שיחת משתמש:דוקטור גן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, דוקטור גן, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

גילגמש 16:33, 2 ספט' 2004 (UTC)

האם ידוע לך מה השם העברי של Reverse Transcriptase. אני יודע שהפעולה עצמה מכונה בעברית שיעתוק לאחור. בכל מקרה, רצוי לתת לערכים שמות בעברית (הרי כאן זו הוויקיפדיה בעברית, ולא באנגלית). בברכה, Eranb 09:00, 3 ספט' 2004 (UTC)

בעקבות הערתו של ערן B, חלק ניכר מהערכים שאתה כותב לא מובנים לאנשים שאין להם ידע מוקדם בביולוגיה או גנטיקה. אולי תוכל לפרט קצת יותר על התהליכים השונים והאנזימים השונים ובמידת האפשר תמנע ממתן שמות אנגליים. בקשר לה' הידיעה, אנחנו כמעט ולא נותנים שמות לערכים עם ה' הידיעה, אלא אם כן הערך מוכר יותר עם ה' הידיעה או מדובר במשהו ספציפי למשל - הטקטיקה והאסטרטגיה האמריקאית בעת החדשה. ברור שזה לא המקרה עם כרומטין. כמו כן אתה נוטה ליצור הרבה מאד ערכים קצרים מאד, אם אין לך זמן לפתח את כל הערכים אפשר לכתוב ערכים גדולים יותר שיכילו את הדברים שציינת. למשל לשלב את הכרומטין בערך על הDNA. הענין הוא שיש מעט אנשים שיש להם ידע בביולוגיה וגנטיקה ולכן נתקשה לפתח תוך פרק זמן סביר כל כך הרבה ערכים. אם אתה כבר מחליט לכתוב ערך קצר, תדאג שיכיל לפחות מידע בסיסי והיה בעל 5-6 שורות.
המשך כתיבה מהנה,
גילגמש 09:47, 3 ספט' 2004 (UTC)

פרדר וילי[עריכת קוד מקור]

שלום,
שוב בענין התסמונת. כתוב שיש הפרעה בכרומוסום 1,5. האם מדובר בטעות דפוס וזהו כרומוזום ה-15 או שמדובר בפגיעה בשני כרומוסומים ואז יש לשנות את הכרומוסום לצורת הרבים שלו.
תודה מראש,
גילגמש 09:57, 4 ספט' 2004 (UTC)

תודה על תשובתך, אך התכוונתי לתסמונת פרדר וילי ולא אנגלמן גילגמש 10:03, 4 ספט' 2004 (UTC)

פירוט יתר[עריכת קוד מקור]

שלום,
אין טעם לכתוב שהורמון מסוים מופרש באדנוהיפופיזה ולא בחלק האחר שלה. זהו מידע טריוויאלי לחלוטין למשתמש, החסר רקע מתאים ברפואה. אפשר להרחיב על הענין בערך שעוסק בבלוטה עצמה. גילגמש 15:18, 4 ספט' 2004 (UTC)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

אנא שים לב שאנו בעיצומו של מאמץ לשייך את כל הערכים בויקיפדיה לקטגוריות. אנא הרם את תרומתך הצנועה - קטרג את הערכים החדשים שאתה יותר. יחד נגיע לפרוייקט הפורטלים בשלום :-) נדב 20:05, 4 ספט' 2004 (UTC)

כדי להוסיף ערך לקטיגוריה, כתוב [[category:שם הקטיגוריה]]. ניתן להוסיף קוד זה בכל מקום בערך, אך מקובל להוסיפו בסוף, לפני רשימת השפות המקושרות (אם יש). נדב 20:12, 4 ספט' 2004 (UTC)
אתה יכול לראות איך עשיתי זאת בערך שאתה כותב עכשיו - רטרוטרנספוזון. שים לב לשורה האחרונה בערך: [[category:גנטיקה. תרגיש חופשי לשנות את הקטגוריה לפי הבנתך... נדב 05:44, 5 ספט' 2004 (UTC)

שלום,
למרות שערכיך ארוכים ומלאים הם אינם מובנים למשתמשים שאין להם ידע מוקדם בנושא. ראה למשל את שיחה:רטרוטרנספוזון ויש דוגמאות נוסות. אם אתה יכול, תפרט קצת יותר בתוך הערך על המושגים שאתה משתמש בהם. גילגמש 14:41, 5 ספט' 2004 (UTC)

מאמרים קצרים[עריכת קוד מקור]

שלום,
אתה יוצר הרבה מאמרים קצרים. אין כל בעיה עם העובדה הזאת, רק תוסיך להם בבקשה הערת קצרמר. אפשר לעשות זאת בקלות בעזרת תבניות מוכנות. גילגמש 13:56, 7 ספט' 2004 (UTC)

כשאתה כותב מאמרים, תנסה להוסיף כמה שיותר קישורים, גם אם הם אדומים כרגע. אם נוסיף קישורים רק כאשר הערך יכתב נאלץ לעשות את הקישורים לאחר מעשה וזה מאד לא נח. בנוסף, מקובל להדגיש את שם הערך ניתן לעשות זאת ע"י סימון המילה ולחיצה על האות "B" שמופיעה בצד ימין למעלה, מעל חלון העריכה. גילגמש 14:22, 7 ספט' 2004 (UTC)

שלום,
אני מצטער שאני מתנפל עליך בצורה כזאת, אך מצאתי אצלך עוד טעות חוזרת. נותנים לערך שם ביחיד ולא ברבים לכן אין לנו ערך "קשרים יוניים" אלא יש קשר יוני. גילגמש 15:04, 7 ספט' 2004 (UTC)

אפיניות זה לא זיקה? גילגמש 15:13, 7 ספט' 2004 (UTC)

לזה בדיוק התכוונתי. ראה לדוגמא זיקה אלקטרונית = electron affinity

נ.ב. חותמים בעזרת 4 תוי "~" (מתחת לאסקייפ בלוח המקשים). גילגמש 16:04, 7 ספט' 2004 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי בויקיפדיה:הגבלת עריכות של משתמשים אנונימיים
גילגמש 12:36, 20 ספט' 2004 (UTC)