדיק את הפעולה המזיקה הזו בתקציר עריכה?
אין לי שום עניין בשיג ושיח פרטי אתך. אציין גם שאין ראיות שה"היסטוריה" שהצגת אכן נכונה: משתמש אלמוני ביצע עריכות ב-9 וב-10 ליוני, שבוטלו על ידך ועל ידי משתמש אחר. העריכה שביטלת ועליה שאלתי בוצעה מכתובת ip אחרת, ואינה דומה לעריכות מה-10 ביוני. כמובן שיתכן שמדובר באותו עורך, אבל למעשה אין שום סיבה לחשוב כך, וכל מה שכתבת לגבי העריכות של ה-10 ביוני לא רלוונטיות לעריכה שביטלת. (דרך אגב: גם אם כן היה מדובר באותו עורך, אין בכך כדי להצדיק את הביטול).
אנסה להבהיר את נושא הקישור החיצוני: תוכל ללמוד על הקריטריונים הנהוגים בוויקיפדיה בנושא קישורים חיצוניים בדף ויקיפדיה:קישורים חיצוניים. לא תמצא שם כלל האוסר על הוספת קישור לאתר עם מטרות רווח. אפשר לזקק את הכללים לרעיון פשוט: קישורים חיצוניים צריכים לשרת את הקורא. אפשר להתווכח על השאלה אם קישור לאתר בו קיים תרגום משרת את הקורא, אבל אי אפשר להתווכח על השאלה אם מידע שקרי משרת את הקורא: המידע שהסרת היה אמת, והמידע שהחזרת במקומו לא.
לסיכום: אנא תקן את העריכה המזיקה שביצעת, ואל תבצע עריכות מזיקות נוספות בעתיד. אם כדבריך מוכרים לך תרגומים אחרים, אתה בהחלט מוזמן לציין זאת, ואם תרצה גם להוסיף קישור, אבל יש לתקן את האמירה שאין תרגום לעברית בזמן שיש כזה. קיפודנחש 08:15, 18 ביולי 2014 (IDT)תגובה
עדכון: המתנתי זמן מה (לא המון), ולאחר חוסר תגובה מצדך, שחזרתי את עריכתך המזיקה. אין בכך הבעת דעה על נחיצות הקישור. אתה עדיין מוזמן לערוך ולשפר את הערך, אך אנא, הימנע מהחזרת מידע שגוי. קיפודנחש 14:23, 18 ביולי 2014 (IDT)תגובה

שלום, קודם כל.. לא שאני דורש קרדיט מיוחד, אבל למעשה יצרתי את כל הערך הזה (למעט מספר עריכות קטנות של משתמשים שכמובן תרמו) ובשום פנים ואופן אינני מעוניין להזיק ל"יצירה" שלי. פשוט לא היה ידוע לי שמותר לקשר לאתרים שעלולים לשמש לרווח אישי, זאת אומרת, למה לתת לאנשים אפשרות לקדם את האתר שלהם על חשבון אתר המבוסס על תרומות? נראה לי תמוי לאפשר את זה, אני מקווה שנותני שירות SEO לא מנצלים את ויקיפדיה לרעה אם זה הנוהל. בכל מקרה, אם כך הדבר אציג את כל התרגומים הקיימים כרגע בערך. שלא תטעה, ערכים שיצרתי אלו ערכים שהשקעתי בהם מאוד והם מאוד חשובים לי כך שאני אלחם למענם ולא אתן לאנשים להשחית אותם. אם אתה אומר שמבחינת הנהלים של האתר מדובר בדברים לגיטימים, מי אנכי שאמנע מהם לקרות? הכל נעשה מכוונות טובות. הוספתי מידע לגבי גרסת התרגום האלטרנטיבית של MyHeBB.org. אגב, הם גם מספקים תרגומים לתוספות שמועלות לאתר הרשמי של MyBB. האם יש צורך לציין זאת? דג בלי מלח - שיחה 06:13, 19 ביולי 2014 (IDT)תגובה

אנא קרא את הדף אליו קישרתי למעלה - ויקיפדיה:קישורים חיצוניים. דף זה מפרט את המדיניות. לגבי "למה לתת לאנשים אפשרות לקדם את האתר שלהם": זה שיקול משני. השיקול הראשי הוא תועלת לקוראים. כאשר מישהו מצרף קישור לאתר כלשהו במטרה לקדם את האתר המקושר (דרך אגב - קישורים חיצוניים בוויקיפדיה מופיעים עם "nofollow", שבאופן עקרוני אמור למנוע מהקישור לשפר את הדרוג של האתר המקושר במנועי חיפוש), הקישור נבחן על ידי עורכים אחרים, ואם הם לא רואים מספיק תועלת לקורא, הקישור יוסר. באנציקלופדיה, "תועלת לקורא" נמדדת במידע: אתר המספק מידע נוסף על מושא הערך נחשב "מועיל". בערכים העוסקים בתוכנות קוד פתוח, קישור לאתר בו ניתן לגשת לקוד המקור של התוכנה אולי יש תועלת מסוימת, אבל עיקר העניין בוויקיפדיה אינו קישור ל"עמודי הורדות" אלא לאתרים המוסיפים מידע. מה שהפריע לי בעריכתך לא היה הסרת הקישור דווקא (למרות שכאמור, אין בקישור פסול), אלא החלפת מידע אמתי במידע מוטעה: האלמוני עדכן את הערך ותיקן את המידע, וכששיחזרת את עריכתו למעשה הוחזרת לערך מידע שלדבריך אתה עצמך יודע שאינו נכון. לו היית מסיר את הקישור ומעדכן את הטקסט באופן שאתה עצמך הצעת בדף השיחה, לא הייתה לי התנגדות לכך: אפשר לדון בשאלה האם הקישורים מועילים (לדעתי יש בהם תועלת מסוימת, אך כאמור לא זה עצם העניין), אבל ספק אם הייתי טורח, ובוודאי שלא הייתי עושה מזה עניין גדול. בברכה - קיפודנחש 06:51, 19 ביולי 2014 (IDT)תגובה

העניין הוא שאתה לא מביט בתמונה המלאה, אשמח אם תראה את העריכות הקודמות: אפנה אותך לעריכה שלי מהתאריך: 14:17, 10 ביוני 2014: "המערכת תורגמה לעשרות שפות ובין היתר לעברית." תקנתי שם לכך שיש תרגומים אך לא ציינתי כתובת מדויקת, מאותה הנחה שאסור לפרסם קישורים שיספקו לו רווח אישי.

לאחר מכן משתמש:חיים 7 ביטל את העריכה ("סדר בחדר, אין תרגום מקורי בעברית") הזו. אני מניח שהוא לא ידע.

לאחר מכן נעשתה העריכה עם הקישור לאותו פורום, ובסך הכל החזרתי לגרסה של משתמש:חיים 7. מסכים איתך שיכול להיות שיותר חכם מצדי היה להסביר למשתמש:חיים 7 למה רשמתי שיש תרגומים ולא פשוט לבטל את העריכה. בסך הכל אתה רואה אבל שכן כתבתי במקור שיש גרסאות.

אי הבנה בסך הכל. דג בלי מלח - שיחה 08:52, 19 ביולי 2014 (IDT)תגובה

לא ברור לי למה אתה מדמה בלבך שיש כאן אי הבנה. היחיד בסיפור הזה שמתקשה להבין הוא אתה. הדברים מופיעים בצורה ברורה וקלה להבנה בהיסטוריה של הדף, וכמובן שקראתי והבנתי אות מהלך הדברים לפני שפניתי אליך בפעם הראשונה. מה שקרה, ומה שכתבת בעצמך ניתן לסיכום בצורה קצרה בהרבה: משתמש:חיים 7 טעה כשכתב בתקציר "אין תרגום בעברית" (אציין שכפי שכתבתי קודם, הדף ברשימת המעקב שלי, וראיתי את עריכתו של חיים. בנקודה הזו גם אני לא ידעתי שיש תרגום לעברית, וסברתי שעריכתו של חיים טובה). משתמש אלמוני תיקן את הטעות, וצירף קישור לדף המכיל תרגום (או אחד התרגומים). בנקודה זו חזרת לערך, ביטלת את עריכתו הטובה של האלמוני (משום שסברת בטעות שיש איסור גורף על קישור לאתרים שמופעלים למטרות רווח), והחזרת מידע מוטעה לערך. מאז אני מנסה בלי הצלחה לשמוע ממך משהו כמו "אכן טעיתי, ולהבא אהיה זהיר יותר בשיחזור עריכותיהם של אלמונים" או משהו דומה, ובמקום זה, בדו-שיח בינינו אתה מתעקש שפעלת בצורה תקינה, מכנה עריכות אלמונים "ונדליזם" כשבאופן ברור אינן כאלו, ואומר שיש כאן "אי הבנה" ושאני "לא רואה את התמונה המלאה" בזמן שמי שביצע את הטעות, ומי שמתקשה בהבנה הוא אתה עצמך. זה לא דבר גדול - טעויות נעשות בעריכות בוויקיפדיה כל הזמן. לא הייתה לי שום כוונה למרוח את הדיון בטעות הקטנה והטריביאלית הזו לאורך אלפי מילים בדף השיחה - הסיבה שאני עדיין כאן היא שעדיין לא נראה שהבנת שמה שעשית הייתה טעות, ועוד יותר נראה שלא הבנת שיש לכבד עריכות אלמונים ותמיד להניח כוונה טובה. יש מספיק השחתות אמיתיות בוויקיפדיה, ואין צורך לכנות עריכות שאינן כאלו (אפילו כשהן מוטעות, ועל אחת כמה וכמה כשהן טובות) "ונדליזם". קיפודנחש 20:59, 19 ביולי 2014 (IDT)תגובה

לא טענתי באף שלב שאיני זה שטעה, אני פשוט מסביר שהטעות נעשתה בתום לב ולא מכוונות רעות. דג בלי מלח - שיחה 21:37, 19 ביולי 2014 (IDT)תגובה

את זה לא צריך אפילו לומר. מעולם לא דובר על כוונה רעה, ואם עולה מדברי כאילו אני האשמתי אותך בכוונה רעה, אז התרשלתי בניסוח דברי - אנא קבל את התנצלותי. כפי שהטפתי לך בדברי הקודמים, תמיד צריך להניח כוונה טובה, אפילו כשמדובר באלמונים, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בוויקיפד תורם. בברכה - קיפודנחש 21:50, 19 ביולי 2014 (IDT)תגובה