שיחת משתמש:קיפודנחש/ארכיון 16 - ארכנגל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף



ארכיון 30 - כמעט כל 2022
ארכיון 29 - ראשוני תאום!
ארכיון 28 - כרגיל
ארכיון 27 - מה זה היה לי
ארכיון 26 - כל שנה בסתיו
ארכיון 25
ארכיון 24
ארכיון 23 - מלאו אסמינו
ארכיון 22 כי הגיע יום
ארכיון 21 בנבלישם
ארכיון 20 - בדמי ימיו
ארכיון 19 - מהומות באיצטדיון
ארכיון 18
ארכיון 17 - מה לעשות
ארכיון 16 - ארכנגל
ארכיון 15 - ארכיטיפ
ארכיון 14 - ארכידוכס
ארכיון 13 - סתם ארכיון
ארכיון 12 - ארחיני בהיכלך
ארכיון 11 - ארכי שבעולם
ארכיון 10 - ארך אפיים
ארכיון 9 - ארכיאולוגיה
ארכיון 8 - ארכיפלג גולג
ארכיון 7 - ארצ'י בנקר
ארכיון 6 - הארכיבר המבורבר
ארכיון 5 - ארכיטקטורה
ארכיון 4 - ארכי-ליסטים
ארכיון 3 - ארכיבישוף
ארכיון 2 - ארחי-פרחי
ארכיון 1 - ארכימדס

ההודעה האחרונה בדף השיחה של קיפודנחש/ארכיון 16 - ארכנגל התקבלה מאת The Turtle Ninja בתאריך 3/12/2023 בשעה 23:36:15.
173,271

דף זה מאורכב (קצת לפני או קצת אחרי שמשקלו 200 קילו) על ידי העברה ולא ב"העתק הדבק". כתוצאה מכך מאורכבות לפעמים גם שיחות "צעירות". אם ברצונכם להמשיך שיחה שאורכבה, אנא צרפו קישור לחלק השיחה שאורכב, והמשיכו כאן.


טבלאות חכמות (המשך)[עריכת קוד מקור]

אז מה קורה? גילית משהו חדש מאז? ‏ישרוןשיחה 13:51, 9 באפריל 2014 (IDT)

Sitenotice[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד,

אני לא יודע איך להגיע אליו, אבל יש לי תחושה שאת/ה כן. המילה סיסמה מופיעה פעמיים בלא יו"ד. תוכל/י לתקן? תודה, אביהושיחה 07:22, 10 באפריל 2014 (IDT)

בוצע בוצע יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:59, 10 באפריל 2014 (IDT)

מוזר מאוד[עריכת קוד מקור]

וק:ד#בעיה חמורה בסקריפט ההחלפות הידני. אבגד - שיחה 12:16, 11 באפריל 2014 (IDT)

סודר, נראה שמשתמש:ערן הוא האיש שסידר. אבגד - שיחה 12:31, 11 באפריל 2014 (IDT)
(וגם זה שקלקל) תודה אבגד. חג שמח, ערן - שיחה 12:32, 11 באפריל 2014 (IDT)
:) בשמחה. חג שמח אבגד - שיחה 12:38, 11 באפריל 2014 (IDT)

הצעה לסקריפט למיזמים[עריכת קוד מקור]

היי קיפוד, עלה לי רעיון לסקריפט, אני לא יודע אם הוא אפשרי אבל אציע. במיזמים רבים יש תבניות "בוצע" "עבודה" ודומות, הרעיון שלי הוא שתהיה תבנית אחידה עם פרמטר שהסקריפט ידע לזהות ובכל מקום שהיא מופיעה ידע בהפעלה מסויימת ליצור רשימה נגללת של פרמטרים קבועים, ובלחיצת כפתור תוכל לשמור את הדף עם הפרמטרים שנבחרו לכל אחת מהתבניות. האם זה אפשרי? ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 12:59, 13 באפריל 2014 (IDT)

@GilCahana: לא ממש הבנתי מה הסקריפט אמור לעשות (וחוצמזה, התנצלותי על הזמן הרב עד שהגבתי - היה לי סדר שלם על הראש, לבשל מרק ולגלגל קניידלעך, לבער חמץ ולהגעיל כלים, וגם ארבע כוסות זה לא דבר יומיומי אצלנו). קיפודנחש 02:37, 18 באפריל 2014 (IDT)
תודה על התגובה וסליחה על החזרה המאוחרת (גם אני הייתי עסוק לאחרונה וקצת פרחה מזכרוני הפניה הזאת). חשבתי על זה שוב ולא נראה לי שזה משהו ששווה את הטרחה, אז לא משנה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 22:59, 28 באפריל 2014 (IDT)

cat-a-lot[עריכת קוד מקור]

ערב טוב. הפונקציה cat-a-lot, עובדת רק על דפים, ולא על קבצים? אני מנסה להעביר את כל הקבצים שבקטגוריה:עטיפות קומיקס לקטגוריה:ויקיפדיה - תמונות של עטיפות ספרי קומיקס, בדומה לקטגוריית האם קטגוריה:ויקיפדיה - תמונות של עטיפות ספרים, וקטגוריית האחות קטגוריה:ויקיפדיה - תמונות של עטיפות ספרים מוויקיפדיה באנגלית. אבל לא מצליח לבחור את הקבצים. ככה זה? ביקורת - שיחה 20:52, 24 באפריל 2014 (IDT)

יש משהו? :) ביקורת - שיחה 18:31, 25 באפריל 2014 (IDT)
קיפ, בוקר טוב. גמרתי להעביר. אבל הענין עדיין מעניין אותי לעתיד, כי אם אכן הכלי הזה לא עובד על קבצים, אז ראוי שתהיה אזהרה בולטת שלא לעשות שינויים בהיקף גדול בקטגוריות קבצים בלי דיון מוקדם, כי אחר כך זה סיפור גדול לשנות. ביקורת - שיחה 08:10, 28 באפריל 2014 (IDT)

סקריפט 64 האהוב[עריכת קוד מקור]

שלום רב קיפוד,
כבר פעם שנייה שקורה לי בימים האחרונים, שלאחר שחזור שביצעתי, רציתי לכתוב הודעה אישית בדף שיחת המשתמש לפני שהופיעו הקישורים לאזהרות בדף השיחה.
גילי המופלג כנראה לא אפשר לי ללחוץ מקש אמצעי על הקישור "שיחה" לפני שהופיעו הקישורים להודעות בדף השיחה, ועל כן אותו משתמש חף מפשע קיבל תבנית אזהרה עד שהספקתי לכתוב את ההודעה האישית. בקשתי היא לעשות את אחד מהשניים הבאים:

  1. העברת לשוניות ההודעות לאחר הסוגריים של שיחה ותרומות, וכך לא תהיה סכנה.
  2. ביטול הפעולה של הסקריפט כאשר לוחצים עם המקש האמצעי (הגלגלת).

אני לא חושב שהפעולה הזו תפריע למי מאלו המשתמשים בסקריפט (סביר להניח שלא משתמשים במקש האמצעי, ובנוסף שלא לוחצים על ההודעה המתאימה באופן כה אוטומטי). בכל אופן, מספיק לבצע רק אחת מהן על מנת לטפל בבעיה. תודה רבה. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!16:44, 25 באפריל 2014 (IDT)

@Ofekalef: סקריפט 64 זה ה"בייבי" של משתמש:חיים 7 - אם יש ברירה, אני משתדל/ת להימנע מכניסה לעובי הקורה הזו. אמנם ביצעתי שם מספר עריכות, אבל הן לא נגעו לפעולת הסקריפט, אלא בעיקר למשימות ניקיון ותחזוקה, כמו החלפת קריאות לפונקציות שיצאו מהמחזור למקבילה המקובלת. על הדרך, אחרי שוויתרת על הרשאות מפעיל, אולי תרצה לבקש הרשאות "עורך ממשק"? נרלי מתאים. קיפודנחש 18:18, 25 באפריל 2014 (IDT)
אז יתכבד נא מר חיים ויגיב בדף שיח/ה זה.
חבל שאחזיק אותן לפני שאני נזכר ב-javascript המוזרה ובשפת המסננים העוד-יותר-מוזרה. אם (ואני מניח ש) זה יקרה בקרוב, או אז אבקש הרשאות עורך ממשק. בברכ/ת שבת שלום, ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!18:35, 25 באפריל 2014 (IDT)
אני מכובד ועומד, ניסתי לוסיף את האפשרות הראשונה, (היא המועדפת בעיני), אך כנראה שאני צריך לקרוא מחדש את כל הקוד, ואין לי את הזמן הויכולת כרגע. בכל מקרה, במידה וזה תלוי בי, הרשות נתונה לכל בעל הרשאות המבין בתחום זה, לערוך כפי הצורך והמתבקש • חיים 7שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ד • 19:29, 27 באפריל 2014 (IDT)
@חיים 7: לא עובד לי. תזכיר לי מה צריך לעשות בשביל שזה יעבוד, רענון עמוק? ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!10:20, 29 באפריל 2014 (IDT)

החממה - עזרה טכנית[עריכת קוד מקור]

הי קיפודון, בימים האחרונים החלטתי לקחת אחריות על פרויקט החממה בוויקיפדיה. כחלק מהדיונים שנעשו בדף השיחה של הפרויקט, הועלו כמה הצעות ראויות לטיפול, הדורשות מומחיות מקצועית (עיצוב דפים וכיוב'). האם אתה הכתובת לכך?
במידה וכן, אנה ראה את דף השיחה שם. תודה רבה, גארפילד - שיחה 11:25, 28 באפריל 2014 (IDT)

tl;dr . רוב הדיון שם עוסק בענייני מנהלה - לא הצלחתי למצוא אילו שינויים בתשתית (אקא סקריפטים) מתבקשים. קיפודנחש 00:36, 29 באפריל 2014 (IDT)

מיקום הבוקמרקלטים[עריכת קוד מקור]

היי, הקוד של הבוקמרקלטים ממוקמים כדפי משנה של mediawiki:Common.js. ממה שאני מבין זהו המקום לדפים שרצים בוויקיפדיה. במחשבה זו משתמש:Krinkle מחק את הטעינה של ה-jquery מהבוקמרקלט הניסיוני לעורך הוויזואלי. האם יש סיבה ששמת אותם שם, והאם אתה מכיר מקום עדיף? שמוליק - שיחה 20:08, 29 באפריל 2014 (IDT)

בדרך כלל מקובל לשים סקריפטים כאלו במרחב מדיה ויקי כדי להגן מפני השחתות: תאורטית, השחתה זדונית בסקריפט כזה היא פרצת בטיחות, משום שהסקריפט רץ אצל משתמשים תמימים, והשחתה זדונית יכולה לעשות דברים לא נעימים. למה דווקא דף משנוה של common.js? אין לי מושג, אפילו אם במקרה עשיתי זאת בעצמי. בזמנו נהגתי לשים סקריפטים שנטענים עבור כל המשתמשים בצורה בלתי מותנית כדפי משנה של common.js, אבל נדמה לי שהבוקמרקלט אינו כזה. (קטע הקוד הקצר שמייצר את ה"בוקמרקלט" עצמו, כלומר הקישורית שמשתמש אמור לגרור מויקיפדיה:בוקמרקלטים לסרגל המועדפים הוא דווקא כן כזה, אבל הקוד שאתה כתבת לא). מה שקרינקל עשה היה כמובן טעות - תקוותי שתיקנת אותה. קיפודנחש 03:58, 30 באפריל 2014 (IDT)
אז אם כל המרחב מוגן אוכל בהתעסקות הבאה להעביר אותם(coords, templates) לתת דף אחר? שמוליק - שיחה 23:08, 30 באפריל 2014 (IDT)
@שמוליק: המרחב עצמו מוגבל בעריכה למפעילים, ובוויקיפדיה בעברית יצרנו הרשאה מיוחדת (שלא קיימת ברוב הוויקיפדיות) למעין "מפעיל טכני" בעל הרשאות עריכה במרחב הזה. שם ההרשאה המיוחדת הוא "עורך ממשק", ולשנינו יש הרשאה זו. יחד עם ההרשאה הזו מגיעה גם היכולת לערוך דפים במרחב המשתמש של משתמשים אחרים ששמם מסתיים ב-"‎.js" או ב- "‎.‎css" - משתמש שאינו מפעיל יכול לקרוא, אך לא ליצור או לערוך דפים כאלו במרחב המשתמש של משתמשים אחרים.
מרחב השיחה הצמוד למרחב מדיה ויקי, ודפי השיחה הצמודים לדפים שהזכרתי, פתוחים לכתיבה לכולם. לגבי קואורדינטות: נראה שגוגל שינו מספיק את הממשק של גוגל מפות, והבוקמרקלט של coord כבר לא עובד שם (הוא עדיין עובד בעמוד ענן, בפעם האחרונה שניסיתי). אם תמצא זמן לתקן אותו, האח והידד. קיפודנחש 23:26, 30 באפריל 2014 (IDT)
Hi,
I think I vaguely understand what is going on. The code is not loaded on Wikipedia via a Gadget or via Common.js but via a bookmarklet. While I understand that, the problem is that this code is hosted on Wikipedia, and while you are not intentionally loading it on Wikipedia, you are hosting it in the trusted MediaWiki namespace. And unless you implement a mechanism that forbids those pages from loading on Wikimedia domains, it is not allowed to have code like this. It is too much of a risk (e.g. I can create a url like http://common.wikimedia.org/wiki/Sandbox?withJS=MediaWiki:Common.js/externalsmaker-visualeditor.js). Which will, without the users permission, fetch content from a third party domain and send privacy sensitive information about their browser, computer and geo location without their consent.
Perhaps move these scripts to a private server (not Wikipedia), or at least to a User namespace? Mechanisms like Gadget and withJS only allow MediaWiki namespace pages to be loaded, so User namespace is safe. Krinkle - שיחה 20:25, 1 במאי 2014 (IDT)
maybe use mediawiki's jquery would be a good solution? שמוליק - שיחה 00:03, 2 במאי 2014 (IDT)

איך ניתן לשלב בדיקה של שני פרמטרים בתנאי[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני רוצה לבדוק יותר מפרמטר אחד בתבנית. איך ניתן לשלב את בדיקת שניהם? ניסיתי {{#חשב תנאי:{{{מפה|< noinclude>-</noinclude>}}} and{{{מפה מפורטת|<noinclude>-</noinclude>}}} | |[[קטגוריה:עיר ללא מפת מיקום1]]}} אבל התקבלה הודעה שיש אופרטור and מיותר. גם שימוש ב#תנאי לא עבד. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:27, 1 במאי 2014 (IDT)

@יונה בנדלאק: אפשר בכמה צורות: למשל {{#תנאי:{{{פרמטר 1|{{{פרמטר 2|}}}}}}| לפחות אחד מהם | אף אחד לא}} או {{{פרמטר 1|}}}{{{פרמטר 2|}}}| לפחות אחד מהם | אף אחד לא}} או {{#תנאי:{{{פרמטר 1}}}| הראשון |{{תנאי:{{{פרמטר 2|}}}| השני אבל לא הראשון | אף אחד לא}}}
הדבר היחיד שחשוב זה תמיד לשים מקל אחרי הפרמטר ( כלומר {{{פרמטר 1|}}}) כך שאם הפרמטר לא קיים התוצאה היא מחרוזת ריקה: בדוגמה הראשונה לוקחים את הראשון, ואם אינו קיים אז השני. בדוגמה השנייה משרשרים את הערכים של שני הפרמטרים, תוך ניצול העובדה ששירשור שתי מחרוזות הוא ריק אם ורק אם שתיהן ריקות. בדוגמה השלישית משתמשים בשתי הוראות תנאי: דרך זו מאפשרת להבדיל בין המקרה שהפרמטר הראשון קיים, והמקרה שהראשון ריק והשני קיים (כשהראשון קיים, לא מתבצעת בדיקה לגבי השני). קיפודנחש 16:33, 1 במאי 2014 (IDT)
לא ידעתי שאני יכול לשרשר פרמטרים כך (את אפשרות 2 אני עוד יכול לקבל אבל לא ידעתי שאפשר לעשות את אפשרות 1). ולא ידעתי שבתוצאת התנאי אני יכול לשים תנאי נוסף. מלבד הדף עזרה:הוראות תנאי והדף בויקימדיה, יש מקום אחר שניתן לקבל מידע יותר מעמיק כמו שרשור תנאים ודברים נוספים? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 19:41, 1 במאי 2014 (IDT)
יונה, בשיחה אצל קרלוס התרשמתי שאנו נבדוק רק אם פרמטר מפה חסר. אז למה התנאי הנוסף? זה לא בקנה אחד עם מה שאנו רוצים להשיג. בורה בורה - שיחה 00:14, 2 במאי 2014 (IDT)
@בורה בורה: בינתיים הוספתי את התנאי - לא ידעתי שיש על כך חילוקי דעות. מצידי אפשר להוריד את התנאי השני, אבל אחר כך הוספתי תנאי נוסף, שהקטגוריה תתווסף רק במרחב הערכים. את התנאי השני כדאי לדעתי להשאיר. קיפודנחש 00:55, 2 במאי 2014 (IDT)
הורדתי את זה. בינתיים אני לא רואה שהתנאי של "רק המרחב הראשי" עובד. למשל, הוא כולל את משתמש:Elistark/טיוטה בקטגוריה. בורה בורה - שיחה 01:15, 2 במאי 2014 (IDT)
ברור שהתנאי לא עבד: אתה זרקת אותו... החזרתי את החלק של "רק במרחב הערכים". אנא בדוק שזה אכן עובד. לוקח קצת זמן (כמה שעות בדרך כלל) עד שהשינוי מתבטא גם בדף הקטגוריה, אבל בערכים עצמם רואים את השינוי כמעט מיד - אם לא רואים אפשר לבצע purge או עריכת סרק (עריכה + שמירה: אם לא משנים כלום זה לא מופיע בהיסטוריה, אבל גורם לערך "להתרענן" לפי הגרסה העדכנית של התבניות שהוא כולל). קיפודנחש 07:11, 2 במאי 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לקטגוריה לוקח זמן להתעדכן. ניתן ליזום את הסרתם מהקטגוריה על ידי כניסה אליהם וביצוע רענון עמוק. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:13, 2 במאי 2014 (IDT)
משתמש:Bboouuddaaggaa/ארגז חול לא תפס... אנא בדוק. בורה בורה - שיחה 12:24, 2 במאי 2014 (IDT)
שים לב שהקטגוריה לא מופיעה בדף, כלומר התנאי עובד. הדף עצמו מופיע בקטגוריה - אין מנוס אלא לראות בכך תקלה בתוכנת מדיה ויקי. אפשר לנסות משהו דרסטי, נניח לרוקן את ארגז החול לגמרי, לחכות שהוא ייעלם מהקטגוריה, לבטל את הריקון ולראות מה קורה. קיפודנחש 15:21, 2 במאי 2014 (IDT)
אני לא יודע עם המחיקה שאתה עשית עזרה או שהרענון שאני עשיתי. בכל מקרה, עכשיו היא כבר לא מופיעה בקטגוריה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:27, 2 במאי 2014 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש. הגאדג'ט Cat-a-lot איננו פועל אצלי כהלכה. אני מצליח לסמן ערכים/קטגוריות להעברה ולתת פקודת העברה, אך הפעולה נתקעת בשלב שבו מופיעה הכתובת "עורך דף 1 מתוך X" ולא ממשיכה הלאה. אולי תדע לעזור ? תודה. יואב ר. - שיחה 09:17, 2 במאי 2014 (IDT)

@YoavR: זה קרה כמה פעמים, או פעם אחת? האם כל הפעמים היו בניסיון לביצוע אותה פעולה, או פעולות שונות? אם אותה פעולה, תוכל בבקשה לפרט מה בדיוק ניסית לעשות, כדי שאוכל לראות אם אותו הדבר קורה גם אצלי? האם יתכן שאחד הערכים בהם מדובר מוגן? במצב ה"תקוע", הקש בבקשה F12, בחר ב-console", וראה אם מופיעה הודעת שגיאה - אם יש משהו, אנא פרט. בב"ח - קיפודנחש 15:25, 2 במאי 2014 (IDT)
הבעיה התרחשה מספר פעמים, בקטגוריות וקבוצות ערכים שונות. הערכים לא היו מוגנים כי לאחר שהג'אדג'ט לא פעל העברתי אותם לקטגוריות אחד אחד ללא קושי. לדוגמה: קטגוריה:בוקרשט: מועדוני ספורט והערכים שהעברתי אליה אחד אחד.
ב-console יש שתי הודעות שגיאה:
Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)
Uncaught TypeError: Cannot read property 'pages' of undefined
תודה. יואב ר. - שיחה 20:10, 2 במאי 2014 (IDT)
@YoavR: בקשה: בפעם הבאה שזה קורה, אל תעביר ידנית (בהנחה שהפעולה סובלת דיחוי), אלא תרשום כאן את הפעולה שניסית לעשות ("העברת דפים X, Y, Z מקטגוריה W לקטגוריה U או משהו"). שאלה: האם זה קורה תמיד, או שלפעמים הגאדג'ט עובד נכון? תודה - קיפודנחש 22:16, 2 במאי 2014 (IDT)
מאז שהגאדג'ט התחיל לא לפעול הוא היה בסדר אף פעם. יואב ר. - שיחה 23:05, 2 במאי 2014 (IDT)
@YoavR: הממממ... כרגע ניסיתי משהו פשוט, והגאדג'ט עבד כמצופה. אולי מה שניסיתי פשוט יותר ממה שאתה ניסית, אולי ההבדל הוא בין המחשב/דפדפן שלי לבין אלו בהם אתה משתמש, או שההבדל הוא בין ה"העדפות" שלך ושלי, שגורם לכך שאיננו טוענים בדיוק את אותם הסקריפטים.
תוכל אולי לחזור על הניסוי כדי לוודא שאצלך הוא נכשל? הניסוי הוא: בקטגוריה:14 קבוצות הכוכבים של ניקולא לואי דה לאקאי בחרתי את סרגל (קבוצת כוכבים), והוספתי לו בעזרת הגאדג'ט את קטגוריה:קבוצת הכוכבים ארידנוס. (אם מצליח, אל תשכח לבטל את עריכת הסרק). קיפודנחש 23:51, 2 במאי 2014 (IDT)
בוקר טוב. עשיתי את הניסוי שהצעת וזה לא עבד, כמו קודם. יואב ר. - שיחה 09:08, 3 במאי 2014 (IDT)

היי[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע מה השתבש אבל לאחרונה רבים מן הגאדג'טים לא פועלים אצלי. למשל, הפופאפ לא עובד; ה-HotCat לא מוצג כלל; "סימון ערכים מרשימת המעקב בדפי "תרומות המשתמש" ובדפי קטגוריות בגופן מודגש, והוספת קישורית [עקוב] או [הסר] לכל דף" - לא מופיעים ה"עקוב" או ה"הסר" אם כי דפי המעקב מודגשים והלשוניות "עקוב" ו"הסר" מופיעות לי בשינויים האחרונים. תוכל לעזור לי? Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 20:49, 5 במאי 2014 (IDT)

יש לך טונות של ג'אנק ב-common.js שלך. בין השאר, היה שם שימוש בסקריפט #7, שהתברר שהיה שבור כבר מאז 2012. תיקנתי את סקריפט 7 השבור, וכעת כנראה דברים ישובו לעבוד (אחרי רענון עמוק יאדא יאדא יאדא), אבל אולי כדאי שתשקול לעשות ניקיון ב-common.js שלך ולהוציא משם כל מה שלא ממש נחוץ. בברכה - קיפודנחש 21:37, 5 במאי 2014 (IDT)
רב תודות על הירתמותך לעזרה, אבל שום דבר לא זז.
לגבי ה-common.js, אני מתייג את אופקאלף שהוא גם מפעיל וגם מבין בשפת הג'יבריש הזו. אופק, תסכים לנקות לי את ה-common.js? Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 23:53, 6 במאי 2014 (IDT)
עדכון: נראלי שהבעיות בכלל קשורות למחשב שלי. עכשיו אני בדיוק עובד על מחשב אחר - והכל פיקס. בכל זאת, הבקשה שלי מאופקאלף - במקומה עומדת. אופק, נא לאסוף את הזבל, ולהוריד את השקית עד לפח הקרוב... Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 00:11, 7 במאי 2014 (IDT)
אופק אינו מפעיל. גם אני לא, אבל לי יש הרשאה שנקראת "עורך ממשק" שמאפשרת לי לערוך דפים עם סיומת js במרחב המשתמש של אחרים. עם סיום מפעילותו, הצעתי לאופק לבקש הרשאה זו בעצמו, אבל בשלב זה הוא כנראה לא מעוניין. משכך, הדפים הללו עבור אופק הם לקריאה בלבד.
בעניין אחר: שמתי לב שבנוסף ל-common.js יש לך גם vector.js וגם monobook.js. אין לי מושג מה הקוד בדפים הללו אמור לעשות, ולא בטוח שלך יש מושג כזה. קיפודנחש 08:56, 7 במאי 2014 (IDT)
וואלה מתי הוא הספיק לפרוש השובב הזה... זה כנראה גילגמש אשם. הוא הרעיל אותו בתירסים רקובים.
העניינים האלה הם אכן סינית בשבילי. ידעתי על העורך ממשק, אבל לא חשבתי שזה קשור גם לזה (אופק, למה באמת שלא תבקש ותקבל את ההרשאה הזו?) בכל אופן, תמחוק/תערוך לפי הצורך, ואם יש דפי jsים מיותרים תגיד לי ואבקש את מחיקתם. המון תודות, Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 21:23, 7 במאי 2014 (IDT)
גילגמש אשם בכל - לולא היה משמיד את שדות התירס, אולי היה אצלי היום זכר להרשאה זו או אחרת.
אגב, הרשאותיי הוסרו בהצבעה בשל חוסר תגובה שלי. ביום שהן הוסרו נכנסתי במקרה לוויקיפדיה, ראיתי את הכל וחזרתי... :)
אמרתי לקיפוד שאבקש ברגע שאזכר בעניינים כאן, עד עכשיו לא ראיתי צורך של ממש בהרשאה. אשקול זאת שוב. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:32, 7 במאי 2014 (IDT)
מיסטר אלף, כולם שם בהצבעה כתבו שיתמכו בהחזרת ההרשאות ברגע שתחזור. יאללה, למפעיל נולד (מחדש) ומהר... Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 21:36, 7 במאי 2014 (IDT)
עוד לא. אני עוד נזכר בכל מה ששכחתי כשלא הייתי כאן, בכל מה שהתחדש בינתיים, ומכיר את חברי הקהילה החדשים - והם אותי. אני סבור שיש עוד לחכות. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:39, 7 במאי 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

קיפוד, לא מתכוון להטריד, רק רציתי לברר אם אתה מתכוון לטפל ב-jsים שלי מתישהו. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 19:53, 9 במאי 2014 (IDT)

אין בדיוק מה "לטפל". יש לך הרבה סקריפטים (ארבעה סקריפטים מ-וק:ס, עוד איזה ארבעה ממרחב המשתמש של יוני, ועוד כמה קטעי קוד שמופיעים ישירות ב-common.js וב-vector.js או monobook.js אצלך. אין לי אפילו מושג באיזה עיצוב אתה משתמש). אין לי מושג אילו מהם מועילים לך ורצויים לך, ואילו הם כאלו שפעם התקנת מסיבה כזו או אחרת (או ביקשת מישהו אחר שיתקין עבורך), אבל הם לא מביאים לך תועלת ממשית. עצתי היא להתחיל להוריד אותם אחד אחד, וכשתגלה שאחד מהם בעצם רצוי (כלומר, כשמסירים אותו נעלמת פונקציונליות רצויה שבאמת מועילה לך), תחזיר אותו ותעבור הלאה. בסיום התהליך יישארו הסקריפטים הרצויים. הסיבה שהעליתי סברה שהרבה מהסקריפטים אצלך אולי אינם כאלו, היא שהסקריפט הדפוק שתיקנתי (7, נדמה לי), היה שבור הרבה מאד זמן, ובתקופה הזו כנראה שחלק מהסקריפטים האחרים גם לא נטענו. אם לא חשת בחסרונם, אולי עדיף לך בלעדיהם. הדבר היחיד שבאפשרותי לעשות (חוץ מאשר פשוט לרוקן את כל הסרקריפטים - דבר שקל לעשות וגם אתה יכול) זה להסיר טעינה כפילות, כלומר טעינת אותו הסקריפט פעמיים. את זאת עשיתי - כל השאר עליך. קיפודנחש 20:46, 9 במאי 2014 (IDT)
האמת היא שכל הסקריפטים האלה הם משנת תרפפ"ו כשעוד לא היו גאדג'טים, ולא היה השחזור המהיר וכל התוספות לניטור. נראלי שכיום אין אפילו סקריפט אחד שיבוא לי לשימוש. מה שאני הולך לעשות זה לבקש את מחיקת כל הדפים האלה, ולראות אם קורה אסון. אם יחסר לי משהו אברר אצלך אחד לאחד איזה סקריפט אני אמור להוסיף, ובאיזה דף (מונובוק, וקטור או קומון). אני לא יודע באיזה עיצוב אני משתמש. איך יודעים? השמות "מונובוק", "וקטור" ו"קומון" הם שמות של עיצובים? Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 20:58, 9 במאי 2014 (IDT)
אין סיבה ואין צורך לבקש את מחיקת הדפים. פשוט תרוקן אותם, ואם תמצא שנעלמה לך פונציונליות רצויה שאתה מעוניין להחזיר, תציץ בהיסטוריה, וניחוש מושכל יעזור לך להחליט איזה מהם מספק את הפונקציונליות הזו (על הדרך, נסה למצוא אם יש גאדג'ט שעושה משהו דומה). אם אין גאדג'ט, תחזיר את הסקריפט הרצוי. (אם תבקש מחיקתה, לא תהיה לך יותר גישה להיסטוריה). קיפודנחש 21:10, 9 במאי 2014 (IDT)

מחשבה נוספת[עריכת קוד מקור]

יש לך רעיון איך לפתור את הצורך בהטמעה בתבנית:תיוג‎? תודה ושבוע טוב • חיים 7שיחה • י' באייר ה'תשע"ד • 23:27, 10 במאי 2014 (IDT)

תוכל לנסות לפענח מה עשו בen:Template:Require subst ולראות אם זה מתאים. קיפודנחש 17:57, 11 במאי 2014 (IDT)
שמה, הם פשוט מוסיפים אזהרה שנדרשת הטמעה, זה לא פותר את הצורך בהטעמה • חיים 7שיחה • י"א באייר ה'תשע"ד • 18:35, 11 במאי 2014 (IDT)
למיטב ידיעתי, זה המירב שאפשר לעשות. ירצו - יאכלו. אם תמצא משהו יותר טוב, כל הכבוד. אשמח ללמוד. קיפודנחש 19:00, 11 במאי 2014 (IDT)

whois[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד. הקישור הנ"ל היא כמדומני העיקרי בין הקישורים בתחתית "תרומות המשתמש" של אנונימיים (טרייסרוט ו"בדיקת תור" מלכתחילה לא עבדו אצלי בדרך כלל). לאחרונה הוא הפסיק לעבוד אצלי. אצלך זה עובד? נרו יאירשיחה • י"א באייר ה'תשע"ד • 10:56, 11 במאי 2014 (IDT)

בוצע תוקן. קיפודנחש 17:48, 11 במאי 2014 (IDT)

סימון כבדוק[עריכת קוד מקור]

אולי אפשר לסדר שניתן יהיה לסמן שינוי כבדוק גם מדף השינויים האחרונים? זה די מייאש שצריך כל פעם להיכנס בנפרד, גם עבור דפים שאין ממש צורך לחקור... ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!15:19, 12 במאי 2014 (IDT)

נסה להפעיל את "העדפות => גאדג'טים => סימון ערכים כבדוקים מתוך דף השינויים האחרונים ורשימת המעקב (זמין למפעילי מערכת ולמנטרים בלבד)".
אם זה לא עובד, דווח בויקיפדיה:סקריפטים/תקלות. בברכה - קיפודנחש 15:57, 12 במאי 2014 (IDT)
זה עובד. אופק, זה מוסיף לך ריבוע בצד בו ניתן לסמן את העריכה כבדוקה. בנוסף יש גדג'ט שמאפשר לפתוח את השינויים שבוצעו בדף השינויים האחרונים כך שבשינויים קטנים ניתן לראות את השינויים ולאשר במהרה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:15, 12 במאי 2014 (IDT)
שני הדברים שכתבת קיימים, אבל זה לא עובד עבור השינוי של יצירת דף. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!16:16, 12 במאי 2014 (IDT)
בעיה ידועה שהתחילה לפני כמה חודשים. זה עדין עוזר בשאר השינויים שהם החלק הניכר של השינויים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:19, 12 במאי 2014 (IDT)
ברור שזה עוזר (ותודה!), אבל זה מייאש שאי אפשר להשתמש בזה עבור דפים חדשים, בייחוד כשמגיעה מתקפת סטודנטים שפותחים כל אחד דף משתמש משלו שמכיל בסה"כ תיבת משתמש, או דפי טיוטה שלהם. נו שוין :-) ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!16:21, 12 במאי 2014 (IDT)
למיטב ידיעתי לא מדובר על "לפני כמה חודשים". אם אי פעם אפשר היה לסמן בעזרת הגאדג'ט גם ערכים חדשים (בכלל לא בטוח שאי פעם זה היה אפשרי), אז זה היה לפני הרבה מאד חודשים (לפחות שנתיים, אאל"ט). "מייאש" זו מילה קצת חזקה כשמדובר על הצורך בעוד שתי הקשות עכבר עבור דפים חדשים בלבד. קיפודנחש 16:24, 12 במאי 2014 (IDT)
לא בדיוק שתי הקשות עכבר - יותר שתי הקשות עכבר+המתנה לטעינת הדף+גלילה למטה אם הדף ארוך+סגירת הדף * 10, וכל זה בזמן מאוד קצר... ראה למשל מיוחד:יומנים/patrol/Ofekalef בסוף העמוד ובעמוד הבא. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!16:29, 12 במאי 2014 (IDT)
קיפודנחש, אני מנטר כשנתיים וחודשיים ובתחילה זה עבד והיה ניתן לסמן ערכים חדשים. מתישהו לפני כמה חודשים (6-12 חודשים, אבל אני לא פוסל שקצת יותר מזה) הקרן עשתה שינוי שאם אני זוכר נכון, לאחריו הם לא העבירו פרמטר מסוים שהיה נחוץ בשביל זה או משהו בסגנון הזה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:53, 12 במאי 2014 (IDT)
מצאתי. 11 חודשים. ויקיפדיה:דלפק ייעוץ/ארכיון160#בעיות בחפיץ Gadget-rcPatrol. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:03, 12 במאי 2014 (IDT)

הצעה חדשה בדיון מחיקה שלקחת בו חלק[עריכת קוד מקור]

ראה בבקשה: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מחאת דוד הנחלאווי#הצעה לעצירת ההצבעה. גילגמש שיחה 16:47, 18 במאי 2014 (IDT)

משתמש:Yonidebest/monobook.js/editCounterTab.js[עריכת קוד מקור]

הסקריפט הנ"ל משמש כמה משתמשים, ולפחות לי הוא לא עבד כמצופה (לחיצה שנייה לא הביאה לדף הסטטיסטיקות) מכיוון שעם הזמן נוסף עוד אלמנט span ששיבש את פעולת הסקריפט. עשיתי אצלי תיקון. השאלה היא: האם מקובל לתחזק סקריפטים שנמצאים במרחב האישי של משתמש שפרש מוויקיפדיה. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 00:49, 21 במאי 2014 (IDT)

זה גם לא מקובל וגם לא אפשרי: שים לב שדפים במרחב משתמש ששמם מסתיים ב-.css או ב-.js, לא ניתנים לעריכה (אלא אם כן אתה מפעיל מערכת - כמובן פרט לדפים במרחב המשתמש *שלך*). מה שתוכל לעשות זה לערוך את ההפניה בוק:ס, ולציין שיש גרסה חדשה יותר של הסקריפט שמתקנת כמה בעיות, ולהפנות לגרסה שלך. דרך אגב, הגרסה שלך לא עושה את כל העבודה: תיקנת את האלמנט, אבל הוא ממשיך לקשר ל-toolserver - גם עובד מאד לאט, אבל מה שיותר משמעותי, עוד כמה ימים כבר לא יהיה זמין בכלל. אם כבר תיקנת, אולי תתקן גם את הקישור, כך שישתמש בגרסה החדשה שנמצאת במדיה לאב (הדף שמקושר כ"מונה עריכות" מתחתית דף תרומות המשתמש). קיפודנחש 01:54, 21 במאי 2014 (IDT)

פעולת לחצן "הערת שוליים"[עריכת קוד מקור]

שלום,
האם יש לך מושג מדוע פעולת הלחצן להוספת הערת שוליים השתנתה ביומיים האחרונים? מאתמול, הקשה על הלחצן "הוספת הערת שוליים" מציגה את הגרסה ה"ישנה" של הלחצן (ללא האפשרות להוסיף שם את שם ההערה). בנוסף, בתוצאה הסופית ישנו שימוש בתג <ref> במקום בצורה "{{הערה...". מה קרה? Ldorfmanשיחה 00:03, 22 במאי 2014 (IDT)

ניחוש פראי: כנראה קשור לשינוי הזה. כדאי לשאול את ערן אם יש לו ניחוש יותר טוב. קיפודנחש 00:07, 22 במאי 2014 (IDT)
אני לא בטוח מה הסיבה לכך שהסקריפט נשבר, אבל הבעיה הייתה הרשמה לחלונית ההערה לפני שהיא נוצרת בפועל. תיקנתי זאת. בברכה, ערן - שיחה 00:32, 22 במאי 2014 (IDT)
תודה על התיקון. עוד משהו, הלחצן לא מופיע עוד בעת כתיבה בדפי שיחה... האם זה קשור לזה? Ldorfmanשיחה 00:51, 22 במאי 2014 (IDT)
הלחצן של הערת השוליים מופיע רק במרחבים מסוימים במכוון - הכפתור הזה הוא חלק מובנה מסרגל הכלים והמפתחים שלו החליטו שחלק מהכפתורים רלוונטיים רק למרחבים מסוימים (כך זה גם בוויקיפדיה האנגלית). בברכה, ערן - שיחה 01:05, 22 במאי 2014 (IDT)
זה חדש... תודה רבה על ההסבר. Ldorfmanשיחה 01:25, 22 במאי 2014 (IDT)

מאיפה צצה הנקודה הארורה?[עריכת קוד מקור]

היי,
בערך "דליה דורנר", הערת שוליים מספר 2 מכילה נקודה (בוּלט) לפניה ואין לי מושג מאיפה היא צצה. לכל מקום בו אני מעתיק את ההערה הזו, מופיעה הנקודה. הקוד הזה: {{ynet|טל רוזנר|דורנר פורשת ותוקפת: גורמים פוליטיים ניסו להשפיע|2883646|3 במרץ 2004}}, מציג את זה: טל רוזנר, דורנר פורשת ותוקפת: גורמים פוליטיים ניסו להשפיע, באתר ynet, 3 במרץ 2004 . כמובן שנקודה הזו אינה חלק מהתבנית, אז מה קורה פה? Ldorfmanשיחה 02:13, 29 במאי 2014 (IDT)

טופל. פרמטר 5. ביקורת - שיחה 02:33, 29 במאי 2014 (IDT)
תודה על פתרון הבעייה, ביקורת, אבל אם כך, מדוע זה לא קורה בד"כ בעת הוספת קישור למאמר ב-ynet באמצעות הבוקמרקלטים? מה שונה הקישור הזה מיתר הקישורים? Ldorfmanשיחה 02:39, 29 במאי 2014 (IDT)
אני מקשר תמיד ידנית, ומעתיק את כל השורה כולל כל הפרמטרים, כנראה הבוקמרקלטים יודעים לעשות את זה גם :) זה באמת מבלבל, והניסוח של דף התבנית גבולי מאד, או שאני לא מרוכז עכשיו, אחרי 17 שעות קריאה רצופה. ביקורת - שיחה 02:42, 29 במאי 2014 (IDT)
יש תבניות קישורים חיצוניים שכברירת מחדל מוסיפות בולט, לטובת סעיף "קישורים חיצוניים". זו הייתה כמובן טעות לעצב את זה בצורה כזו, אבל לטובת התאימות אחורה זה נשאר. הדרך למנוע זאת היא אכן להוסיף מקלות עבור הפרמטר הנוסף (תלוי בתבנית - זה יכול להיות הפרמטר החמישי או השישי או משהו). באמת מציק, אבל ככה זה. עד כמה שהצלחתי לחפור, מקור המנהג הוא בגרסה הראשונה של תבנית {{הארץ}}, שנוצרה (כנראה) לפני שהתחלנו להשתמש בהערות שוליים - אולי ההרחבה אפילו לא הייתה זמינה. הדבר מוסבר בדף התבנית (ראה ההסבר לפרמטר 5), אם כי יתכן שההסבר לא מספיק ברור. אתה כמובן מוזמן לשפר את התיעוד. קיפודנחש 03:43, 29 במאי 2014 (IDT)
תודה רבה. Ldorfmanשיחה 15:57, 29 במאי 2014 (IDT)

שיחת תבנית:כלכלת מדינה[עריכת קוד מקור]

ראה בבקשה שם. גם אני וגם משתמש:קרלוס הגדול הרמנו ידיים... תודה. בורה בורה - שיחה 20:03, 1 ביוני 2014 (IDT)

להדגמה, שיניתי את שלושת השדור הראשונים לשימוש בתבנית {{שורת טבלה מותנית}}. לדעתי יש להשתמש בתבנית זו (כמעט) בכל מקום. קיפודנחש 21:33, 1 ביוני 2014 (IDT)
תודה על השיעור. החכמתי. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 22:01, 1 ביוני 2014 (IDT)

בינויקי[עריכת קוד מקור]

שלום, עד לאחרונה לא התקשיתי לקשר ערכים בעברית לשפות אחרות. כאשר גיליתי שאינני יכול, פתחתי פניה במזנון אבל לא קיבלתי עזרה. האם תוכל לבדוק מדוע? אגב משפות זרות אני יכול לקשר לעברית, אבל לא מעברית לשפות זרות. מוזר. --Yoavd - שיחה 12:14, 5 ביוני 2014 (IDT)

ראה דוגמא - ששת המרושעים (באנגלית : Sinister Six) ניסיתי לקשר באנגלית אך עד כה לא רוענן. --Yoavd - שיחה 13:03, 5 ביוני 2014 (IDT)
קשרת דרך ויקינתונים ואז בדקת בויקיאנגלית ועוד לא ראית את הקישור? אם זה מה שקרה, זה קורה, העדכון אינו קורה מיידית, אפשר לגרום לכך על ידי שמירה גרסה (גם ללא כל שינוי) ואז זה מתעדכן מיידית. או להמתין קצת (עכשיו זה מופיע). יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:54, 5 ביוני 2014 (IDT)
עוד משהו. כדי לקשר בויקינתונים - צריך ללכת לפסקה "דפי ויקיפדיה שמקושרים לפריט הזה" ושם לקשר. שינוי השורה הראשונה ("נא להזין תווית בעברית") אינה יוצרת קישור אלא נותנת שם עיברי לדף בוויקינתונים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:56, 5 ביוני 2014 (IDT)
האמן לי ששנים זה עבד תקין וקישרתי עשרות אם לא מאות ערכים בבינויקי. בזמן האחרון זה לא עובד אצלי. בבדיקה אחרונה אני עדיין לא סנילי לגמרי ולעשות את זה אני עדיין זוכר. --Yoavd - שיחה 17:37, 5 ביוני 2014 (IDT)
@Yoavd: הצצתי כרגע ונראה שהבינוויקי תקין. אולי מישהו סידר את הדברים, אבל יתכן גם שלוקח לקישורים קצת זמן לחלחל דרך כל המערכת. כך או כך, כפי שיונה ציין, ששת המרושעים מקושר עכשיו לen:Sinister Six. נצל"ש: לגבי מה ששאלת בערוץ מקביל, ניסיתי לחפור קצת והעליתי חרס בידי. קיפודנחש 20:08, 5 ביוני 2014 (IDT)
תודה אבל ההשערה שלי שמשהו שונה בהגדרות, כי אני לא שיניתי שום דבר בהעדפות שלי אבל עכשיו אינני מסוגל לקשר ערכים לבינויקי. --Yoavd - שיחה 22:39, 5 ביוני 2014 (IDT)
יואב צודק!! היום ניסיתי לקשר את אוטמר פרייהר פון פרשוהר מהצד העברי. זה לא עבד. פלט איזה שטות שאני לא בחשבון... מהצד האנגלי עבד יופי. אולי למשתמשת:Amire80 יש מושג? בורה בורה - שיחה 22:57, 5 ביוני 2014 (IDT)
יואב - ההערה השניה שלי היתה בגלל שבהיסטוריה של ויקינתונים מופיע שאתה שינית את התווית ושאגסי יצר את הקישור כ-3 שעות לאחר מכן, כפי שניתן לראות בהיסטוריה בויקינתונים. אני לא מצליח לשחזר את הבעיה שאתם מציגים כאן, זה לא אומר שאין בעיה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:40, 6 ביוני 2014 (IDT)
אני לא מכיר מעבר למה שכבר הוזכר – הדברים נוספים למסד הנתונים, אבל לא מתרעננים מיד בוויקיפדיה. בדרך כלל אפשר לדחוף את זה באמצעות הוספת ?action=purge לשורת הכתובת, למשל בערך ASCII‏ – https://he.wikipedia.org/wiki/ASCII?action=purge. בכמה מיזמים יש גאדג'ט שמקל על דבר כזה, למשל en:MediaWiki:Gadget-UTCLiveClock.js. אולי כדאי להוסיף כזה גם אצלנו. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 09:24, 6 ביוני 2014 (IDT)
משתמש:חיים 7/LiveClock.jsחיים 7שיחה • ח' בסיוון ה'תשע"ד • 15:21, 6 ביוני 2014 (IDT)
אולי כדאי, אבל יש לי רתיעה ליצור גאדג'ט שלם עבור שורת קוד אחת ("בשביל סמרטוט אחד אני לא עושה מכונה"...)
mw.util.addPortletLink('p-cactions', mw.util.getUrl(null, {action: 'purge'}), 'רענון');
קיפודנחש 09:33, 6 ביוני 2014 (IDT)
אם מחיר של לכתוב שורת קוד אחת גבוה מדי בשביל גדג'אט מה עם מחיקה של 6 שורות?  :) ערן - שיחה 09:38, 6 ביוני 2014 (IDT)
משום מה בסקריפט 70 הייתה בקשה להוסיף זאת בתפריט של filetoc, לא בתפריט המוסתר. לא ידוע למה זו הייתה הבקשה (זה היה לפני כמה שנים, והזיכרון זה לא מה שהיה פעם), אבל יש פתגם שהלקוח תמיד צודק.... קיפודנחש 09:51, 6 ביוני 2014 (IDT)
אני מדמיין או שכתוב שם if(wgNamespaceNumber == 6)‎? ‏אופקאלףשיחה‏ • 15:34, 6 ביוני 2014 (IDT)
אתה לא מדמיין. מדובר על חפיץ יעודי למרחב הקבצים (שמספרו 6).
בנוגע לפתרונות, ללפי מה שהבנתי לא מדובר על בעיה של רענון אלא על בעיה שקישור של ערך חדש לוויקינתונים דרך התפריט בצד - לא מוסיף קישור לויקינתונים. אם אתם שואלים אותי, נראה לי שיש בעיה בהרשאות בוויקינתונים או בחשבון הגלובלי. כך שמשתמשים מויקיפדיה שלא מחוברים בויקינתונים (או סיבה אחרת שאיני יודע מהי), לא מתאפשר להם להוסיף קישור שפה דרך האופציה של הוספת קישור שפה חדש. יואב ובורה בורה, האם ניסיתם להיכנס לויקינתונים ושם להוסיף את הקישור? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:27, 6 ביוני 2014 (IDT)
אין לי חשבון בוויקינתונים ועד היום לא הייתי צריך. לא הייתה לי בעייה להוסיך מהצד העברי בעבר. בורה בורה - שיחה 17:27, 6 ביוני 2014 (IDT)
נרשמתי לויקינתונים בחודש יוני 2013 ועשיתי שם לא מעט עריכות מאז. --Yoavd - שיחה 20:09, 6 ביוני 2014 (IDT)

שלום[עריכת קוד מקור]

מראש אני מודיע, אם אינך רוצה להיות האומבודסמן, אקבל זאת בהבנה מליאה. נא ראה את מהלך הדברים ביני למשתמש:אבגד. השורש מתחיל בתבנית:חסידויות. אגב, מצחיק מאוד שמי שהיה מעורב עד למעלה מאפו בשני הערכים הכי מעוררי מחלוקת בוויקיפדיה, וזכו לקבל כתבות בתקשורת, מדבר על מלחמות והשתוללויות. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

זה אנונימי שמנהל מלחמות עריכה. ועובד לא לפי הכללים. אל תתיחס. אבגד - שיחה 12:21, 15 ביוני 2014 (IDT)

ויקיפדיה:סקריפטים/תקלות[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש, הוספתי שם כמה דיווחים, אם אתה רוצה לסייע, אני אעריך זאת מאוד. מתניה שיחה 15:24, 15 ביוני 2014 (IDT)

בוקמרקלט לאתר Box Office Mojo[עריכת קוד מקור]

הי קיפודו, אני משתמש רבות באתר Box Office Mojo כדי ליצור הערות שוליים לנתוני ההכנסות והתקציב של סרטים. מאחר שזו עבודת נמלים מרגיזה גם כך, תהיתי האם ניתן יהיה להוסיף את האתר לרשימת הבוקמרקלטים? גארפילד - שיחה 15:42, 17 ביוני 2014 (IDT)

הוויקיפד שעוסק בכך הוא מי שיצר את הבוקמרקלטים וממשיך לתחזק אותם - משתמש:שמוליק. תרומתי לנושא שולית, ומוגבלת ליצירת מנגנון נוח יותר להתקנת הבוקמרקלט, לא בדבר עצמו. המקום לבקש הוא בשיחת ויקיפדיה:בוקמרקלטים. קיפודנחש 15:52, 17 ביוני 2014 (IDT)

אליפות ישראל בשחמט 2014[עריכת קוד מקור]

שלום, האם העין החדה שלך תאתר בעיה במשחק ה-12 של הסיבוב הראשון? אין לי מושג מדוע הוא לא מוצג. בדקתי בתוכנת שחמט ואין כל בעיה ב-PGN. הנה ה-PGN התקין:


[Event "National Championship Final 2014"]
[Site "Beer-Sheva (ISR)"]
[Date "2014.06.17"]
[Round "1.12"]
[White "Frenkel, Ran"]
[Black "Kantarji, Pinchas"]
[Result "0-1"]
[ECO "B12"]
[WhiteElo "2174"]
[BlackElo "2417"]
[PlyCount "74"]
[EventDate "2014.06.17"]
[EventRounds "9"]
[EventCountry "ISR"]

1. e4 c6 2. d4 d5 3. e5 Bf5 4. Nf3 e6 5. Be2 c5 6. O-O Nc6 7. c3 Rc8 8. Be3 cxd4 9. Nxd4 Nge7 10. f4 Nxd4 11. Bxd4 Nc6 12. Be3 Be7 13. g4 Bxb1 14. Rxb1 O-O 15. Qd3 b6 16. b4 Qc7 17. Rf3 g6 18. h4 f6 19. exf6 Bxf6 20. h5 gxh5 21. g5 Qg7 22. Bd2 Be7 23. Kh1 Bd6 24. c4 Nd4 25. Bc3 Rxc4 26. Ba1 Rxf4 27. Rxf4 Bxf4 28. Qd1 Qxg5 29. Bxd4 Qh4+ 30. Kg2 Qg3+ 31. Kf1 Rxd4 32. Qxd4 Be3 33. Qxe3 Qxe3 34. Rb3 Qf4+ 35. Kg2 Qd2 36. Kf2 Qxa2 37. Rg3+ Kf8 0-1

תודה --Yoavd - שיחה 12:28, 18 ביוני 2014 (IDT)

נראה שהופיע שם "|12=" מיותר (בין הקידומת לרשימת המסעים). מחקתי, ונראה שזה הסתדר. קיפודנחש 13:39, 18 ביוני 2014 (IDT)
גאון עם עיני נץ! כל הכבוד ותודה רבה. --Yoavd - שיחה 14:25, 18 ביוני 2014 (IDT)

הצגת התבנית "צוטט (תמונה)" כשמציג המדיה בשימוש (סיבוב שני)[עריכת קוד מקור]

בהמשך לשיחה שאירח הדף של ערן לפני יותר מחודש:

היי,
היום חנה ביקשה ממני להוסיף את תבנית "צוטט (תמונה)" לקובץ שגילינו שבשימוש באתר ערוץ ההיסטוריה. זכרתי שיש עם זה בעייה מאז הפעלת מציג המדיה. חיפשתי את הדיון שקיימנו לפני חודש, בתקווה להזכר בפתרון שנמצא אז. גיליתי שלמעשה לא נמצא אז פתרון. עניין ה-Ctrl+מקש שמאלי אמנם מציג את התמונה בדף נפרד, אולם לא מאפשר לי להוסיף את התבנית שם (בשימוש בכרום לפחות), שכן אין לי אפשרות כלל לערוך משהו הקשור לתמונה - יש שם פשוט הצגה של התמונה בדף חדש. בצר לי, נכנסתי ל"הגדרות" וביטלתי את השימוש במציג המדיה אצלי. עכשיו אני יכול להוסיף את התבנית. האם יש לך אולי פתרון אחר לעניין (אולי משהו השתנה מאז)? עדיין נותרת הבעייה של אי-הצגת התבנית אצל כל מי שמשתמש במציג המדיה (ואני מניח שמבטלי הפיצ'ר הזה הם מיעוט קטן מאוד). בנוסף, אני משער שכאשר אנשים לא מצליחים להוסיף את התבנית, בשל הבעייתיות כעת, הם פשוט נמנעים מלהוסיף אותה ובצורה הזו אנו מפסידים תיעוד של שימוש בתמונות, שלדעתי הוא חשוד. מה דעתך - יש משהו שניתן לעשות מהצד שלנו או שחייבים לפנות לצוות של הקרן (אולי לאמיר יש משהו לחדש בנושא, או שאולי הוא יוכל לפחות להציג למי שצריך בקשה שלנו לפתרון הבעיה)? למיטב זכרוני, כתבתי שורה או שתיים על העניין הזה בדף השיחה של מציג המדיה, אבל אני לא ממש זוכר כעת איפה זה, כך שאני לא יכול לבדוק אם ענו לי (אני מודה שאני כבר די הולך לאיבוד לפעמים מרוב דברים שאני צריך לעקוב אחריהם בוויקיפדיה). Ldorfmanשיחה 00:44, 20 ביוני 2014 (IDT)

אצלי (גם בכרום), קונטרול ומקש שמאלי פותחים את התמונה בדף נפרד, שנראה בדיוק כפי שנראה דף הקובץ כשמציג המדיה מנוטרל. אם זה קובץ מקומי יש בראש הדף קישוריות "עריכת קוד מקור" ו"עריכה", ואם זה קובץ שמקורו בשיתוף ולא קיים מקומית, הקישוריות הם "הוספת תיאור מקומי" ו"הוספת מקור תיאור מקומי" - כותרת לא מאד בהירה, אבל הכוונה היא ליצירת דף מקומי עבור הקובץ בשיתוף, עם או בלי העורך הויזואלי. מה אתה רואה בדיוק עם "קונטרול עכבר"? אין בדף שנפתח בטאב חדש שום תפריטים? אולי זה ספציפי לתמונה? באיזו תמונה זה קרה? (אם אפשר, ציין את הדף שמכיל אותה, כך שאוכל לנסות בעצמי) קיפודנחש 01:41, 20 ביוני 2014 (IDT)
הבנתי מה היתה הבעייה שלי. זה די טיפשי כשאני חושב על זה כעת. במקום להקיש על התמונה עם ה-Ctrl בדף בו היא מוצגת, הייתי נכנס לדף התמונה (כלומר מקיש עליה פעם אחת) ואז הייתי מקיש על התמונה בשנית, בתקווה לקבל את האפשרות לראות את טאב התפריטים. בקיצור, החזרתי את מציג המדיה ב"הגדרות", מה שאתה מציע אכן עובד, אבל כבר הבנתי שאין במציג המדיה יתרון כלשהו מבחינתי. עדיף לי כבר לחזור ולבטל את השימוש בו לטובת הגעה נוחה יותר לאפשרויות הוספת המידע על הקבצים. המצב טרם מציג המדיה היה נוח וטוב מבחינתי.
עדיין, כל זה שלמדתי איך ניתן להגיע למה שכתבת, לא פותר את הבעייה של אי-האפשרות להציג את התבנית בתצוגה של מי שכן משתמש במציג המדיה ואי-האפשרות של הוספת התבנית כל עוד לא מכירים את הטריק הזה שלך עם ה-Ctrl.‏ Ldorfmanשיחה 02:24, 20 ביוני 2014 (IDT)
הנוחות שאתה מדבר עליה היא עניין של הרגל. אם תתמיד לעבוד עם מציג המדיה ההרגל ישתנה לצורת העבודה במציג המדיה, זה לפחות מה שקרה אצלי. כמובן שאתה לא חייב לעבוד כך, אם אינך רוצה. בעקרון, אני מסכים עם דעתך כי מציג המדיה לא משנה לעורכים אבל הוא עדיף לקוראים שרוצים מידע עם התמונה (ולא להכניס מידע על התמונה). לכן, להבנתי, מציג המדיה נמצא בברירת מחדל. בנוגע לשיפורים (כמו הצגת תבנית צוטט), ניתן לבקש זאת מהמפתחים , בעיקרון בתצוגה המוארת של המציג המדיה יש מקום בצד ימין למטה שמיועד לפי המפתחים "למידע שיוסף בעתיד" זה יכול להיות בדיוק סוג המידע הזה, בתנאי שזה משהו שיכול לעניין קוראים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:31, 20 ביוני 2014 (IDT)

תבנית מלחמה[עריכת קוד מקור]

היי,

עשית משהו לתבנית מלחמה? הופיע קוד מיותר בערכים. ראה למשל במלחמת העולם השנייה בפינה הימנית העליונה של הטקסט, מיד מתחת לכותרת. גילגמש שיחה 07:02, 30 ביוני 2014 (IDT)

אכן, טעות שלי. היה שם משהו שבילבל את אחד הסקריפטים, ובטעות חשבתי שזו טעות ו"תיקנתי" אותה, אבל זה היה בעצם דבר נחוץ. תודה על תשומת הלב. קיפודנחש 07:12, 30 ביוני 2014 (IDT)

תבנית להסתרת חלק מ"פרסומים בתקשורת" בדומה ל-תבנית:Pgn[עריכת קוד מקור]

היי,
האם תוכל ליצור תבנית שתאפשר הצגה של תוכן בחלון הניגלה לאחר הקשה על שורה, בדומה למה שקורה בערכי השחמט, בהם יש שימוש בתבנית:Pgn? אנו זקוקים לזה בדף "ויקיפדיה:פרסומים בתקשורת".
ראה את פתרון הביניים שיצרתי למידע לגבי השנים 2003 ו-2004. הבעייה היא שזה פחות יפה לטעמי: הגרפיקה לא יכולה להשתלב לצד זה, אלא חייבת להיות מתחת ל"חלונית" ורוחב החלוניות הותאם לרוחב תוכן העניינים, אולם זה יוצר מצב בו כאשר מציגים את החלונית, הרוחב צר מידי. מה דעתך? Ldorfmanשיחה 16:28, 30 ביוני 2014 (IDT)

לא בטוח שהבנתי, אבל אם כן, תבנית pgn לא עושה שום דבר מיוחד עד כמה שזכור לי. בהרבה ערכים אורזים אותה בתוך תבנית {{טבלה מוסתרת}}. האם "טבלה מוסתרת" לא מספקת את הצרכים? בברכה - קיפודנחש 22:49, 30 ביוני 2014 (IDT)
חשבתי על תוכן שיוצג לאחר הקשה על חץ כפי מטה, כפי שיש בערכי השחמט בהם נעשה שימוש בתבנית Pgn. לא ניסיתי להשתמש ב"טבלה מוסתרת" אלא בקוד המופיע בדף "ויקיפדיה:פרסומים בתקשורת" לגבי השנים 2003/4. Ldorfmanשיחה 23:00, 30 ביוני 2014 (IDT)
סליחה, אבל עדיין לא הבנתי את ה"תוכן המוצג לאחר הקשה על חץ". האם הכוונה שבאותה קופסה יותג תוכן שונה לפי בחירה מרשימה נגללת (מה שלפעמים קרוי "קומבו-בוקס" - בעורך של ויקי יש משהו דומה תחת תפריט "מתקדם" ב"תבניות להוספה")? אם לזה הכוונה, לא מוכר לי כרגע כלי ששזמין לעורכים ועושה זאת. אם התכוונת למשהו אחר, פשוט לא הצלחתי להבין. אם מדובר על כתיבת סקריפט מיוחד לשימוש בדף הזה בלבד, לדעתי זה לא דבר רצוי. אם הכוונה ליצירת כלי כללי שאפשר להשתמש בו במספר מקומות, אז צריך להגדיר בדיוק (לא "בדיוק" בדיוק, אבל עם מספיק פרטים כדי שאפשר יהיה לעשות עם זה משהו) איך הכלי צריך להתנהג, ואז לראות אם באמת יש מספיק צרכנים כדי להצדיק זאת: כל כלי כזה מוסיף עוד משקל לוויקיפדיה - אין לנו תשתית שמאפשרת להגדיר שסקריפט ייטען רק בדפים מסוימים: למשל סקריפט הגלריה, או סקריפט השחמט של PGN נטענים כל פעם שמישהו פותח דף בוויקיפדיה, גם אם אין בדף הזה גלריה או משחק שח עם PGN. הוספת עוד ועוד סקריפטים שבאים לשרת דף יחיד זה ממש לא דבר רצוי. כמובן, יתכן שכבר יש כלי קיים כזה, ופשוט לא הבנתי בדיוק את הדרישה: תוכל למשל לנסות לשחק עם תבנית:תוכן נטען ולראות אם היא עונה על הצרכים. (ראה למשל את השימוש בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם שכתוב) קיפודנחש 00:40, 1 ביולי 2014 (IDT)
אני מכיר את "תוכן נטען" ואף השתמשתי בזה בעבר. היתה גם מחשבה להשתמש בטאבים במקרה הזה, אבל אני חושב שחבל לפצל את הדף לכמה דפי-משנה. אסביר שוב את הדברים (ואם תרצה, תוכל לקרוא את הבסיס להם בדף השיחה של "פרסומים בתקשורת"): הרעיון הוא שבמקום שבדף יוצגו הפרסומים מכל השנים בזה אחר זה, מה שיוצר צורך לגלול הרבה כלפי מטה, חלק מהשנים יועברו למצב בו יוצגו רק לקורא המעוניין בכך. בתבנית "Pgn" נוצרת שורה שלאחר הקשה על החץ בקצה שלה, נגלה תוכן נפרד, שלמעשה ברמת הקוד הוא חלק מאותו דף - הוא אינו נשאב מדף אחר (כמו במקרה הזה - הקשה על החץ שמימין למילים "אליפות העולם 2013", מציג מידע לגבי האליפות באותה שנה). אני מקווה שאני מובן יותר כעת. אני לא מתכוון לסקריפט לטובת דף זה בלבד. כיצד יוצרים את השורה הזו שהקשה עליה מציגה את המידע, שאינו גלוי כברירת מחדל? אם יש צורך ליצור תבנית לשם זה (בדומה ל-Pgn), הרי היא תוכל לשמש גם במקרים נוספים - לא רק בדף המדובר כעת. Ldorfmanשיחה 00:55, 1 ביולי 2014 (IDT)
מה שאתה מתאר אינו בלתי אפשרי, ואפילו לא מאד קשה למימוש, אבל למיטב ידיעתי לא קיים כעת. במקרה של pgn זו "לא חוכמה" - מדובר שם על סקריפט גדול וכבד יחסית, של כמה מאות שורות (לא הרבה פחות מאלף), כך שהוספת הקונטרול הזה היא דבר של מה בכך. לעומת זאת תבנית שזה ייעודה העיקרי או היחיד, צריך לחשוב היטב על כל ההשלכות: איך נכון לעשות זאת? הכוונה היא, מה הוא התחביר הנכון לתבנית? מצד אחד זה צריך להיות גמיש, מצד שני, נוח לשימוש, מצד שלישי, פשוט מספיק כך שהעורכים לא יעשו הרבה טעויות, ומצד רביעי, זה צריך להציג את התוכן בצורה לא מופרעת עבור משתמשים שג'אווהסקריפט מנוטרל אצלם. נסה לראות אם אפשר להשיג תוצאה מספיק טובה באמצעות הכלים הקיימים, ובמקביל, ננסה לחשוב על פתרון שיעשה מה שביקשת בלי להיות כבד או מסובך מדי. קיפודנחש 02:04, 1 ביולי 2014 (IDT)
אני ממש לא יודע לומר מה יהיה כבד או מסובך מידי. מזה זמן רב לא עסקתי בתכנות ואין לי שום כוונה לחזור לעסוק בכך. לפיכך, אם זה אפשרי, אשמח אם תיצור לנו כלי כזה. אם לא, חבל אבל לא נורא (האם זה מסוג הדברים שרצוי להעביר לדעתך להאקתונים שמתקיימים מידי פעם?). מה לגבי הפתרון שהשתמשתי בו בינתיים: הגרפיקה לא יכולה להשתלב לצד זה, אלא חייבת להיות מתחת ל"חלונית" ורוחב החלוניות הותאם לרוחב תוכן העניינים, אולם זה יוצר מצב בו כאשר מציגים את החלונית, הרוחב צר מידי. האם תוכל לשפר את המצב בכלים הקיימים? Ldorfmanשיחה 03:54, 1 ביולי 2014 (IDT)

אסטרולוגיה[עריכת קוד מקור]

שלום לך קפוד נחש..

בא ותסביר למה אתה מוחק???? מה רע לך בתקציר שכתבתי??

באותו זמן שאתה השארת לי הודעה, אני השארתי לך הודעה (בדף שיחתך), ובה גם ניסיתי להסביר. קיפודנחש 18:23, 30 ביוני 2014 (IDT)

אוקיי מר קיפוד נחש, חבל שאין מי שישפוט בינינו כי הרי מיתולגיה זה לטא דבר שמאמינים בו, אבל בכדי להסביר אותה חייבים להציג את הדמויות שבה, כך גם אסטרולוגיה, שמי שאינו מאמין בה כופר בתורה הזאת, אבל אם יש ערך על שמה, הרי שצריך לבאר את החכמה.

אודה לך אם תענה לי אף על זה.שימון - שיחה 18:26, 30 ביוני 2014 (IDT)

באופן כללי אסטרולוגיה לא מעניינת אותי. כפי שכתבתי בדף שיחתך, אם יש תמימות דעים בין האסטרולוגים, ויש אסטרולוג שנחשב כ"בר סמכא" בתחום, אפשר להביא דברים בסגנון "לפי האסטרולוג הזה והזה, בני מזל כירכשתא אוהבים גבינה צהובה" או כדומה. בעקבות הדברים טרחתי וקראתי במזל שור, שם הופיעה רשימת תכונות, אבל הפעם עם סימוכין. בזכות הסימוכין לא מחקתי את הדברים, אלא (מחמת הסקרנות) טרחתי לקרוא את אחד הקישורים. למרבה הפתעתי לא רק שהאתר המקושר לא תמך ברשימת התכונות שהופיעו בערך, אלא שבחלק מהמקרים הוא ציין תכונות הפוכות ממש. אחרי שנוכחתי בכך, שבתי לערך, והפעם הסרתי את "רשימת התכונות" גם משם. קיפודנחש 18:35, 30 ביוני 2014 (IDT)

יש עדיין מקום להתווכח או שזו החלטה ואסור לקרוא עליה תיגר, הנה ראטיתי בערך הנקרא "כירולוגיה" שהיא חכמת קריאת כף היד ואף שם כותבים שמות מהמקצוע, כמו "קו החיים" קו הלב" ו "קו הראש" ועוד מושגים בגבעות וכדומה., אם יורשה לי לשאול הרי זו גם חכמה מיסטית, וברור שלא אמחק את הערך האנציקלופדי ההוא רק בגלל שאני לא מאמין בו, או משום שיש המגדירים זאת כך ויש המגדירים אחרת. הלא כן? וגם אין לומר שהיכן שיש סתירה בין מקורות, מוחקים את כל הנושא. כי הרי בכל האנציקלופדיה הזו הנקראת "ויקיפדיה" כל כותב על פי דעתו ואמונתו הוא כותב, וויכוח מתנהל כמו שאמור להתנהל ויכוח, ולא איומים על מי שכותב את דעתו, או כותב שיש כאלו הסבורים ש... אשמח לשמוע את דעתך אף בזה. תודה ולילה טוב. שימון - שיחה 22:30, 1 ביולי 2014 (IDT)

העלית מספר נקודות, לאו דווקא באופן מסודר וממוספר - אם בתשובתי אחמיץ נקודה משמעותית בעיניך אתה מוזמן לשאול שוב, או לשאות מישהו אחר. הנקודה הראשונה: בהחלט יש מקום לציין מושגים מהתחום, גם כאשר מדובר בתחום שלדעת אנשים רבים (ואני ביניהם) הוא לא יותר מאמונה טפלה. כך למשל, במזל שור נמסר מידע אסטרולוגי צרוף על המזל: ”מזל שור הוא אחד משלושת מזלות יסוד האדמה, יחד עם מזל בתולה ומזל גדי. הוא משתייך לקבוצת המזלות הקבועים, יחד עם מזל אריה, מזל עקרב ומזל דלי. הכוכב השליט של מזל שור הוא נוגה (ונוס). בהיותו אחד ממזלות האדמה, הוא קשור לחיבור לאדמה ולחקלאות, ולכן הוא נחשב לאחד המזלות עם הזיקה הגדולה ביותר לאמא אדמה.”
מבחינה מדעית כל הדברים הללו חסרי כל משמעות - המדע לא מכיר ב"מזלות היסוד של אדמה", "מזלות קבועים", או "הכוכב השליט של המזל" (אגב, מנקודת ראותו של המדע נוגה אינו "כוכב" אלא פלנטה). הבלים אלו דומים למידע על "קו החיים" בערך העוסק בכירולוגיה. דברים אלו לא נמחקו משום שכנראה מדובר במוסכמות שמקובלות על רוב העוסקים בתחום (אין לי דרך לבדוק זאת - תקוותי שאכן כך הדבר). מצד שני, אי אפשר לרשום רשימת תכונות שמאפיינות לכאורה את בני מזל שור (או דלי) בלי שתהיה רשימה "קאנונית" של תכונות כאלו המקובלת על כל (או לפחות רוב מובהק) של האיצגנינים. חלק מהערכים קישרו ל"סימוכין" כאלו מהם אפשר להבין כאילו אכן יש רשימה כזו המקובלת על כל העוסקים בתחום (דבר שהפתיע אותי במקצת), אבל משטרחתי ועיינתי בחלק מהאתרים המקושרים, גיליתי שלא כך הדבר. כפי שכתבתי בדף שיחתך, לו היה איצטגנין מסוים המוכר על ידי קהילת המנחשים והמעוננים כ"בר סמכא", ניתן היה להביא רשימה כזו תחת ההסתייגות "האסטרולוג הנודע מר כוכבי מייחס לבני מזל קשקשת תכונות של יופי, נדיבות, ונטיות התאבדותיות" או כיוצא בזה. הסעיפים שמחקתי לא כך נוסחו, אלא הצהירו על רשימת תכונות כזו או אחרת המשויכת לכל מזל כאילו מדובר בעובדה ידועה ומוסכמת.
כתבת גם "כי הרי בכל האנציקלופדיה הזו הנקראת "ויקיפדיה" כל כותב על פי דעתו ואמונתו הוא כותב". כאן יש טעות בהבנתך את מהותה של ויקיפדיה. לא "איש על פי אמונתו". הדת היחידה של ויקיפדיה היא דת המדע. כשאנו כותבים על דברים אחרים, עלינו להביא את הדברים לא בהתאם לאמונתו האישית של הכותב, אלא באופן אובייקטיבי: כל דבר שנכתב בוויקיפדיה, צריך להיות "בדיק", כלומר קורא המעוניין בכך יוכל לבדוק האם אכן יש דברים בגו. לכן אפשר לכתוב בערכי יהדות או איסלם על מנהגים שונים הנהוגים בדת - קל לבדוק שהמנהג אכן קיים. כיוון שאי אפשר לבדוק אם בני מזל נמלה באמת "נמרצים ואגרסיביים", אי אפשר לכתוב זאת בניסוח עובדתי. לו היה לאסטרולוגיה טקסט קאנוני (כמו שליהדות יש תלמוד, לאיסלם קוראן ולקתולים קטכיזמים שונים), אפשר היה לצטט טקסט קאנוני זה בערכי המזלות. אם אין כזה (ולמיטב ידיעתי אכן אין), אין מה לעשות. קיפודנחש 23:38, 1 ביולי 2014 (IDT)

אליפות ישראל בשחמט 2014 עדכון[עריכת קוד מקור]

שלום, סיימתי את העלאת המשחקים, ונראה לי שהמנגנון שלך "סוחב" בהצלחה 144 משחקים. מבחינת זמן הטעינה של הקובץ, לאחר עריכה, זה לוקח הרבה זמן במחשב שלי (שהוא די חזק). נראה לי שזה המקסימום שאפשר לעשות בערך בודד, אבל מבחינת המשתמש נראה לי שזה שירות טוב. לפני כמה עשרות שנים חיכיתי בסבלנות עד להדפסת קובץ המשחקים של אליפות ישראל, והוצאתי על כך לא מעט כסף. עד היום יש לי את הספרים בבית, בחלק מהמשחקים יש שגיאות דפוס כי לא היתה דרך טובה לוודא שהרישום מדויק. ה-PGN כמובן דואג לכך, והמשחקים עולים אוטומטית באמצעות לוח שהזזת הכלים מזינה את המסע למחשב. --Yoavd - שיחה 15:42, 1 ביולי 2014 (IDT)

תוויות "הצגת מקרא" ו"הגדלה" עולות זו על זו[עריכת קוד מקור]

היי,

זקוק לעזרתך: בערך חולות ראשון לציון מוטמעת {{מפת חולות ראשון לציון}} ונבחרה האפשרות להצגת המקרא (התבנית נסמכת על {{מפת תמונה}}. הבעיה היא שהתוויות "הצגת מקרא" ו"הגדלה" עולות אחת על השנייה. ניתן להקליק על "הצגת מקרא", אך זה נפתח עם רקע שקוף מעל התוכן הקיים בערך (בלי גלישה). אני לא מצליח למצוא מה הבעיה והאם היא בתבנית של מפת החולות או בתבנית המקורית של מפת תמונה. נויקלן 18:00, 1 ביולי 2014 (IDT)

תודה על הדיווח. משום מה זכור לי שכשביצעתי את השינוי ("הצגת/הסתרת מקרא") זה עבד - יתכן שמשהו השתנה בקוד של collapsible בתוכנת מדיה ויקי, או שעישנתי קצת יותר מדי, וזה בעצם אף פעם לא עבד כראוי. נדמה לי שמה שעשיתי עכשיו פתר את הבעיות, אבל אנא המשך לפקוח עין. קיפודנחש 14:50, 2 ביולי 2014 (IDT)
תודה לך. זה בפירוש עבד. התיקון פתר את הבעיה, אך במחיר של הסטת הכיתוב "הצגת מקרא" שמאלה (במצב סגור). נויקלן 14:57, 2 ביולי 2014 (IDT)
עשיתי עוד שינוי קטן, שאמור לנטרל הצגת hovercard מהמקרא. הבעיה היא כמובן שהכרטיס קופץ לפעמים למעלה ובאופן כזה מסתיר חלק מהתמונה, ובכך מפריע למטרה העיקרית. לגבי ההזזה של "הצגת המקרא" לשמאל - משום מה זה מה שפתר את החפיפה בין הכתוביות ("מקרא/הגדלה"). עד היום לא הצלחתי להבין לגמרי את ההגיון לפיו הדפדפנים מסדרים את האלמנטים על הדף, ולא ברור לי למה בלי ההצמדה לשמאל נוצרת החפיפה הסטויה הזו, אבל אחרי שמצאתי מעקף לבעיה החלטתי לא לחקור במופלא. לא ברור שההצמדה לשמאל אינה רצויה. גם הצמדה לימין עושה את העבודה - אם לדעתך זה עדיף, אפשר להחליף צד... בב"ח - קיפודנחש 15:11, 2 ביולי 2014 (IDT)
לקח לי זמן להיזכר מה זה ה-hovercard (אני משתמש בפופ-אפ). היישור לא קריטי, סתם הציק לי בעין שאחד ממורכז והשני לא. תודה על התיקונים. נויקלן 10:50, 3 ביולי 2014 (IDT)

קנות'[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש, תתקן בבקשה גם בפתיח של דונלד קנות' את מה שנאמר שם לגבי ההגייה. אני לא נוגע כי אין לי מושג לגבי זה (אבל זה לא נשמע נכון). ‏nevuer‏ • שיחה 02:08, 2 ביולי 2014 (IDT)

בדרך. בכלל, צריך לבטל את ההפניה הסטויה הזו: השם הוא Knuth, כלומר זה לא עניין של תנועה ארוכה מול קצרה: אין שום תנועה בין ה-ק' וה-נ' (מה שפעם קראו שווא נח). בוודאי שאין שם מקום ל-א'... קיפודנחש 02:11, 2 ביולי 2014 (IDT)
מפי הסוס. הוספתי קישור למקור הולם. קיפודנחש 03:32, 2 ביולי 2014 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

היי, אודה לך מקרב לב, אם תוכל לייעץ לי בנושא דלהלן, אין לי מישהו אחר. מודה לך מראש.
ראה: ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/האנציקלופדיה העברית שלי. האם ישנה אפשרות כלשהי לשלב את כל הכרטיסיות למשהו אחד רצוף. או למצער, לאפשר לתבניות מצב ברירת מחדל של הסתרה, כדי שהקורא יראה בהתחלה את כל האותיות? ביקורת - שיחה 17:18, 2 ביולי 2014 (IDT)

במקרה הזה, מדובר בתבנית:לשוניות2, שמצידה עושה שימוש בסקריפט מדיה ויקי:Tabs.js. הסקריפט נכתב במקור על ידי משתמש:Yonidebest, ומתוחזק כיום על ידי משתמש:ערן. המגבלה של עשר לשוניות מובנית בסקריפט עצמו. להגדיל את המגבלה זה קל מאד, אבל לא בטוח שזה הדבר הנכון לעשותו - אולי יש סיבה טובה למגבלה הזו. עדיף לשאול את ערן מה דעתו. על פניו נראה, בהנחה שכל אחת מהאותיות תתפוס בסופו של דבר נפח לא מבוטל, שאולי לארוז את כולן בדף אחד תוך שימוש בתבנית "לשוניות" אולי אינו הדבר האידאלי, אבל כדאי לשמוע מה ערן חושב. קיפודנחש 18:00, 2 ביולי 2014 (IDT)
תודה מקרב לב, אני בהחלט חושב שאתה ראוי לכל מחמאה, ופשוט חיפשתי "סיבה למסיבה" להציף את השינוי בדף שיחתך שוב, בהנחה שלא ראית את ההודעה (לאור נסיון העבר שלי, אתה מהיר בתגובות מאד, ולכן זו היתה מסקנתי). אני מעריך אותך על כך שאתה לא אוהב את הסגנון, והסרתי את ההתייחסות למען ההיסטוריה. תודה לך. נמתין לערן.
אגב, זה באמת אורז הכל בדף אחד? חשבתי שאלו רק קישוריות + מציג. אם זה אכן דף אחד, זה באמת לא רעיון טוב. יש לך רעיון אחר? ביקורת - שיחה 18:07, 2 ביולי 2014 (IDT)
לא התעמקתי- עד כמה שהבנתי את אופן פעולת התבנית והסקריפט התשובה היא "כן" (כלומר הדף למעשה מכיל את כל התוכן של כל הלשוניות, אבל מסתיר את כל הלשוניות, פרט לזאת שהמשתמש בחר). יתכן ששגיתי בהבנת אופן הפעולה - בוא נמתין לשמוע מה משתמש:ערן חושב שכדאי לעשות כאן. אם הבנתי נכון, כנראה אין המון הבדל בין שימוש מרובה בתבנית ובין הרחבת השימוש למספר גדול יותר של לשוניות, וכנראה שני הדברים לא רצויים... (רמז: כדי למצוא מידע על הדף אחרי "פריסה", אפשר לבקש מהדפדפן להציג את קוד המקור של הדף (קונטרול-U ברוב הדפדפנים), ולחפש בקוד המקור את התיבה newPP. הפארסר של מדיה ויקי מוסיף שם מידע ממנו אפשר ללמוד על ביצועים). קיפודנחש 18:47, 2 ביולי 2014 (IDT)
התבנית לא טוענת תוכן מדפים אחרים אלא רק מארגנת תוכן בצורה של טאבים, ולכן באופן כללי לצורך זה עדיף להשתמש בתבנית:תוכן נטען. בכל אופן תבנית:לשוניות2 משתמשת בקוד אחר מתבנית:לשוניות (tabs של jquery ui) ואין הגבלה ברמת הסקריפט לכמות הלשוניות בה, אלא רק הגבלה ברמת התבנית. אם תרצה להרחיב אפשר לערוך את תבנית:לשוניות2 ולהוסיף תמיכה בפרמטרים נוספים לעוד לשוניות. ערן - שיחה 20:12, 2 ביולי 2014 (IDT)
ערן, תודה רבה. אם הבנתי נכון תבנית:לשוניות2 תומכת בתוכן נטען, כך שמספיק שאחליף את הקישורים, לא כן? התוכל להסתכל בדף המיזם? זה יהיה מאד טוב אם אוכל לסדר את כל הא"ב בשורה אחת. תודה מראש ביקורת - שיחה 20:21, 2 ביולי 2014 (IDT)
@ערן: תודה על התיקון. החמצתי את העובדה שמדיה ויקי:Tabs.js אורז בתוכו שני סקריפטים שונים, שאחד מהם מוגבל ל-10, ותבנית:לשוניות2 משתמשת דווקא בשני. משתמש:ביקורת: אי אפשר לומר שלשוניות2 "תומכת" בתוכן נטען - נכון יותר לומר שהיא חיה בשלום איתו (כלומר, כדי להשתמש בתוכן נטען עדיין יש צורך להשתמש ב{{תוכן נטען}}, אלא שניתן לעשות זאת גם מתוך לשונית של תבנית לשוניות). אולי הדוגמה בדף התבנית שמנסה להמחיש זאת אינה ברורה מספיק. קיפודנחש 21:10, 2 ביולי 2014 (IDT)

שחזורים ללא שום הבהרה[עריכת קוד מקור]

מדוע שחזרת את הוספת מבצע צוק איתן לתבנית ההיסטוריה של מדינת ישראל? זה חלק מההיסטוריה שלנו בדיוק כמו מבצע עמוד ענן, וכן גם כך רצח שלושת הנערים. The Turtle Ninjaשיחה11:31, 9 ביולי 2014 (IDT)

לא כל אירוע שקרה בישראל נמצא בתבנית אלא רק אירועים משמעותיים. לכן חטיפת שלושת הנערים ורצח אבו חדיר לא צריכים להיות בתבנית. בנוגע למבצע צוק איתן, לא ברור איך הוא ימשך ולכן כרגע גם אני נוטה שלא לשייך אותו לתבנית. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:34, 9 ביולי 2014 (IDT)
לא מכניסים לתבנית היסטוריה את ההווה... ‏אופקאלףשיחה‏ • י"א בתמוז ה'תשע"ד • 12:37, 9 ביולי 2014 (IDT)
@The Turtle Ninja: נחוצה פרספקטיבה היסטורית ושיקול דעת כדי להחליט מה מתאים ומה לא מתאים לתבנית. עם הזמן, פרספקטיבה כזו ושיקול הדעת הזה ייבנו גם אצלך. עד אז, עצתי היא שלא תבצע שום שינוי בשום תבנית בלי להיוועץ בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים. קיפודנחש 15:27, 9 ביולי 2014 (IDT)
דיברתי עם מו סיזלאק וביקשתי שיתייעץ איתי לפני עריכות כאלה. גילגמש שיחה 15:33, 9 ביולי 2014 (IDT)

קיפול תפריטים - "לזכור" מה קופל[עריכת קוד מקור]

היי,

בזמנו סרגת משהו שמאפשר בחזרה את קיפול התפריטים. הוא אמור לזכור מה מקופל/פתוח? אם כן, אז הוא לא עושה את זה אצלי. אם לא, אז זה יהיה ממש מועיל אם הוא ידע לעשות את זה (תפריט הצד מקובע, מה שמאלץ קיפול חוזר ונשנה של תפריטים מיותרים בכדי להגיע לבינוויקי). נויקלן 09:27, 25 ביולי 2014 (IDT)

נלחמתי בזה קצת - לא הצלחתי להבין איפה הטעות, ובסוף התייאשתי. יש מצב שהבעיה היא לא בקוד שלי אלא איפשהו במדיהויקי: כשמוסיפים debug=true לשורת הכתובת זה עובד לפי המפרט (כמובן שהכוונה לזכור את מצב הקיפול של התפריטים השונים - כך זה היה מלכתחילה, ועד עדכון התוכנה האחרון זה גם עבד כמצופה). קיפודנחש 02:16, 27 ביולי 2014 (IDT)
היה נדמה לי שזה עבד בעבר כמצופה, אבל לא הייתי בטוח. בכל אופן, לא יודע מה עשית, אבל עכשיו זה דווקא עובד. תודה. נויקלן 11:41, 27 ביולי 2014 (IDT)

מגבלת אורך בתבנית "שבירה"?[עריכת קוד מקור]

היי,
תבנית "שבירה" היא אחלה תבנית ואני מודה לך על שיצרת אותה. שים לב למשהו מוזר שנתקלתי בו בשעה האחרונה: "{{שבירה|:::::::::::::::::::::}}" מתורגם להודעת השגיאה "┐<span style="display:inline-block; overflow:hidden; width:שגיאה בביטוי: תו פיסוק בלתי מזוהה, ":"em;" title="שבירה">".... אם נוריד סימן נקודתיים אחד, זה עוד יעבוד, אבל החל מהכמות הזו, זה בלתי אפשרי. באג או פיצ'ר? Ldorfmanשיחה 03:12, 10 באוגוסט 2014 (IDT)

כשמשתמשים בתבנית עם סדרה של : יש מגבלה של 20. אפשר שבירה ארוכה יותר עם פרמטר מספרי במקום סדרה של נקודתיים, לדוגמה 28:

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אפשר כמובן ללמד את התבנית להתמודד עם סדרה ארוכה יותר, אבל עדיין תהיה מגבלה סופית. אני בחרתי לעצור ב-20 - אם תרצה תוכל להוסיף עוד. אולי אפשר לכתוב את התבנית מחדש באופן שלא תהיה מגבלה, אבל לא נראה לי שווה את ההשקעה הנחוצה. קיפודנחש 14:43, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
תודה רבה. איני חושב שיש טעם להשקיע זמן בשיפור של התבנית. היה ואתקל בזה שוב, אמנם לא אספור את כמות הנקודותיים, אך אדע כי מדובר ב-20 לפחות. אז, ניתן להשתמש במספר. אוסיף משהו על זה גם בדף התבנית, למען התיעוד. Ldorfmanשיחה 15:40, 10 באוגוסט 2014 (IDT)

משתמש:בורה בורה/תבניות[עריכת קוד מקור]

קיפודנחש, אהלן. ראה משתמש:בורה בורה/טיוטה. מיטב המומחים כשלו בהגבלת רוחב התבנית ל-250 פיקסלים... תוכל לסייע? כמו כן המזמין הנכבד Tdunsky רוצה לשלוט בצבעי התבנית על פי צבע מדי הקבוצה בצורה פרמטרית. תוכל להדגים שם איך זה יבוצע? רב תודות. בורה בורה - שיחה 21:31, 10 באוגוסט 2014 (IDT)

לשאלה הראשונה - דף הטיוטה רוקן, כך שכנראה כבר מצאת פתרון. לשאלה השנייה - אפשר לראות דוגמה בתבנית:אלבום. שים לב שצבע הרקע נבחר לפי פרמטר "סוג" בעזרת שימוש ב {{#בחר:. קיפודנחש 07:26, 11 באוגוסט 2014 (IDT)
כן, ישרון מצא לשני הדברים פתרון. ראה תבנית:קבוצת הוקי קרח. אבל מנדנדים לי על הבאגים שנותרו בשיחת יחידה:תאריך... יש מצב שאתה מסדר אותם? תודה. בורה בורה - שיחה 08:09, 11 באוגוסט 2014 (IDT)

קישור ישיר לקובץ בוויקישיתוף במקום לדף הקובץ[עריכת קוד מקור]

היי,
מדובר ממש בזוטות, אבל לאור זה שאתה כל כך נחמד ומבין בנושא זה הרבה יותר ממני ומאחרים, החלטתי בכל זאת לשאול: ראה את העריכה הזו. מדובר בקובץ PDF שמכיל את האישור הנדרש לשחרור תמונה. חשבתי שלקובץ הנמצא על שרתי ויקימדיה ראוי תמיד לקשר בקישור פנימי ולא בקישור חיצוני. לאחר שעשיתי זאת, בחנתי את התוצאה וראיתי שלמעשה, במקרה הזה, הדרך הקודמת עדיפה, שכן היא מביאה להצגת הקובץ עצמו באופן מיידי, מבלי שהקורא (במקרה הזה, הקורא ה"בלתי מיומן", הלא-מבין-מאוד-בענייני-ויקיפדיה) יגיע לדף בוויקישיתוף ואז ישאל את עצמו כיצד להוריד את הקובץ. שאלתי היא, אם כך, האם ישנו איזשהו פרמטר שניתן להוסיף לקישור הפנימי כדי להגיע לתוצאה הזו. אם אין כזה, אחזיר זאת לצורה הקודמת, של קישור חיצוני. בתודה, Ldorfmanשיחה 18:44, 22 באוגוסט 2014 (IDT)

יש לך רעיון? Ldorfmanשיחה 02:02, 5 בספטמבר 2014 (IDT)
סליחה על כי לא השבתי קודם - ניסיתי ולא הצלחתי למצוא פתרון. קיפודנחש 07:59, 5 בספטמבר 2014 (IDT)

שאלה של מנטר מתחיל[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש. סימנתי עריכה כבדוקה ואחר כך התחרטתי על כך. יש אפשרות לבטל את הסימון? ‏nevuer‏ • שיחה 00:02, 5 בספטמבר 2014 (IDT)

לא. אם אינך בטוח ואתה רוצה שויקיפד אחר יבחן את העריכה, תצטרך למצוא מישהו שמבין בתחום ולבקש ממנו להסתכל על העריכה. ה"אסון" אינו נורא כל כך: סימון עריכה כ"לא בדוקה" מתנדף מעצמו תוך 30 ימים, כלומר, גם אל לא היית מסמן את העריכה כבדוקה, היא הייתה "מסמנת את עצמה" כבדוקה (יותר מדויק: מאבדת את מעמדה כ"לא בדוקה") תוך כחודש. בב"ח - קיפודנחש 00:15, 5 בספטמבר 2014 (IDT)
כך שיערתי, אבל רציתי לוודא. תודה. ‏nevuer‏ • שיחה 00:17, 5 בספטמבר 2014 (IDT)
שלום לשניכם, זה מסובך נורא להציע אפשרות כזו? ביקורת - שיחה 01:07, 5 בספטמבר 2014 (IDT)
להציע זה כמובן פשוט מאד, כפי שנוכחת בעצמך. שינוי כזה ידרוש שינוי בתכנת מדיה ויקי, וקשה לי להאמין שהמפתחים יטרחו. תוכל להציע זאת בבגזילה בתור enhancement, אבל לדעתי אין טעם לנסות. קיפודנחש 08:06, 5 בספטמבר 2014 (IDT)

סדנה מתקדמת לעריכה[עריכת קוד מקור]

הי קיפודנחש, אשמח אם תוכל לפנות למשתמשים חדשים שאתה מכיר, כדי להזמין אותם לסדנה לעריכה מתקדמת שנערוך ב-13/10/14. הדף של המפגש נמצא בקישור הזה - סדנה מתקדמת לעריכה. כמו כן, אשמח עוד יותר במידה ותיאות לבוא לסדנה כדי לסייע לחנוך את הדור החדש ואולי לתת הסבר ממוקד וקצר באחד מתחומי מומחיותך בוויקיפדיה. מצפה לתשובתך , גארפילד - שיחה 15:10, 9 בספטמבר 2014 (IDT)

תבורכו על היוזמה. למרבה הצער אין ביכולתי לסייע למאמץ היפה הזה. בברכה - קיפודנחש 18:05, 9 בספטמבר 2014 (IDT)

בקשה לעזרתך הטכנית בטבלה[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש. צריך את עזרתך בשיפור טבלת האנימציות הזו, כך שכל האנימציות של מכלול המסוק יהיו באותו הגובה כמו זו שבצד שמאל בעמודת ה"פקודה מחזורית", כנ"ל לגבי הטקסט. ירונש שיחה 18:13, 9 בספטמבר 2014 (IDT)

המון תודה . ירונש שיחה 19:48, 9 בספטמבר 2014 (IDT)

מפעיל[עריכת קוד מקור]

האם תסכים שאציע אותך שם? • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT09:13, 10 בספטמבר 2014 (IDT)

למרבה הצער אין לי אפשרות כזו כרגע. תודה על האמון. קיפודנחש 16:12, 10 בספטמבר 2014 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

שלום, מקווה שהכתוב ב-[1] מקובל עליך. עתיד להתפרסם ב-1.10. --Yoavd - שיחה 17:25, 13 בספטמבר 2014 (IDT)

רוב תודה על הפירגון וההשקעה. חזרתי לקרוא את הדף שמתעד את מהלך העבודה 0 היה נעים להיזכר בעבודה הפורה, וגם להיזכר במוצר הסופי הנאה. קצת חבל שלא נעשה בכלי יותר שימוש 0- הצעתי אותו בוויקינגליש, כמעט כל התגובות היו חיוביות, אבל הם לא משתמשים בכלי הזה, וגם לא אף אחד אחר - בוויקיפדיה בעברית אתה הוא היחיד שמוסיף לערכים משחקים. שוב תודה - קיפודנחש 22:49, 13 בספטמבר 2014 (IDT)
שאלה - את מה שבניתי בעברית ניתן להעתיק לערך המקביל באנגלית? או שיש שינוי כלשהו? למרבית הערכים שלהם צרפתי משחקים בתבנית שלך יש מקבילה באנגלית. --Yoavd - שיחה 09:38, 14 בספטמבר 2014 (IDT)
כדי לעשות בכך שימוש יש להוסיף את הסקריפט עצמו לוויקיפדיה. הצעתי זאת באנגלית, אל זה לא קרה, למרות שכאמור רוב התגובות היו חיוביות. קיפודנחש 12:08, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

עזרה בוויקיטקסט[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד. אודה לך עם תוכל להעיף מבט בS:מדיה ויקי:Edittoolbar.js ולנסות להבין למה זה לא פועל. החלפתי מספר מהמופעים של ויקיפדיה לוויקיטקסט כדי לנסות להפעיל לפחות חלק מסרגל הכלים אבל מסיבה כלשהי זה לא עזר. תודה, איתן96 (שיחה) י"ט באלול ה'תשע"ד 09:06, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

ניחוש: הבעיה נובעת משגיאה בסקריפט קודם: s:מדיה ויקי:Gadget-Summarieslist.js. בשורה 23 חסר סגור מירכאות סביב "הועבר לוויקינתונים". קיפודנחש 12:21, 14 בספטמבר 2014 (IDT)
זו טעות ישנה שלי שתיקנתי בעקבות הערתך, אבל זה לא עזר. תודה בכל אופן. איתן96 (שיחה) י"ט באלול ה'תשע"ד 13:05, 14 בספטמבר 2014 (IDT)
למה אתה אומר שזה לא פועל? ניסיתי בוויקיטקסט וזה פועל כמצופה (חסר כפתור אחד ובמקומו מופיע כיתוב, אבל זה רק מפני שהתמונה המתאימה לא הועתקה לוויקיטקסט). פשוט תוסיף זאת ל-common.js וזה יעבוד. קיפודנחש 13:14, 14 בספטמבר 2014 (IDT)
תודה! פועל. אגב גם הרווחנו תיקון של התקצירי עריכה. איתן96 (שיחה) י"ט באלול ה'תשע"ד 15:25, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

גאדגיט[עריכת קוד מקור]

היי,

ראיתי שכתבת לדוד שי לגבי שחזורים. אמרת שיש גאדג'ט שמאפשר הוספת תקציר גם לשחזור. איפה אפשר להשיג את הדבר הזה או עוד יותר טוב: אתה יכול לשים לי אותו בדף הרלוונטי? אני לא מתעסק כל כך עם כל הדפים האלה... גילגמש שיחה 07:40, 6 באוקטובר 2014 (IDT)

זה כלי שמיועד למנטרים ומפעילי מערכת. זה נמצא ב"העדפות"->גדג'טים->ניטור-> הרביעי ברשימה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:59, 6 באוקטובר 2014 (IDT)
תודה גילגמש שיחה 08:05, 6 באוקטובר 2014 (IDT)

ביקורת על תפקודי[עריכת קוד מקור]

שלום לך, אם יש לך ביקורת מכל סוג ומין על תפקודי אני אשמח מאוד לשמוע אותה, כאן או בכל פורום או פורמט אחר. מתניה שיחה 21:58, 7 באוקטובר 2014 (IDT)

זה לא אישי - הביורוקרטים בוויקיפדיה בעברית לוקחים "מושב אחורי" ולא נוקטים מה שקוראים בעולם ההיי טק "גישה פרואקטיבית": הם לא מנסים לאתר בעיות ולטפל בהן בשקט, אלא מחכים שיפנו אליהם, וגם אז לא ממהרים לנקוט פעולה. אין לי ביקורת על צורת העבודה הזו כל זמן שהיא עובדת. ההערה שלי ב"בירורים" התייחסה לדברי יורי: בוודאי שהיה נוח יותר לטפל בבעיה הזו באופן דיסקרטי, אך לשם כך הביורוקרטים צריכים להיות טיפה יותר "פרואקטיביים". בברכה - קיפודנחש

מנגנון העזרה[עריכת קוד מקור]

שלום, ישנן תוכנות רבות שאם אתה נכנס ל"עזרה" אתה יכול לכתוב כמה מילים ומנוע חיפוש (אולי גוגל) מאתר לך את דפי העזרה שקיימים. בויקיפדיה אינני יודע לעשות זאת ישירות - למשל אם הייתי מחפש שילוב של המילים "עזרה, שחמט" כדי למצוא את התבנית שלך, אני צריך לחפש, לאחר מכן לעבור למילות מפתח בחיפוש , לעבור מברירת המחדל דפי תוכן ל"הכל" ואז החיפוש מצליח.

דוגמה אחרת - אני רוצה למצוא את התבנית שאיתה כותבים מקור לערך - מ-YNET רושם "עזרה YNET" ולא מגיע לתבנית. גם חיפוש של "עזרה YNET תבנית " לא מביא אותה לעזרה הרלבנטית.

אני יכול כמובן להביא עוד דוגמאות - אבל האם לא היה ניתן לשלב בויקיפידה חיפוש מתוחכם יותר בסגנון גוגל שימצא את מסכי העזרה הרלבנטיים? זה טוב לא רק לויקיפדים מתחילים אלא גם לאנשים מנוסים שלא זוכרים בעל פה את כל הפרמטרים. --Yoavd - שיחה 11:56, 12 באוקטובר 2014 (IDT)

@Yoavd: עד כמה שהבנתי, שאלתך לא נוגעת למנגנון העזרה (למעשה אין בוויקיפדיה "מנגנון עזרה" - מה שיש הוא מרחב שם בשם "עזרה:" שמיועד לדפי עזרה, אבל מבחינת התוכנה זה סתם עוד מרחב שם, בלי שום תכונות מיוחדות) כי אם למנגנון החיפוש, ומה שאתה מבקש היא שליטה טובה יותר על מרחב השם בו יתבצע החיפוש. כברירת מחדל, החיפוש מתבצע בדפי התוכן בלבד, אבל בעזרת לחיצה על "מתקדם" מדף החיפוש (הדף שנפתח כשלוחצים על סמליל זכוכית המגדלת בווקטור, או על כפתור "חיפוש" במונובוק), ניתן להגדיר את מרחב השם בו יתבצע החיפוש, ומשתמש רשום יכול לשנות מדף זה את ברירת המחדל: למשל, אם אתה מוצא שהרבה מהחיפושים שלך בעצם מיועדים לדפי ויקיפדיה או דפי עזרה (או, כמפעיל מערכת, אולי אתה מעוניין לחפש במרחב מדיה ויקי דווקא), תוכל לבחור מרחבים אלו אחרי לחיתה על "מתקדם", לסמן את "שמירת הבחירה עבור חיפושים עתידיים" בתחתית דף החיפוש, ולבצע חיפוש - חיפושים עתידיים יתבצעו במרחבי השם הללו כברירת מחדל עבורך.
תוכנת מדיה ויקי מאפשרת גם חיפושים יותר מתוחכמים, אבל לא באופן לגמרי אינטואיטיבי: למשל, אפשר תבצע חיפוש עבור מילה מסוימת בדף, תוך הגבלת החיפוש לדפים ששמם מכיל מחרוזת מסוימת, או דפים ששייכים לקטגוריה מסוימת (או מספר קטגוריות), או ששמם מתחיל במחרוזת מסוימת (כולל מרחב השם): כך למשל, כדי לחפש את המחרוזת ynet בדפי העזרה, אפשר לכתוב בתיבת החיפוש ynet prefix:עזרה: ולקבל את החיפוש הבא: מיוחד:חיפוש/ynet prefix:עזרה:. הדוגמה הזו לא מאד מוצלחת, גם בגלל בעיות כיווניות, אבל בעיקר משום שהמחרוזת לא מופיעה כלל בדפי העזרה... דוגמה מעניינת יותר הוא חיפוש "חתימה": יש במרחב העזרה ארבעה דפים עם המחרוזת "חתימה", וחיפוש דומה ימצא אותם: מיוחד:חיפוש/חתימה prefix:עזרה:. זה לא מאד אינטואיטיבי, וצריך לזכור פרטים אזוטריים (למשל: קודם כותבים את מילת החיפוש ורק אז את ה-modifiers כמו intitle או incategory או prefix), ובנוסף, העובדה ש"מילות הקסם" הללו לא מתורגמות יכול לגרום להצגה לא יפה של מחרוזת החיפוש בגלל בעיות כיווניות. קיפודנחש 15:55, 12 באוקטובר 2014 (IDT)
תודה על ההסבר. בכל מקרה זה ככל הנראה לא ממש מתאים למשתמש מתחיל שרוצה למצוא את דפי העזרה (שהוא איננו מכיר ואיננו מודע בכלל אם קיימים או לא) - אולי זה מתאים למישהו שמכיר ושכח ורוצה למצוא משהו שהוא זוכר את דבר קיומו.. אנסה לתרגל על פי הצעתך. --Yoavd - שיחה 08:01, 13 באוקטובר 2014 (IDT)
דפי העזרה מיועדים ברובם לעורך המתחיל ולא לקורא. אתה כמובן צודק שכדי לערוך בוויקיפדיה צריך לצבור ידע ומיומנויות לא מבוטלים, רובם אזוטריים וחסרי כל תועלת מחוץ לוויקיפדיה. המפתחים מודעים לכך, וזו הסיבה שהם מנסים כל העת להקל על, ולפשט את פעולת העריכה - הכלי העיקרי שנמצא במוקד המאמץ הזה כרגע נקרא "העורך החזותי". מסיבות שונות, חלקן מוצדקות יותר וחלקן פחות, התמיכה של קהילת העורכים הוותיקים במאמץ הזה אינה מלאה ובלב שלם. את התכונות ה"מתקדמות" יותר של מנגנון החיפוש אפשר אולי להציג בסדנאות עריכה לעורכים מתחילים, ואולי גם בדף כמו עזרה:חיפוש... כך או כך, מנגנון החיפוש מיועד בעיקר לקורא, ומטרתו העיקרית היא לעזור לאתר מידע, ולמצוא את הערכים בהם המידע הזה יכול להימצא. העובדה שאותו מנגנון עצמו עוזר גם למצוא דברים שמעניינים את העורכים, כמו דפי עזרה, דיונים והחלטות, שיחות בדפי משתמש וקוד במרחב מדיה ויקי היא "תאונה משמחת", אבל עדיין, המטרה העיקרית היא מציאת תוכן. בברכה - קיפודנחש 15:55, 13 באוקטובר 2014 (IDT)

מדיה ויקי:Gadget-rollBackSummary.js[עריכת קוד מקור]

היי. האם אפשר להוסיף לגאדג'ט הזה את האפשרות לסימון השחזור כעריכה משנית/לא משנית? ‏nevuer‏ • שיחה 16:12, 12 באוקטובר 2014 (IDT)

למיטב ידיעתי שחזור תמיד מסומן כעריכה משנית, ולא מוכרת לי דרך לשלוט על כך. קיפודנחש 17:32, 12 באוקטובר 2014 (IDT)
אוקיי, תודה. ‏nevuer‏ • שיחה 19:17, 12 באוקטובר 2014 (IDT)

כוכב לאיש הטכני![עריכת קוד מקור]

כוכב טכני
אני מלא הערכה לתוצאות המרהיבות שלך ושל יואב ד. בערכי השחמט. כה לחי! Ijon - שיחה 01:39, 15 באוקטובר 2014 (IDT)

הודעתך במזנון בעניין בן נחום[עריכת קוד מקור]

מבלי לחוות דעה האם תרומתו של בן נחום עולה על נזקו, דבריך אלו במזנון מהווים עבירה על כללי ההתנהגות ומצדיקים חסימה. אני מציע לך לערוך את הודעתך מחדש. יורי - שיחה 09:51, 15 באוקטובר 2014 (IDT)

משתמש:קיפודנחש, ראיתי את הודעתך, לאחר שהיא כבר נערכה בידי אחרים.
  1. הסר אותה
  2. אם משהו מפריע לך בהתנהגותו של משתמש:בן נחום, פנה לוק:במ או לבירורים. ברכות (slav4)דף שיחה 22:21, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
אין סיבה להסיר אותה. מדובר בדברי טעם. בן נחום אינו חסין. בן נחום הוא משתמש שלא מן המניין. בן נחום נתון תחת חונכות וטוב שכך. בן נחום יזכור זאת ואני אזכיר למי ששכח. גילגמש שיחה 22:24, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
אני מצטרף לדברי אריאל ויורי. מדובר בדברים פוגעניים מאוד ומוטב יהיה אם תסיר אותם. ‏אופקאלףשיחה‏ • כ"ג בתשרי ה'תשע"ה • 22:30, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
הדברים יכולים להשאר בשקט. אין מדובר במשהו פוגעני. בן נחום הרוויח את זה ביושר רב. בן נחום יזכור זאת ואם ישכח, נזכיר לו. אני בהחלט מתכוון להמשיך ברוח זו בעתיד. כתבתי דברים ברוח זו גם בדיון במזנון. גילגמש שיחה 22:31, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
  1. הדברים אינם יכולים להישאר, ואני מקווה שמשתמש:קיפודנחש יסיר אותם.
  2. אנו בוויקיפדיה מקפידים, שגם דברי טעם יאמרו בסגנון הולם.
  3. מבלי להיכנס לשאלת מעמדו של משתמש:בן נחום, כללי ההתנהגות בקהילה חלים גם בכל מה שנוגע אליו. ברכות (slav4)דף שיחה 22:38, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: להגיד לוויקיפד אחר ללכת בצורה הזו זה פוגעני ומעליב, גם אם אתה סבור שאכן הוויקיפד יוצר רק ריב ומדון. גם אם בן נחום נתון לחונכות אין זו סיבה להתבטא כלפיו בצורה לא ראויה.
בנוסף, לא מדובר בדברי ביקורת ענייניים, אלא רק בהצהרות על כך שהוא מזיק ואינו תורם פרט לכך. לדון בתרומתו של משתמש יש מקומות אחרים ודרכים אחרות.
ללא קשר לניסוח הדברים, בטוחני שקיפודנחש לא האמין שדבריו יגרמו לבן נחום לפרוש, ולכן אני תמה מה הייתה מטרתו. ‏אופקאלףשיחה‏ • כ"ג בתשרי ה'תשע"ה • 22:54, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: @Slav4: איני רואה סיבה טובה להסיר את תגובתי. לדעתי מדובר במשתמש שפועל באופן שיטתי תוך ניצול "חוקים" ומנהגים כדי לקדם את מטרותיו, לעורר מריבה ומדון, ולהזיק. פנייתו האחרונה במזנון היא חלק מדפוס הפעולה הזה. במקרה הזה, הדרך בה נקט היא להניח הודעה חצופה ומרגיזה בדף שיחה של משתמש אחר (משהו כמו "חדל מהשתוללויותיך" - הודעה חצופה מאחד המשתמשים המזיקים ביותר לאחד התורמים המועילים ביותר בוויקיפדיה בעברית), וכשמקבל ההודעה מחק אותה, בן נחום אץ רץ למזנון לעורר מהומה ומדנים, תוך העמדת פנים שמדובר ב"דיון עקרוני", כש-30 שניות של מחשבה מבהירה לכל בר-בי-רב שלא מדובר ב"דיון עקרוני" ולא בנעליים, אלא בניסיון להציק למי שניסה להגביל את נזקיו. לא מדובר בפעולה חד פעמית אלא בדפוס - בן נחום מרבה לנצל כללים ו"חוקים" כמו "גרסה יציבה", ופתיחת דיונים והצבעות מחלוקת כדי לקדם את מטרותיו, שאין בינן ובין טובת ויקיפדיה דבר. בקשה ממשתמש שיחדל מהתנהגות שלדעתי מזיקה היא בקשה לגיטימית, ובמקרה של בן נחום, ההתנהגות המזיקה היא כלל פעילותו בוויקיפדיה. לגבי "כללי ההתנהגות בקהילה": לא ברור לי על איזה כלל לדעתך עברתי. לא ביקרתי את אישיותו של בן נחום, משפחתו, חבריו, צורתו, אמונתו, או כל דבר אישי אחר. ביקורתי עליו, גם אם היא נראית לך חריפה, מתייחסת אך ורק ואך לפעולותיו והתנהגותו בוויקיפדיה, וביקורת כזו היא לגיטימית.
@Ofekalef: אתה צודק באמרך שלא ציפיתי שדברי יגרמו לבן נחום לפרוש. מה שקיוויתי הוא שמשתמשים נוספים יתעוררו לומר לבן נחום שפעילותו בוויקיפדיה מזיקה, וקיוויתי שאם מספיק אנשים יאמרו זאת, תהיה לכך השפעה. אין לי תקווה שהוא יהפוך למשתמש מועיל, אבל כן יש לי תקווה שהוא יחדל להזיק.
(במאמר מוסגר אציין שאיש לא מצא לנכון לרסן את הטרול שהתעלק על הדיון הזה באין מפריע - במקרים דומים בעבר אחד המפעילים טרח להגן על המזנון מתרומות אלמונים ולהסיר את דברי הטרול). קיפודנחש 23:02, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
@קיפודנחש:, אין בכוונתי להתווכח. גם אם כל דבריך בנושא בן נחום צודקים, אתה מתבקש להסיר את דבריך בדיון במזנון. ויקיפדיה מצוידת בכלים לטיפול בבעיות אותן העלית, ואין צורך לפעול בדרך בה פעלת. ברכות (slav4)דף שיחה 23:18, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
אני סבור שדבריך עוברים על כללים 1 ו-3 מכללי ההתנהגות בין חברי הקהילה (עד כמה שהם מעורפלים). בכל מקרה, גם אם הם אינם עוברים בדיוק על הכללים, אני בטוח שהם יותר מזיקים מאשר תורמים. אם אתה אכן סבור שפעילותו רק מזיקה, אז אפשר לפנות לבירורים; הוא נמצא תחת חונכות שהמטרה שלה היא לאפשר לו לתרום, אך ייתכן שהחונכות אינה פועלת, ומכיוון שהיא תחליף לחסימה, ייתכן שיש לחסום אותו. ‏אופקאלףשיחה‏ • כ"ג בתשרי ה'תשע"ה • 23:30, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: @Slav4: אנחנו מסתובבים במעגל - אתה חוזר על הבקשה/דרישה שאסיר את דברי, ואנוכי חוזר/ת על דברי שאין לי כל כוונה לעשות זאת. גם אין לי כוונה להוסיף דברים בדיון במזנון, כפי שלא שיחזרתי או ביטלתי את עריכת דברי בידי אחרים (ביניהם הטרול), והסתפקתי בהוספת הבהרה המציינת שהודעתי נערכה על ידי אחרים. אם מישהו אחר ימחק את ההודעה לא אחזיר אותה, אם כי כמובן שאראה בכך צנזורה לא ראויה. בדומה, אם מישהו ימצא לנכון לחסום אותי, אין בכוונתי להתווכח או להיאבק בכך. (בלי קשר, אציין שמטרת התבנית {{תגובה ל}} היא לתייג את מקבל ההודעה. זה מיותר ולא נחוץ כשההודעה היא בדף השיחה של הנמען - הוא או היא יתוייגו גם בלי התבנית). (אופק: עיינתי בכללים, ולא עברתי על כלל #1. לגבי #3 זה יותר מעורפל - מדובר על כלל שדורש הדדיות, וכשצד אחד שובר אותו, לא סביר לדרוש מהאחרים לשמור עליו. לגבי "אופן הפעולה הנכון": לא מדובר על תקיפה שלי את בן נחום במזנון שבאה כרעם ביום בהיר, אלא בתגובה שלי על הודעה שלו במזנון, הודעה שמייצגת את דפוס ההתנהגות המזיק שלו. המקום בו הפגין בן נחום את נזקיו הוא המקום הנאות לתגובה). קיפודנחש 23:38, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
צר לי גם אם תראה בכך צנזורה לא ראויה, אני מתכוון למחוק את כל הדיון. לא, אין בכוונתי לחסום אותך. תודה על הערותיך בקשר לתבנית, החכמתי. ברכות (slav4)דף שיחה 23:57, 16 באוקטובר 2014 (IDT) ברכות (slav4)דף שיחה 23:57, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
אני דווקא סבור שלומר לוויקיפד אחר שהוא מזיק לוויקיפדיה ולומר לו ללכת זו התבטאות לא ראויה. לגבי כלל מספר 3, לא ראיתי שם דרישה להדדיות. אם יש לך תלונות - התלונן, אך זה לא מאפשר לך לעבור עליו בעצמך. החלק של התגובה שלך שמתייחס באופן ענייני לדרך הפעולה הספציפית של בן נחום הוא מזערי... ‏אופקאלףשיחה‏ • כ"ג בתשרי ה'תשע"ה • 09:53, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

התראה על עריכות דפים[עריכת קוד מקור]

שלום קיפודנחש,
יש דפים שהייתי רוצה לקבל התראה אם הם שונו, וגם שיודגשו בצבע בולט ברשימת המעקב. יש דרך שבה זה אפשרי? תודה, ‏ישרוןשיחה 13:27, 28 באוקטובר 2014 (IST)

קבלת אתראה: יש סקריפט פרטי שלי (כלומר כזה שלא מקושר מוק:ס) בשם "משתמש:קיפודנחש/watchlistWatcher.js". סקריפט זה מציג הודעה (דומה להתראה שהייתה פעם "יש הודעה חדשה בדף שיחתך"), כל אימת שיש שינויים שטרם קראת ברשימת המעקב (במילים אחרות, כשיש ברשימת המעקב שלך דפים מודגשים). ניתן די בקלות לשנות את הסקריפט כך שיסנן את הערכים עליהם הוא מתריע לפי רשימה כלשהי, כלומר כך שיתריע רק כשיש עריכה שטרם קראת בדף שנמצא גם ברשימת המעקב שלך, וגם ברשימה נוספת שמתוחזקת ידנית. כאמור, זה לא המון עבודה, אבל עד שמישהו יעשה זאת לא מוכרת לי דרך. לגבי האפשרות להדגיש בצורה כלשהי דפים מסוימים ברשימת המעקב (כנראה ההדגשה מבוססת על אותה רשימה עצמה) - זה די קל לביצוע, אבל גם כאן לא מוכר לי סקריפט קיים שעושה זאת. עצתי: נסה להתקין אצלך את watchlistWatcher, ותראה אם זה מספיק טוב עבורך. אם לא, אולי אנסה למצוא קצת זמן ולקמט את הסקריפט באופן שתיארתי לעיל, אבל זה כנראה לא יקרה בקרוב. קיפודנחש 15:41, 28 באוקטובר 2014 (IST)
תודה רבה על התשובה. זה נראה לי שימושי מאוד עבורי ועבור כמעט כל משתמש שלא תמיד קורא בעיון את כל השינויים ברשימת המעקב שלו, כאן ובשפות אחרות. לגבי הסגנון של ההודעה, מערכת האתראות החדשה בלתי נגישה לסקריפטים? ‏ישרוןשיחה 23:16, 28 באוקטובר 2014 (IST)
מערכת ההתראות אולי כן נגישה - לא חפרתי שם. כרגע הדבר הזה מספיק לצרכי, ואין לי זמן ומוטיבציה להתעמק. קיפודנחש 00:36, 29 באוקטובר 2014 (IST)

מערכת בקרת השינויים[עריכת קוד מקור]

היי קיפודנחש. אנחנו רוצים להפעיל את מערכת בקרת השינויים בוויקימילון. מה צריך לעשות כדי לממש את זה? ‏nevuer‏ • שיחה 15:32, 31 באוקטובר 2014 (IST)

בעיקרון צריך לבקש. בזמנו, המקום לבקשות כאלו היה בגזילה, אבל הם עברו לאחרונה למערכת אחרת (פבריקטור), ולא בטוח שעדיין זה הנוהל. האדם המתאים לשאול שאלות כאלו הוא משתמש:Matanya, שבין השאר משמש דייל של הקרן ומכיר את המפתחים, המתחזקים, ואת הנהלים עצמם הרבה יותר טוב ממני. אם מתניה לא זמין, תוכל להוסיף בקשה בבגזילה - גם אם זה לא המקום, מישהו שם יפנה אותך למקום הנכון. אתה רוצה ליצור את הבג תחת Wikimedia, כמו שמוסבר שם (כלומר בטופס ליצירת בג חדש) תחת ויקימדיה: "Configuration issues and other issues specific to Wikimedia servers, Wikimedia websites (including Wikipedia, Wiktionary, Commons, and Bugzilla) and other Wikimedia specific things. Note: stats.wikimedia.org reports should go to "Analytics". בברכה - קיפודנחש 15:45, 31 באוקטובר 2014 (IST)
תודה. פניתי למתניה. ‏nevuer‏ • שיחה 15:50, 31 באוקטובר 2014 (IST)

chess[עריכת קוד מקור]

Hi, thank you for your clarification; I changed the photo and the information concerned. Thanks.--Mohatatou - שיחה 19:43, 31 באוקטובר 2014 (IST) Chess article in arabic wikipedia.

most welcome. peace - קיפודנחש 19:46, 31 באוקטובר 2014 (IST)

מעקב אחר אנונימיים בעייתיים[עריכת קוד מקור]

שלום קיפוד. האם יש אפשרות שכל עריכה מאייפי מסוים תיכנס לרשימת המעקב? תודה, נרו יאירשיחה • י' בחשוון ה'תשע"ה • 12:07, 3 בנובמבר 2014 (IST)

ראה כאן, בפסקה האחרונה (לצערי). חזרתישיחה 14:57, 3 בנובמבר 2014 (IST)
תודה. שאלתי בגלל משחיתים קבועים מאותו אייפי. בכל פעם שמים לב להשחתה אחת וחוסמים אותם לזמן קצר, וכך אנו מגיעים לעתים לעשרות חסימות קצרות, ולעתים גם מפספסים השחתות, במקום להעביר הילוך. נרו יאירשיחה • י' בחשוון ה'תשע"ה • 15:59, 3 בנובמבר 2014 (IST)

מספר ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום, יש לך מושג איפה אני יכול לקבל רשימה של משתמשים לפי מספר הדפים שיצרו במרחב הערכים? ביקורת - שיחה 13:02, 3 בנובמבר 2014 (IST)

לא ממש. סביר מאד שרשימה כזו קיימת - אפשר לומר בביטחון שמי שיש לו גישה לבסיס הנתונים יכול ליצור רשימה כזו די בקלות. קיפודנחש 17:18, 3 בנובמבר 2014 (IST)
תודה רבה. מי זה יכול להיות? ערן? או מישהו אחר שלא עולה בדעתי כעת? ביקורת - שיחה 19:37, 3 בנובמבר 2014 (IST)
ביקורת, כן אפשר לחלץ רשימת העורכים לפי מספר הערכים שיצרו לפי מסד הנתונים עם קוד כזה (הגבלתי ל10 משתמשים)
select rev_user_text,count(*) from revision inner join page on page_id=rev_page where page_namespace=0 and rev_parent_id=0 group by rev_user_text order by count(*) desc limit 10;
ערן - שיחה 21:09, 3 בנובמבר 2014 (IST)
ערן, תודה. זה נותן מספר דפים שנוצרו כנראה, לא מספר ערכים במרחב הערכים, שם העשיריה הפותחת נראית כך:
ביקורת - שיחה 21:14, 3 בנובמבר 2014 (IST)
@ביקורת: להבנתי, גם הרשימה שערן רשם מתייחסת למרחב הערכים בלבד (השאילתה מכילה "page_namespace=0") - יתכן שההבדל הוא שהשאילתה של ערן לא מסננת הפניות (לפחות, אני לא מצאתי איפה היא מסננת הפניות). בכולופן, נראה שמצאת איפה הנתונים הללו זמינים. בברכה - קיפודנחש 21:27, 3 בנובמבר 2014 (IST)
כנראה שהיא לא מסננת הפניות, וזה מסביר את אביעדוס היטב. ולא, לא מצאתי, זה לקוח ממשהו סיזיפי שעשיתי. ביקורת - שיחה 21:29, 3 בנובמבר 2014 (IST)
@ביקורת: זה מסביר כמה דברים - בין השאר, זה מסביר את העדרו של משתמש:החובץ בגבינה מרשימתך, שלפי [2] יצר למעלה מ-2000 ערכים חדשים. (אצל ערן הוא כנראה אחד הבאים בתור, אבל אם מסננים הפניות הוא קופץ כמה וכמה מקומות למעלה). אם תבדוק באותו מקום, נראה שגם אביעדוס היה צריך להיות ברשימתך, עם קצת יותר מ-1,300 ערכים. קיפודנחש 22:01, 3 בנובמבר 2014 (IST)
אביעדוס 883, ואת החובץ כנראה פספסתי. ביקורת - שיחה 22:04, 3 בנובמבר 2014 (IST)
@ביקורת: זה לא "883 ערכים". המספר כתוב תחת remaining, כלומר מספר הערכים שמופיעים כרגע (500) ועוד 883. אם תקיש על "500 הבאים" תראה שפתאום מופיעים ב-remaining עוד כמה אלפים, אז כנראה אי אפשר לסמוך על המספר הזה לגמרי. קיפודנחש 22:40, 3 בנובמבר 2014 (IST)
אני לא חושב שאתה צודק. הוא מציג 500 אבל כותב שיש 883 "non-redirects", וכשלוחצים על 500 הבאים הוא פתאום מביא את הרשימה הכוללת כן גם את ההפניות. משום מה. אבל המספר הראשון נכון. אני יודע את זה מרשימת התרומות שלי. ביקורת - שיחה 22:47, 3 בנובמבר 2014 (IST)
ערן, האם ניתן להריץ את השאילתה שלך ולהוסיף את התנאי "non-redirects" איכשהו? ביקורת - שיחה 23:16, 3 בנובמבר 2014 (IST)
select rev_user_text,count(*) from revision inner join page on page_id=rev_page where page_namespace=0 and rev_parent_id=0 and page_is_redirect=0 group by rev_user_text order by count(*) desc limit 10;
התוצאה: כמו שכתבת רק שלרנבר ולשלומית יש +2 ערכים לכל אחד, החובץ בגבינה מופיע עם 1525 וDMbotY עם 1451. ערן - שיחה 00:21, 4 בנובמבר 2014 (IST)
ערן, תודה רבה! (וסליחה, קיפודנחש על ניצול האכסניה. מקווה שזו שורה אחרונה), נראה לך שישנה אפשרות לצרף דף כזה לדף הסטטיסטיקות? או למצער, האם תוכל לייבא את הרשימה המלאה (אולי בהגבלה ל-500 הראשונים) לדף במרחב המשתמש שלי? ביקורת - שיחה 08:16, 4 בנובמבר 2014 (IST)

טיפול בבאג[עריכת קוד מקור]

היי. איך מזיזים את ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#באג בתצוגה? ‏nevuer‏ • שיחה 14:55, 4 בנובמבר 2014 (IST)

עד כמה שהצלחתי להבין אין כאן בעיה של בג בוויקיפדיה, אלא בג בגוגל כרום, שדבר מה בקוד HTML שוויקיפדיה מייצרת מעורר אותו. הדרך לטפל בדבר כזה הוא לנסות לייצר דף HTML מינימלי בו ניתן לראות את הבג (דף כזה ייראה נכון בדפדפנים אחרים, ושגוי בכרום. רצוי שהדף הזה לא יהיה תלוי בשום דבר חיצוני [כמו למשל קישור לדף CSS], אלא יכיל את כל המידע הדרוש לייצר את הבג), ואז לוחצים בכרום Alt+Shift+I, מעלים את קובץ ה-HTML שמדגים את הבעיה, ומוסיפים בתיבת התיאור את תיאור הבעיה. אפשר לנסות לדלג על החלק של יצירת קובץ HTML ובמקום זה לייצר דף טיוטה במרחב המשתמש שלך שמדגים את הבעיה, ובטופס הדיווח להדביק קישור לדף הטיוטה. האפשרות הראשונה מגדילה את הסיכויים שהבג יתוקן במהרה, והאפשרות השנייה כנראה פשוטה יותר. אם אפשר להוסיף גם צילומסך של המצב הבגוי זה רצוי, משום שכנראה, אפילו עם כרום, לא בכל התקנה הבעיה מופיעה. אולי זה תלוי בדברים נוספים, כמו , נניח, אילו גופנים מותקנים. בהצלחה - קיפודנחש 18:05, 4 בנובמבר 2014 (IST)
תודה רבה על העזרה. שלחתי דיווח בכרום, אבל שכחתי לצרף את הקישור לדף, ואין לי כוח לחזור על זה שוב... אולי מאוחר יותר. אני גם כבר לא כל כך בטוח שזאת בעיה בכרום, יש דיווח של TMagen שהבעיה מופיעה גם בפיירפוקס (גרסה לא ידועה). ‏nevuer‏ • שיחה 12:47, 5 בנובמבר 2014 (IST)

תבנית:אסון תעופה[עריכת קוד מקור]

משהו מוזר שם. אם אני יוצר אותה בערך חדש עם האשף, השדה "חניית ביניים" נוצר פעמיים ואני לא מצליח לאתר את מקור השגיאה. תוכל לטפל? בורה בורה - שיחה 06:51, 7 בנובמבר 2014 (IST)

נראה שזה קשור לכך שבאחד המופעים היה רווח בין התו האחרון של שם הפרמטר והבאר האפקי, ובשני לא. זה מעניין: האשף הזה עובד כבר כמה שנים מאז דווח הבג האחרון (לא מדובר על שכלולים כמו "הוספת שדות ריקים"), ועכשיו, תוך זמן ממש קצר, התגלו שני בגים לא קשורים - אחד מהם קשור לאופן בו האשף מטפל בשדות מבוססי-סדר, והשני זה שעכשיו מצאת. תודה (אם כי למרבה הצער אין באפשרותי להבטיח תיקון מהיר) - קיפודנחש 07:52, 7 בנובמבר 2014 (IST)
אני גיליתי את זה ממש במקרה. ערכתי איתו ערך אתמול, ובאותו יום בוט הכפולים של משתמש:Kotz זיהה את הערך שוב. אמרתי לעצמי, זה לא יכול להיות כי האשף הרי מנקה כפולים! מסתמא עורך אחר בכלל לא היה שם לב. מי גילה את הבאג השני? אתה חושב שכדאי להריץ בוט שיחפש מקרים דומים בתבניות אחרות? בורה בורה - שיחה 08:04, 7 בנובמבר 2014 (IST)
את הבג השני אפשר לראות, למשל, אם מנסים להפעיל את האשף על תבנית:שחמט קיימת - האשף לא אוסף את הפרמטרים שמופיעים בלי "=". - לגבי הרצת בוט: אין צורך "לתקן" מצב כזה בתבניות עצמן - זה לא "בלתי חוקי". את התיקון יש לעשות בקוד של האשף עצמו (עשיתי, אם כי לא בדקתי...). הבוט של קוץ יתקן את הפרמטרים הכפולים שהאשף הטיל פה ושם אם יש כאלו. קיפודנחש 09:00, 7 בנובמבר 2014 (IST)

דפי משתמש בקטגוריה:דפים שמשתמשים בפרמטרים כפולים בקריאות לתבניות[עריכת קוד מקור]

שלום, אנא קרא בשיחת המשתמש שלי את בקשתו של יונה. האם יש לך רעיון ממה כל הבעיה נובעת? --‏Yoavd‏ • שיחה 08:53, 9 בנובמבר 2014 (IST)

באותו נושא. משתמש:קיפודנחש/ארגח 7 הוא אחד הדפים האחרונים שנמצאים בקטגוריה, האם אתה יכול להסיר משם את ה-|? האם תרצה שאעשה זאת? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 23:18, 16 בנובמבר 2014 (IST)

אליפות העולם בשחמט[עריכת קוד מקור]

שלום, הנה מספר תגובות לפיתוח שלך - בערך שעכשיו "להיט" על אליפות העולם בשחמט שמתקיימת כעת.צרפתי גם לדף השיחה של הערך באנגלית לפי בקשת המשתמש הראשון. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:14, 10 בנובמבר 2014 (IST)


World Chess Championship 2014[עריכת קוד מקור]

Thank you for your contribution to this World Chess Championship 2014. I wanted to show you what tool we use in the Hebrew wikipedia to show the games. משתמש:Yoavd/anandcarlsen. You can also annotate the games using this tool, and the best is that the reader can sit down and see the game playing by itself like in the chess sites. You are invited to install the tool in the English wikipedia! --Yoavd (talk) 06:50, 10 November 2014 (UTC)

Very nice tool. Please suggest it on the World Chess Championship 2014 English-language talk page. I will definitely support the idea. Much obliged --Art Smart Chart/Heart 07:20, 10 November 2014 (UTC)
  • That function looks very interesting indeed! I'll see if my mediocre technical skills can get around to using it. Sjakkalle (Check!) 08:12, 10 November 2014 (UTC)
Sounds like a great idea. What is involved to do the installation? Is there a consensus to take advantage of this tool? Thanks. --Art Smart Chart/Heart 15:22, 10 November 2014 (UTC)
Yoavd, how does one add your tool to this page? I have no idea what's involved. Thanks. --Art Smart Chart/Heart 18:00, 11 November 2014 (UTC)
We've discussed using this tool before, if I remember rightly it got caught up in the bureaucracy. Anything with scripts etc needs to be approved (by the WMF?) and nobody (so far) has been motivated enough to push for it. MaxBrowne (talk) 06:43, 12 November 2014 (UTC)
MaxBrowne: wmf does not need to "approve" it more than they need to approve any other scriptm IOW - no. peace - קיפודנחש 15:10, 12 בנובמבר 2014 (IST)

האם תוכל לענות לשואל איך להתקין את הכלי? יש עניין אבל כנראה יש בעיה ביורוקרטית. --‏Yoavd‏ • שיחה 11:02, 12 בנובמבר 2014 (IST)

הוא לא שואל - הדברים ידועים. הוא מדבר על "ביורוקרטיה" של ויקינגליש - אין קשר ל-wmf. ניסיתי להציע זאת פעמיים או שלוש- רוב המגיבים היו בעד, אבל זה לא התקדם. קיפודנחש 15:10, 12 בנובמבר 2014 (IST)
תודה על תיקון ההערות. אני בכל זאת חושב שכדאי לפחות בדף השיחה של הערך באנגלית לכתוב שתי שורות שתשמח לעזור להם אם יהיו מעונינים. הרי התגובות היו חיוביות מאוד. --‏Yoavd‏ • שיחה 09:36, 13 בנובמבר 2014 (IST)
ראיתי שכבר הגבת שם...סליחה. --‏Yoavd‏ • שיחה 09:51, 13 בנובמבר 2014 (IST)

Thanks![עריכת קוד מקור]

Hi there. I noticed your message at the Village Pump, I appreciate your perspective and your effort. Since I'm a community liaison for that software, please don't hesitate to ping me when you need specific information - although Mooeypoo and Amire80 can certainly give this wiki the attention it deserves. Best, --Elitre (WMF) - שיחה 18:49, 17 בנובמבר 2014 (IST)

אליפות העולם בשחמט 2014[עריכת קוד מקור]

שוב שלום, ניסיתי לשים טבלה מוסתרת בתוך הערה, לאור בקשתו של יונה כי ההערה ארוכה מדי. האם תוכל לבדוק מדוע היא לא יצאה מוסתרת? תודה! --‏Yoavd‏ • שיחה 12:15, 19 בנובמבר 2014 (IST)

אנסה לראות, אבל לא בטוח שזה רעיון טוב. אם מדובר במשהו ארוך מספיק כדי להצדיק שימוש בטבלה מוסתרת, זה כנראה לא מתאים בתור "הערת שוליים". אפשר להקדיש למשהו הזה סעיף בפני עצמו, ולהשתמש ב"עוגן" כדי לקשר לסעיף הזה ממקום אחר בגוף הערך. בברכה - קיפודנחש 17:04, 19 בנובמבר 2014 (IST)
אולי אשים את המשחק בתור משחק מספר 13, ובהערה אפנה לשם, וכך איש לא יראה כלום למעט ההפניה למשחק שיצורף למשחקי האליפות עצמם. --‏Yoavd‏ • שיחה 23:31, 19 בנובמבר 2014 (IST)
אם הבנתי נכון, מדובר במשחק מ-2008 - לא בטוח שמקומו בערך הזה, וספק אם נכון להדביק אותו למשחקים של האליפות. לדעתי, הדבר הנכון לעשות הוא אחד משניים: או פשוט לקשר לאתר חיצוני כלשהו שמכיל את המשחק בו מדובר, כך שהערת השוליים תכיל את הנתונים על המשחק ("טומאשבסקי - ריאזנצב, אליפות רוסיה 2008" או כדומה), בתוספת קישור למשחק עצמו באתר חיצוני כלשהו, או יצירת דף בוויקיפדיה בעברית עם אוסף משחקים כך שערכים אחרים יוכלו להצביע עליהם בלי שיצטרכו להכיל אותם ממש. דף כזה אינו בדיוק ערך אנציקלופדי, אבל זה כשלעצמו לא בהכרח אומר שאין לו זכות קיום - יש דפים שאינם ערכים במרחב הראשי, ואולי צריך יותר כאלו.
כך או כך, הצלחתי אחרי כמה ניסיונות לדחוף את המשחק בהערת השוליים לטבלה מוסתרת: הטריק היה לעטוף את הטבלה המוסתרת באלמנט מסוג div. קיפודנחש 03:07, 20 בנובמבר 2014 (IST)
תודה רבה! --‏Yoavd‏ • שיחה 07:16, 20 בנובמבר 2014 (IST)

שחמט[עריכת קוד מקור]

מישהו ביקש ממני להפעיל את הבוט שמוחק את המספרים מתבנית השחמט על דפי משתמש של מישהו. לא מוצא את הבקשה. יש מצב שזהיית אתה? חן חן «kotz» «שיחה» 11:19, 24 בנובמבר 2014 (IST)

לא אני ביקשתי, אבל במרחב המשתמש שלי היה דף כזה (כבר אין בו צורך, ולכן פשוט רוקנתי אותו). אולי משתמש:יונה בנדלאק הוא שביקש ? בברכה - קיפודנחש 16:09, 24 בנובמבר 2014 (IST)
@Kotz: אני ביקשתי אך בסוף טיפלתי בזה ידנית כך שכרגע אין שום בעיה או צורך כזה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 22:20, 24 בנובמבר 2014 (IST)

ויקיפדיה:מנטר[עריכת קוד מקור]

היי. למה? המידע הזה התיישן והפך ללא רלוונטי. יגאל (IKhitron ושיחה) 16:15, 26 בנובמבר 2014 (IST)

@IKhitron:
  1. סליחה על השחזור - הכוונה הייתה להוסיף תקציר. הוספתי עריכת סרק כדי לרשום את התקציר.
  2. מה פירוש "התיישן ולא רלוונטי"? אתה לא יכול לראות את מספר העוקבים מתוך "מידע על הדף"? כל ויקיפד (כולל אלמונים) אמור לראות את המידע הזה כשיש 30 עוקבים או יותר, ומנטרים יכולים לראותו בכל מקרה. קיפודנחש 16:18, 26 בנובמבר 2014 (IST)
  1. זה בסדר, קורה.
  2. אז זהו, שעוד לפני שהייתי אפילו בדוק אוטומטית, ראיתי את מספר העוקבים המדוייק, גם אם הוא 1, על כל דף בויקיפדיה. אפילו לא במידע על הדף. על הדף עצמו. יגאל (IKhitron ושיחה) 16:20, 26 בנובמבר 2014 (IST)
@IKhitron: בדקתי עכשיו. כשיש פחות מ-30 מופיע "פחות מ-30" אם אין לך הרשאת מנטר (תוכל לבדוק זאת אם תצא מהחשבון, או בעזרת בבק"ש). מה כוונתך "על הדף עצמו"? איפה המידע הזה מופיע על הדף? קיפודנחש 16:26, 26 בנובמבר 2014 (IST)
תסריט 33. דרך אגב, גם שם צריך לתקן. יכול להיות שזה באג בכלל, ולא הייתה כוונה לתת את זה ללא מנטרים, אבל עובדה שראיתי תמיד מספרים מדוייקים. יגאל (IKhitron ושיחה) 16:29, 26 בנובמבר 2014 (IST)
@IKhitron: בדקתי את סקריפט 33 (שבמקרה נכתב על ידי) - אם אין לך הרשאות מנטר ויש פחות מ-30 עוקבים, יופיע "פחות מ-30 עוקבים" (יש לי בבק"ש ללא הרשאות לטובת בדיקות כאלו - תוכל ליצור בבק"ש כזה בעצמך אם אין לך ואם אינך מאמין לי). הסקריפט מקבל את המידע הזה דרך ה-API, ואם אין לך הרשאות מנטר ה-API לא מספק את המידע, כך ששום בג בסקריפט לא יכול לגרום למידע להופיע אם אין למשתמש הרשאות מתאימות. לא בדקתי את כל הצירופיםן האפשריים של הרשאות ("בדוק אוטומטי" וכן הלאה), אבל לפי מה שראיתי, התיעוד מתאר את המציאות בצורה מדויקת.
תוספת מאוחרת: ההרשאה בה מדובר היא "unwatchedpages". הסתכלתי עכשיו במיוחד:רשימת הרשאות לקבוצה וראיתי שההרשאה הזו התווספה ל"בדוקי עריכות אוטומטית" - לא בטוח מתי, זה קרה לא כל כך מזמן (אולי משתמש:ערן זוכר?). כדאי לתקן את התיעוד ב"ויקיפדיה מנטר" ובוק:ס (עבור סקריפט 33) בהתאם. בכולופן, לדעתי לא כדאי להסיר את המידע לגמרי, אלא לציין שההרשאה הזו קיימת עבור מנטרים וגם עבור בדוקי עריכות אוטומטית. די בטוח שלפני שההרשאה הזו ("בדוק אוטומטי") התווספה לחשבון שלך לא יכולת לראות את מספר העוקבים אם יש פחות מ-30 (כאמור, תוכל לוודא זאת בעזרת בבק"ש נטול הרשאות). קיפודנחש 17:32, 26 בנובמבר 2014 (IST)
בדקתי את התאריכים. אתה צודק. התקנתי את התסריט כשעה וחצי אחרי קבלה הרשאת בדוק עריכות. יגאל (IKhitron ושיחה) 17:41, 26 בנובמבר 2014 (IST)
ראה ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 360#שינוי הרשאות לקבוצות. ‏nevuer‏ • שיחה 17:47, 26 בנובמבר 2014 (IST)
אני מעדיף שאתה תתקן את זה, קיפודנחש. תודה רבה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:17, 27 בנובמבר 2014 (IST)
ראיתי עכשיו שתיקנת. תודה רבה לך שוב, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:54, 27 בנובמבר 2014 (IST)

פלאפל בשבילך![עריכת קוד מקור]

תודה רבה על העזרה (: 90אני - שיחה 11:40, 27 בנובמבר 2014 (IST)

תבנית חדשה[עריכת קוד מקור]

שלום קיפונחש.
ראה בבקשה את את תבנית de:Vorlage:Imagemap VereinigteStaaten1 בויקי הגרמנית. אני מנסה לייבא אותה אלינו..
צריך תבנית שתיקח את הפירוט מדפי משנה כמו משתמש:קרלוס הגדול/ארצות הברית, ותכניס אותם לקבצים כמו שיש במונטנה. יש מצב? קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 19:51, 27 בנובמבר 2014 (IST)

קודם כל, כדאי להשתמש בתבנית:מפת תמונה. ראה משתמש:קיפודנחש/מצגת תמונות 2.0. אחרי שתעשה את זה, הטריק הוא להשתמש בפרמטר במקום "תמונה", ולבחור אחת מהתמונות מקטגוריית Category:SVG locator maps of states in the United States (location map scheme) בקומונז (commons:Category:SVG locator maps of states in the United States (location map scheme) ), כך שבכל מקום משתמשים באותו מידע של imagemap - כל התמונות בקטגוריה הן בדיוק אותם הממדים. אפשר אפילו להשתמש בתבנית "בחר" כדי להחליט, לפי המדינה, איזו תמונה להציג. קיפודנחש 03:49, 28 בנובמבר 2014 (IST)
אני מעדיף שלא להשתמש ב{{מפת תמונה}}, כיוון שהיא מוסיפה מסגרת משל עצמה. הכוונה שלי להכין תבנית שתכנס בתוך {{מדינה}} {{עיר}} וכד' בפרמטר {{{מפה}}}, ובעתיד גם להוסיף את הנתונים ל{{מפת מיקום}}..
לא הבנתי איך להשתמש בתבנית "בחר", תוכל בבקשה להדגים לי? קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 10:04, 28 בנובמבר 2014 (IST)
הרעיון הוא שלכל המפות בקטגוריה יש בדיוק אותם ממדים ואותו תוכן, וההבדל היחיד הוא איזו מדינה צבועה. נניח שרוצים ששם הפרמטר יהיה "מדינה", ותוכנו "מסצ'וסטס" או "ניו-מקסיקו" או "אוהיו" וכדומה, כאשר לכל אחת מהמדינות מתאימה תמונה עם שם ידוע - לשם הדוגמה נניח ששמות הקבצים הם "MA.svg", "NM.svg", "OH.svg". כמובן שבפועל השמות יותר ארוכים... לתבנית "מפת תמונה" יש פרמטר "תמונה" שמקבל את שם התמונה, ובו מוסיפים את הבחירה:
 | תמונה = {{#בחר:{{{מדינה}}}
 | מסצ'וסטס = MA.svg
 | אוהיו = OH.svg
 | ניו-מקסיקו = NM.svg
 | ... וכן הלאה עבור שאר המדינות
 | #default = <שם המפה ללא שום מדינה מסומנת>
 }} 
כמובן שיש להחליף את שם התמונות בשמות הנכונים - התמונות נמצאות בקטגוריה בשיתוף שמקושרת למעלה. אפשר אפילו לתת לפרמטר "מדינה" ערך דיפולטי - בדרך כלל שם הדף, באופן כזה: {{{מדינה|{{שם הדף}} }}}. "שם הדף" הוא מילת קסם שמתפרשת לשם הדף בו מוצבת התבנית (למשל כאן -"קיפודנחש/ארכיון 16 - ארכנגל" - שים לב שמרחב השם, במקרה זה "שיחת משתמש" - לא מוצג), ובאופן שיתארתי, אם יש לפרמטר "מדינה" ערך כלשהו, ייעשה בו שימוש, ואם אין לפרמטר ערך, ייעשה שימוש בשם הדף בו מוצבת התבנית. במדינות שלא מתאימות (אלסקה והוואי), אי אפשר להשתמש בתבנית הזו. קיפודנחש 18:36, 28 בנובמבר 2014 (IST)
ברור לי שהקבצים אמורים להיות זהים ע"מ שהפירוט יהיה רלוונטי.. תוכל לראות מה עשיתי לא בסדר במשתמש:קרלוס הגדול/ארצות הברית?? התכנון שלי (יחד עם גיל כהנא שעוד יחזור) היה להכין תבנית-על כמו {{מפת מיקום}}, והשימוש אמור להיות משהו בסגנון {{תבנית:מפת תמונה/ארצות הברית|תמונה=Ohio in United States.svg}}. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 19:42, 29 בנובמבר 2014 (IST)

תבורך!! תוכל לראות את התוצר של עזרתך במדינות ארה"ב השונות.. לאט לאט אני אוסיף את שאר המדינות.. יש מצב לעוד סינג'ור קטן? קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:29, 30 בנובמבר 2014 (IST)

עזרה ביצירת שורות חדשות בכלי "חיפוש והחלפה"[עריכת קוד מקור]

שלום לך קיפודנחש!

במהלך עבודתי בויקיטקסט אני נדרש לעיתים קרובות ליצור שורות חדשות על פני פרישה רחבה של טקסט לאורך כמה דפים. הייתי רוצה לעשות את זה דרך הכלי של "חיפוש והחלפה" אבל כאשר אני מנסה להזין בו שורה חדשה על ידי הקלדה של "ENTER" -- הכלי משתנה כאילו עשה משהו אבל באמת לא יוצר שינוי.

אתה יודע איך אני יכול לעשות את זה? ובמידה והמצב הקיים לא מאפשר את זה - אל מי אני יכול לפנות כדי לתקן את זה בממשק על הסרגל עצמו? תודה רבה לך!--Roxette5 - שיחה 17:46, 1 בדצמבר 2014 (IST)

אם הבנתי נכון את הצורך, לא מוכר לי כלי קיים שיכול לעשות זאת עבור העורך הקיים. תרצה אולי לבחון את האפשרות להשתמש בעורך חיצוני לדפי ויקי - ראה הסברים והוראות כאן: mw:Manual:External_editors. אפשרות רדיקלית יותר היא בעזרת כלי שנקרא AWB - מעולם לא השתמשתי בו והוא לא מוכר לי. כמדומני שבוויקיפדיה בעברית יש משתמש בשם משתמש:Ofekalef שמפעיל את הכלי - אולי תוכל להיוועץ בו. קיפודנחש 20:02, 1 בדצמבר 2014 (IST)
גם אני לא הפעלתי אותו. אאל"ט Amire80 הפעיל אותו אופקאלףשיחה‏ • י' בכסלו ה'תשע"ה • 20:13, 1 בדצמבר 2014 (IST)
הפעלתי אותו מזמן־מזמן, אולי ארבע שנים, אם כי הוא כנראה לא השתנה הרבה. אני גם לא יכול להריץ אותו עכשיו, כי הוא עובד רק בחלונות ואין לי חלונות.
אבל בגדול, אמורה להיות בו האפשרות להריץ החלפה על דפים רבים, ובטקסט ההחלפה אפשר לכתוב \n כדי ליצור שורה חדשה.
קצת מתקדם, אבל לא בלתי־אפשרי. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 01:29, 2 בדצמבר 2014 (IST)
תודה רבה לכולם. ליתר הבהרה הכוונה שלי הייתה על יצירת פסקה חדשה ולא שורה חדשה. אני אבדוק את הכלים שהזכרתם. תודה. --Roxette5 - שיחה 04:41, 2 בדצמבר 2014 (IST)