האגדה של קורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. עלילה, קבלה, פרסים, מדיות המשך ופסקול הסדרה. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. עלילה, קבלה, פרסים, מדיות המשך ופסקול הסדרה. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
האגדה של קורה
סוגה אנימציה
יוצרים מייקל דנטה דימרטינו, בריאן קונייצקו עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים מייקל דנטה דימרטינו
בראיין קונייצקו
טים הדריק
ג'ושוע המילטון
קטי מטילה
בימוי ג'ואקים דוס סנטוס
קי היון ריו
קולין הק
איאן גרהם
מלכיאור צווייר
מדבבים ג'ים מסקימן (בטאר)
סקיילר בריגמן (קאי)
מינדי סטרלינג (לִין בייפונג)
אפריל סטיוארט (ראאבה)
זלדה ויליאמס (קובירה)
הנרי רולינס (זאהיר)
גרג בולדווין (אירו)
סיישל גבריאל (אסאמי סאטו)
דייוויד פאוסטינו (מאקו)
ג'נט וארני (קורה)
ג'יי קיי סימונס (טנזן)
סטיבן יאון (וואן)
פ. ג'. בירן (בולין)
סטיבן בלום (אמון)
ג'ונתן אדמס (ואטו)
קירנן שיפקה
די בראדלי בייקר
ג'ון מייקל היגינס
ג'ף בנט
טים הדריק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית דקלה הדר
עומרי רוזנצוייג
גילן שחף
הילה מערבי
שרון שחל
לירון ברנס
אורנה כץ
קטלין אליגדו
שחר קדוש
הללי היבש
אייל ליטוין
נורית בנאי קורן
אלי לולאי
שרית סרי
רונה בקרמן
צביקה פורמן
עמי מנדלמן
גדי לוי
גיא רוזן
אמנון וולף
דניאל מגון
דב רייזר
דן שצברג
אלון שר
סער בדישי
אלדד פריבס
לירון לב
מונה מור
נועם טל
בת חן צרפתי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית (דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית)
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 52 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית מקור אווטאר: כשף האוויר האחרון
תוכנית המשך אווטאר האגדה של נייקו
הפקה
מפיק ניקלודיאון
חברת הפקה Viacom
הפצה Paramount Media Networks, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'רמי צוקרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 24 דקות
שידור
רשת שידור ניקלודיאון עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ניקלודיאון ישראל
תקופת שידור מקורית 14 באפריל 201219 בדצמבר 2014 (24 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל 26 באוקטובר 201214 באפריל 2015
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האגדה של קֹורהאנגלית: The Legend of Korra) היא סדרת המשך לסדרת האנימציה האמריקאית "אווטאר". הסדרה נוצרה על ידי מייקל דנטה דימרטינו ובראיין קונייצקו ושידוריה החלו מה-14 באפריל 2012 עד ל-19 בדצמבר 2014 בערוץ ניקלודיאון. סגנון האנימציה מושפע מאנימה כאשר רוב האנימציה נעשתה בסטודיו מיר שבקוריאה הדרומית או בסטודיו פיירו שביפן[1]. העונה השנייה החלה ב־13 בינואר 2013 בארצות הברית, והעונה השלישית החלה ב־27 ביוני 2014, גם כן בארצות הברית ובישראל ב־1 בספטמבר 2014. ב־9 באוגוסט 2013 התחילה סדרת ספין אוף בת 3 פרקים בשם "המולה ברפאבליק סיטי", המתארת על מה שעברו מאקו ובּוֹלִין ברחוב לאחר שהוריהם מתו. הסדרה ירדה ב־23 באוגוסט 2013. שידורי העונה הרביעית החלו ב־3 באוקטובר 2014 בארצות הברית וב־14 באפריל 2015 בישראל.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האגדה של קורה - פרקים
עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11214 באפריל 201223 ביוני 2012
21413 בספטמבר 201322 בנובמבר 2013
31327 ביוני 201422 באוגוסט 2014
4133 באוקטובר 201419 בדצמבר 2014

בין העונה הראשונה לשנייה שוחררו ברשת 3 סרטונים קצרים תחת הכותרת 'המולה ברפאבליק סיטי' (באנגלית: Republic City Hustle). סרטונים אלה מציגים חלק מחייהם של הדמויות מאקו ובולין לפני אירועי העונה הראשונה[2].

העולם של הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אווטאר: כשף האוויר האחרון (זיכיון)#העולם של אווטאר

הסדרה מתרחשת בעולם הבדיוני של הסדרה הקודמת, 70 שנה אחרי אירועיה. אנשי העולם מחולקים לארבע אומות, על בסיס ארבעת היסודות: שבטי המים, ממלכת האדמה, אומת האש ונוודי האוויר. חלק מהאנשים, הידועים בתור "כשפים", הם בעלי יכולת לשלוט טלקינטית ביסוד המתאים לאומה שלהם, באמצעות תנועות של אמנויות לחימה. כתוצאה ממלחמת מאה השנים שבה הושמדו כל כשפי האוויר חוץ מאנג, האווטאר הקודם לקורה, וכעת בעולמה של קורה נותרה משפחה אחת בלבד של כשפי אוויר.

האווטאר הוא האדם היחיד עם היכולת לשלוט בכל ארבעת היסודות. בנוסף לכך, הוא היחיד שמסוגל להיכנס לעולם הרוחות (נכון עד למועד פתיחת שערי הרוחות), מה שגורם לו לשמש כמגשר בין עולם הרוחות ובין העולם האמיתי. האווטאר היא דמות עם חשיבות בין-לאומית שחובתה היא להביא איזון לעולם והרמוניה בין 4 האומות. כשהאווטאר מת, הוא עובר תהליך של גלגול נשמות ונולד מחדש באומה אחרת לפי סדר החוזר על עצמו: אש, אוויר, מים ואדמה. אירועי הסדרה מתקמדים בקוֹרָה, נערה בת 17 משבט המים הדרומי והאווטאר הבא אחרי אנג.

חלקים גדולים מהסדרה מתרחשים ב"רפאבליק סיטי", עיר הבירה של רפובליקת האומות המאוחדות, שהוקמה על ידי אווטאר אנג ושליט האש צוקו אחרי אירועי "כשף האוויר האחרון". המטרופולין סגנון שנות ה-20 מתואר כ-"מה שהיה קורה אם מנהטן הייתה נבנית באסיה" על ידי יוצרי הסדרה.[דרוש מקור] תושבי העיר מאוחדים על ידי האהבה שלהם ל"אולימפי־כשף", ספורט צופים שבו שתי קבוצות המורכבות מכשף מים, כשף אדמה וכשף אש מנסות להפיל אחת את השנייה מהזירה באמצעות כשפות. התקדמות טכנולוגית מהירה הוציאה את הרוחניות מכשפות, ומה שנחשב אמנות לחימה נודעת ב"אווטאר" הוא עכשיו דבר שבשגרה, עם כשפים מרפאבליק סיטי משתמשים ביכולות שלהם כדי לבצע פשעים כמו כנופיית השילוש המסוכן, להשתתף בספורט באולימפי כשף, ולקיים עבודות יום-יומיות כמו שכשפי אש עובדים במפעל חשמל ומעבירים את החשמל בעזרת ברקים.

סוגי הכשפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל סוגי הכשפות מבוססים על סגנון אמנות לחימה כלשהו מהמזרח הרחוק[3]. סוגי הכשפות בסדרה הן:

  • כשפות אוויר () – בתחילת בסדרה ישנם רק ארבעה כשפי אוויר, ובהמשכה מצטרפים עוד. כשפי האוויר שולטים ברוח ובאוויר בדרכים רבות, ביניהן יצירת משב רוח, דאייה ותעופה. כשפי האוויר הראשונים היו הביזונים המעופפים, אשר מהם למדו נוודי האוויר שהוכחדו בסדרת המקור. תנועות כשפות האוויר מבוססות על בה גואה ג'אנג.
  • כשפות מים () – כשפי מים שולטים במים, קרח ואדים, ומסוגלים להפוך מצב צבירה אחד למשנהו. מיעוט מכשפי המים מסוגלים להניע אנשים כמריונטות על ידי כשפות דם. כשפי המים הראשונים למדו על ידי התבוננות בירח, כשצפו בגאות ושפל. מים הם יסוד השינוי; אנשיו מסוגלים להסתגל לדברים רבים. תנועות כשפות המים מבוססות על טאי צ'י.
  • כשפות אדמה () – כשפי האדמה שולטים באדמה ובסלעים, גדולים וקטנים. ישנן גם כשפי מתכת וחול, ובמקרים נדירים כשפי לַבַּה. כשפי האדמה הראשונים היו גיריות הענק העיוורות שחיות במערות מתחת לאדמה. אדמה היא יסוד החומר; אנשיו יציבים, עקשנים ונאמנים. תנועות כשפות האדמה מבוססות על סגנון קונג פו הנקרא הונג גאר.
  • כשפות אש () – כשפי אש הם היחידים שיוצרים את היסוד יש מאין, אותו מוציאים מידיהם, מרגליהם ומפיהם. ישנם כשפי אש המסוגלים לייצר ברקים. כשפי האש הראשונים היו הדרקונים, אך הם נכחדו כמעט לגמרי כתוצאה מציד ספורטיבי. אש הוא יסוד הכוח; לאנשיו יש שאיפה ונחישות להשיג את מבוקשם. תנועות כשפות האש מבוססות על סגנון קונג פו הנקרא שאולין צפוני.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתחילה שבעים שנה אחרי אירועי הסדרה הקודמת, בעידן תעשייתי שבו כבר קיימים כלי רכב וספינות אוויר. במהלך חייו של אווטאר אַנְג, נבנתה עיר בשם "רפאבליק סיטי" (מאנגלית: Republic City), שבה אנשים מכל האומות חיים יחדיו. עלילת הסדרה מתמקדת באווטאר החדשה - קֹורָה נערה בת 17 כשפית מים משבט המים הדרומי. בניגוד לאווטאר, באגדה של קורה אין עלילה אחת רציפה עם מספר עלילות משנה אלא עלילה מחודשת בכל עונה, כל אחת עם נבל חדש.

ספר ראשון - אוויר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שסיימה את לימודי כשפות מים, אדמה ואש במגוריה בקוטב הדרומי, קורה עוברת לרפאבליק סיטי כדי ללמוד כשפות אוויר מטֶנְזֶן, בנו של אנג. קורה מתקשה עם אימוניה ונכנסת לקבוצת אולימפי־כשף עם בולין ומאקו, אחים יתומים שגדלו ברחובות. לא הרבה אחרי, החבורה פוגשת את אסאמי סאטו, בתו של מנהל "תעשיות העתיד" וממציא הסאטו-מובילים. במקביל, אַמון יוצר תנועה חברתית תחת האמונה שלכשפים יש זכויות יתר, ותחת העובדה שאמון מסוגל לקחת מאנשים את יכולת הכשפות. הפוליטיקאי השאפתני טרלוק מצליח לצרף את קורה לכוח משימה הנועד להילחם ב"שוויונאים", הכוח הלוחם של אמון. כאשר אביה של אסאמי מתגלה כשווינאי, החבורה בורחת ומתחילה לגור יחד עם קורה אצל טֶנְזֶן, ולא הרבה אחרי הם נאלצים להיכנס למחתרת אחרי שאמון משתלט על העיר. יחד עם עזרתם של מפקדת המשטרה לין בייפונג וגנרל הכוחות המאוחדים אירו, החבורה מצליחה לחשוף את אמון ככשף מים ודם וכאחיו של טרלוק, ובכך מסיימים את המהפכה השוויונאית. מפגש רוחני עם אווטאר אנג נותן לקורה את היכולת להחזיר לקורבנותיו של אמון את הכשפות. אחרי רצף של שברונות לב בין קורה, בולין, מאקו ואסאמי, מאקו וקורה מסיימים את העונה כזוג.

ספר שני - רוחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורה וחבריה מגיעים לקוטב הדרומי ושם היא וחבריה מותקפים על ידי רוחות אפלות. דודה של קורה וצ'יף השבט הצפוני אוּנָלַק מציל אותם מהרוחות ומציע לאמן את החיבור הרוחני של קורה. החבורה נותרת בקוטב הדרומי, בעוד שטנזן ומשפחתו יוצאים לחופשה במקדשי האוויר. אחרי שקורה פותחת את השער לעולם הרוחות בקוטב הדרומי, הם חוזרים לקוטב הדרומי ומגלים שכוחות השבט הצפוני הגיעו ושבטי המים על סף מלחמת אזרחים. אביה של קורה ואחיו של אונלק, טונרק, מתנגד לכוחות הכובשים של אונלק בתור צ'יף שבט המים הדרומי. האווטאר הראשון, וואן, מתגלה אל קורה ומספר לה על איך שהוא התאחד עם רוח האור ראאבה והפך לאווטאר, ועל המיזוג ההרמוני שבו רוחות האור והחושך נלחמים אחת בשני כדי לקבוע מי ישלוט על 10,000 השנים הקרובות. אונלק מצליח להתחבר עם רוח החושך ואאטו, ששוכן בעולם הרוחות, והופך לאווטאר אפל. קורה מאבדת את החיבור עם ראאבה ובעקבות זאת גם עם האווטארים הקודמים. היא מצליחה לבסוף להביס את אונלק ולהתמזג מחדש עם ראאבה בכך שהיא מתחברת לאנרגיה הקוסמית של היקום ולרוח של עצמה, אך הקשר עם האווטארים הקודמים נשאר מנותק. קורה כולאת את ואאטו ואונלק נהרג אך היא מחליטה להשאיר את שערי הרוחות פתוחים, מה שמתחיל עידן חדש של דו-קיום בין רוחות ובני אדם.

ספר שלישי - שינוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות המיזוג ההרמוני, אנשים מגלים כעת כי ביכולתם לכשף אוויר. קורה, מאקו, בולין, טנזן, בומי, אסאמי וג'ינורה יוצאים לממלכת האדמה על מנת לאתר כשפי אוויר ולהחזיר את האומה לתפארתה. במהלך המסע הם מגלים כי מלכת האדמה שובה כשפי אוויר כדי שישמשו בחיילים בצבא האדמה והם משחררים אותם.

מסדר אנרכיסטי בשם "הלוטוס האדום" חוזר. מנהיג המסדר, זאהיר, מסוגל לכשף אוויר, ומשחרר 3 מחבריו, כשפים מסוכנים. הם יוצאים במטרה לחסל את האווטאר ואת כל המנהיגים בעולם. בהמשך, יחד עם לין, הם מגיעים לעיר בשם זאופו העשויה ברובה ממתכת וחיים בה כשפי מתכת. העיר שייכת לאישה בשם סו-יין (בקיצור סוּ), המתגלה כאחותה של לין. בזאופו, סוּ מלמדת את קורה כשפות מתכת, וכך קורה הופכת להיות האווטאר הראשונה שמסוגלת לכשף מתכת. "הלוטוס האדום" מנסים לחטוף את קורה בעיר, אך נכשלים. מאוחר יותר, המסדר חוטף את מאקו ובֹּולין והורג את מלכת האדמה, ובכך מפיל את העיר בה־סינג־סה. זאהיר משתלט על מקדש האוויר הצפוני, ומוסר הודעה לקורה שאם לא תסגיר את עצמה לידיו ישמיד את כשפי האוויר החדשים. קורה מחליטה להסגיר את עצמה אך מגלה שזאהיר שיקר לה. מסדר הלוטוס האדום משיג רעל שמכריח את הגוף של קורה להיכנס למצב אווטאר, על מנת להרוג אותה במצב האווטאר. הם כמעט מצליחים, אך קורה משיבה מלחמה. בזמן הקרב כשפי האוויר מצליחים לברוח ולנצח. בסוף, סו מוציאה את רוב הרעל מגופה של קורה. העונה מסתיימת כאשר הרעל שניתן לקורה היה בגופה יותר מדי זמן ולכן אינה יכולה לתפקד ומרותקת לכיסא גלגלים לאחר שכמעט מתה.

ספר רביעי - איזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

3 שנים עברו מאז אווטאר קורה הביסה את חברי הלוטוס האדום, בעקבות רצח מלכת האדמה, ממלכת האדמה נפגעה קשה מאוד וזקוקה למנהיג ומלך חדש, הנשיא רייקו מציע שסוּ תהיה המנהיגה החדשה של ממלכת האדמה. סוּ מסרבת וקובירה, כשפית מתכת מהעיר צאופו שנמצאת תחת חסותה, מסכימה להיות אחראית זמנית על ממלכת האדמה עד הימצאות מלך חדש. הנשיא מסכים וקובירה לוקחת את שלטונה רחוק מדי ומסרבת לוותר על הסמכות. היא מקימה אימפריה חדשה בשם "אימפריית האדמה", כדי לאחד את כל השטחים של ממלכת האדמה, והיא מכונה "המאחדת הגדולה". כאשר הנסיך וו עמד להיות המולך החדש של ממלכת האדמה, קובירה מדיחה אותו ואומרת שאין לו כל סמכות למלוך. קובירה בהתחלה משתלטת על בה-סינג-סה וערים נוספות מממלכת האדמה, ולבסוף ומגיעה לצאופו. סוּ מסרבת לתת את שלטון צאופו לידיה, מנסה לחסל אותה אך נכשלת ונכלאת ביחד עם בניה. בהמשך קורה נלחמה בקוּבִירָה בגלל השתלטותה על צאופו, קורה כמעט מביסה את קובירה אך בעקבות ההתנתקות שנמשכה למעלה מ-3 שנים בינה לבין ראאבה, קורה נכשלת וכמעט נהרגת. אחרי קרב זה מבינה קוּבירה כי היא צריכה עוד כוח ומתחילה לבנות נשק חזק במיוחד מגפני רוחות. לאחר סיום בניית הנשק, בונה קובירה בנוסף מגה־טנק ענקי העשוי מפלטינה כדי להשתלט על רפאבליק סיטי. הנשיא רייקו נכנע אך צוות אווטאר ביחד עם לין, סו וכשפי האוויר לא נתנו לצבאה של קובירה להשתלט על רפאבליק סיטי וניסו להילחם בה. הלחימה הורסת הרבה ופוגעת קשות ברפאבליק סיטי, אך לין הצליחה להשיג את העזרה שנדרשה והוציאה את הירושי סאטו, אביה של אסאמי, מהכלא. הירושי אמר כי אפשר להביס את המגה־טנק הענקי בעזרת מסורי פלזמה. הירושי מצליח ליצור חור במגה־טנק הענקי אך מקריב את חייו ונהרג על ידי קובירה. בולין ומאקו מתעסקים עם אזור במגה טנק של גפני רוחות המספק את האנרגיה של הגפנים לכל המגה טנק. מאקו מכניס ברק לתוך הגפנים ונפצע. כל הנשק מתפוצץ. לאחר מכן קובירה הולכת ליער ומוצאת שארית מהנשק שנשאר, יורה בו על קורה אך מגלה כי היא לא מצליחה לכבות אותו. קורה נכנסת למצב אווטאר ומצילה אותה ואת קובירה. בעקבות עוצמת האנרגיה החזקה מהנשק, נוצר שער רוחות חדש. קובירה נכנסת לכלא על מעשיה. הרוחות חוזרות, והעיר מחליטה להתרחב ולא להשתקם. האיזון הוחזר וקורה ואסאמי יוצאות לחופשה בעולם הרוחות. יוצרי הסדרה אישרו את התיאוריה לפיה קורה ואסאמי הפכו לבסוף לזוג[4].

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האגדה של קורה - דמויות

קֹורָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קורה (דמות)

קֹורָה (ג'נט וארני/דקלה הדר) היא האווטאר הבאה אחרי אנג, כשפית מים משבט המים הדרומי. קורה היא האווטאר הראשונה בעלת יכולת לכשף מתכת. עקשנית וקשוחה, כשפית מעולה אך מתקשה בצד הרוחני. ביתם של טונרק וסנה, אחייניתו של אונלק ובת דודתם של אסקה (בת) ודסנה (בן), הייתה שחקנית אולימפי־כשף, וניהלה מערכות יחסים עם מאקו. במהלך העונות 3 ו־4 גוברת החברות בינה ובין אסאמי, ובסוף העונה הרביעית השתיים יוצאות יחד לחופשה בעולם הרוחות. קורה היא הגיבורה הראשית של הסדרה. קורה מתגלה בסוף הסדרה כביסקסואלית[5].

מאקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאקו (דייוויד פאוסטינו/עומרי רוזנצוייג) הוא אחיו הבוגר של בולין, כשף אש בן 18 שמסוגל ליצור ולנווט ברקים. בגיל צעיר התייתם מהוריו ונשאר עם אחיו בולין, והם התגוררו יחד ברפאבליק סיטי. היה שחקן אולימפי־כשף, ומאוחר יותר בלש במשטרת רפאבליק סיטי ושומר הראש של הנסיך וו. היה בכלא מספר פעמים ברפאבליק סיטי וגם בממלכת האדמה. ניהל מערכות יחסים עם קורה ועם אסאמי. מאקו קרוי על שם השחקן מאקו איוואמאצו, אשר דיבב את אירו באווטאר כשף האוויר האחרון.

בֹּולִין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בֹּולִין (פ. ג'. בירן/גילן שחף) הוא אחיו הצעיר של מאקו, כשף אדמה ולבה, ניסה בעבר גם כשפות מתכת אך כשל. היה שחקן אולימפי־כשף, ובהמשך שיחק בתמונוע בתור דמות בשם נאקטאק, ונהיה מפורסם. ניהל מערכת יחסים עם אסקה שהתגלתה כמשוגעת ומנהל מערכת יחסים עם אופל. חבר של וריק. בתחילת העונה הרביעית היה נאמן לקובירה, אך הבין שהיא מסוכנת ובעקבות זאת הוא ווריק ברחו ממנה ומצבאה, ועזרו להביס אותה.

אסאמי סאטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסאמי סאטו (סיישל גבריאל/הילה מערבי) [עונות 1-4] / (שרון שחל) היא בתו של הירושי סאטו, ומנהלת חברת "תעשיות העתיד", ממציאה מחוננת, בעונה הראשונה מתגלה הירושי כפושע שחבר לאמון במהפכת השוויונאים כנגד כל הכשפים. היא אינה כשפית, אך מוכשרת במיוחד בלחימה בעזרת כפפה חשמלית שלקחה מהשויונאים. ניהלה מערכת יחסים עם מאקו. במהלך העונות 3 ו־4 גוברת החברות בינה ובין קורה, ובסוף העונה הרביעית הן יוצאות יחד לחופשה בעולם הרוחות. בעונה הרביעית אסאמי סלחה לאביה.

טנזן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – טנזן (דמות)

טנזן (ג'יי. קיי. סימונס/לירון ברנס) הוא בנם השלישי של אנג וקטרה, היחיד מבין אחיו שנולד כשף אוויר. הוא מאסטר והמורה של קורה בכשפות אוויר. יש לו ארבעה ילדים: ג'ינורה, איקי, מילו ורוהאן.

לִין בייפונג[עריכת קוד מקור | עריכה]

לִין בייפונג (מינדי סטרלינג/שרית סרי) היא כשפית אדמה ומתכת, בתה של טוף ואחותה למחצה של סוּ. בעלת עבר קשה עם סוּ, אך הן משלימות. מפקדת המשטרה ברפאבליק סיטי, ונאמנה מאוד לעבודתה. בעבר היא יצאה עם טנזן, אך הם נפרדו לאחר שטנזן הכיר את פמה.

סר איקניק בלאקסטון ורִיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ורִיק (ג'ון מייקל היגינס/צביקה פורמן) הוא ממציא גאון ועשיר משבט המים הדרומי, שהמציא את התמונוע ונשק־על שעובד על גפני רוחות. לאורך רוב העונה השנייה הוא עושה רושם טוב, אך בסוף מתגלה שניסה לחטוף את הנשיא ולהפליל בכך את שבט המים הצפוני, כדי שצבא רפאבליק סיטי יסייע לשבט המים הדרומי במלחמה, אך בולין עוצר אותו ומכניסים אותו לבית הכלא היפה באופן מטריד שלו. בעקבות המיזוג של אונלק וואטו נהרס בית הכלא, משם הוא בורח לצאופו. בצאופו הוא עוזר לסו בבניית העיר. בעונה הרביעית היה נאמן לקובירה, אולם באמצע העונה גילה את כוונותיה הזדוניות וברח עם בולין וז'ו־לי, עד שז'וּ־לי בגדה בו וחזרה לקובירה, והוא ברח כאשר באמצעות הניסוי שלו כמעט פוצץ את עצמו ואת בולין ברכבת, אך ברח. בעונה השנייה היה נבל, אבל בעונה השלישית והרביעית הפך לאדם בעל חוש צדק. בעל עוזרת שקטה בשם ז'ו־לי, שלבסוף מתחתן איתה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

האגדה של קורה נוצרה והופקה על ידי מייקל דנטה דימרטינו ובריאן קונייצקו באולפני ניקלודיאון בברבנק, קליפורניה. כדי להדגים את אורך תהליך ההפקה (בין 10 ל-12 חודשים לפרק), קונייצקו כתב ביולי 2013 שהצוות שלהם כבר התחיל לעשות סטוריבורד לפרק הראשון של עונה 4 עוד לפני שהסתיימה העבודה על הפרקים האחרונים.

הסדרה הוכרזה בקומיק-קון ב-2010 ותוכננה לצאת לאור באוקטובר 2011, אבל בכורת הסדרה הייתה ב-14 באפריל 2012. השם של הסדרה שונה פעמים רבות לפני יציאתה.

השפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיצוב של רפאבליק סיטי, המתואר בתור "אם מנהטן הייתה באסיה", הושפע משנות ה-20 ומכיל בתוכו אלמנטים אדריכליים של אמריקה ואירופה מתקופת זמן זו.

מדיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האגדה של קורה (קומיקס)

לפני יציאת הספר הראשון של האגדה של קורה, יצאו מספר ספרוני קומיקס קצרים המתארים את סיפורי ילדותה עם חברתה הטובה נאגה (דובת הקוטב (כלבת דוב קוטב) של אווטאר קורה).

ב-26 ביולי 2017 החלה לצאת סדרת קומיקס "האגדה של קורה" בהוצאת דארק הורס קומיקס. הקומיקסים מהווים המשך ישיר לעלילת הסדרה ומתעסקים בעיקר בקורה ובאסאמי סאטו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האגדה של קורה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מתיו קים, The studio behind Voltron, Korra and more cult cartoons is just getting started, Polygon, ‏20 בינואר 2017
  2. ^ Michal Schick (9 באוגוסט 2013). "'The Legend of Korra' short 'Republic City Hustle' reveals character backstory". Hypable. נבדק ב-4 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Avatar Spirits,‏ 2010 (סרט דוקומנטרי על הסדרה)
  4. ^ "The Legend of Korra" creators confirm Korra and Asami are in love"., AfterEllen, ‏23 בדצמבר 2014
  5. ^ 'The Legend Of Korra' Reveals Another Avatar Was Bisexual