שיחת משתמש:קיפודנחש/ארכיון 19 - מהומות באיצטדיון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף



ארכיון 30 - כמעט כל 2022
ארכיון 29 - ראשוני תאום!
ארכיון 28 - כרגיל
ארכיון 27 - מה זה היה לי
ארכיון 26 - כל שנה בסתיו
ארכיון 25
ארכיון 24
ארכיון 23 - מלאו אסמינו
ארכיון 22 כי הגיע יום
ארכיון 21 בנבלישם
ארכיון 20 - בדמי ימיו
ארכיון 19 - מהומות באיצטדיון
ארכיון 18
ארכיון 17 - מה לעשות
ארכיון 16 - ארכנגל
ארכיון 15 - ארכיטיפ
ארכיון 14 - ארכידוכס
ארכיון 13 - סתם ארכיון
ארכיון 12 - ארחיני בהיכלך
ארכיון 11 - ארכי שבעולם
ארכיון 10 - ארך אפיים
ארכיון 9 - ארכיאולוגיה
ארכיון 8 - ארכיפלג גולג
ארכיון 7 - ארצ'י בנקר
ארכיון 6 - הארכיבר המבורבר
ארכיון 5 - ארכיטקטורה
ארכיון 4 - ארכי-ליסטים
ארכיון 3 - ארכיבישוף
ארכיון 2 - ארחי-פרחי
ארכיון 1 - ארכימדס

ההודעה האחרונה בדף השיחה של קיפודנחש/ארכיון 19 - מהומות באיצטדיון התקבלה מאת Xqbot בתאריך 22/4/2020 בשעה 21:44:40.
189,639

דף זה מאורכב (קצת לפני או קצת אחרי שמשקלו 200 קילו) על ידי העברה ולא ב"העתק הדבק". כתוצאה מכך מאורכבות לפעמים גם שיחות "צעירות". אם ברצונכם להמשיך שיחה שאורכבה, אנא צרפו קישור לחלק השיחה שאורכב, והמשיכו כאן.


Hello Kipod! This gadget active in nl-wp produce a quick editor that can be accessed using the "+" button under the article content. In the script, what is the chunk responsible for the quick editor? Cheers --זכריה - שיחה 04:37, 29 באוקטובר 2015 (IST)

good day, my friend. i looked into this script a bit, and could not make out what does it do or how does it do it. i am not sure if it even does "quick edit". if you are interested in "quick edit", you might want to look at a script written by a user in hewiki, משתמש:קובי כרמל, to do quick, in-place edit of sections: מדיה ויקי:סקריפטים/77.js. i do not use it myself, and cannot vouch for it, but if you are interested in "quick edit" you might want to check it out. peace - קיפודנחש 06:04, 29 באוקטובר 2015 (IST)

שלום קיפודנחש, מה שלומך? רציתי להזמין אותך להתארח ב"פינת ההילולים". נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים על ויקיפד/ית אחר/ת ממנו/ה זכית לקבל עזרה ותמיכה, לשמוע מילה טובה, לנהל דיון מעניין וכולי — הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים ומפרגן לאחר. אפשר להסתכל בדף הפרוייקט ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.
אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:קיפודנחש/הילולים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה. אגב, נשמח אם במהלך כתיבתך תוכל לסמן את שם המשתמש/ת עליו אתה רוצה לכתוב, בקוד ללא עיצוב ויקי (כלומר תוסיף <nowiki>[[שם המשתמש]]</nowiki> משני צידי שם המשתמש) כדי שלא יהיה תיוג אוטומטי שלו/ה, ואז אולי תהיה לו/ה הפתעה נעימה ביום העלאת הדף בתחילת החודש הבא.
אז מה דעתך?...
תודה וערב טוב אופק כחול - ביבר הזכוכית 19:43, 2 בנובמבר 2015 (IST)

האמת, כבר זמן רציתי לעשות זאת, אבל לא מצאתי זמן, ולא בטוח אם אמצא זמן בקרוב. אבל בהזדמנות זו רציתי לבקש את אותה הבקשה ממשתמש:אגסי, שבמספר הזדמנויות התלונן על כך שאין בוויקיפדיה מקום לפרגן, ואפילו הציע לפתוח דף ויקיפדיה:פירגונים כמשקל נגד לוק:בר. אגסי כנראה שכח שכבר יש דף כזה, ורציתי לבקש ממנו לעשות בו שימוש. בעזרת השם, במוקדם או במאוחר אצליח גם אני לכתוב משהו. קיפודנחש 20:50, 2 בנובמבר 2015 (IST)
קיפודנחש שלום, אכן הצעתי (ולא התלוננתי) לפתוח "דף פרגונים". לא ראיתי שיש דף כזה, שהוא שונה מפינת ההילולים מהבחינה שכול אחד יכול מיוזמתו לפרגן שם מתי שהוא רוצה. חבל שחברים רבים לא נענים להזמנה לכתוב "הילולים". כשרוית ביקשה ממני לכתוב הילולים השבתי בחיוב למרות שזה גוזל זמן. אם אופק כחול שוב תקבל רק סירובים ותציע לי לכתוב שוב, אשקול זאת בחיוב, גם כדי שהפינה לא תישאר שוב מיותמת. אגסי - שיחה 21:34, 2 בנובמבר 2015 (IST)
אגסי: הבנתי את ההבדל. בכל זאת, כיוון ש"הילולים" נשאר ריק לא מעט פעמים, קשה להאמין שהבעיה היא עם "מתי שהוא רוצה" - מתברר שרובנו לא רוצים מספיק אפילו כדי לספק "הילול" אחד בוויקיפדיה מדי חודש בחודשו... (ואם נזכה, ויקרה המקרה ששני חברים ירצו לכתוב הילול באותו חודש, גם זו לא צריכה להיות בעיה - יש מספיק מקום בדף, לכל היותר יתווסף סרגל גלילה...). בברכה - קיפודנחש 00:51, 3 בנובמבר 2015 (IST)

כדאי לתקן את זה[עריכת קוד מקור]

הבאג דווח בפבריקטור הבאג דווח בפבריקטור

117975

היי. אני חושב שצריך למנוע את הופעת <visualeditor-mweditmodeve-tool> במרחבים בהם אין עורך חזותי. אחרת זה נגמר רע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:48, 6 בנובמבר 2015 (IST)

אין לי מושג על מה אתה מדבר. קיפודנחש 17:04, 6 בנובמבר 2015 (IST)
פתח את הדף הזה או את הפסקה הזאת לעריכה. משמאל, מעל כפתור החיפוש וההחלפה תראה עיפרון. זה כלי מצויין במרחב הערכים נגיד, אבל אין לו מה לעשות במרחב הזה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:09, 6 בנובמבר 2015 (IST)
תודה. אבל דווקא חשבתי שזה משהו מקומי שאתה כתבת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:44, 6 בנובמבר 2015 (IST)
תציץ בדף השיחה שלך (או שלי, אם אין לך) במדיה ויקי: mw:user talk:קיפודנחש... קיפודנחש 17:47, 6 בנובמבר 2015 (IST)
:-) אתה לא צריך להוכיח לי. רק הסברתי למה חשבתי שאתה יכול לתקן את זה תוך שנייה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:56, 6 בנובמבר 2015 (IST)

מילות קסם[עריכת קוד מקור]

זה כחודש אני נתקל במילות קסם לא קשורות בעליל בערכים. אני מוחק אותם, אבל אני מניח שיש מאות שלא זיהיתי. לא הבנתי למה שמישהו ידע עליהם בכלל. עכשיו גיליתי מאיפה באות הצרות. יש בעורך החזותי כפתורים כאלו. בשביל מה זה טוב ולמה לא נבטל את זה במיידי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:40, 8 בנובמבר 2015 (IST)

IKhitron, תפתח על זה באג ותסביר מה רצוי: האם להסיר לגמרי? להסתיר את זה באיזה תת תפריט של תת תפריט או להוסיף מילות אזהרה מאיימות שיפחידו את מי שמשתמש בזה בטעות (בזמנו פתחתי את phab:T100691, אבל עדיף לפתוח חדש - הדיון נגרר לדיון לא כל כך ענייני, קצת באשמתי וקצת בגלל ג'יימס). ערן - שיחה 16:42, 8 בנובמבר 2015 (IST)
בטוח שזה יעזור? לפי הלך הרוח שם נראה שאין סיכוי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:46, 8 בנובמבר 2015 (IST)
זה לא יכול להזיק. לדעתי כשמנדנדים להם מספיק ומראים להם שיש בעיות אמתיות (עם דוגמאות) הם מקבלים את זה. ערן - שיחה 17:20, 8 בנובמבר 2015 (IST)
אז אני אנסה לחפש כמה דוגמאות ואפנה אליהם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:27, 8 בנובמבר 2015 (IST)

היי. אני יכול למשוך Templatedata של תבנית בעזרת פונקציית לואה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:40, 10 בדצמבר 2015 (IST)

לא ידוע לי על פונקציונליות כזו. אפשר לקבל את templatedata כאובייקט json דרך ה-API, אבל עד כמה שזכור לי, אין גילה ל-API מלואה, ולא ידועה לי דרך אחרת. קיפודנחש 17:24, 10 בדצמבר 2015 (IST)
תודה. אוף. ואתה חושב שאפשר "לתפוס" תוצאה של שאילתה כזאת על ידי לואה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:38, 10 בדצמבר 2015 (IST)
זה משהו יותר גדול מהנושא הספציפי הזה. לאפשר גישה מלואה ל-API (או לפחות ל-subset שלו) זה משהו שהיה יכול להכפיל את הפונקציונליות של לואה כמה מונים, אבל זה לא טריביאלי, ויתכן שיש כאן גם שאלות אבטחה, ביצועים, ועוד. אפשרות אחרת היא לנסות לצרוך את תוכן הדף של התבנית, ולמצות את templatedata בעצמך. יכול להיות שאחת הקריאות דרך mw.title מאפשרת לצרוך את תוכן הדף בסגנון raw. אבל בוא נשאל שאלה אחרת: מה אתה בכלל מנסה לעשות? האם אתה בטוח שגישה ל-templatedata מלואה זה מה שאתה באמת צריך? אולי יש דרך "נכונה" יותר לעשות זאת? קיפודנחש 19:11, 10 בדצמבר 2015 (IST)
חשבתי שאם עודד לא זמין כל כך הרבה זמן, אולי אפשר בינתיים, בתור חלופה זמנית, למשוך את רשימת הפרמטרים של תבנית משם, כדי לבדוק אם נעשה שימוש בקריאה רק בפרמטרים הללו. מה שדיברנו לפני כמה ימים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:24, 10 בדצמבר 2015 (IST)
אבל למה זה צריך להיעשות בלואה? זה לא יותר מתאים לבוט (שאין לו כל בעיה לגשת ל-templatedata דרך ה-API, או לתוכן דף התבנית בצורה גלמית)? איפה בדיוק ירוץ קוד הלואה שאתה חושב עליו? קיפודנחש 19:28, 10 בדצמבר 2015 (IST)
ברור שעדיף בבוט. אבל אם בוט לא זמין, אז מאלתרים. יחידת פרמטרים ניגשת למשתנה שהוא רשימת הפרמטרים, שנוספו על ידי בוט. בלית ברירה, היא הייתה יכולה לגשת ל-templatedata object. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:01, 10 בדצמבר 2015 (IST)

מנשמע קיפודנחש בע"מ - שיחה 17:35, 11 בדצמבר 2015 (IST)

אמרת לשאול הרבה שאלות כשדיברנו על ג'אווה[עריכת קוד מקור]

אז הנה סוף סוף יש לי שאלה. האם אפשר בשורה העליונה במקום מילה (העדפות או טיוטה) או תמונה (כמו שעשית הלילה), לשים תוצאה של הכללת תבנית? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:28, 12 בדצמבר 2015 (IST)

אפשר, אבל לא טריביאלי. אפשר לקרוא לפרסר של ויקיפדיה עם קטע טקסט, (שיכול כמובן לכלול ויקי-קוד) ולקבל חזרה את ה-HTML. אפשר אפילו לבקש לפרשן את זה כאילו זה בדף כלשהו (למשל בשביל מילות קסם, או תבניות שההופעה שלהן תלויה בדף או במרחב השם), ואז לדחוף את מה שהתקבל לאלמנט כלשהו. זה לא לגמרי טריביאלי, אבל גם לא מאד קשה. למשל, "אשף התבניות" עושה זאת בשביל התצוגה המקדימה, כמו גם סקריפט "תצוגה מקדימה מהירה" . הקריאה היא עם action=parse. קיפודנחש 22:50, 12 בדצמבר 2015 (IST)
מצטער שאני נודניק. וטיפש. לאן בדיוק מחברים את action? מיוחד:הבדלים/17856451 תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:13, 13 בדצמבר 2015 (IST)
קיפודנחש? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:21, 21 בדצמבר 2015 (IST)
סליחה שהחמצתי את השאלה הקודמת. לא בטוח שאפשר להשתמש כאן ב-addPortletLink: הפונקציה הזו מצפה לקלט בצורה מסוימת, וקטע ב-ויקיקוד, או אפילו קטע ב-html עלול לא להתאים לקלט שהפונקציה יכולה לעבוד אתו.
בוא נניח שאין הכרח להשתמש דווקא ב-addPortletLink. ארחיב את שאלתך המקורית לשאלה כללית יותר, משום שהתשובה היא אותה תשובה. השאלה הכללית היא: "איך אפשר להוסיף במקום כלשהו בדף תוצאה של פריסה של ויקי-קוד כלשהו". זה יכול להיות תבנית, טבלה, קישור פנימי, או כל ויקי קוד אחר שנתמך בוויקיפדיה.
אפשר להפריד את השאלה שלני חלקים: (1) איך להפוך קטע ויקי-קוד כלשהו לקטע html מתאים, ו-(2) בהנתן קטע html, איך אפשר להוסיף אותו במקום כלשהו בדף.
נתחיל מהחלק השני: זו שאלה כללית בג'אווהסקריפט, ויש דרכים רבות לעשות זאת. בוויקיפדיה, הדרך הפשוטה והנוחה היא להשתמש בספרייה שתמיד זמינה כאן (לא בהכרח בכל אתר אחר) בשם jQuery. לא אפרט יותר מכך - זו הרצאה נפרדת, ובהסתברות לא מבוטלת אתה כבר יודע לעשות זאת. אם לא תצליח לפצח את החלק הזה, שאל שוב.
התשובה לחלק הראשון ("הפיכת קטע ויקי-קוד לקטע HTML) היא שימוש ב-API של ויקיפדיה. גם כאן יש כמה דרכים לעשות זאת, אבל הדרך הנוחה וה"נכונה" בוויקיפדיה זה להשתמש במודול mediawiki.api. לא נכון להניח שהמודול הזה תמיד זמין (למרות שכמעט תמיד הוא אכן זמין), ולכן כדאי לוודא ולטעון אותו:
mw.loader.using( 'mediawiki.api', function() {/* the code of this function will be called when the api module is available */} )
האופן בו משתמשים במודול הוא כדלהלן:
var api = new mw.Api();

api.get( 
    /* here you pass the actual parameters to the api call, usually inside an object, i.e., { ... } */ 
).done( function( data ) {
    // the "data" object contains the result of the api call. "done" will be called upon success
} );
 .done
תיעוד ה-API אפשר למצוא ב- https://he.wikipedia.org/w/api.php . במקרה הזה, אתה רוצה להשתמש ב-parse. לכן הקריאה נראית בערך כך (קרא את כל האפשרויות בדף התיעוד):
api.post( { action: 'parse', text: 'the actual wiki-code you want to parse' } )
זו סקיצה בלבד, אבל אילו הם עיקרי הדברים. אנו עושים זאת במספר מקומות בקוד המקומי - מה שזכור לי כרגע זה "אשף התבניות" (בשביל "תצוגה מקדימה" של התבנית), ו"תצוגה מקדימה מהירה" (נדמלי שכיום זה כבר מובנה, אבל פעם הייתה פונקציה מקומית שעשתה זאת, וכמדומני שהקוד שלה עדיין קיים במרחב מדיה ויקי, גם אם הוא לא בשימוש). לא בטוח שהדוגמאות הללו הן מאד טובות, אבל די בטוח שהקוד שיש שם עובד.
אל תהסס לשאול עוד אם מה שכתבתי כאן לא ברור או לא מספיק. בברכה - קיפודנחש 16:39, 21 בדצמבר 2015 (IST)
תודה! לא הבנתי כלום, אבל אקרא את הדברים שהזכרת ואחזור לכאן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:21, 21 בדצמבר 2015 (IST)
בקליפת אגוז: {{בקשות לטיפול}} מחזירה קוד html שאינו מתאים כקלט ל-addPortletLink, לכן תצטרך להוסיף את ה-html לדף בצורה אחרת. כדי לקבל את ה-html שהתבנית מייצרת, צריך לקרוא ל-API של ויקיפדיה, עם action=parse, לפי הסקיצה שלעיל. (אם זו הייתה תבנית פשוטה יותר, שמחזירה טקסט בלבד, עדיין היית צריך להשתמש ב-API, אבל את התוצאה יכולת להעביר ישירות ל-addPortletLink). קיפודנחש 19:10, 21 בדצמבר 2015 (IST)
זאת התחלה. אבל בכל זאת אצטרך לקרוא. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:17, 21 בדצמבר 2015 (IST)

זכורני שכבר טיפלת בבעיה דומה. אם מבקשים בצ'קבוקס רק הצגה בטורים, מופיעים רק שלושה טורים כיאות. אם מוסיפים גם גלילה, במקום לגלול על שלושה טורים לאורך, הוא גולל לרוחב על עשרה טורים. אם היו 120 הערות שוליים, הוא היה גולל על 20 טורים לרוחב! לטיפולך אודה. בורה בורה - שיחה 13:40, 20 בדצמבר 2015 (IST)

אכן מציק. השקעתי קצת זמן (יותר מהתקציב שלי) בניסיון לפתור זאת, ולא מצאתי דרך. אולי משתמש:ערן יכול להציץ ולהציע איזו אטריבוטה שתעזור כאן. ההכי הטוב שביכולתי להציע זה להגיד שכרגע "טורים" ו"גלילה" לא תואמים. קיפודנחש 19:21, 21 בדצמבר 2015 (IST)
תודה. אני מניח שראית שזה בכל ערך עלי אדמות... בורה בורה - שיחה 19:23, 21 בדצמבר 2015 (IST)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

ראיתי שבאחד הערכים הפכת טבלה רגילה לטבלה שאפשר למיינה על פי סדר עולה או יורד לפי תוכן העמודות. אני מבקש את עזרתך לעשות זאת גם לטבלאות בערך משפחת אסטרואידים.בעיקר בעמודה 'מספר חברים' אשמח לתגובתך. ינון גלעדי - שיחה 01:11, 24 בדצמבר 2015 (IST)

בוצע בוצע. קיפודנחש 20:13, 26 בדצמבר 2015 (IST)
תודה רבה

שתי תזכורות[עריכת קוד מקור]

היי. הרשה לי להזכיר לך שטרם ענית בשתי שיחות: מה שביקשת מגילגמש בעניין קטגוריית מומלצים, ומה ששאלתי אותך אצל קוץ. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:32, 31 בדצמבר 2015 (IST)

לגבי קטגורית המומלצים - לא ראיתי שאלה שמכוונת אלי. בסך הכל ציינתי שיש כאן משהו שנראה מסוכן - תקצירי המומלצים מופיעים בעמוד הראשי, ואף אחד לא עוקב אחריהם, שזה נראה פתח להשחתה מביכה.
לגבי שאלה בדף השיחה של קוץ - לא הבנתי את השאלה. ראיתי את שם המשתמש שלי עם סימן שאלה אחריו - לא בדיוק שיא הבהירות. אם הכוונה לבקש ממני לעזור עם בוט, זה לא מעשי מבחינתי כרגע. אמנם פייתון היא שפה אהובה עלי, אבל החבילה לא מותקנת אצלי (היא הייתה מותקנת בעבר, אבל מאז המכונה בה מדובר שבקה חיים), ובכל מקרה מעולם לא התקדמתי אתה עד כדי כתיבת בוט עובד. קיפודנחש 22:52, 31 בדצמבר 2015 (IST)
לגבי המומלצים - הבנתי שאתה רוצה שהם יהיו אצל גילגמש ברשימת מעקב, והוא מחכה להנחיותיך.
לגבי הבוט - חבל מאוד. מתחילים להגמר לי השמות. אתה מכיר מישהו שזה מותקן אצלו? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:34, 31 בדצמבר 2015 (IST)
גילגמש מחכה להנחיותי? מה הכוונה? אם הוא רוצה עזרה טכנית, הוא מוזמן לשאול. קיפודנחש 23:39, 31 בדצמבר 2015 (IST)
אולי אני טועה, אבל היה נדמה לי שאמרת שצריך להכניס את כולם למעקב, מצאת דרך איך עושים זאת, ואמרת שלך זה לא אפשרי כי מקבלעם המון עדכונים. אז אמרת שצריך שאחראי מומלצים יעשה זאת. אז גילגמש שאל מה בדיוק אתה רוצה שהוא יעשה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:50, 31 בדצמבר 2015 (IST)
עריכה מנייד: אם גילגמש ירצה סיוע בהוספת הדפים לרשימת המעקב שלו, הוא מוזמן לומר זאת. קיפודנחש 05:40, 1 בינואר 2016 (IST)
הוא כבר אמר זאת. ולשאלתי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:00, 1 בינואר 2016 (IST)
אין לי מושג על מה אתה מדבר. קיפודנחש 20:03, 2 בינואר 2016 (IST)
שאלתי אותך כמה שורות מעל אם אתה מכיר מישהו שחבילת הפייטון הזאת מותקנת אצלו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:21, 2 בינואר 2016 (IST)
ערן ומתניה. בטח יש עוד, אבל לא ידוע לי מי.
באופן כללי, בדוק מי הם מפעילי הבוטים בוויקיפדיה בעברית. לא כולם משתמשים בחבילת הפייתון, אבל זה המקום לחפש.
על הדרך אציין שבמהלך השיחה הזו נשאלו מספר לא מבוטל של שאלות. אם אתה רוצה לחזור על שאלה שלא קיבלה תשובה מספקת, זה יעזור אם תחזור על השאלה, במקום לכתוב "???" או "ולשאלתי?" - זה לא מועיל לשלוח אותי לחפור ולנחש. כמה שתדבר יותר ברור (גם במחיר של חזרה על דברים שנאמרו), ירבו הסיכויים שתקבל תשובה מועילה. קיפודנחש 21:58, 2 בינואר 2016 (IST)

תודה. ואין בעיה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:58, 2 בינואר 2016 (IST)

כן, כן, עבר שבוע קצת מתוח (והגיע הזמן לארכב)[עריכת קוד מקור]

תקציר העריכה הטוב ביקום Like גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 21:31, 5 בינואר 2016 (IST)

שלום קיפודנחש,
אני רוצה לייצר סקריפט, נשמע לי די פשוט, הייתי מנסה את כוחי בעצמי אם היו לי הרשאות.
אנחנו כרגע עובדים על עדכון ערכים שבקטגוריה ערכי כדורגלנים שעברה שנה מתאריך העדכון שלהם, אחרי שלמעשה שנה וחצי לא טיפלנו בה באופן מקיף ומספר הערכים שם הגיע ל462. המטרה היא שהפעם אחרי שנסיים לנקות אותה גם נצא עם דרך שבה הערכים שם לא יתנפחו בצורה כזאת אלא יטופלו באופן שוטף.
חשבתי על רעיון, דומה לסקריפט שפעם כבר יצרת לבקשתי באדיבותך הנערצת עד בלי די "שעון מעורר למנטרים" (נדמה לי שהיום זה בהעדפות), רק יותר פשוט: לכל מנויי הסקריפט תתווסף בתפריט הימני (בממשק עברי, בממשק אנגלי זה בשמאל) שורה שבה יופיע באופן קבוע מספר הערכים הנוכחי בקטגוריה (לדוגמה: "37 ערכים לעדכון" עם קישור לקטגוריה). אם עוברים את הסף שנקבע (נניח 70 ומעלה, צריך לתאם איתם) המקום הזה נצבע בכתום שימשוך את העין, אפשר להיסחף עם הרעיון ולקבוע קו אדום שבו זה נצבע בשחור.
נראה לך מתאים? אם כן שים לב שכרגע יש שתי קטגוריות מסוג זה ערכי כדורגלנים שעברה שנה מתאריך העדכון שלהם וערכים שעברה שנה מתאריך העדכון שלהם, לי חשובה כרגע יותר הראשונה אבל הכי טוב יהיה לייצר משהו גמיש שיתאים גם במידה וייפתחו קטגוריות נוספות מסוג זה ואפילו לכל קטגוריות התחזוקה באשר הן. יכול להיות מהפכני. תודתי והערכתי נתונים בכל מקרה, ‏ישרוןשיחה 01:25, 14 בינואר 2016 (IST)

אתה יכול לעשות זאת בעזרת {{PAGESINCATEGORY:שם הקטגוריה}}, בשילוב עם "חשב תנאי", ועץ קטגוריות, ליצירת תבנית שמציגה מה שאתה רוצה. אחרי שיש לך את התבנית, השתמש בגאדג'ט "הוספת קישורים אישיים בתיבת הצד", ואתה מסודר. לא צריך הרשאות מיוחדות לשום שלב בדרך. אם אתה נתקע, שוב הנה וננסה לסרוג דבר מה ביחד. קיפודנחש 01:40, 14 בינואר 2016 (IST)
מצוין, תודה רבה! סתם מסקרנות אני יכול להגדיר גם תנאי לצבע רקע? לא ביג דיל כי אפשר להדגיש בעזרת bold וצביעת הטקסט. ‏ישרוןשיחה 01:51, 14 בינואר 2016 (IST)
נזכרתי בקיומה של תבנית:צבע רקע. שוב תודה ולילה טוב. ‏ישרוןשיחה 02:01, 14 בינואר 2016 (IST)
לוקח ל"pageincategory" הרבה זמן להתעדכן וזה די חבל, כרגע זה מציג לי 350 כשבפועל יש 329. אין משהו שאפשר לעשות? ‏ישרוןשיחה 12:25, 14 בינואר 2016 (IST)
ויש לי הצעה: הפעלת הגאדג'ט של הקישורים לכולם באופן אוטומטי, בתנאי שקיים הדף מיוחד:הדף שלי/הקישורים שלי. ככה יהיה יותר קל לגרום לאנשים לנצל את האפשרויות הנהדרות שגלומות בו. ‏ישרוןשיחה 12:27, 14 בינואר 2016 (IST)
כבר שבע בערב, מספר הערכים ירד ל316 והוא עדיין על 350. קצת בעייתי. ‏ישרוןשיחה 19:04, 14 בינואר 2016 (IST)
מחיקת המטמון עוזרת? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:06, 14 בינואר 2016 (IST)
הבעיה היא לא אצלי, היא בשרתים. נכנס עכשיו מהנייד (לראשונה) וזה גם 350. מניח שגם אתה תראה כאן. ‏ישרוןשיחה 19:45, 14 בינואר 2016 (IST)
דיברתי על מטמון של ויקיפדיה, לא שלך. בדוק עכשיו בלינק שנתת, אחרי שניקיתי את המטמון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:48, 14 בינואר 2016 (IST)
התקדמנו, כי עכשיו בלינק זה עובד. עדיין לא בתפריט בצד ימין. בכל מקרה מה עושים הלאה? כל כמה זמן המטמון מנוקה? ‏ישרוןשיחה 19:50, 14 בינואר 2016 (IST)
זו לא שאלה שיש עליה תשובה קבועה. מהנסיון שלי, נדיר לראות פיגור של יותר משעה-שעתיים, אבל זה לא בלתי אפשרי. לא זכור לי שאי פעם ראיתי פיגור של יותר מיום, אבל גם זה לא בלתי אפשרי. כשיגאל מדבר על "ניקוי מטמון", הכוונה ל-purge. הדרך הפשוטה ביותר לבצע זאת היא עריכת סרק (כלומר כניסה למצב עריכה והקשת "שמירה" בלי לבצע שינוי) בדף התבנית. קיפודנחש 19:55, 14 בינואר 2016 (IST)
תודה, אחכה כמה ימים לראות איך זה עובד. ‏ישרוןשיחה 20:11, 14 בינואר 2016 (IST)
אדיר! בדיוק מה שחסר לי. זוכר שביקשתי עזרה בלשים את נורית המפעילים למעלה? לא הגעתי מאז לקרוא את טונת החומר שנתת לי. זה היה כי נאלצתי להוציא את בקשות ממפעילים מרשימת המעקב כשהתקנתי את הסקריפט החדש שלך, אחרת זה בער בלי הפסקה. בשבועיים האחרונים כמעט לא הייתי בבקשות ממפעילים בגלל זה. עכשיו שמתי את זה בצד. אתה שוב גדול! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:36, 14 בינואר 2016 (IST)
יגאל, תציץ בתבנית "קישור לדף אם צריך". לי יש קישורים כאלו לבירורים, פרלמנט, ומפעיל נולד. קיפודנחש 04:07, 14 בינואר 2016 (IST)
תודה, אני אבדוק את זה כשאהיה מול המחשב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:50, 14 בינואר 2016 (IST)

purge[עריכת קוד מקור]

שאלה, יש דרך מהירה לעשות purge? אני הוספתי קישור למצב עריכה לשני הדפים שאני צריך שיהיו מעודכנים ואז אני רק לוחץ על שמירה, אבל אפילו זה מרגיש לי מיותר, ואני רוצה שיותר אנשים ישתמשו בעסק הזה ושתהיה להם אפשרות להיות מעודכנים בלי להסתבך (וגם לא להוסיף לי עוד דף). וכאמור זה יכול להיות פיילוט להוספה של קטגוריות תחזוקה נוספות ככה שכדאי שיהיה פתרון מערכתי. אולי אפשר לעשות דף שבו ירוכזו הדפים שצריכים לעבור את התהליך ובוט או משהו יעשה את זה מספר פעמים (נניח 2-4) ביום? ‏ישרוןשיחה 16:21, 18 בינואר 2016 (IST)

הצץ בתבנית:רענון נתונים. קיפודנחש 19:00, 18 בינואר 2016 (IST)
אחלה, ויש דרך עצלנית עוד יותר ובלחיצת כפתור אחת לרענן כמה דפים? ‏ישרוןשיחה 21:00, 18 בינואר 2016 (IST)
אפשר לכתוב סקריפט כנראה, אבל זה לא נראה לי כזה משמעותי. לדעתי המספר מעודכן גם בלי לעשות כלום, עם לא יותר מאשר יום פיגור. עד כמה באמת חיוני שהמספר יהיה מעודכן עד לשנייה האחרונה? קיפודנחש 22:22, 18 בינואר 2016 (IST)
עם זיכרון של תבנית אף פעם לא ראיתי עיכוב של יום, אבל עם קטגוריות ראיתי כמה פעמים עיכובים של יותר מיום אחד. זה תלוי בסיטואציה, כרגע לדוגמה עובדים על הפחתת הערכים בקטגוריה ולמספר המעודכן יש משמעות, אתה יודע אם יש התקדמות או שהמיזם תקוע במשך יום (כמו שמשתמע מהרושם שיוצר המספר הלא מעודכן). אני מניח שבשוטף זה פחות קריטי אבל יכולים להיות עוד מצבים שבהם חוסר העדכון יטריד ובסופו של דבר זה יכול לעשות את ההבדל בין שימוש לאי שימוש בגאדג'ט. יותר קשה לי לשכנע אנשים להוסיף את הקישור בצד כשהוא לא עוזר להם כרגע או במצבים אחרים. כמובן שככל שיותר אנשים יהיו בקשר עם קטגוריות התחזוקה שמעניינות אותם יש יותר סיכוי שהערכים יתוחזקו בלי צורך במיזמים והזמנות.
זו הסיבה שזה מוסיף לי, אם זה נראה לך מצדיק או לא תחליט אתה. כשלעצמי אני לא מבין למה ויקיפדיה לא דואגים לעדכון אוטומטי של כל הקטגוריות שקשורות עם הבדיקה של PAGESINCATEGORY (הרי שינוי של קטגוריה כרגע מופיע מיד בדף הקטגוריה [פעם זה לקח יותר זמן], על הדרך אפשר לעשות סיבוב ולבדוק אם משתמשים בפקודה על הקטגוריה הזו ואם כן לעדכן גם אותה). תודה בכל מקרה, ‏ישרוןשיחה 23:38, 18 בינואר 2016 (IST)
למה צריך לעשות purge להרבה דפים? לא מספיק לדף התבנית? קיפודנחש 00:34, 19 בינואר 2016 (IST)
כרגע צריך גם ל"הקישורים שלי" (אמנם שם זה רק שימוש רגיל בתבנית, אבל אם יש לי שעה ביום זה לא יעזור לי אם אחרי שעה וחצי זה יתעדכן אוטומטית) כמו כן זה מאפשר להשתמש בקלות ביותר מקישור לקטגוריה אחת בדרך הזו. ‏ישרוןשיחה 23:39, 19 בינואר 2016 (IST)

הדיון במזנון על העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

בדיוק היום ננזפתי על "סגנון תוקפני". מעניין שהמושג הזה לובש ופושט צורה על פי צורכי הכותבת... בורה בורה - שיחה 20:21, 20 בינואר 2016 (IST)

בנושא הנזיפות - קצרה ידי. העצה היחידה שביכולתי להציע היא "תתרגל". לנושא הדיון ("מתי משתנה גילו של אדם"), הגבתי שם. בב"ח - קיפודנחש 21:41, 20 בינואר 2016 (IST)
ראיתי, תודה. מסתבר שאני לא היחיד שצריך להתרגל. שמח להיות אתך באותה גיגית בורה בורה - שיחה 21:46, 20 בינואר 2016 (IST)

שלום, בעבודתי על הערך היו מספר הערות שוליים שנראו רע, כי כתובת האינטרנט שלהם היתה גלויה. לא הבנתי מה טעותי, ועדיין לא ברור לי אם זו טעות שלי או בג בויקיפידה. אנא ראה את השינויים שעשיתי בשלוש הערות השוליים הבעייתיות - לדעתי לא שיניתי דבר.... תודה!--‏Yoavd‏ • שיחה 10:15, 24 בינואר 2016 (IST)

היי, יואב. ובכן, עוד לפני שנכנסתי לערך, הייתי בטוח שאני יודע מה הבעיה, וצדקתי, כי אני מכיר את התופעה. חל איסור מוחלט לשים מעברי שורה בתוך סוגריים מרובעים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:44, 24 בינואר 2016 (IST)
תודה. אם כן אני ניחשתי מה הבעיה, למרות שבעין לא רואים כל הבדל כי מעבר שורה הוא לא תו דפיס. בכל מקרה בדפי העזרה בנושא הערות אין לכך רמז... --‏Yoavd‏ • שיחה 08:28, 25 בינואר 2016 (IST)
אין בעיה. כי זה לא קשור להערות. אננ דווקא כן חושב שרואים, כי משתנה החלוקה לשורות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 10:51, 25 בינואר 2016 (IST)

השלמתי היום את הערך, והמנגנון שבנית עומד בכבוד בהצגת 7*13 משחקים. שוב תודה!--‏Yoavd‏ • שיחה 11:11, 1 בפברואר 2016 (IST)

בקשה לעזרה[עריכת קוד מקור]

היי. כתבתי תבנית חדשה ויש שם בעיה קטנה שאני לא מצליח להפתר ממנה. התאים בטבלה תמיד מודבקים לצד שמאל, גם כשהם מייושרים לימין. יש מצב שתבדוק את זה? {{חלונית תרגום}} תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:32, 14 בפברואר 2016 (IST)

ok, עשיתי שם משהו. תראה אם זה מתאים. קיפודנחש 20:21, 14 בפברואר 2016 (IST)
מעולה, תודה רבה! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:26, 14 בפברואר 2016 (IST)

אין בעיה , אבל הורדתי את זה. אני מניח שלא שמת לב, אבל אני תמיד דואג שהגודל יהיה אחיד. לא שמתי את זה מלכתחילה למרות ששקלתי כי אני לא שם בדרך כלל דברים שכבר היו במזנון, כיכר העיר או sitenotice, כי זה רק מה שאפשר לפספס. אם היית רוצה שאוסיף את זה, היית רק צריך לשים ברשימת ההמתנה, וזה היה נכנס במקום משהו אחר. אתה מוזמן לעשות את זה עכשיו, עבור הפעם הבאה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:54, 22 בפברואר 2016 (IST)

כמדומני שבמזנון פורסם ש"יהיה בקרוב", לא שכבר יש ב"אפשרויות בטא". קיפודנחש 01:58, 22 בפברואר 2016 (IST)
ראה למשל את מה שאני כתבתי בשיחה ההיא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:02, 22 בפברואר 2016 (IST)

הסתרת גרסאות קודמות[עריכת קוד מקור]

הבנתי שגם אתה מסכים איתי שאין להסתיר דברים שאפשר להשאיר מבחינה חוקית. שווה לדעתך ללכת על זה למזנון?

לא התפלאתי שהרבה מפעילים היו בעד המצב הקיים, הגיוני מאוד שזה מה שאני הייתי אומר בתקופה שהייתי מפעיל. אבל אחרי שהבנתי גם איך זה להחזיק בגישה לכל המידע הזה וגם איך זה גם בלעדיו הגעתי למסקנה שזה לא מתאים לוויקיפדיה שיש מידור מכל המידע הזה לכמעט כל הוויקיפדים. לכן לדעתי צריך גם להקל במתן הרשאות המפעיל ולא לדרוש פעילות מפעיל כתנאי להרשאות (בדומה להרשאות מנטר) שזה משהו שאני לא מאמין שאצליח לגרום למרות שאין בזה שום נזק אלא רק תועלת, אבל לפחות למנוע הסתרות מיותרות ושכתובי היסטוריה חינוכיים. ‏ישרוןשיחה 13:57, 25 בפברואר 2016 (IST)

אם הבנתי אותך נכון, כוונתך להוסיף הרשאה לצפות בגרסאות מחוקות למנטרים? כמדומני שהיו דיונים בכך בעבר. בנוגע למנהג בוויקיפדיה בעברית להסתיר גרסאות יותר ממה שבאמת נחוץ (כמובן, בלי הרשאות לצפות בגרסאות מוסתרות, אי אפשר לומר זאת בביטחון...), המנהג הזה שגוי לדעתי, אבל לא משהו שיש לי עניין להתווכח עליו מעבר לדיון הקודם בנושא. עד כמה זה באמת חשוב? לדעתי החשיבות מוגבלת. קיפודנחש 18:44, 25 בפברואר 2016 (IST)
לא, הבקשה שלי היא שלא יסתירו דברים שאין חובה להסתיר. מה שנפוץ זה הסתרת גסויות והעלבות שלטעמי זה מיותר. לדעתי מפעיל שמסתיר צריך לעשות זאת רק בלית ברירה, במקרים בהם ההשארה תסבך את ויקיפדיה חוקית או שהיא תעודד השחתות נוספות. ‏ישרוןשיחה 00:43, 26 בפברואר 2016 (IST)
הרי פתחת דיון במזנון ממש לא מזמן (אפילו הבעתי שם את דעתי - כמדומני שאין הבדל ממשי בין דעותינו בנושא), ומהדיון עולה שהמפעילים בוויקיפדיה בעברית ששים להסתיר גרסאות גם כשזה לא ממש נחוץ (לפחות לפי התבטאויותיהם - אין לי דרך להציץ בגרסאות המוסתרות עצמן). נראה שרוב חברי הקהילה, או לפחות רוב אלו שהתבטאו בדיון, חושבים שאין בזה בעיה (וכמובן יש קבועים שרואים בדיון עצמו בזבוז זמן). מה הטעם בפתיחת דיון נוסף? הקהילה אמרה דברה. קיפודנחש 01:39, 26 בפברואר 2016 (IST)
נכון, אבל לא יצאה מזה שום קביעה. אולי באמת נחכה קצת ונראה איך דברים מתקדמים. ‏ישרוןשיחה 15:27, 26 בפברואר 2016 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

היי. תודה על התיקון של ההודעה, אין לי מושג איך זה נהרס. בעניין התיקון השני שלך, ככל שאני מבין זה לא עושה כלום. אם רצית לתקן את מה שחנה הציעה, השאלה היא קודם כל, למה? מה טוב שיהיו {{הערות שוליים||||}}? ואם כן, אז תיקנתי את זה לשניה והחזרתי, אתה מוזמן לבדוק את זה בהיסטוריה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:11, 26 בפברואר 2016 (IST)

זה לא טוב שיש פרמטרים ריקים, אבל השאלה אם זה מספיק רע כדי להתריע (ולפעמים להציק). הרבה פעמים אתה רואה (אפילו בדוגמאות)
{{שם התבנית|
| פרמטר1 = ערך1
| ....
}}
השאלה היא האם באמת נחוץ להתריע על ה- | המיותר. אין בעצם שום נזק. נכון שהשינוי שעשיתי לא עושה כלום - זה מה שקורה כשמחליפים שפות... המצחיק הוא שלפני כמה זמן הצבעתי בדיוק על כך בתור pitfall כשהדרכתי משתמש מתחיל (בוויקינגליש): יש שפות בהן סטרינגריק, 0, ואפילו מערך ללא איברים זה false. לואה אינה אחת מהן. קיפודנחש 21:31, 26 בפברואר 2016 (IST)
אין לי עדיין דעה מוצקה מספיק בנושא, אז הלכתי אחרי בורה בורה, שלוחם במבנה שהראת מלחמת חורמה. בוא נשמע את עמדתו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:34, 26 בפברואר 2016 (IST)
בחייך, קיפודנחש, מה שעשית עכשיו זה לא טוב, כי זה לא מטריע גם על פרמטרים שמיים ריקים. וזאת כבר שגיאה רצינית. בוא נחזיר את זה ונחכה לסוף הדיון אצל ערן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:40, 26 בפברואר 2016 (IST)
נראה לי שהדיון התפזר מעבר להערות שוליים... מה שיגאל הכין לניהול פרמטרים זה בהמשך לעבודה רחבה ומשמעותית שעשיתי עם עודד והבוט שלו לניקיון פרמטרים. מה שהיה עד עכשיו זה מצויין וכיסה בדיוק מה שצריך. אבקש לא לשנות בזה דבר! בורה בורה - שיחה 21:58, 26 בפברואר 2016 (IST)
לבקשתי, הבוט של עודד לא מתריע על "שם התבנית|" ואני חושב שגם יגאל לא. בורה בורה - שיחה 21:59, 26 בפברואר 2016 (IST)
וואלה? זה לא הרושם שקיבלתי. אז בוא פשוט נתקן את זה בהתאם רק עבור המקרה הזה. תנו לי דקה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:00, 26 בפברואר 2016 (IST)
בוצע בוצע יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:02, 26 בפברואר 2016 (IST)
אתה בטוח שזה לא היה כך גם קודם? כי עשיתי ניסוי בסקוט שפרד ולא קיבלתי הערות. בורה בורה - שיחה 22:06, 26 בפברואר 2016 (IST)
דיברנו כאן על הערות שוליים. יש לה מנגנון אחר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:08, 26 בפברואר 2016 (IST)
שיניתי למשהו קצת יותר כללי: הרעיון הוא לא להתריע על פרמטר בלי שם ובלי ערך, גם אם התבנית לא משתמשת בו. באופן כזה הבדיקה לא מתריעה על "מקלות עודפים" שזה לכאורה לא טוב (אם כי זו שגיאה ללא נזק) . מצד שני, אם יש תבנית מבוססת סדר שהפסיקה להסתכל על אחד הפרמטרים שלה, ובמקום לצמצם רווחים הושארו המספרים של הפרמטרים הקיימים גם מעבר לפרמטר שבוטל (זה אפשרי, אבל היפותטי: לא זכור לי מקרה כזה במציאות), הקוד אחרי השינוי שלי יתריע כשמישהו מנסה לתת לפרמטר שהוסר ערך כלשהו, אבל שותק כשהפרמטר ריק. הקוד לפני השינוי האחרון למעשה מחייב "להרשות" את הפרמטר שהוסר, כי אי אפשר בלעדיו (למעשה אפשר, אבל זה מחייב לתת לכל הפרמטרים הבאים N= במפורש. אם רוצים פרמטר 6 בלי לכתוב 6=, כל הפרמטרים מתחתיו חייבים להיות. השינוי שלי מאפשר להסיר את "3", ולשתוק אם 3 קיים וריק ("מקלות עודפים"), ולהתלונן אם מישהו נותן ל-3 ערך). אם גרמתי נזק, יגאל יודע איך לשחזר... קיפודנחש 02:00, 27 בפברואר 2016 (IST)
כן, הצעתי לך את הקוד הזה בדיוק לפני כמה שעות. אני לא בטוח שזה טוב ולא בטוח שזה רע. בורה בורה, מה דעתך? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:05, 27 בפברואר 2016 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

יגאל, יש עוד משהו קטן ולא לגמרי קשור, אבל אם אתה כבר כאן: יש משהו קטן שמפריע לי בסגנון שלך בלואה: (וראה גם [1]): כוונתי למקום של ה-then בביטוי if. לפי המדריך, ובכל הקוד שראיתי עד היום בלואה, הסגנון הוא כך:

if condition then
   instructions
   ...
end

בעוד אתה כותב כך:

if condition 
   then instructions end
-- or, even more bizzare
if condition 
   then instructions 
   instruction
   .... end

זה נראה מוזר, זה לא מקובל, ולמעשה זה גם לא עקבי - יש מקומות כאלו, אבל לא בכולם. לדעתי כדאי להיצמד ל-style-guide כמה שאפשר. לילה טוב - קיפודנחש 02:12, 27 בפברואר 2016 (IST)

. כבר אמרת לי את כל זה לפני כמה חודשים והבטחתי לך שבכל קוד חדש שאני כותב אעשה כך, ואכן עמדתי בזה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:24, 27 בפברואר 2016 (IST)

אם הבנתי נכון, "הרגתם" את כל מנגנון ניהול הפרמטרים. ראו את התבנית הרצ"ב. הייתי מצפה לשתי הודעות שגיאה על שני הפרמטרים האחרונים. בורה בורה - שיחה 03:25, 28 בפברואר 2016 (IST)

בעצם אולי זה לא עובד בדפי שיחה? בודק. בורה בורה - שיחה 03:26, 28 בפברואר 2016 (IST)
בדקתי במרחב הערכים. אני לא אוהב שהוא לא מתריע על פייפים עודפים באמצע התבנית. למה הסרתם את זה? הבוט כן מתריע על זה. למי זה הפריע? האם בגלל שאתם לא יודעים להבדיל בין תבנית עם פרמטרים שמיים לתבנית עם פרמטרים סודרים? בורה בורה - שיחה 03:30, 28 בפברואר 2016 (IST)
לא הבנתי כלום, בורה בורה. לא נגענו בתבניות פרמטריות. השינוי משפיע רק על תבניות שורה, כמו הערות שוליים. אני שיניתי למצב בו {{הערות שוליים|}} לא מהווה שגיאה וקיפודנחש למצב בו הרבה פרמטרים מספריים ריקים, כלומר הרבה פייפים, לא מהווים שגיאה. ושאלתי מה מזה אתה בוחר. תבנית רב שהבאת כלל לא כוללת פייפים מיותרים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:59, 28 בפברואר 2016 (IST)
ראה את הגרסה הקודמת של בחיי אבן פקודה. היינו אמורים לקבל התראה. בטוח אני יודע שהבוט של עודד מתריע ואני בטוח ב-99% שגם אתה היית מתריע עד יום שישי. בורה בורה - שיחה 13:05, 28 בפברואר 2016 (IST)
הבנתי. אין לזה שום קשר לשינויים שעשינו בשבוע האחרון. 3 אפשרויות: זה נהרס בגלל שינויים אחרים שעשינו בחודשים האחרונים; לא חשבנו על זה מלכתחילה; עשננו זאת בכוונה מלכתחילה. אני יכול להבין מזה שאתה מתנגד לשינוי של קיפודנחש? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:14, 28 בפברואר 2016 (IST)
לא יודע מה השינוי של הקיפוד, אבל אם הוא נטרל את זה מלהיות שגיאה, אני נגד. לקח חודשים לנקות, לא רוצה שזה יכנס שוב. בורה בורה - שיחה 13:21, 28 בפברואר 2016 (IST)
השינוי של קיפוד אכן ניטרל את זה מלהיות שגיאה בתבניות של שורה. אתה עדיין נגד, בורה בורה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:59, 28 בפברואר 2016 (IST)
נגד בתבניות עם פרמטרים שמיים. שורה או לא, פחות רלבנטי. איך אתם בודקים בתבניות עם פרמטרים סודרים את תקינות הקלט? הרי אתם לא יודעים איזה פייפ רלבנטי. בורה בורה - שיחה 18:48, 28 בפברואר 2016 (IST)
קיפודנחש, הבוס הגדול נגד. אני מבטל את זה. בורה בורה, מה זה "סודרים"? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:50, 28 בפברואר 2016 (IST)
למשל {{HebrewBooks}} שהתוכן נקבע לפי סדר הפרמטרים. אני שונא תבניות כאלה, מתבלבלים יופי... בורה בורה - שיחה 19:20, 28 בפברואר 2016 (IST)
אין לי כאן חזקה - זה הצעצוע של יגאל, בסך הכל ניסיתי לשפר, אבל אם יגאל לא מסכים שזה שיפור, הוא צריך לבטל את עריכתי ולעשות מה שנכון. לדעתי, כדאי לזכור מה המטרה, ולא להיכנס לפורמליזמים. המטרה היא למנוע טעויות מסוג מסוים: הטעויות שאותן מנסים לתפוס קורות כשעורכים מוסיפים או עורכים תבנית בערך, ומוסיפים פרמטר עם שם שגוי, כך שבפועל מה שהם התכוונו שיקרה לא קורה. אם נוסף פרמטר עם שם שגוי אבל עם ערך ריק, אין בעצם שום נזק ממשי, והתרעה במקרה כזה רק מוסיפה רעש למערכת. למעשה הדברים אמורים גם בפרמטר מבוסס-סדר וגם בפרמטר שמי, למרות שהקוד הנוכחי (או לפחות הקוד אחרי עריכתי האחרונה ביחידה:פרמטרים) מחריש רק אזהרות לגבי פרמטר מבוסס-סדר, וממשיך להתריע על פרמטר שמי עם שם שגוי גם אם לא הוזן ערך. לדעתי כדאי לפשט ולהרחיב את ההחרשה כך שהיחידה לעולם לא תצעק "שגיאה" כשערך הפרמטר ריק: אולי פורמלית זו טעות, אבל אין לכך משמעות. משתמש:בורה בורה אולי זוכר את הוויכוח עתיק היומין שיש לנו לגבי נחיצותם של שדות ריקים. המצב הנוכחי גורם לכך שתבנית בה השדות הריקים שמורה בערך, ומשנים את התבנית ומסירים או משנים את שמו של אחד השדות הללו (בהנחה כמובן שהתבנית בודקת פרמטרים), ערך ישן שמכיל את הפרמטר שהוסר משימוש מתריע. ההתרעה הזו טובה ונחוצה כשיש לפרמטר ערך, אבל היא רעש מיותר אם הפרמטר ריק: למי אכפת שבדף מופיע פרמטר ריק עם שם שגוי? (כמובן, לו הדבר היה תלוי בי, כלל לא היינו רושמים שדות ריקים בדפים, אבל כאמור, בורה חושב אחרת).
סיכום tl;dr: למרות שפורמלית שדה עם שם שגוי וערך ריק הוא שגיאה, תיקון השגיאה לא משפר כלום, לכן לדעתי עדיף להחריש שגיאות כאלו, גם עבור פרמטרים שמיים וגם עבור פרמטרים מבוססי סדר. זו בסך הכל דעתי - לגבי היחידה הזו יגאל הוא הפוסק ודעתו היא הקובעת. קיפודנחש 20:27, 28 בפברואר 2016 (IST)
קודם כל זה לא צעצוע שלי. זה משהו שנעשה בהזמנה עבור בורה בורה, לכן מילתו היא בסלע. דעתי לא זהה לדעתו (אני חושב שגם פרמטר ראשון אסור שיהיה ריק), אבל דעתו קובעת. בעניין פרמטרים ריקים עם שמות לא נכונים - אני חושב שזה מאוד פוגע, כי אם בתבנית יש פרמטר ריק כיתוב כשהנכון הוא כתובית, למשל, יום אחד כשיצטרכו אותו ימלאו את זה, וזה לא נכון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:32, 28 בפברואר 2016 (IST)
רק להעיר לגבי ה"רעש". כרגע זה אני ועוד 2-3 והרעש לכאורה לא מפריע אלא רק עוזר. אם היית עוסק בזה יום-יומי, היית נחרד מכמות הזבל בתבניות שלא נוקו. בכל אופן, תודה על העצות. בורה בורה - שיחה 20:33, 28 בפברואר 2016 (IST)

הוספתי לה את אשף הפרמטרים. אבל כשאני מנסה להוסיף לעורך החזותי את השדות לתבנית, הוא מוסיף רק מספר חלקי של שדות. זה קשור לדרך שהתבנית הזאת נבנית עם אכלוס מוויקינתונים. אני לא ממש מבין את זה. האם תוכל לסדר שזה יבנה נכון את רשימת השדות? או מניתוח התבנית כפי שזה נעשה בדרך כלל, או משאיבת השדות מאשף התבניות. בורה בורה - שיחה 04:57, 28 בפברואר 2016 (IST)

התבנית לא מוכרת לי, לכן עדיף שאתה תעשה זאת. יש שתי דרכים: בעזרת הכלי ש משתמשת:Mooeypoo בנתה ומתחזקת, כלומר לחיצה על "ניהול נתוני תבנית", והוספת הפרמטר ידנית (כפתור "הוספת פרמטר"). אחרי שהפרמטר נוסף, ניתן ללחוץ עליו בטופס (שים לב שהפרמטר מופיע פעמיים: ב"סדר הפרמטרים" ניתן להגדיר באיזה סדר הפרמטרים יוצגו לעורכים, יותר למטה, מופיע הפרמטר עצמו) ולחיצה עליו מאפשרת להזין תכונות נוספים, כמו "תיאור" וכן הלאה.
דרך שנייה היא עריכת templatedata ידנית. דרך זו יכולה להיות זריזה יותר, אבל היא דורשת היכרות עם המבנה של tempaltedata, וחשופה יותר ל-syntax errors. לגבי שאיבת השדות מאשף התבניות: משתמש:ערן כתב לפני כמה זמן בוט שיודע לעשות זאת - כדי להתייעץ אתו. קיפודנחש 20:07, 28 בפברואר 2016 (IST)
קיפוד, את כל מה שאתה כותב אני כמובן יודע... אבל הכנס בבקשה לתבנית ונסה לעשות את מה שאתה מציע. השדות האלה כלל אינם מופיעים. למשל היכן "דרגת המפקד"? בורה בורה - שיחה 20:36, 28 בפברואר 2016 (IST)
כדי להוסיף פרמטר נוסף אפשר ללחוץ בניהול פרמטרים על "הוספת פרמטר". "ניהול פרמטרים" לא יודע לייבא פרמטרים שמופיעים ביחידות סקריבונטו, וכנראה לעולם לא ידע לעשות זאת. אחת הסיבות לכך היא שיחידה יכולה לפענח כרצונה פרמטרים ויותר מזה לעתים זה בלתי אפשר להצהיר את מספר אינסופי של פרמטרים בTemplateData. למשל תבנית:לשוניות תומכת בעד 10 לשוניות, ולעומת זאת בתבנית:לשוניות2 יש תמיכה במספר גדול כרצוננו של לשוניות - כיוון שהיחידה מפענחת את כל הפרמטרים שהיא מקבלת. ערן - שיחה 22:41, 28 בפברואר 2016 (IST)
@בורה בורה: לפני שתוכל למצוא את "דרגת המפקד", יש להוסיף אותה ידנית ל-templatedata, בעזרת הטופס. כדי להדגים, הוספתי בעצמי "דרגת המפקד" לתבנית:יחידה, על ידי סדרת הפעולות: עריכת קוד מקור => ניהול נתוני תבנית => הוספת פרמטר => מילוי "דרגת המפקד" => "הוספת פרמטר" (באמת לא מוצלח שיש שני כפתורים בשני מקומות שונים שעושים דברים שונים, אבל עם אותו מלל) => החלה => שמירה (עם תקציר).
כדי להוסיף מספר פרמטרים, נחזור על הצעדים בין "הוספת פרמטר" ל"הוספת פרמטר" עבור כל פרמטר נוסף
כפי שערן ציין, המשימה של מיצוי פרמטרים מיחידות דורשת כלים שאין לנו, וכנראה לא יהיו לעולם. מה שכן נרצה אולי לעשות, זה לזרוק את דפי המשנה השונים לקיבינימיני, ולהשתמש אך ורק ב-templatedata, גם עבור האשפים וגם עבור בדיקת תקינות. זה לא בלתי אפשרי כנראה, אבל זה ייקח קצת זמן. בינתיים, זכור שהדבר הקובע זה templatedata, ועבור תבניות בהן הפרמטרים לא רשומים במפורש, יש להוסיף ידנית. קיפודנחש 01:00, 29 בפברואר 2016 (IST)
זה ימבה עבודה, בשביל משהו שאני אישית בכלל לא משתמש... ומה שהכי מפריע זה שחוץ מ-3-4 כאן אף אחד בכלל לא ישים לב שהנתונים האלה לא נכנסו בהחלת התבנית, גם אם הוא יודע לעשות את זה... אי אפשר לעשות הפוך, לשאוב מנתוני האשף ל-templatedata? ואם לא, אז כבר עדיף להוסיף ידנית שורות בעורך הישן והטוב. אבל עדיין, צריך לזהות מה חסר. פייר אני אומר לך, כדאי להמנע משימוש ביחידה, אלא אם זה ממש נחוץ, כמו תבניות מסובכות. בורה בורה - שיחה 01:08, 29 בפברואר 2016 (IST)
זה לא יותר ימבה ממה שצריך לעשות עבור אשף התבניות בעורך קוד מקור (עריכת דף המשנה "פרמטרים") גם האשף ההוא לא יודע לעבוד אם אין דף משנה והפרמטרים לא מופיעים במפורש בדף התבנית. אם יש כמה מקרים בהם יש דף משנה "פרמטרים", משתמש:ערן בנה בוט שיודע ליצור ממנו templatedata, ובטוחני שאם תבקש מערן להתמיר, ותתן לו את רשימת התבניות בהן מדובר, הוא יעשה כמיטב יכולתו. לגבי העתיד, אנא הימנע בהשקעה בדף המשנה, ובמקום זאת עדכן את tempaltedataץ אני אנסה ללמד את האשף להשתמש בזה אם אין דף משנה. יש לזה כמעט כל האפשרויות, כמדומני שרק "בחירה באחת ממספר אפשרויות מוגדרות מראש" חסר.
לגבי המנעות משימוש ב"יחידה": יש דברים שכמובן לא מעשי לעשות בלי "יחידה", אבל מה שאולי חשוב לא פחות, זו העובדה שיש תבניות כל כך מסובכות, שקשה מאד עד בלתי אפשרי לתחזק. שימוש ביחידה מאפשר ביצוע המשימה תוך שימוש בשפה ברורה, בצורה שקל לבדוק, לתחזק, ולשפר. הטיפול בקוד המקור של התבניות הללו עולה בהרבה על המשימה הנוספת - תחזוקת templatedata עבור כל תבנית נוספת שמשתמשת ביחידה - התבנית יוצאת מורווחת, כי חות מקריאה ליחידה, בעצם לא נשאר לה הרבה מה לעשות. קיפודנחש 01:38, 29 בפברואר 2016 (IST)

טבלאות בתצוגת פלאפון בוויקיטקסט[עריכת קוד מקור]

שלום רב לך,

ישנה בעיה חמורה בויקיטקסט כאשר כמה דפים שמכילים טקסט בתוך טבלאות אינם מופיעות כלל בתצוגת פלאפון (לפחות לא באייפון שלי). שני דפים לדוגמא (תצטרך להסתכל בהם בפלאפון) -- s:חידושי הרשב"א על הש"ס, s:בבלי ברכות. הצגתי את הבעיה גם במזנון של ויקיטקסט אבל בעבר אין הרבה תנועה שמה לקבל עזרה.

יש לך יידע בזה איך לתקן או אפילו את היידע איך או למי להגיש את הבקשה? אין לי כמעט שום יידע טכני במחשבים.--Roxette5 - שיחה 10:04, 2 במרץ 2016 (IST)

בוצע בוצע יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 10:45, 2 במרץ 2016 (IST)
המון תודה לכולכם. פיתרון זו מצריך אותי לתקן כל דף ודף בנפרד. יש במקרה לדעתכם עוד פיתרון שאוכל להעלות בפני העורכים בויקיטקסט שיש בהם יידע יותר מעמיקה? אם לא אתחיל ליישם את הפירון שלכם בכל הדפים הרלוונטיים. תודה.--Roxette5 - שיחה 11:28, 2 במרץ 2016 (IST)
בוט. חמש דקות עבודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:56, 2 במרץ 2016 (IST)

כמה הצעות[עריכת קוד מקור]

היי. מה דעתך על הדברים הבאים:

  1. להוסיף ל"מידע על הדף" FORCETOC (כבר הצעתי לך את זה במזנון, כנראה פספסת תיוג)?
  2. להפוך את תסריט 89 לגאדג'ט ברירת מחדל?
  3. לכתוב (כלומר, אתה) תכנית של חמש שורות ב-javascript שמקבלת 30 פריטים ב-json ומדפיסה טבלה יפה עם שתי עמודות בתוכה - תאריכי שלושים הימים האחרונים וכמה צפיות היו באותו יום? זה יכול בקלות להחליף סטטיסטיקה לא עובדת, במיוחד כשאנו יכולים לשחק עם זה.
  4. לכתוב (ואשמח מאוד אם תעשה זאת) גרסה חדשה ל-importuserscript, שטוענת סקריפטים רק במקרה שלא מדובר בסלולרי או טאבלט, כי זה יקצר באופן משמעותי את זמן ההטענה של דפים שונים?

תודה יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:46, 5 במרץ 2016 (IST)

לגבי 1: ניסיתי להוסיף toc, וזה לא עובד. אם רוצים לעשות זאת צריך לייצר ידנית. 2: הבחור שכתב את התבנית הזו הזהיר מפני שימוש יתר: לדבריו זה עלול "לטגן את השרת". אפשר אולי להוסיף כברירת מחדל לרשומים בלבד. 3: לא לגמרי הבנתי, למרות שהקריאה שטחית זה לא נראה קשה. 4. אתה בטוח? לדעתי במצב "נייד", לא דף הסקריפטים האישי ולא הכללי נטענים, כך שזו לא צריכה להיות בעיה. קיפודנחש 18:56, 5 במרץ 2016 (IST)
1. חבל. אני אנסה ידנית. 2. יותר חבל. 3. אתה מקבל מ-URL ב-API מבנה JSON בו 30 שורות, בכל שורה בסביבות 8 נתונים. אחד מהם הוא תאריך (התאריכים ירוצו בששלושים הימים האחרונים לפני הקריאה), אחד אחר הוא מספר הצפיות באותו יום. אתה מציג טבלה בת שתי עמודות עם הנתונים הללו, ואולי גם בסוף סיכום של כל מספרי הצפיות בחודש האחרון. 4. ברור. התכוונתי למצב מחשבים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:35, 5 במרץ 2016 (IST)
3:עדיין לא ברור. מה פירוש "מציג טבלה"? בפופאפ? בדף? מתי הדבר הזה רץ? הפעלה ידנית? אוטומטית? אם ידנית, מה הקונטרול?
4: לא צריך גרסה מיוחדת של פונקציה מסוימת. מה שצריך זה פונקציה בוליאנית שמחזירה ערך אמת אם הלקוח בנייד, כך שמי שרוצה, יכול לעשות בדף הג'אווהסקריפט שלו דברים שונים בנייד ובשולחני (ממילא, גם אם מישהו יעשה בדיוק מה שביקשת, עדיין המשתמשים שמעוניינים בכך יצטרכו לערוך את הסקריפט האישי). באופן זה, אפשר לעשות כל מיני דברים, כמו למשל לטעון דפי CSS שונים אם מישהו רוצה CSS אישי שיפעל באחד הצדדים ולא בשני, ולבקש שסקריפטים מסוימים ייטענו _רק_ כשגולשים מנייד (בתצוגת מחשבים). אם תעשה טיפלה גוגל, סביר שתמצא פונקציה פשוטה מספיק (כך שאפשר להעתיק אותה ל-common.js הכללי) שעושה זאת, בזול ובלי תוצאות לוואי - אם לא תצליח למצוא, אני אנסה.
קיפודנחש 01:59, 6 במרץ 2016 (IST)
3. תבנית מקבלת שם של דף, באמצעות פעולת מחרוזת פשוטה הופכת אותה לכתובת API שמחזירה את המידע, וההכללה הופכת לטבלה הזאת. 4. תודה, אחפש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:42, 6 במרץ 2016 (IST)
ובכן, זה וגם זה הם מה שמצאתי. ויש עוד עשרות גרסאות. הבעיה היא שאין לי עשרות סוגי פלאפונים בכיס כדי לבדוק מה מכל זה יעבוד על כולם... יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:09, 6 במרץ 2016 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה:  ::::לא ענית על השאלה: מה הסקריפט אמור לעשות עם הטבלה הזו? בנוסף, הרעיון שסקריפט אוסף כתובת ופרמטרים של API מדף (תבנית), ומריץ אותם "על עיוור", נשמע כמו פרצה בטיחותית מסוכנת. ה-API רץ תחת ה-credential של המשתמש שפותח את הדף, ועושה בשמו כל מיני דברים שעורך התבנית כתב. זה לא קביל. אפשר לבצע דברים מסוימים, בידיעה: למשל פעולות "קריאה בלבד" (כמו query מה-API של ויקיפדיה), אבל לקבל מהתבנית URL כלשהו ולהריץ אותו, זה לא נראה לי אחראי. (אחרי ההתנגשות): לגבי הקוד שמצאת: בחר את הסקריפט הפשוט מכולם, או הכי יפה לדעתך, והוסף אותו כפונקציה גלובלית דרך common.js, בסמוך למקום בו מוגדרת importUserScript. אם מישהו יופיע עם נייד שהפונקציה לא מזהה, או שולחני שהפונקציה מזהה כנייד, נבקש מאותו משתמש לבדוק את המשתנה שהפונקציה מסתמכת עליו, ונתקן בהתאם. אולי מתישהו מדיה ויקי יסרגו mw.util.isMobile או משהו, ואז נעבור להשתמש בו. קיפודנחש 20:19, 6 במרץ 2016 (IST)
זה API לקריאה בלבד, אז זה לא מסוכן. אני רוצה שהכללת תבנית תציג את הטבלה הזאת, זה הכל. חשבתי שהסברתי. בסדר גמור, אעבוד על זה. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:22, 6 במרץ 2016 (IST)
מה זה "זה"? לפי התיאור שלך, הסקריפט שאתה רוצה אוסף את ה-URL וה-API מתוך תבנית, אז מי שקובע איזה API יתבצע זה העורך ששם את התבנית בדף - איך אתה יודע אם זה מסוכן או לא? כמובן, אם הפרמטרים לא באים מתבנית אלא הם hardcoded בסקריפט אז המצב אחר, אבל לא זה מה שהבנתי מבקשתך. כשאתה אומר "תציג את הטבלה הזו", אתה מתכוון בדף? כלומר הסקריפט ידחוף את הטבלה לדף? איפה בדיוק בדף? (יותר מדויק לשאול: לפי מה הסקריפט מחליט איפה בדף לדחוף את התוצאה?)
בקיצור, נסה לתת תיאור יותר מפורט ויותר מדויק של מה שאתה מבקש. אין לי ספק שכל התיאורים שלך מראשית הדיון הזה ברורים לך לגמרי, אבל למי שלא יודע על מה אתה מדבר הם מעורפלים ומשאירים הרבה שאלות פתוחות. קיפודנחש 20:33, 6 במרץ 2016 (IST)
בסדר גמור, בוא פשוט נתחיל לעבוד על זה. אני רוצה שתהיה תבנית בשם קיפודנחש111 שתקבל פרמטר יחיד, שם של דף מסוים, נגיד:שיחת משתמש:קיפודנחש. היא תקרא ל-API בצורה הבאה: [2], כשאת התאריכים התוכנית תחשב אוטומטית כאלו של היום ושך חודש לפני. ואז אני רוצה שבדיוק במקום בדף בו אני רושם [[קיפודנחש111|שיחת משתמש:קיפודנחש]] זה יוחלף על ידי הכללה לטבלה בת שתי עמודות ו-30 שורות שתציג בעמודה ראשונה פרמטר רביעי (שאערוך אותו קצת) ובעמודה שניה פרמטר שביעי. דרך אגב, תוכן העניינים (גם ידני) במידע על הדף לא יעבוד כי מדובר בשאילתה, לא בדף מוכן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:43, 6 במרץ 2016 (IST)
תוכן עניינים ידני עובד. אתה מוזמן להעניק לו צורה נאה יותר (ערוך את מדיה ויקי:Pageinfo-header). שים לב שיש שם איזו סטייה מוזרה שבגללה צריך להדביק x לפני שם הסעיף (חוץ מהסעיפים שנוספים ידנית בעזרת ==, כמו סטטיסטיקות). קיפודנחש 02:04, 7 במרץ 2016 (IST)
מוזר. ועוד יותר מוזר ומסקרן איך גילית את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:14, 7 במרץ 2016 (IST)
גוגל כרום, מקש ימני על ה-header, והסתכלות על ה-ID, והשוואתו לhref של ההפניה. שמתי לב שיש שם x שאין בסעיפים רגילים, וניסיתי לראות אם הדבקת x לקישור הפנימי-פנימי עובדת. מתברר שכן. זה היה ניסוי - עכשיו צריך או לערוך את הדף הזה שייראה אנושי, או למחוק אותו. לגבי החתימה שלך: האמנם תבניות שמחפשות קטגוריה זה הדבר החשוב ביותר בו מתבקשת עזרה? (לא אמרתי שלו - השאלה היא שאלה כנה). קיפודנחש 02:30, 7 במרץ 2016 (IST)
תודה, אני אבדוק. לא, זה לא החשוב ביותר. זאת הבעיה הקשה ביותר שאני צריך לפתור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:30, 7 במרץ 2016 (IST)
בוצע בוצע. אם תצליח למצוא דרך להעלים את סעיף 4 בדפים בהם הוא לא מופיע, אשמח. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:59, 7 במרץ 2016 (IST)
ניסיתי 4 גרסאות של פלאפונים. שום דבר לא עובד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:00, 7 במרץ 2016 (IST)

לא עובד במרחב נושא. מידע על הדף כן עובד. מוזר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:55, 7 במרץ 2016 (IST)

מה זה מרחב נושא? קיפודנחש 00:58, 7 במרץ 2016 (IST)
נושא:Szoneh0pkaf81w0y. אופס, התברר שזה עובד. זה פשוט שובר תמונה כשאין נתונים בכלל. תשכח מזה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:09, 7 במרץ 2016 (IST)
מה שראיתי זה שבין ייסוד דף חדש ועד שמקבלים סטטיסטיקות צפייה, אפילו אם flatline, עובר קצת זמן - כנראה בסיס הנתונים שמספק את נתוני הצפייה לא מיד יודע על ייסוד דף חדש, ובינתיים הוא מחזיר אותה תוצאה של "אין דף כזה" שזו מין תמונה עקומה. קיפודנחש 01:25, 7 במרץ 2016 (IST)
תודה על ההסבר. אבל מה זה flatline? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:16, 7 במרץ 2016 (IST)
ז'רגון של פרמדיקס. הכוונה לקו השטוח שמראה ה-ECG אחרי שהחולה התפגר. בהקשר הזה הכוונה לגרף ריק כשבסיס הנתונים של הצפיות כבר מכיר את הדף, אבל אין בו עדיין מידע, ולכן רואים קו שטוח. ראיתי כמה כאלו, אם כי יתכן שרק היה נדמה לי. קיפודנחש 02:34, 7 במרץ 2016 (IST)

צעצוע חדש[עריכת קוד מקור]

IKhitron

מדובר בכלי עם כמה חלקים נעים, ומיועד לאפשר צריכת API על ידי יחידה של לואה, או למעשה תבנית כלשהי. החלק הראשון הוא תבנית, אליה מזינים את פרטי הקריאה ל-API, ואת תבנית המטרה: זו תבנית עם כל הפרמטרים, בין תגי בינויקי לה יש לקרוא עם המידע. אם הקריאה ל-API מצליחה, הסקריפט מחליף את המחרוזת "apiCallData" בתבנית המטרה בתוצאת הקריאה ל-API, ואז משתמש בקריאת API שנייה: action=parse, עם תבנית המטרה. את קוד ה-HTML שהקריאה ל-parse מחזירה הסקריפט דוחף ל-DIV מיוחד בתבנית המקורית.

ההסבר למעלה קשה להבנה, לכן אפרט: התהנית המקורית היא תבנית:קריאה לאפי. התבנית הזו מקבלת שני פרמטרים: את הקריאה ל-API בפורמט JSON, ואת תבנית המטרה. דוגמה לקריאה:

{{קריאה לאפי
| params = { "action": "templatedata", "titles": "תבנית:שלב במשגר" }
|template = {{#invoke:SanitizeParams |verifyParams|template=מיון| templatedata = apiCallData }}
}}

הסקריפט הוא משתמש:קיפודנחש/api2module.js. אם הסקריפט טעון, הוא מחפש בדף מופעים של התבנית (התבנית מסומנת בדף בעזרת מחלקת CSS, וכך יכול הסקריפט למצוא מופעים שלה ולחלץ מהם את הפרמטרים)

שימו לב שתבנית המטרה מוגפת בין תגי nowiki. זה חשוב: איננו רוצים שהפרשן של ויקיפדיה יפרוס את התבנית - זה מתבצע רק אחרי שהסקירפט החליף בקריאה לתבנית את המחרוזת "apiCallData" במידע שה-API החזיר. המידע מועבר לתבנית ארוז בשלוש שכבות: קודם כל, המידע מקודד (או "מסוריאל") בפורמט JSON. בגלל ש-JSON ותחביר התבניות של ויקי עויינים זה לזה, המידע מקודד , גם בעזרת encodeURIComponnenet, וגם ב-Base64 (הסיבה לקידוד הכפול היא שהראשון לבדו לא פותר את הבעיה, והשני לא אוהב לקבל קלט ב-utf8). התבנית שנקראת היא כמעט תמיד יחידה: מספר קריאות פשוטות מעבירות את הפלט של ה-API לטבלה סטנדרטית של לואה שמשקפת את התוכן.

יחידה:SanitizeParams היא הדגמה ליחידה שמקבלת תוצאה של קריאת API, עושה לה decode כל הדרך עד טבלה של לואה, ולבסוף קוראת ל-dumpObject כדי להציג את המבנה שמוחזר מהיחידה בין תגי pre.

יחידת ההדגמה משתמשת ביחידת עזר חדשה עם קוד GPL שקטפתי מאיפשהו (המקור מצוין בגוף היחידה): יחידה:Base64, שמשמשת ל-decode.

הקריאות שניתן לבצע כרגע מוגבלות ל-query ו-templatedata, מסיבות של אבטחה. אם רוצים להוסיף קריאות בטוחות נוספות, אפשר. קיפודנחש 00:57, 7 במרץ 2016 (IST)

תודה! אבל אני חושב שאו שלא הבנתי אותך, או שלא הבנת אותי. תבניות אחרות עושות זאת עם API אחרים בשורה אחת. אני אקרא את זה מחר לאט ובזהירות ואשחק עם כל מיני קריאות כדי להבין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:05, 7 במרץ 2016 (IST)
איזה תבניות עושות מה עם איזה API? לא ידוע לי דבר כזה. לא התכוונתי לעשות דווקא את מה שביקשת, אלא משהו שנראה לי שימושי. יתכן שזה בעצם לא שימושי. נראה. קיפודנחש 01:07, 7 במרץ 2016 (IST)
צפיות. אז אנסה להבין גם אם זה מתאים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:18, 7 במרץ 2016 (IST)
צפיות זה לא תבנית. זו הרחבה של מדיה ויקי, שמאפשרת לגרפים לחלוב את הנתונים מקריאה ל-API. אולי גם כאן יש פרצה בטיחותית, אבל זו כבר דאגה של מישהו אחר. איזו תבנית או יחידה בלואה מוכרת לך שיודעת לקבל נתונים מה-API? לדעתי אין כזאת, ואין דרך לקבל זאת. כמובן יתכן שמתישהו הרחבת סקריבונטו תלמד לקרוא ל-API - זה הרבה יותר טבעי ממה שאני עשיתי, משום שקוד הלואה רץ על אותו שרת שמספק את ה-API (לא באמת אותו שרת, אבל לפחות שניהם חיים ב"צד שרת" - הצעצוע שלי שולח את המידע מהשרת ללקוח, מעובד, נשלח לשרת שוב, מעובד שוב, מוחזר ללקוח, ולבסוף נתחב בכוח לאלמנט בדף. זה גם לא יעיל, וגם הרבה יותר מוגבל: למשל, זה לא מאפשר הוספת קטגוריה לדף, הקישורים שתבנית המטרה מחזירה לא נספרים ב"דפים המקשרים לכאן", ועוד). כרגע הפונקציונליות הזו לא קיימת בסקריבונטו, אבל תמיד אפשר לקוות... קיפודנחש 03:43, 7 במרץ 2016 (IST)
הבנתי. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:31, 7 במרץ 2016 (IST)

בעקבות מה שביקש לירון, בתור התחלה. יש מצב שתקדיש 11 ורבע שניות ותיצור סקריפט אישי (ואני אשפר אותו כמיטב יכולתי, אז רק בסיס), שנראה כמו 89 (אותו גודל, אבל עם גלילה אנכית), אבל כשפותחים אותו, יש שם דף במרחב המשתמש הרשום של מי שרואה את זה, שאפשר לערוך אותו משם - כלומר, מיניעותק של דף ויקיפדיה, עבור דף אחד בלבד? מי שילחץ יוכל לראות, לערוך, לשמור, וזהו, דף מיוחד:הדף שלי/todo. שם כל אחד יוכל לשים רשימה של דברים שירצה לעשות, וימחק כשכבר לא. מעין stick note. יש מצב? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:23, 7 במרץ 2016 (IST)

צפיות דרך מידע על הדף[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד, הראיתי לYurik את מה שעוללת למדיה ויקי:Pageinfo-footer והוא מאוד התלהב. הוא הציע להעביר את זה קרוב יותר ללמעלה כיוון שרוב המידע ב"מידע על הדף" הוא טקסטואלי ומשעמם. אגב, רציתי להמליץ שתציע את זה גם בוויקי האנגלית אבל ראיתי שכבר עשית זאת ערן - שיחה 22:26, 7 במרץ 2016 (IST)

אם לדעתך זה יותר מתאים למעלה, אז קדימה - מבחינתי אתה הסמכות העליונה בנושאים אלו בוויקיפדיה בעברית, ולא מוכר לי אף אחד בסביבה שיגיד לך לא. אם תחליט, אז אפשר כבר למחוק את הפוטר ולהשאיר רק בהדר (יגאל הוסיף שם תוכן עניינים. שים גם לב לסטיה תמוהה שמצריכה הדבקת x לכל סעיף בתוכן). קיפודנחש 22:58, 7 במרץ 2016 (IST)
מתי, ערן? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:22, 8 במרץ 2016 (IST)
יש כוונה להכניס את זה בצורה מובנית לכל הוויקיפדיות. ראו גם [3] וphab:T43327. ערן - שיחה 11:43, 11 במרץ 2016 (IST)

גרפים בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש. המשך שיחה מגרפים. קודם כל אשמח לראות מהי ההרחבה החדשה לגרפים בויקיפדיה, והיכן מוצאים אותה. ושנית אשמח לשמוע למה לא ראוי להשתמש בספרית rgraph. לכאורה בשימוש בג'אווה סקריפט מבזרים את העיבוד ומעבירים את חלקו למשתמש במקום שהשרת יעשה זאת. והיום כל הדפדפנים תומכים בhtml5 אפילו בטבלטים ובסמרטפונים. --אפי ב.התחברו ל♥00:18, 10 במרץ 2016 (IST)

לגבי ההרחבה, הקש מיוחד:גרסה . ויש משם קישור. באופן פשטני, זו עטיפה של פרויקט בשם vega, בדומה לאופן בו הרחבת math היא עטיפה של לטך. הפרטים לא מוכרים לי, לכן עד היום לא עשיתי עם זה כלום. כללית, יוצרים תיאור של הנתונים בתסדיר json, ועוטפים בין תגי graph, והשרת מחזיר תמונה. לגבי ג'אווהסקריפט: המדיניות היא שאפשר להיעזר, אבל לקוח בלי jjs צריך עדיין לקבל את כל התוכן. כך למשל משתמשים ב-js כדי לאפשר קיפול פריטים או מיון טבלאות. אבל לקוח בלי, עדיין יקבל את תוכן הפריט (בלי אפשרות קיפול), או את הטבלה, בלי אפשרות מיון. זה במיוחד משמעותי כשחושבים על גרסה להדפסה, או אפילו על יצירת ספר על ידי ליקוט דפים שונים והפיכתם ל-pdf. זו אחת הסיבות העיקריות לעבודה עם לואה במקום js לתוכן, והגבלת השימוש בסקריפט לממשק. לפעמים אנו חורגים מכך, ובדיעבד זה בדרך כלל טעות, למשל עם "מצגת ". לפעמים זה מפוקפק, למשל סקריפט בוויקיפדיה בעברית שמשמש להצגת אנימציה של משחקי שחמט. במקרה האחרון, למשל, לקוח בלי סקריפט עדיין אמור לקבל את המשחק בנוטציה שמקובלת ברישום משחקים ובהצגתם בעתון. קיפודנחש 01:39, 10 במרץ 2016 (IST)
@Effib: בעקבות שיחתנו חפרתי קצת, ומצאתי שUser:Yurik יצר יחידה ותבנית להצגת גרפים, שעושה כמעט כל מה שיחידה:גרפים עושה, והרבה, הרבה יותר (מה שהיחידה שלו לא עושה זה לאפשר קישורים פנימיים מהגרף - לא משהו שימושי ביותר. לפחות עד היום לא ראיתי שמישהו השתמש בזה מחוץ לדף התיעוד). ייבאתי אותה לכאן - אנא בדוק תבנית:Chart graph. קיפודנחש 05:22, 10 במרץ 2016 (IST)
יפה מאוד. מלבד מה שהגרף החדש מאפשר, גם הכתיבה בגרף החדש בצורה של רשימת ערכים יותר אינטואטיבית ונוחה מאשר בגרף הקודם. תודה רבה. --אפי ב.התחברו ל♥09:56, 10 במרץ 2016 (IST)
א' ואו, אדיר!!!!! ב' אם היה שם רק עוד דבר אחד קטן - עמודות עם ציון ערכים, הייתי מאושר. ג' אני חושב שטעית בשם המשתמש, הלינק שבור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:19, 10 במרץ 2016 (IST)

אתה מתכוון לזה? (לא זמין ב"עמודות מצטברות"/stacked, קווים או שטחים, זמין בעמודות ובעוגה).

קיפודנחש 18:20, 11 במרץ 2016 (IST)

בדיוק. הייתי מעדיף מספרים לא הפוכים, אבל גם ככה זה מעולה. אפשר רק לשנות את שם התבנית? אין לנו מסורת של ספריות תבניות עם נקודתיים, כמו שיש שם, אז זה לא רלוונטי. תבנית:Chart graph נראה לי הרבה יותר סביר. או אפילו תבנית:גרפים יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:41, 11 במרץ 2016 (IST)
לגבי סיבוב הטקסט - דעתי כדעתך, אבל אפשר להבין את Yurik: אם לא מסובבים, אי אפשר לשלוט על רוחב הטקסט (תחשוב 9,000,000 במקום 9), ואז הערכים של העמודות השונות יכולים לעלות זה על זה, ואין לדבר סוף. התבנית מועתקת בלי שום שינוי מהמקור, ועדיף, לדעתי לא לגעת. שים לב גם שלתבנית עצמה אין שום תוכן - היא בסף הכל קוראת לאחת הפונקציות של היחידה. העבודה היחידה שעשיתי זה מסאז' לדף התיעוד. למה לא תיצור הפנייה לתבנית, באיזה שם שתבחר? קיפודנחש 18:47, 11 במרץ 2016 (IST)
כי לא ידעתי שאתה שומר אותה ללא שינויים מהמקור. זה באמת מה שצריך לעשות. אבל עדיין אינני חושב שצריך להשאיר את השם הזה. ראה מה עשיתי עם השם הלועזי לצפיות לאחר שראיתי איך עשו את זה בוויקיאנגלית, שם גם הדבר לא מקובל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:52, 11 במרץ 2016 (IST)
🤷‍♀️ כאמור, קל לפתור זאת בעזרת הפניה. אם חשוב לך, העבר את התבנית לשם אחר כלשהו - אל תשכח להעביר גם את דף התיעוד (על הדרך , אשמח אם תוסיף קטגוריות, בינוויקי, וכן הלאה). תודה - קיפודנחש 19:36, 11 במרץ 2016 (IST)
כן, זה חשוב כי זה לא עניין של להגיע לשם, אלא איך נראה השם. תודה, אכן אעשה זאת בהזדמנות. אשתדל בקרוב, כדי שלא אצטרך לתקן יותר מדי הכללות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:46, 11 במרץ 2016 (IST)

היי קיפודנחש. אולי באותה הזדמנות תייבא גם את את התבנית השניה שם Vorlage:Graph:Map. יהיה נחמד לעשות דברים באמצעות מפות, יוסיף לויזואליזציה של הויקי העברי. --אפי ב.התחברו ל♥00:02, 14 במרץ 2016 (IST)

זו לדעתי התרומה הטכנית החשובה ביותר לוויקיפדיה (העברית) בכמה השנים האחרונות. כדי לקדם את השימוש בכלי הזה, אפשר לפתוח מיזם של המרת גרפים "ישנים" לפורמט החדש. זה גם יציף דרישות טכניות חדשות, וישפר את המנגנון כולו. עוזי ו. - שיחה 21:02, 14 במרץ 2016 (IST)

בגדול דעתי כדעתך, אם כי חסר לי משהו קטן (שדווקא יש ביחידה:גרפים שלא זכתה לשימוש נרחב בוויקיפדיה), וזה האפשרות להלחמה של הגרף ל"מפת תמונה", כלומר היכולת לאפשר "רמז" (tooltip) וקישור מנקודה על הקו, פלח בעוגה, או מלבן בגרף עמודות (היחידה הישנה כלל לא תומכת ב"קו", אך מאפשרת קישורים מעוגה ועמודות). טכנית זה כנראה אפשרי, אבל השפה מסובכת מספיק כדי שבפועל, או ש-Yurik יעשה זאת, או שאף אחד לא יעשה זאת...
לגבי מיזם: גדול עלי. כמובן, אם מישהו יפתח מיזם כזה, אצטרף לשורה הראשונה של המעודדות, ואספק תמיכה ככל אשר ידי משגת.
אפי ב.: לגבי מפות: זה טיפלה יותר מסובך - הקוד למעשה כבר קיים, הבעיה היא שמפות משתמשות ביחידות עזר שמכילות את הנתונים, ולא ברור לי מה זה אומר מבחינת תחזוקה. אין איזה פרויקט באוויר לאפשר "יחידות גלובליות" שניתן להשתמש בהן מכל ויקי? ערן? ידוע לך על זה משהו? שורה תחתונה: אפי, אתה מוזמן לעשות מה שתמצא לנכון בקשר למפות - היחידה עצמה הועתקה הנה ללא שינוי, והתבנית שמלווה אותה היא של חצי שורה, אך יתכן שתצטרך לייבא עוד יחידות שמכילות את המידע הקרטוגרפי עצמו. קיפודנחש 00:56, 15 במרץ 2016 (IST)
    • את הנתונים אפשר לייבא מוויקיפדיה אחרת (כלומר שהיחידה תייבא, לא שנעתיק אותם) באמצעות wikiraw שמשמש את היחידה. אגב, תמיכה טובה במפות תכנס במסגרת הרחבה של Kartographer שמפותחת כרגע ונדמה לי שנמצאת כבר בשימוש בוויקימסע. ערן - שיחה 07:27, 15 במרץ 2016 (IST)
ראיתי שהמידע על מפת העולם שיש דוגמאות של מימוש שלו בתבנית מפה בויקי הגרמני נשמר בקובץ ג'ייסון [4]. יש אפשרות להעתיק אלינו את הקובץ, בכדי שנתחיל ממשהו? --אפי ב.התחברו ל♥15:30, 15 במרץ 2016 (IST)
ועוד עניין, יש אפשרות להוסיף רשת בגרף עמודים כמו שיש בהרחבת EasyTimeline. --אפי ב.התחברו ל♥17:33, 15 במרץ 2016 (IST)
לא הבנתי. האם המשפט האחרון הוא חיווי או שאלה? אם חיווי, אנא עדכן את התיעוד. אם שאלה, למיטב ידיעתי לא. קיפודנחש 17:43, 15 במרץ 2016 (IST)
בשאלה. שכחתי את סימן השאלה. טיפה למעלה יש לי בקשה לגבי קובץ הג'ייסון שמכיל מידע קרטוגרפי. --אפי ב.התחברו ל♥08:34, 16 במרץ 2016 (IST)

קיפוד, יש איזו בעיה עם האשף. אני מפעיל אותו ומשום מה הוא לא מזהה את השדה "רייטינג" ולא מוסיף אותו. תוכל לבדוק למה?


|




|-


בורה בורה - שיחה 04:59, 10 במרץ 2016 (IST)

@בורה בורה: למרות שזה לא מצוין בתבנית, יש לה דף משנה תבנית:פרקים/פרמטרים. כשיש דף משנה האשף נזון ממנו, ולא מהתבנית עצמה. קיפודנחש 05:17, 10 במרץ 2016 (IST)
כשטיפש זורק אבן לים, 100 חכמים לא יוציאו אותה... תודה שעלית על זה. בורה בורה - שיחה 06:07, 10 במרץ 2016 (IST)
הביטוי המוכר לי הוא "לבאר", לא לים. בכפר הולדתי אכן זרקו כמה נערים אבנים לבאר בזמן הקידוח, ובסופו של דבר היה צורך לזנוח את הקידוח ולקדוח פיר נוסף (יתכן שה"אבנים" שהם זרקו הכילו גרוטאות ברזל או משהו - לכאורה אבנים סתם זה לחם בשביל המקדח...). דרך אגב, הזיהוי היה מידי: שים לב שהכותרות באשף מופיעות בצבע כחול, ויש להן רמז. זה קורה רק כשיש דף משנה, עם עמודת "תיאור" לא ריקה. קיפודנחש 06:15, 10 במרץ 2016 (IST)
סיפור מעניין. באיזה כפר? הממ... את זה לא ידעתי. באמת לא הבנתי למה "תאריך גילוי" בתבנית:ירח בשחור וכל השאר בכחול. מעיון בתבנית:ירח/פרמטרים אני מבין את הסיבה! זה בתיעוד של האשף? בורה בורה - שיחה 06:23, 10 במרץ 2016 (IST)
כפר קטן בשפלה. "התיעוד של האשף" זה משהו כל כך ישן, שלא זכור לי אפילו איפה הוא, אבל לא אופתע אם זה כתוב שם (ולא אופתע אם זה לא כתוב...) אם תמצא את התיעוד וזה לא מופיע, אתה מוזמן להוסיף. קיפודנחש 06:37, 10 במרץ 2016 (IST)

היי. תגיד, למה אתה מזכיר את שמי בוויקיפדיה זרה בצירוף המילה "admin"? זה לא שאני אלוף עולם בשחמט או משהו. סמוך עליי, מעולם לא ניגשתי למכולת לקנות חלב וביקשתי לא לעמוד בתור לקופה כי אני מפעיל בוויקיפדיה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:42, 10 במרץ 2016 (IST)

וזה במיוחד מעצבן כי זה מגיע מאחד שהוא לא מפעיל לכל ימי חייו רק כי לא בא לו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:49, 10 במרץ 2016 (IST)
כשמדברים על שינויים ועריכות, זה אומר לאדם השני שיש לך יכולת לערוך במרחב מדיה ויקי, לערוך תבניות מוגנות, יכולת למחוק קבצים, וכולי. אתה לא צריך להתבייש בזה - סבתא שלי נהגה לומר "כמה מידידי הטובים הם מפעילי מערכת". :) קיפודנחש 21:53, 10 במרץ 2016 (IST)
אני לא מתבייש, פשוט לא מבין למה זה רלוונטי. גם לך יש כזאת הרשאה, ולא הזכרת את זה ככל שראיתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:55, 10 במרץ 2016 (IST)
ציינתי זאת כבדרך אגב, אבל לאור שיחתנו, אשתדל להימנע מכך בעתיד. לא קרה נזק... קיפודנחש 22:04, 10 במרץ 2016 (IST)
ברור שלא. הרי לא התעצבנתי ברצינות, והסמיילי להוכחה. פשוט לא נעים לי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:08, 10 במרץ 2016 (IST)
שיחה ארוכה
היי. תגיד, אפשרי ליצור סקריפט שיציג כפתור שכשלוחצים עליו הוא מוצא מופע ראשון של מחרוזת א' בדף html הנוכחי ומחליף בו את הקוד במחרוזת ב', שתיהן hardcoded? כלומר, לא מדובר דווקא בדף ויקי במצב קריאה, אלא כל דבר שמופיע כרגע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:11, 12 במרץ 2016 (IST)
קודם כל, תשובה לשאלה "האם אפשר לעשות XXX" היא כמעט תמיד "כן" - זה לא אומר בהכרח שהנשאלת יודעת לעשות זאת... אם בעצם מטרת שאלתך היא לבקש סקריפט כזה, אשאל קודם: האם יש jaqury? (בכל דף בוויקיפדיה התשובה היא "כן", אבל לא לגמרי ברור לי שמדובר בוויקיפדיה). גם לא לגמרי ברור לי מה פירוש "המופע הראשון". כמו כן, יעזור לדעת אם מותר להניח שהאלמנט שמכיל את הטקסט הזה לא מכיל בעצמו אלמנטים (כלומר מדובר ב"עלה" בגרף ה-DOM). קיפודנחש 20:49, 13 במרץ 2016 (IST)
אם התשובה לשתי האלות היא "כן", אז משהו כזה צריך לעבוד:
var e = $(':contains(Text):not:has(*)').eq(0);
e.text(e.text().replace('Text', 'TextToReplace'));
זו אילוסטרציה - לא בדקתי. הסלקטור הראשון אמור למצוא את האלמנט הראשון שהטקסט שלו מכיל את המחרוזת ואין לו צאצאים (ולכן הוא מכיל את המחרוזת בעצמו, ולא אחד הילדים שלו), והשורה השנייה מחליפה את המחרוזת, אם נמצא אלמנט כזה. לגבי "כפתור", זה מניח משהו על הדף בו מדובר. אם רוצים משהו שיעבוד בכל מקום, עדיף בוקמרקלט. (בטח כבר יש משהו כזה איפשהו). קיפודנחש 20:49, 13 במרץ 2016 (IST)
כן, מדובר בוויקיפדיה. המופע הראשון זה אומר שאני לא רוצה שהטקסט הזה יוחלף יותר אם הוא מופיע יותר מפעם אחת. בעניין העלים - מדובר בטקסט
<h2 params>text with a special message</h2>
שאני רוצה להחליף להיות
<h2 params>text with a special message</h2>
<div special params>
כלומר, הראשון אכן עלה, השני לא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:59, 13 במרץ 2016 (IST)
עדיף שתנסה להסביר, בצורה הברורה ביותר שאתה יכול, מה הפונקציונליות הנחוצה, מאשר שתשאל שאלות (כמדומני שציינתי כבר מספר פעמים, כמו שציינו אחרים, ששאילת שאלות זה לא הדבר החזק אצלך). מה שתיארת כאן שונה לחלוטין משאלתך המקורית: זה ממש לא "להחליף מחרוזת". אנסה לנסח את מה שהבנתי, כדי לוודא שאנו מדברים על אותו הדבר:
  1. שורה חדשה ב"תפריט הנסתר, עם טקסט "XXXX". כשלוחצים עליה רץ סקריפט שעושה כלהלן:
  2. סופר כמה פעמים בדף מופיעה כותרת H2 שמכילה את הטקסט YYYY
  3. אם יש יותר או פחות ממופע אחד, הסקריפט מודיע ZZZZ ומסתיים
  4. מיד אחרי במופע היחיד שקיים, מדביקים אלמנט מסוג div עם תוכן WWWW
בהנחה שהפעם הבנתי, זה נראה כך: (לחלוטין לא בדוק):
$( mw.util.addPortletLink( 'mw-cactions', null, 'XXXXXX' ) ).click( function() {
    var suspects = $('h2:contains(YYYYYY)');
    if (suspects.length != 1 ) {
        mw.util.jsMessage( 'ZZZZ' );
        return; 
    }
    suspects.after( $('<div>', { id: 'whatever' /* add more attributes of the div */ } )
        .addClass( 'whatever' )
        .html( 'WWW' );
} );
זה בסדר, יש לי המון צדדים לא חזקים. את האמת, אני לא מצליח להבין איך הגעת אל מה שכתבת עכשיו. נראה לי שהוא עומד בניגוד גמור למה שאמרתי שאני לא רוצה שהוא יוחלף יותר במידה ומופיע יותר מפעם אחת. אז לא קראתי את הקוד שכתבת עכשיו. בעניין הפונקציונליות - בהכירי אותך אם שואלים שאלה תאורטית, מקבלים תשובה. אם מציעים לפתור בעיה טכנית, אתה מתלהב לעשות את הכל לבד, כשיהיה לך זמן, או לחילופין נותן רשימה של ספרים. לכן אני תמיד מעדיף במקרים שאני בטוח שאהיה מסוגל להשלים את הפרטים מסביב לתשובתך, לשאול שאלה תאורטית. עכשיו לעצם העניין.
אני מניח שאתה זוכר את הפונקציונליות החדשה בעריכת פסקה, תצוגה מקדימה של הערות, בירוק. העניין הוא שהן תמיד מיושרות לימין, גם אם בערך כולו יש תבנית שמיושרת לשמאל. הייתי רוצה שיהיה לנו כפתור שבלחיצה יהפוך אותן למיושרות לשמאל. בחזרה אין בכך צורך - לחיצה על תצוגה מקדימה מחדש תאפס את התצוגה. הדרך הפשוטה ביותר שיכולתי לחשוב עליה הוא להוסיף div מיד אחרי הכותרת, שיש לה טקסט קבוע. אני חושב שאפילו לא צריך לסגור אותו, כי זה נמשך עד לסוף התצוגה, ואז בא חלון חדש של עורך. ואם כן, לפחות ניסיתי. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:26, 14 במרץ 2016 (IST)
אתה רואה, אם תסביר את הצורך, החיים יהיו הרבה יותר פשוטים. מה שאתה רוצה זה משהו כזה:
$( mw.util.addPortletLink( 'p-cactions', null, 'ישר הערות שמאלה' ) )
    .click( function() { 
        $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); 
    } );
קיפודנחש 03:34, 14 במרץ 2016 (IST)
הנה, אתה רואה? כתבת את הכל לבד. איי רסט מיי קייס. תודה, אני אבדוק את זה מחר על כל מיני מקרי קצה ואז אודה לך בצורה הרבה יותר רצינית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:41, 14 במרץ 2016 (IST)
העניין הוא, שהשאלות לעתים בעייתיות: למשל, אין שום בעיה להחליף html כפי שכתבת, אבל דף הוא לא רק html: כל מיני סקריפטים (בעיקר) מוסיפים ל-html הזה כל מיני התנהגויות, למשל eventhadlers. כשאתה מחליף את ה-html, אתה למעשה יוצר אלמנטים חדשים, שאפילו אם הם זהים לאלמנטים שהחלפת, הם מאבדים את כל ההתנהגויות שלהם. תעשה ניסוי פשוט: פתח דף כלשהו במצב עריכה, ואז תפתח קונסול בעזרת F12, ותריץ את הפקודה
$('body').html($('body').html() );
מה שהפקודה הזו עושה זה להחליף את ה-html של כל הדף בתוכן זהה לעצמו. לכאורה לא משתנה כלום, ובאמת לא תראה כל שינוי בדף. אבל אז נסה לעשות משהו עם הפקדים של סרגל העריכה, נניח לפתוח ולסגור את "מתקדם". אם תקרא את שאלתך המקורית תראה למה היא לא מנוסחת באופן שאפשר לתת עליה תשובה טובה: יש כל מיני דברים שאתה יודע, ולא מפרט בשאלה, כך שהנשאל לא יודע, אבל בלי הפרטים הללו אי אפשר לתת תשובה טובה. אפשר לנסות לספק בשאלה את כל הפרטים, אבל דרך טובה יותר, זה לא למצוא פתרון בעצמך ואז לשאול על מימוש חלק אחד ממנו שאינך יודע לעשות, אלא לתאר לנשאל את הבעיה עצמה ולשאול על פתרון. הרבה פעמים יש דרך טובה/נכונה/פשוטה יותר מהפתרון עליו חשבת (במקרה הזה - "להחליף טקסט ב-html", שזה משהו שונה לגמרי מפתרון נכון לצורך שהעלית). קיפודנחש 07:08, 14 במרץ 2016 (IST)
מסכים עם נכונות ההסבר שנתת ואשתדל יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:17, 14 במרץ 2016 (IST)
מעולה, תודה רבה לך!!! שיניתי את הקוד למשהו שלדעתי הרבה יותר מתאים:
if ($.inArray(mw.config.get('wgAction'), ['edit']) + 1) $(document).ready(function () {
	$('#wpPreview').
	after($('<input type="button" id="paramsToLeft" title="הצג הערות מיושרות לשמאל" value="הצג הערות משמאל" />')
	.click( function() { $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); 
    }));
});
לדעתי זה כמעט מוכן. אבל אם יש לך המלצה איך להגביל את זה לעריכת פסקה בלבד, ואני די בטוח שאפשר, אשמח מאוד. אם היה אפשר להגביל את זה רק למקרים בהם יש תצוגה מקדימה של הערות שוליים, היה עוד יותר טוב, אבל אני די בטוח שזה בלתי אפשרי. תודה מראש, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:20, 14 במרץ 2016 (IST)
נחמד. כמה הצעות:
  1. הפעולה יכולה להיות edit או submit (זה מה שרואים בתיבת העריכה אחרי "הצגת שינויים" או "תצוגה מקדימה")
  2. את הכפתור אפשר לדחוף ל-$( 'ol.references' ).before()באופן כזה, אם אין בפסקה הערות שוליים, לא יופיע כפתור מיותר שלא עושה כלום.
  3. לבדוק "מצב עריכה" אפשר, במקום בעזרת ה-action, לבדוק אם יש תיבת עריכה: $('#wpTextbox1').length
  4. לבדוק אם נמצאים בעריכת פסקה אפשר להסתכל על mw.util.getParamValue('section')
בסופו של דבר, יוצא משהו כזה:
if ( ( $.inArray( mw.config.get( 'wgAction' ), [ 'edit', 'submit' ] ) + 1 ) && mw.util.getParamValue( 'section' ) )
$( function() {
    $( 'ol.references' ).before(
        $( '<input>', { type: 'button', id: 'references-left-button', title: 'ישר לשמאל' } )
        .val( 'ישור לשמאל' )
        .click( function() { $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', 'float': 'left' } ); } )
    );
} );
קיפודנחש 17:43, 14 במרץ 2016 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: תודה! הכנסתי את 1, 3, 4. 2 לא, כי אני לא מבין את השפה שלך. מה זה לדחוף? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:53, 14 במרץ 2016 (IST)
if ($('#wpTextbox1').length && mw.util.getParamValue('section'))
		$(document).ready(function () {
	$('#wpPreview')
	.after($('<input type="button" id="paramsToLeft" title="הצג הערות מיושרות לשמאל" value="הדבק הערות לשמאל" />')
	.click( function() { 
        $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); 
    }));
});
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: זה אכן מיקום הרבה יותר טוב, אבל יש בעיה: במידה ולוחצים על תצוגה מקדימה, הכפתור נעלם לגמרי. נ"ב צבעתי לך את הפקודות בתוך שורה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:53, 14 במרץ 2016 (IST)
את הבדיקה אם '#wpTextbox1' קיים בדף צריך לעשות אחרי גמר טעינת הדף, כלומר להפוך את הקריאה ל-document.ready ובדיקת האלמנט. את הבדיקה על section אפשר להשאיר לפני הקריאה - הכתובת כמובן קיימת לפני שהדף *מתחיל* להיטען ולפני שהסקריפט רץ. אולי זו הסיבה שהכפתור לא מופיע אחרי לחיצה על preview. אפשרות נוספת היא שאולי מופעלת אצלך אפשרות "תצוגה מקדימה מהירה" - אף פעם לא בדקתי מה קורה שם. קיפודנחש 18:01, 14 במרץ 2016 (IST)
תודה רבה על הזמן שאתה משקיע. ניסיתי, זה הקוד שהתקבל, אבל יש לו עדיין אותה התנהגות. תצוגה מהירה לא דלוקה אצלי ובכל מקרה היא חוסלה לפני כמה חודשים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:11, 14 במרץ 2016 (IST)
if (mw.util.getParamValue( 'section' ) )
	$( function() {
		if ( $('#wpTextbox1').length )
    		$( 'ol.references' ).before(
        		$( '<input>', { type: 'button', id: 'references-left-button', title: 'הצג הערות מיושרות לשמאל' } )
        		.val( 'הדבק הערות לשמאל' )
        		.click( function() { $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); } )
    		);
	} );
אני מניח שלא הצלחת למצוא פתרון. אז אצטרך לבחור בין כפתור שלפעמים לא עושה כלום לכפתור לפעמים נעלם. ושוב המון תודה! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:15, 16 במרץ 2016 (IST)
הבעיה היא שפרמטר section נעלם אחרי שלוחצים על תצוגה מקדימה. נסה להחליף את הבדיקה ל- $('input[name=wpSection]').val(). שים לב שכמו עבור תיבת העריכה, חייבים לחכות עד שכל הדף מסיים את הטעינה לפני שבודקים. משהו כזה:
$( function() {
	if ( $('input[name=wpSection]').val() )
		$( 'ol.references' ).before(
	 		$( '<input>', { type: 'button', id: 'references-left-button', title: 'הצג הערות מיושרות לשמאל' } )
			.val( 'הדבק הערות לשמאל' )
			.click( function() { $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); } )
		);
	} );
אם בודקים wpSection, כנראה מיותר לבדוק #wpTextbox1. כרגיל - לא בדקתי... קיפודנחש 00:26, 16 במרץ 2016 (IST)
אותה התנהגות... יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:29, 16 במרץ 2016 (IST)
מעניין, כי עכשיו דווקא כן בדקתי, ואצלי זה עובד. קיפודנחש 00:34, 16 במרץ 2016 (IST)
אצלי לא, נשבע לך, עשיתי אפילו מטמון עכשיו ליתר ביטחון. אולי זה מתנגש עם משהו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:36, 16 במרץ 2016 (IST)
נסה להעביר את הקטע הזה לתחילת הדף common.js - אם משהו אחר בדף גורם לזה לא לעבוד, זה יעשה הבדל. קיפודנחש 01:08, 16 במרץ 2016 (IST)
אותו כנ"ל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:17, 16 במרץ 2016 (IST)
ביטלתי זמנית את כל הסקריפטים שלי - לא עזר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:42, 16 במרץ 2016 (IST)
כאמור, אצלי זה עבד (אין לי עניין ביכולת הזו כשלעצמה, כך שלא השארתי את הקוד ב-common.js שלי). אם אתה רוצה ייעוץ ב-debugging, תגיד. (רמז: משום מה, לא הצלחתי להשתמש בדיבגר המבנה בדפדפן לדף המסוים הזה. במקום זה השתמשתי בהדפסות ביניים לקונסול בעזרת console.log(/* message, local variable value, etc. */ ); ). קיפודנחש 16:12, 16 במרץ 2016 (IST)
בוא נגיד ככה. פחות חשוב לי לדעת מה הסיבה, ויותר חשוב לדעת מתי זה קורה. לכן אם בתור עזרה שאתה מציע תוכל להקדיש חצי דקה לשלוח לי צילום מסך של דף הגאדג'טים בהעדפות שלך כדי שאוכל לעשות בדיוק את אותו הדבר ולראות אם זה השתנה, אני אשמח מאוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:00, 16 במרץ 2016 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

יש לי משתמש ניסויים בשם משתמש:קיפודנחש בע"מ. ההעדפות שם הם בדיוק הדיפולט. דחפתי ל-משתמש:קיפודנחש בע"מ/common.js את הקוד הזה (ושום דבר אחר), וזה עובד שם, כך שכנראה it's not me - it's you... כשאתה במצב עריכה, אחרי "תצוגה מקדימה", מה מראה לך $('input[name=wpSection]').val() ? קיפודנחש 20:50, 16 במרץ 2016 (IST)

ברור שזה אצלי, אבל איפה? 7. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:58, 16 במרץ 2016 (IST)
שתי שאלות: (1) מה מראה $( 'ol.references' ).length ? (2)האם ניסית בדפדפן אחר? קיפודנחש 21:07, 16 במרץ 2016 (IST)


1. 1 2. כן, אותו דבר. 3. ניסיתי בדפדפן שלי עם בובת קש. לה אין כמובן תצוגה מקדימה בפתיחת העריכה. אז בלחיצה הראשונה מופיעה תצוגה עם כפתור, בשניה הוא נעלם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:13, 16 במרץ 2016 (IST)
(1) התשובות מקודם לגבי ערכים ב-console נכונות גם אחרי הלחיצה השנייה והשלישית על "תצוגה מקדימה"? (2) ב"העדפות => עריכה", האם מסומן אצלך "שימוש בתצוגה מקדימה חיה" ? קיפודנחש 21:39, 16 במרץ 2016 (IST)
1. כן, בכל ששת המקרים. 2. כן, אתה גדול. מה זה הדבר הזה בכלל? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:46, 16 במרץ 2016 (IST)
במעלה השיחה הזו שאלתי אותך: "אפשרות נוספת היא שאולי מופעלת אצלך אפשרות "תצוגה מקדימה מהירה" " מתשובתך הבנתי שלא. זה הדבר הזה, אם כי נראה שמתישהו מישהו שינה את הטקסט של האפשרות מ"מהירה" ל"חיה". בגדול, זה מבצע את התצוגה המקדימה מקומית, בעזרת סקריפט "פרסואיד" (זה הכלי שמאפשר את העורך החזותי), במקום לשלוח לשרת לעיבוד. כשמשתמשים בזה, הדף לא נטען מחדש, ולכן כנראה הכפתור לא מוצג. אפשר לעשות כל מיני דברים כדי שזה יעבוד גם ב"מהירה", למשל להצמיד לכפתור של תצוגה מהירה עוד כמה פעולות, אם כי לא בטוח שזה טריביאלי - אתה רוצה שהפעולות הללו יתבצעו אחרי הכל. יותר פשוט, במקום כל הווג'ראס הזה, לעשות זאת דרך התפריט הנסתר, כך שזה יהיה שם תמיד, בלי קשר לשאלה אם יש בדף בכלל הערות, ואז זה נראה בערך כך:
$( mw.util.addPortletLink('p-cactions', '', 'הערות - לשמאל!' ) )
	.click( function() { $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); } );
(לא בדוק). הכפתור לא יהיה במקום שרצית, אבל הוא תמיד יהיה (אם נורא רוצים, אפשר לסייג זאת למצב עריכה בלבד), ותמיד יעשה את מה שאתה רוצה. אם "התפריט הנסתר" שלך לא יותר מדי עמוס, זו אפשרות פשוטה וקלה. כאמור, אפשר גם ללמד את הכפתור של "תצוגה מהירה" שיעשה בדיוק מה שרצית, אבל לא בטוח שזה טריביאלי (הבעיה היא שהפונקציה עלולה להיקרא לפני או אחרי הפעולה העיקרית של הכפתור, ואין לך על כך שליטה). בכל אופן תוכל לנסות, על ידי הצמדת פונקציה כלשהי לכפתור התצוגה המקדימה ($('#wpPreview').click(function(){ do something });. קיפודנחש 22:42, 16 במרץ 2016 (IST)
אנחנו מדברים על אותו דבר? אני דיברתי על כפתור תצוגה מקדימה מהירה ליד כפתור תצוגה מקדימה שהיה לי פעם.
בעניין הכפתור - אני חושב שהרבה יותר עדיף שזה יהיה במקום הקודם, מתחת לכותרת, כי אחרת כמעט אף אחד לא ישתמש בזה, כי אף אחד לא ידע או ידע ולא יזכור שזה שם. דיברת על רשימה עמוסה אצלי - לא הייתי מטריח אותך כל כך הרבה בשבילי. אני מתכנן הכנסת הדבר הזה לתוך מדיהויקי:common.js. עם דיון, אם צריך. זה שלחלק מסויים של האנשים זה לא יעבוד אחרי הלחיצה השניה - לא נורא, לדעתי, להם אפשר להציע גאד'ט בו זה יופיע בכפתור למטה, כמו שדיברנו על זה קודם, ליד כפתור תצוגה מקדימה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:17, 16 במרץ 2016 (IST)
לא הבנתי שהכוונה "עבור כולם". האם זה באמת נחוץ? צריך להתקמצן במידת האפשר בצעצועים "בשביל כולם". וכן, גם לדעתי (אפילו אם נניח לרגע שזה כפתור נורא חשוב), לא נורא אם מישהו שהדליק אפשרות לא דיפולטית בהעדפות לא יקבל את הכפתור. קיפודנחש 02:01, 17 במרץ 2016 (IST)
לדעתי כן. ברוב וויקיפדיות יש עכשיו תצוגה מקדימה של הערות שעובדת היטב. גם אני חלק מזה אחרי שמצאתי באג ולחצתי עד שתיקנו. לעומת זאת אצלנו, בוויקיערבית ובוויקיפרסית (ואולי בעוד כמה), הפיט'ר החדש עובד לא נכון בכל מקום. אצלנו נגיד בכ-40% מהערכים. אם הכפתור היה עובד באופן מושלם, הייתי מעדיף בכלל שזה יהיה חלק מהמנוע שכל ויקיפדיה יכולה להדליק. אבל אפילו ככה זה משהו מאוד מאוד מאוד חשוב. בעניין המשפט האחרון - ברור, זה גם מה שאמרתי. ואני לא חוצפן עד כדי כך שאטרטר אותך שוב ושוב המון פעמים בלי לעצור אותך באמצע עם משהו שהוא רק בשבילי. מקסימום, אם זה יהיה לי חשוב, הייתי משתדל לענות לך פעם בשבוע. ואם יש משהו בו לא נהגתי ככה (לא זוכר), אז סליחה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:12, 17 במרץ 2016 (IST)
עוד שאלה קטנה, ברשותך. אם יקח לך יותר מדקה, לא צריך לבזבז זמן. החלפתי את $( 'ol.references' ).before להיות $( 'div.mw-ext-cite-cite_section_preview_references_header' ).after, כדי שלא יהיו הרבה כפתורים זהים במקרה של כמה קבוצות, וזה הפסיק לעבוד לגמרי. עשיתי משהו לא בסדר? נ"ב ניסיתי את עצתך על preview, לא עבד. כנראה נשכח מזה. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:24, 17 במרץ 2016 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

פתרתי את בעיית התצוגה החיה!!! אין לי מושג איך, אבל זה עובד. נשאר רק כפל כפתורים, אם תצליח. תודה רבה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:51, 17 במרץ 2016 (IST)

$( document.body ).on( 'click', '#wpPreview, #wpDiff', $( function() {
	if ( $('input[name=wpSection]').val() )
		$( 'ol.references' ).before(
	 		$( '<input>', { type: 'button', id: 'references-left-button', title: 'הצג הערות מיושרות לשמאל' } )
			.val( 'הדבק הערות לשמאל' )
			.click( function() { $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); } )
		);
	} ));
כפל כפתורים לא צריכה להיות בעיה - פשוט הוסף לתנאי של "סעיף" בדיקה נוספת, שמבטיחה שעוד אין כפתור:
if ( $( 'input[name=wpSection]' ).val() && $( '#references-left-button' ).length === 0 )
קיפודנחש 17:10, 17 במרץ 2016 (IST)
תודה, לא עוזר. הקונסול נותן 1, גם כשיש שניים על המסף באותו רגע. אפשר לתקן את זה? או להשתמש בסגנון הכותרת שציינתי קודם? תודה רבה!!! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:32, 17 במרץ 2016 (IST)
כנראה עשית משהו לא נכון. id זו תכונה מיוחדת - זה לא חוקי שיהיו בדף שני אלמנטים עם אותו id, ויתכן שזו הסיבה לכך שהקונסול מראה 1 גם כשיש שניים. לעומת זאת, לא צריכה להיות בעיה להבדיל בין "יש כפתור" ו"אין כפתור", כלומר בין 0 ו-1. אם רוצים להשתמש באותה טכניקה כדי לספור דברים כשיכולים להיות כמה כאלו, צריך להשתמש בתכונה אחרת כמו class או אפילו שם (מותר מספר אלמנטים עם אותו שם, למרות שזה תחת "כשר אבל מסריח"). קיפודנחש 20:42, 17 במרץ 2016 (IST)
נראה לי במבט בלתי מקצועי שעשיתי הכל בסדר. זה הקוד:
$( document.body ).on( 'click', '#wpPreview, #wpDiff', $( function() {
	if ( $( 'input[name=wpSection]' ).val() && $( '#references-left-button' ).length === 0 )
		$( 'ol.references' ).before(
	 		$( '<input>', { type: 'button', id: 'references-left-button', title: 'הצג הערות מיושרות לשמאל' } )
			.val( 'הדבק הערות לשמאל' )
			.click( function() { $( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); } )
		);
	} ));
וזאת התוצאה, כולל קונסול: [5] תודה יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:07, 18 במרץ 2016 (IST)
לא נראית לי בעיה. בדף הזה יש שתי קבוצות של הערות, ואפשר להניח שבדף "אמתי" תהיינה כותרות נפרדות לכל קבוצה, ובהחלט יתכן שקבוצה אחת צמודה לשמאל והשנייה לא. במונחים של jQuery: זה נובע מכך שיש בדף שני אלמנטים ol.references, והסקריפט מדביק את הכפתור לפני כל אחד מהם. בחיים האזרחיים, יש שימוש מועט ביותר ב"קבוצה=" בהערות בוויקיפדיה בעברית, כך שאפשר לומר שזה מקרה קצה לא מאד מעניין, אבל למרבה ההפתעה, גם במקרה הקצה הלא מתוכנן הזה, התוכנה עשתה את הדבר הנכון. קיפודנחש 00:20, 18 במרץ 2016 (IST)
אין לי בעיה שזה ישאר, אם אתה לא מצליח לחבר את זה לסגנון שציינתי, אבל למה אתה חושב שזה בסדר? לחיצה על כל אחד מהכפתורים מעבירה את כל ההערות לשמאל, לא את הקבוצה הספציפית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:23, 18 במרץ 2016 (IST)
צודק. כדי שזה יפעל על האלמנט הנכון, צריך להחליף בפונקציה של ה-click את האלמנט עליו פועלים: במקום לפעול על כל האלמנטים ol.references, צריך לפעול רק על זה שאחרי הכפתור: הכפתור עצמו הוא this (משום שהפונקציה click דבוקה לאלמנט), ולכן כנראה אתה רוצה $(this).next(), אם כי אפשר ליתר ביטחון להעביר גם את הסלקטור:
$( document.body ).on( 'click', '#wpPreview, #wpDiff', $( function() {
	if ( $( 'input[name=wpSection]' ).val() && $( '#references-left-button' ).length === 0 )
		$( 'ol.references' ).before(
	 		$( '<input>', { type: 'button', id: 'references-left-button', title: 'הצג הערות מיושרות לשמאל' } )
			.val( 'הדבק הערות לשמאל' )
			.click( function() { $( this ).next( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); } )
		);
	} ));
קיפודנחש 00:37, 18 במרץ 2016 (IST)
תודה (על צודק). אין לי אפשרות לבדוק אם זה עובד כי ברגע ששיניתי, זה שוב העלים את הכפתורים אחרי הלחיצה על התצוגה המקדימה. אם אין איזו נוסחה עבור הסגנון של הכותרת, כמו שעשיתי ב-ol.references, בוא נעצור על כמה כפתורים שעושים אותו דבר, כרע במיעוטו. מה אתה אומר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:47, 18 במרץ 2016 (IST)
צריך לעשות משהו עם הדיון הזה... זה נהיה קצת עונש. לדעתי, הבעיה היא בכך שהתיקון שעשית ופתר את הבעיה ל"תצוגה מקדימה חיה", באותה הזדמנות ביטל את הפעולה לתצוגה מקדימה רגילה. הבעיה היא שה-event של לחיצה על כפתורים "תצוגה מקדימה" ו"הבדלים", טוען את הדף מחדש, ובינתיים הפעולה נעלמה. במצב של "תצוגה מקדימה חיה", חשוב שהקוד שלך ירוץ _אחרי_ הקוד הקיים של הכפתור, אבל אין בעצם שום דבר שיבטיח זאת. נסה אולי משהו כזה:
(function() {
	function addButton() {
		if ( $( 'input[name=wpSection]' ).val() && $( '#references-left-button' ).length === 0 ) 
			$( 'ol.references' ).before(
		 		$( '<input>', { type: 'button', id: 'references-left-button', title: 'הצג הערות מיושרות לשמאל' } )
				.val( 'הדבק הערות לשמאל' )
				.click( function() { console.log(3); $( this ).next( 'ol.references' ).css( { direction: 'ltr', float: 'left' } ); } )
			);
	}

	$( document.body ).on( 'click', '#wpPreview', function() { setTimeout(addButton, 2000); } );
	$( addButton ); // normal preview - do it after page finish loading.
} )();
גם לי זה נראה דיון ארוך מדי, לכן הצעתי בפעם הקודמת שנעצור. הקוד שנתת יוצר כפתורים גם במצב קריאה וגם כשעורכים את כל הדף. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:45, 18 במרץ 2016 (IST)
צודק - טעות קטנה. שכחתי שורה אחת מהקוד בו השתמשתי לדיבגינג (ראה משתמש:קיפודנחש בע"מ/common.js) - שכחתי את ה-console.log אבל הורדתי את המסולסלים, אז ה-if לא עשה מה שצריך... בב"ח - קיפודנחש 22:34, 18 במרץ 2016 (IST)
הכל עובד, מצוין, בכל המצבים. אתה ענק!!! תודה רבה!!!

יבוא תבנית:GraphMap[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש, ייבאתי לויקי העברית את התבנית של המפות תחת השם תבנית:GraphMap ניסיתי לייבא את קובץ הג'ייסון הקרטוגרפי WorldMap-iso2.json בכדי שיהיה לעבוד איתו כמו בדוגמה בויקי הגרמנית. [6] אבל כאשר ניסיתי לשמור אותו תחת שם מתחם "יחידה" כמו שנעשה בויקי הגרמנית קיבלתי הודעת שגיאה, כיוון שלא מדובר בקובץ תכנותי והשמירה נכשלה. תחת איזה שם תחום צריך לשמור אותו? ואיך לאחר מכן בתבנית:GraphMap צריך לכוון אליו? בתודה מראש--אפי ב.התחברו ל♥21:30, 16 במרץ 2016 (IST)

גם בוויקיגרמנית זה נותן הודעת שגיאה. אין לי מושג איך בכלל הצליחו לשמור את הזה שם מלכתחילה. כנראה לפני שהחלו בבדיקות הקוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:33, 16 במרץ 2016 (IST)
לפי מה שמשתמש:ערן כתב כאן, וגם לפי התיעוד, זה צריך להיות אפשרי לשאוב את הנתונים ישירות מוויקיפדיה בגרמנית. לא הצלחתי לעשות זאת. הדרך לדחוף מידע json לדף במרחב "יחידה" זה ליצור את הדף במרחב שם אחר, ואז להעביר אותו (זה מה שנראה שעשו בוויקיפדיה בגרמנית - ראה את היסטוריית הדף שם). קיפודנחש 22:10, 16 במרץ 2016 (IST)
תודה רבה, קיפודנחש. עשיתי כהמלצתך וזה הצליח. צריך להחליט לגבי השמות, איזו צורה עדיפה.--אפי ב.התחברו ל♥01:45, 17 במרץ 2016 (IST)
מעניין שאצלנו זה לא יוצר שגיאה, לשמחתי הרבה מנשוא. בתקווה שזה לא ישתנה אם אי פעם נצטרך עריכה, אני חושב כי ההבדל הוא שהקובץ נוצר מקובץ text ולא json כמו שם, מה שמנע התנגשות פורמטים עם לואה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:13, 17 במרץ 2016 (IST)
זה נובע מאותו דבר שנתקלנו בו לא מזמן כשהעברנו את הסקריפטים למרחב מדיה ויקי: לכל דף בוויקיפדיה יש content-type. אפשר לראות את הסוג ב"מידע על הדף", בשורה "סוג התוכן של הדף". במרחב "יחידה" הדיפולט זה לואה, או ליתר דיוק, "Scribunto" (במרחב מדיה ויקי ומשתמש הדיפולט תלוי בסיומת של השם בו הדף נוצר). בהעברת דף, הסוג לא משתנה, גם כשההעברה היא לשם דף עם דיפולט אחר, ולכן יש לנו כאן דף במרחב לואה עם סוג תוכן "טקסט ויקי". זכור לי שערן שינה את הסוג בצורה כלשהי, אם כי לא זכור לי איך בדיוק - אולי על ידי מחיקת הדפים, יצירתם מחדש (ואז הם מקבלים את הסוג הנכון לפי הדיפולט) ומיזוג היסטוריה?
מה שבאמת צריך לעשות זה לברר איך אפשר לשאוב את המידע ישר מהמקור, ולמחוק את הדף הזה אצלנו. ערן? יש לך מושג למה זה לא עבד לי? יכול להיות שהעדכון שמאפשר wikiraw מאתר אחר עוד לא בקוד הנוכחי? (ראה פרמטר basemap, והשינויים שניסיתי לעשות ב-תבנית:GraphMap) קיפודנחש 17:25, 17 במרץ 2016 (IST)
זה צריך לעבוד: {{#tag:graph|{{#invoke:Graph|mapWrapper|mode=interactive|basemap=wikiraw://de.wikipedia.org/Modul:Graph//WorldMap-iso2.json}}}}
ראו גם: phab:T122488 ערן - שיחה 18:33, 17 במרץ 2016 (IST)
תודה. כשעיינתי בקוד, כנראה פיספסתי את mode=interactive... קיפודנחש 19:55, 17 במרץ 2016 (IST)
(תוספת) לפי התיעוד של graph, זה אפשרי כרגע רק במצב עריכה: "As of November 2015, Wikimedia wikis only enable this interactive rendering for edit preview." להבנתי, phab:T122488מדבר על wikiraw רק מאותו האתר - לא בין אתרים. בכולופן שווה לנסות. גם אם interactive עובד גם לא במצב עריכה, אם לא בטוח שזה "כשר", משום שצורת העבודה הזו משתמשת ב-JS ו-canvas, שני דברים שאולי לא נתמכים על ידי כל הדפדפנים, ואנו משתדלים לא להיות תלויים בהם. קיפודנחש 20:07, 17 במרץ 2016 (IST)
אבל אם תצליחו, בבקשה, אל תקחו את זה מוויקיגרמנית אלא מהמקור במדיהוויקי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:22, 17 במרץ 2016 (IST)
למה אתה אומר זאת? לפי ההערה בראש יחידה:Graph, ויקיפדיה בגרמנית היא ה"מקור". את המידע הקרטוגרפי בכלל לא מצאתי במדיהויקי. קיפודנחש 20:44, 17 במרץ 2016 (IST)
יחידה כן. המידע לעומת זאת מקורו במדיה ויקי, ב-mw:Extension:Graph/Demo/RawData:WorldMap-iso2-json. ראה גם היבטוריה של העותק הגרמני, ראיתי את זה עכשיו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:58, 17 במרץ 2016 (IST)
תודה. התחלתי מההיסטוריה של הדף בויקידויטש, אבל החמצתי את ההערה הזו. קיפודנחש 00:21, 18 במרץ 2016 (IST)
לדעתי זה לא נורא שיש עותק של קובץ הג'ייסון גם אצלנו, וחבל להתאמץ בעניין. כך הכתיבה של תבנית המפה יותר נוחה וקלה למשתמש, שלא צריך לרשום נתיב ארוך מאוד לפני שם הקובץ. --אפי ב.התחברו ל♥09:11, 18 במרץ 2016 (IST)
כרגע נראה שזה המצב, אבל זה מאד לא רצוי. אף אחד אצלנו לא מתחזק ולא יתחזק את זה (ראית איך הדף הזה נראה), אז עדיף שזה לא יהיה כאן. כרגע לא נראה שזה אפשרי, אבל ברגע שזה מתאפשר, צריך לעבור להשתמש במקור. קיפודנחש 09:18, 18 במרץ 2016 (IST)
עד אז המלצה לשלושתינו: להכניס את הדף שציינתי לרשימת המעקב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:57, 18 במרץ 2016 (IST)
יגאל, שלוף את שרביט ה"מפעיל" מהתרמיל, ופשוט תפעיל על הדף הגנה (אפשר ברמת "עורכי תבניות"). זכור לי שאתה לא אוהב שמזכירים לך שיש לך את ההרשאה הזו, אבל לפעמים היא מועילה... :) קיפודנחש 17:47, 18 במרץ 2016 (IST)
אין לי הרשאות מפעיל ב-mw. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:56, 18 במרץ 2016 (IST)
אה, ואין לי בעיה שמזכירים לי את זה. יש לי בעיה שאומרים את זה לאחרים כדי שיתייחסו אלי בצורה שונה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:57, 18 במרץ 2016 (IST)
בינתיים אנחנו משתמשים בדף מקוי, לא? חשבתי שלדף המקומי התכוונת כשהצעת לשלושתינו להוסיף אותו לרשימת המעקב, וזה הדף שהצעתי להגן עליו. לעקוב אחרי הדף ב-mw זה רעיון לא רע בכלל, אבל אם לזה התכוונת, אז פשוט לא הבנתי. לגבי המשפט האחרון: אל תיקח את זה כבד - בגלל זה הוספתי שם סמיילי... בברכה -קיפודנחש 18:10, 18 במרץ 2016 (IST)
לא, למקור כדי שנקבל הודעה ברגע של שינוי ונתקן אצלנו. אני לא ;-) יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:12, 18 במרץ 2016 (IST)

כוכב לחרוץ![עריכת קוד מקור]

כוכב החריצות
על בניית כפתור היישור לשמאל, תודה רבה לך!!! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:02, 18 במרץ 2016 (IST)

כוכב ויקיגמד עבורך![עריכת קוד מקור]

כוכב ויקיגמדי
על שיפור ענק בניהול פרמטרים, תודה רבה לך!!! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:04, 18 במרץ 2016 (IST)

פרמטר inherits של templatedata[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת יחידה:ParamValidator
בורה בורה - שיחה 19:48, 21 במרץ 2016 (IST)

הועבר לדף שיחת יחידה:ParamValidator
בורה בורה - שיחה 19:50, 21 במרץ 2016 (IST)

הועבר לדף שיחת יחידה:ParamValidator
בורה בורה - שיחה 19:52, 21 במרץ 2016 (IST)

תיקונים בתבנית אלבום[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת יחידה:ParamValidator
בורה בורה - שיחה 19:54, 21 במרץ 2016 (IST)

האם החלונית של האשף מוגבלת בתצוגה?[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת יחידה:ParamValidator
בורה בורה - שיחה 22:10, 31 במרץ 2016 (IDT)

לטיפולך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:03, 24 במרץ 2016 (IST)

קיפודנחש? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:48, 27 במרץ 2016 (IDT)
מה זה מפריע לך? בכוונה לא השתמשתי בקטגוריות קיימות. עזוב את זה בשקט. קיפודנחש 14:56, 27 במרץ 2016 (IDT)
זה כל הקטע של מסדר הניקיון - לטפל בהודאות שגיאה (-; יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:58, 27 במרץ 2016 (IDT)
יש דפים שמייצרים שגיאות בכוונה. זה שימושי בבדיקות ובפיתוח. מסדר הניקיון צריך ללמוד לחיות עם זה. על הדרך אציין ששיניתי את שם הקטגוריה בדיוק כדי לא להכביד על מסדר הנקיון. אפשר ליצור את דפי הקטגוריה, אבל זה לא נראה נכון לעשות. אפשר לא לעשות נסיונות ובדיקות כאלו, אבל זה עוד פחות נכון. ואפשר לוותר על הקיבעון שקטגוריות חסרות חייב להיות ריק. זה לא באמת תורם. קיפודנחש 15:08, 27 במרץ 2016 (IDT)
יש הערכת זמן עד מתי תצטרך את זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:14, 27 במרץ 2016 (IDT)
לדעתי אתה צריך להיות יותר סובלני לדברים כאלו: זה לא באמת מפריע לכלום, וזו הטרחה מיותרת ללכת ולהוריד את זה, לפחות כשמדובר בדף שתפקידו לבדוק מערכת שעדיין נמצאת בהרצה (על הדרך: למה לא להעביר עוד כמה תבניות, או כמה עשרות תבניות למערכת החדשה? האם למערכת הישנה יש איזשהו יתרון אמתי? מה זה בכלל ה-suggest הזה? זה עוזר למישהו? זכור שהחדשה בודקת יותר דברים, כמו למשל deprecated, ושליטה טובה יותר למשתמש על אזהרות כשמדובר בפרמטרים מספריים ריקים: היא מאפשרת למשתמש להחליט אם זה חוקי ועד מתי, והיא מאפשרת להתעלם מפרמטרים מסוימים). בכולופן, בתור ג'סטה מיוחדת (ותאמין לי, לי זה עולה יותר) הסרתי את הקטגוריות הללו, מתוך הבנה שברגע שאצטרך לדבג בעיה כלשהי ביחידה, הן עלולות לשוב. קיפודנחש 19:18, 27 במרץ 2016 (IDT)
זה לא עניין של סובלני. אם היית אומר שבוע או פחות, הייתי מחכה. אם יותר, הייתי יוצר את הקטגוריות תחת מסדר הניקיון, והיו דברים בעולם, כולל אחת הזויה בצרפתית, אם אתה זוכר. בעניין להעביר תבניות - בחיים לא. רק בורה בורה רשאי לעשות זאת, ואני לא מתכוון להרוס לו. תודה, אם כי שוב, לא האצתי בך בכלל למחוק זאת. ברור שתוך כדי תיקול יש צורך להפר מאזן קיים, וזה בסדר גמור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:22, 27 במרץ 2016 (IDT)
אמרתי (והתכוונתי) "סובלני", לא "סבלני". זה לא עניין של סבלנות, אלא של tolerance. כוונתי שזה לא אמור להיות "אסור" לייצר קטגוריות מסוג זה, לצורך בדיקות, שיישארו כך ללא הגבלת זמן. קיפודנחש 22:01, 27 במרץ 2016 (IDT)
כן, הבנתי את זה כבר אז. אני פשוט מאוד לא סובלני לשגיאות. אחרת לא הייתי לוקח על עצמי את עניין המסדר מלכתחילה. בעניין מה היא שגיאה ומה לא - זה כבר עניין של השקפה אישית. אני אישית (ולא רק אני, עובדה ששגיאה כזאת קיימת) חושב שזה רע. כלומר, שיהיו קטגוריות אדומות לא ריקות. אין לי שום בעיה עם קטגוריה שנוצרה עבור ניסויים ונמצאת שם. ראה לדוגמה קטגוריה:זמני שנמצאת כבר כמה שנים ומעולם לא בדקתי מה היא עושה. וממש לא אכפת יהיה לי לבזבז 3 דקות ליצור את הקטגוריות הללו אם היית אומר שזה יקח יותר משבוע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:03, 27 במרץ 2016 (IDT)

היי. הוספתי מילה אחת למה שאמרת עליי. אם אתה לא מסכים עם מה שעשיתי, שחזר ותירה בסגן שלי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:53, 24 במרץ 2016 (IST)

בחזרה לזהוי מכשירים עם מסך מגע[עריכת קוד מקור]

שמע נכדי. אולי יש סיכוי שתמצא זמן לסדר כמו שאמרת שתעשה אם לא אצליח פונקציה שלא טוענת סקריפטים למכשיר עם מסך מגע? יש כמה סקריפטים כמו המראה פלאפון החדש שלך או פופאפ שאני לא מדליק רק כי הם הורסים את הטאבלט. ויש כל כך הרבה שאני כן, הם מיותרים בטאבלט, וגורמים לכל דף ויקיפדיה להטען 3 דקות? בבקשה. תקבל כוכב שלישי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:27, 25 במרץ 2016 (IDT)

הפוך על הפוך: התחל לקרוא בנייד ב"תצוגת ניידים" - תגלה דברים חשובים. למשל, ראה עריכה זו: עד היום, גם את הודעות "שגיאת פרמטרים" וגם "שגיאות פרמטריות" הזנחנו שנינו להסתיר לניידים... חשוב שתראה איך ויקיפדיה נראית בתצוגת ניידים, ותעבור לתצוגת מחשבים רק כשצריך. אפשר לכתוב פונקציית is_mobile שתעבוד ב-95% מהמקרים. הפונקציה שניסית לייבא נראית כמו הצרות שלי בגלל שהיא מנסה לעבוד נכון ב-103% מהמקרים, ואי אפשר לקרוא ולדבג אותה. אם יהיה לי זמן בסופ"ש הזה אנסה משהו. על הדרך, אולי שמת לב שאחרי המבצעים של בורה הביריון וקוץ עם המיכון, נשארו פחות מ-100 דפים בקטגוריה:שגיאות פרמטריות קיפודנחש 03:56, 25 במרץ 2016 (IDT)
תודה. למה אתה לא רוצה את ההודעה הזאת בניידים? ניסיתי לייבא 4 פונקציות שונות, גם יותר פשוטות. למה ביריון? הצעה לסדר היום - לאפשר שדות רנדומליים ב-TD שמי שלא מבין אותם שיתעלם, כדי שאחד מהם יהיה לפני שאתה קובע ששדה חובה חסר בדוק בויקינתונים, כשה-P מופיע בשדה החדש הזה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:10, 25 במרץ 2016 (IDT)

לא הבנתי כלום חוץ מהשאלה. צריך להסתיר לניידים בדיוק מאותה סיבה שהסתרנו לשולחניים. אתה מודע לכך שעד עריכתי כל הגולשים מנייד ראו את כל הודעות השגיאה משתי יחידות בדיקת הפרמטרים? קיפודנחש 11:53, 25 במרץ 2016 (IDT)

אה, זה. מההסבר הקודם שלך הבנתי שאתה רוצה שבנייד בכל מקרה לא יראו כלום. הסבר מחודש. שניתן יהיה להוסיף ל-TD לפרמטר צילום שדה חדש שנקרא לו בורה, בתוכו נרשום P123, שכל מי שלא צריך אותו יתעלם ממנו. לעומת זאת מי שבודק האם יש שדה חובה, והוא לא בקריאה לתבנית, יבדוק גם אם P123 בפריט ויקינתונים של הערך לא ריק, כי כשאין כלום בשדה לוקחים את המידע משם. גאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:32, 25 במרץ 2016 (IDT)
ללמד את TD להכיל מידע על העובדה שפריט כזה או אחר הוא תכונה מויקידטא, זה רעיון מצוין וסבורני שאף אחד לא יחלוק עליו. אתה מוזמן להציע זאת בפבריקטור. אם זה לא יתבצע בצורה מסודרת, אפשר יהיה לשקול לעשות פאטש מקומי, אבל זה הרבה פחות רצוי. לגבי הבדיקות - זה כבר שיקול מסדר שני או שלישי בהקשר הזה. קיפודנחש 05:20, 26 במרץ 2016 (IDT)
בוצע בוצע יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:07, 26 במרץ 2016 (IDT)

הרהור לילי[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת יחידה:ParamValidator
בורה בורה - שיחה 22:12, 31 במרץ 2016 (IDT)

עדכון דפי משנה של האשף מ-TD[עריכת קוד מקור]

איך עושים את זה? הוספתי לניהול את תבנית:דמות בדיונית ואני רוצה לבדוק אם האשף מעודכן. בורה בורה - שיחה 13:45, 28 במרץ 2016 (IDT)

? בורה בורה - שיחה 20:28, 28 במרץ 2016 (IDT)
התכוונתי לשאלה הזו. בורה בורה - שיחה 03:19, 29 במרץ 2016 (IDT)

כרגע אין כלי שעושה זאת. כמו כל דבר אחר, זה לא בלתי אפשרי, אבל לא ברור לי כמה עבודה זה. כמה דפי משנה ששווה לשמור יש? דפים שהם בעקרון שכפול של td, ההכי הפשוט זה למחוק. אם מה שנשאר זה תריסר דפי משנה, יותר זול לעבור עליהם בעין. אם נשארים 200, כדאי לבנות כלי. באמצע זה באמצע. קיפודנחש 03:31, 29 במרץ 2016 (IDT)

נכון שלא תכעס אם אומר את דעתי האמיתית? לא צריך אף דף משנה. אמרתי את זה כבר מזמן, ועכשיו עם ה-TD זה בכלל לא נחוץ. אבל כן חייבים את הפונקציונליות של הניתוח עם {{}}. אני משתמש עם זה 500 פעמים ביום. אבל בשביל הניתוח לא צריך את דפי המשנה. להיפך, זה שהם לעתים לא מעודכנים רק מזיק. בורה בורה - שיחה 03:53, 29 במרץ 2016 (IDT)
קיפודנחש, הצעתי לך איך להסתדר בלי דפי משנה כלל מבלי לאבד שום דבר, טרם קיבלתי תשובה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 04:08, 29 במרץ 2016 (IDT)

היי. ראה בעיה מוזרה במקום TD בתבנית עיר. לא הצלחתי לפתור את זה, ומה שיותר חשוב, לא הצלחתי ליצור קטגוריית מעקב שתמצא מקרים כאלו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:51, 28 במרץ 2016 (IDT)

אנא פרט. מה זה "ראיתי בעיה מוזרה"? יש מצב שתסביר לי מה הבעיה שראית? איזה דף פתחת? מה עשית? מה קורה? מה ציפית שיקרה? קיפודנחש 17:41, 28 במרץ 2016 (IDT)
פתחתי את תבנית:עיר . ציפיתי לראות TD. ראיתי הודעת שגיאה במקום. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:54, 28 במרץ 2016 (IDT)
אם תסתכל בהיסטוריה של התבנית, תבחין בעריכה (שלי) בין האחרונות, שהעבירה את TD לדף התיעוד. עכשיו הזיכרון חוזר במעומעם: הסיבה הייתה שהתבנית הזו מוגנת ברמה שבורה לא יכול לערוך, ורציתי לאפשר לו לעבוד על TD (וכמדומני שהוא אכן עשה זאת). בדף התיעוד עצמו לא רואים את TD משום שדחפתי את הקטע הזה תחת includeonly. הרגש חופשי לערוך ולשנות, אבל אם אתה מחזיר חזרה לדף התבנית, זה אומר שאתה מקבל את התחזוקה של TD על עצמך :) , בגלל ההגנה המופרזת על התבנית הזו. קיפודנחש 18:06, 28 במרץ 2016 (IDT)
אז זהו שלא הצלחתי לתקן את זה בתיעוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:59, 28 במרץ 2016 (IDT)
מה זה "זה"? מה מקולקל, מה ניסית לעשות, במה מתבטאת אי ההצלחה? קיפודנחש 20:07, 28 במרץ 2016 (IDT)
אני לא יודע מה השגיאה הזאת אומרת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:08, 28 במרץ 2016 (IDT)
הפעם כנראה אשמתי: לא קראתי מספיק בזהירות את ההודעה. לעצם העניין: TD זה מבנה ב-JSON שמתאר את התבנית. החלק העיקרי של המבנה הזה הוא אובייקט בשם params, שזו טבלה ממופתחת לפי שם הפרמטר, ומכילה מידע עליו. בנוסף, יש עוד כמה שדות: אחד מהם הוא paramOrder, שהיא רשימה פשוטה ("מערך") של שמות השדות. בתור אובייקט JSON, אין שום בעיה שיופיעו ברשימה פריטים זהים (כלומר [0, 0, 0, 1, 3, 17, 3, 1] זו רשימה חוקית), אבל הכלים שמשתמשים ב-TD מצפים שלא יהיו כפילויות ברשימה הספציפית paramOrder. אם תראה את עריכותי בדף התיעוד, תראה שני סוגים: חלק מהמחרוזות ברשימה הכילו רווח מיותר. המשמעות היא שהיה שם פרמטר שהופיע ב-order, אבל למעשה רשימת הפרמטרים לא הכילה כזה (כמדומני שבמקור היו רווחים גם ברשימת הפרמטרים, דבר שמנע מ-TD לעבוד נכון, וכשהרווחים הללו נוקו, לא ניקיתי בהתאם גם השמות ב- paramOrder). אחרי שניקיתי את הרווחים, התברר שהרשימה מכילה כפילויות. הפירוט הזה הוא משום שבהסתברות גבוהה אותו תהליך שגרם לבעיות הללו כאן פגע בעוד TD בתבניות אחרות, והפירוט הוא בתקווה שמי שקורא ידע לתקן בעצמו בעתיד. שורה תחתונה: בוצע תוקן. קיפודנחש 20:45, 28 במרץ 2016 (IDT)
א' תודה. ב' האם המספור של json מתחיל ב-0 או ב-1? ג' איך יוצרים קטגוריית מעקב? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:07, 28 במרץ 2016 (IDT)
JSON לא מגדיר מספור, אבל כשקוראים מערך של JSON (כלומר רשימת ערכים מוקפים בסוגריים רבועים - כל ערך יכול להיות מחרוזת, מספר, או אובייקט או רשימה בעצמו), אז תלוי: אם תקח מחרוזת שמהווה JSON חוקי עם מערך ותזין אותה ל-JS (למשל דרך הקריאה JSON.parse), תקבל מערך שמתחיל ב-0. כנראה אותו הדבר בג'אווה, C++, C#, פייתון וכו'. לעומת זאת אם תזין ללואה, דרך mw.text.jsonDecode, תקבל טבלה ממופתחת מ-1 - זה הדבר הטבעי בלואה. ג' - לא הבנתי מה הכוונה ב"קטגוריית מעקב". קיפודנחש 00:08, 29 במרץ 2016 (IDT)
ואיך זה בשגיאה הזאת שתיקנת? ה-[57] הייתה שורה 57 או 58? יוצרים קטגוריה של כל הדפים עם הודעת השגיאה הזאת על ידי תיקון טקסט ההודעה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:12, 29 במרץ 2016 (IDT)
ההודעה הייתה כנראה מקוד php, ולמיטב זיכרוני מערכים שם מתחילים מ-0. לגבי הודעת השגיאה: ראה במיוחד:הודעות המערכת, הזן prefix של templatedata. יש שם קצת ערבוב בין הודעות שגיאה והודעות שאינן של שגיאה דווקא, אבל אפשר להניח שכל מה שמכיל error או invalid מעיד על בעיה. קיפודנחש 00:57, 29 במרץ 2016 (IDT)
תודה ותודה ומצפה לי הרבה עבודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:59, 29 במרץ 2016 (IDT)
לא עבד. כנראה זה קורה הודעות אחרת, כמו math. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:27, 29 במרץ 2016 (IDT)

עזרה בהצגת הערות בויקיטקסט[עריכת קוד מקור]

שלום. כרגע מסיבה כלשהי ההערות בויקיטקסט לא מוצגות במעבר עכבר. אתה יודע למה? אתה יודע איך לתקן את זה?

כמו כן, הייתי רוצה להוסיף עוד דברים שיוצגו במעבר עכבר אתה יודע איך לעשות את זה?

תודה, אלישיב ליפא - שיחה 18:06, 29 במרץ 2016 (IDT)

כרגע זה אומר שזה היה קודם? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:07, 29 במרץ 2016 (IDT)
זכור לי שכן. אלישיב ליפא - שיחה 18:11, 29 במרץ 2016 (IDT)
בוויקיטקסט מותקן גאדג'ט שכתבתי מזמן :s:מדיה ויקי:Gadget-CiteTooltip.js. הגאדג'ט הזה משתמש בספריה שמאז הוסרה מהספריות של מדיה ויקי. אין לי הרשאות לתקן את הגאדג'ט, אבל זה די פשוט. יש שתי אפשרויות: (1) לעדכן לפי הגאדג'ט בוויקיפדיה, שעודכן ועובד, מדיה ויקי:Gadget-CiteTooltip.js. זו האפשרות הפחות רצויה. אפשרות עדיפה היא לשדרג לגאדג'ט שכתב משתמש:Yair rand בוויקיפדיה באנגלית, שעושה את אותו הדבר רק הרבה יותר טוב. פרטים בקרוב. קיפודנחש 18:34, 29 במרץ 2016 (IDT)

העברת חטיבת הערות שלמה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת יחידה:ParamValidator
בורה בורה - שיחה 22:15, 31 במרץ 2016 (IDT)